Частни училища - информативна тема 16

  • 107 807
  • 742
  •   1
Отговори
# 705
  • Мнения: X
Това за директорското контролно хич не си го измислям, а родител на дете от ПЧМГ го е казвал.
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=739069.msg28026738#msg28026738
И иначе казано, на контролното или пробен изпит, както и да го наречем без значение (защо е пробен, щом е окончателен за някои?) има приети ученици на Питагор. Та ето точно този прием, който интересуваше питащата никъде не може да го види обявен официално. Защото нея в крайна сметка я интересува външните деца за колко места се борят, за да си направи сметката.
И съвсем отделен е въпроса защо всички не се явяват заедно, ами се поставят прагове, пък някои имат право на различен брой явявания (вътрешните реално 4 пъти, а външните 3 пъти) на изпит за прием.

Последна редакция: нд, 12 мар 2017, 13:17 от Анонимен

# 706
  • София
  • Мнения: 4 031
Много по-интересната тема е какъв учителски колектив ще предложат по математика. Дали Шаркова ще поеме един 5 клас, или ще продължи в 8-ми, или и двете? Колко от силните деца по математика в набора ще успеят да привлекат, както за 5-ти , така и за 8 клас. Ще предложат ли някаква комбинирана школа м/у няколко класа само за напредналите и т.н.
Директорското контролно и 4 пробен изпит в у-щето са едно и също.

# 707
  • Мнения: X
Много по-интересната тема е какъв учителски колектив ще предложат по математика. Дали Шаркова ще поеме един 5 клас, или ще продължи в 8-ми, или и двете? Колко от силните деца по математика в набора ще успеят да привлекат, както за 5-ти , така и за 8 клас. Ще предложат ли някаква комбинирана школа м/у няколко класа само за напредналите и т.н.

Несъмнено интересна тема. Но на този етап обаче, очевидно потребителката, която питаше, също толкова много я интересува и дискутирания въпрос. Така, че коя е по-интересната тема ... и двете са интересни за родителите на кандидатстващите външни деца.  Peace

# 708
  • София
  • Мнения: 6 024
И ние вчера бяхме в Образователни технологии на откритите врати, Още се колебем. Thinking Някой тук има ли дете там, да е в 1 ви - 2 ри клас? Да каже, най - общо доволен ли е? Дали е имало проблеми и как са разрешени през годината и т.н. Доволни ли са от учителките?
Имаме представа най - общо, но някой който го е преживял може да каже повече newsm78 Мерси

# 709
  • София - Рим и обратно
  • Мнения: 11 239
Аз имам дете във втори клас там. Най-общо - доволни сме. Вижда се развитие, поне от миналата година досега. Това, което сме имали като забележки се изслушва, възприема от ръководството и се правят промени. Единственото, което тази година ни хвърля в леко недоумение е липсата на родителски срещи, освен по изрично заявка на дадено семейство. Но говорихме със собственичката и уж щели да направят промяна.
Дойде учителка от ЕСПА по английски и се наблюдава скокообразен напредък по предмета тази година.
Нещо по-конкретно интересува ли ви?

# 710
  • София
  • Мнения: 1 724
Блисс, много,много благодаря за подробния отговор! Точно това имах предвид.
 bouquet
Много показателни резултати в полза на Питагор. Браво на родителите на деца  от други училища, които се доближават до средния успех на "Питагор".... Искрено им се възхищавам.
Направихме грубата грешка да не кандидатстваме в предучилищната на Питагор, сега съжалявам. Въпреки, че се опитваме да подготвяме детето в СМГ, обективно погледнато, не мисля че имаме шанс за Питагор. Въпреки това догодина ще отидем на пробните изпити и ще продължим да работим, както резултатите покажат...Доста ми е некомфортно, защото синът ми беше добър, мина през СМГ, но... децата не са еднакви, а и родителските също допускаме грешки.

Хубаво е, че имате възможност да отделяте време за тази тема, много  благодаря за споделянето!
ЕлиГ , извини ме, че задавам безинтересни въпроси.
 

