Частни училища - информативна тема 14

  • 78 932
  • 746
  •   1
Отговори
# 45
  • София
  • Мнения: 18 062
Може, защо да не може, в часове, в които предметът се води на БЕ, презентацията ще е на такъв.  Е, дано  този БЕ не  е баш като форумния, че последният много често отстъпва от определението хубав, грамотен, разбираем..Ама как в АК да не е на английски, а на сертификатен изпит по немски или в часове по предмети на езика да не е на немски? Просто казах, че като формат, като начин на представяне и поднасяне на информация е заложена презентацията и много по-рано от 8 клас. В по-опростен вид и все пак..

# 46
  • София
  • Мнения: 4 026
Презентацийки правят децата от 2-3 клас в обикновено държавно у-ще, нагоре в класовете естествено се усложняват. Чак пък някакво кой знае какво умение не ми се струва да е това.

# 47
  • София
  • Мнения: 18 062
Презентацийки правят децата от 2-3 клас в обикновено държавно у-ще, нагоре в класовете естествено се