Последна редакция: нд, 12 мар 2017, 15:50 от Енита

# 711
  • София
  • Мнения: 6 024
Аз имам дете във втори клас там. Най-общо - доволни сме. Вижда се развитие, поне от миналата година досега. Това, което сме имали като забележки се изслушва, възприема от ръководството и се правят промени. Единственото, което тази година ни хвърля в леко недоумение е липсата на родителски срещи, освен по изрично заявка на дадено семейство. Но говорихме със собственичката и уж щели да направят промяна.
Дойде учителка от ЕСПА по английски и се наблюдава скокообразен напредък по предмета тази година.
Нещо по-конкретно интересува ли ви?
.  Има ли текучество на учители. Казаха ни че новите три класа се поемат от три нови учителки. Има ли текучество на деца? Вашето дете как напредва? Наистина ли почти нямат домашни? Водите ли детето извън у-ще на курсове, англ или спорт? Смятате ли да останете там в следващите кмасове? Има ли проблемни деца напуснали други училища поради несправяне и лошо поведение? И как постъпват с последните, ако ги има.

# 712
  • София - Рим и обратно
  • Мнения: 11 239
Ще започна отзад напред. Проблеми с дисциплината миналата година не сме имали, децата се сработиха идеално, учителката има голяма роля за това. Сега във втори клас дойде едно дете с проблемно поведение. Май изгонено от руското училище. Останалите 3 нови са добри деца, вписаха се. Но това си създава проблеми и дразни другите, без обаче да проявява агресия. Просто отказва да работи в час, аутсайдер е и т.н. Майка му обаче твърди, че в това училище се чувства добре и има напредък. Може и така да е, не знам какво чудо е било преди. Бяха го наказали преди месец 3 дни да не присъства на занятия, психологът работел с него и с родителите. Опитват се да го социализират и вкарат в някакъв ред, дано успеят, но малко се дразня, че не го гонят. От друга страна, ще го изгонят, ама после нали ще отиде на друго място и пак наново. Сложно е, осъзнавам го.
Текучество на учители няма, поне аз не съм чула за напуснали учители. Досега е имало само един 4 клас, вероятно затова ще има нови за трите нови първи класове.
Има от тази година доста извънкласни дейности - ментална математика, роботика, народни танци, театър, футбол, вокална група. Дъщеря ми ходи само на вокалната група, защото тренира сериозно още от градината в друг клуб.
Да, смятам че ще останем в това училище, доволна съм.
Започнали са да работят и в посока активна подготовка за състезания, защото се в списъка с иновативни училища и явно ги задължават. Сега са разделили децата в три групи по математика - една елитна за деца, които да подготвят за състезания, една напреднала и една за тези, които трябва да напреднат.
На състезанието по БЕЛ "Любословие" доста добре се бяха представили децата, повече от половината явили се отидоха на втори кръг (около 15 деца).
Домашните им са за събота и неделя. Обикновено са - 3-4  страници по математика и толкова по български. По английски имат по някой работен лист и онлайн упражнение.
 В зависимост от индивидуалните пропуски или напредък, учителката им дава бонус занятие по определен предмет, което детето получава отделно. Това е доста умно, според мен и наистина изразява т.нар. индивидуален подход.

Последна редакция: нд, 12 мар 2017, 16:29 от 'Кафе с мед'

# 713
  • Софето
  • Мнения: 622
Започнали са да работят и в посока активна подготовка за състезания, защото се в списъка с иновативни училища и явно ги задължават. Сега са разделили децата в три групи по математика - една елитна за деца, които да подготвят за състезания, една напреднала и една за тези, които трябва да напреднат.
Ние сме в тази "елитна група", която за мен се оказа пълна смешка. Групата започна с работа преди 2 седмици, веднъж седмично по един час решават тестове от стари състезания. С това темпо и този начин на подготовка не очаквам никакви резултати.
Аз лично за моите деца, очаквам и искам по-сериозно натоварване, защото те искрено скучаят в часовете по математика. В момента (2ри клас) все още са на умножение и деление с 4ри. Логически задачи почти липсват в програмата им. След 4ти клас, ще се пробваме в СМГ и ПЧМГ.
Кафе с мед сигурна ли си, че има актьорско майсторство, аз не съм разбрала за такава група?

# 714
  • София - Рим и обратно
  • Мнения: 11 239
Доколкото знам имат. Както казах, нямаме време и не ги следя много извънкласните. От тази година ги натвориха много.
Ами не знам, за математиката вероятно нивото е ниско за талантливи деца. Мен ме устройва, моята дъщеря е подчертано езиково насочена.

# 715
  • Мнения: X
Блисс, много,много благодаря за подробния отговор! Точно това имах предвид.
 bouquet
Много показателни резултати в полза на Питагор. Браво на родителите на деца  от други училища, които се доближават до средния успех на "Питагор".... Искрено им се възхищавам.
Направихме грубата грешка да не кандидатстваме в предучилищната на Питагор, сега съжалявам. Въпреки, че се опитваме да подготвяме детето в СМГ, обективно погледнато, не мисля че имаме шанс за Питагор. Въпреки това догодина ще отидем на пробните изпити и ще продължим да работим, както резултатите покажат...Доста ми е некомфортно, защото синът ми беше добър, мина през СМГ, но... децата не са еднакви, а и родителските също допускаме грешки.

Хубаво е, че имате възможност да отделяте време за тази тема, много  благодаря за споделянето!
ЕлиГ , извини ме, че задавам безинтересни въпроси.
 


Енита съветвам ви да не се отказвате. Далеч не всички възпитаници на Питагор успяват да продължат в 5 кл. в ПЧМГ.

Какво става в ЕСПА? И при нас дойде скоро учителка от там.

# 716
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 307
Като казахте списък с иновативно училища, има ли го вече списъка с одобрените публикуван? Някой знае ли какъв е случаят и защо се натискат да са иновативни училища - субсидия?

# 717
  • Мнения: 11 189
Логично е да се финансира.

"13.Ресурсна обезпеченост на иновацията:*
Опишете  какви  средства  са  необходими  за  осъществяване  на  описаната  иновация,  за
допълнителна  квалификация,  допълнителни  часове  (щатове),  материално‐техническо
оборудване,  разработване на авторски  програми и други  за всяка една  от  годините на
иновацията.  Определете  допълнителните  ресурси,  чието  придобиване  може  да  е
необходимо, или наличните ресурси, които са нуждаят от допълнително разработване,
за да бъде подкрепена иновацията.
Може да приложите и линк към таблица с очаквани разходи (не повече от 250 думи)."

# 718
  • Sofiq
  • Мнения: 719
Една трета от питагорците успява да изкара успех още на първия изпит. Това е така да кажем, "елита" на математиците там. Другите се борят на втори и трети изпит. Чувала съм от учители, че една трета от випуска не успява да влезе в ПЧМГ. А там паралелките са по-големи от Питагорските с поне 6 деца.Като сложим и напуснали питагорчета (наистина единици, но все пак бройки) , шансът за външни деца нараства. Ако детето ви покрива 60-70% по различните  мат. състезания, има реален шанс да се справи за ПЧМГ.

# 719
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 307
Логично е да се финансира.

"13.Ресурсна обезпеченост на иновацията:*
Опишете  какви  средства  са  необходими  за  осъществяване  на  описаната  иновация,  за
допълнителна  квалификация,  допълнителни  часове  (щатове),  материално‐техническо
оборудване,  разработване на авторски  програми и други  за всяка една  от  годините на
иновацията.  Определете  допълнителните  ресурси,  чието  придобиване  може  да  е
необходимо, или наличните ресурси, които са нуждаят от допълнително разработване,
за да бъде подкрепена иновацията.
Може да приложите и линк към таблица с очаквани разходи (не повече от 250 думи)."

Питам, тъй като Прогресивно кандидатства. Не ми е хрумнало, че МОН ще дава пари, но е логично. да. Е, сега има някакво обяснение на усилията ДЖЪМП да мине за иновация. Жалко е, че не могат да покажат резултати от България. Или по-скоро не искат, че няма да мине иновацията  Joy

В ЕСПА моя приятелка води сина си на три-дневен тур за кандидатстване в 3-ти клас. Каза, че ще плати 700 евро за удоволствието, от което ако не приемат детето ще и върнат половината или там някъде. Незнам какво става, но няколко учители са напуснали.

Общи условия

Активация на акаунт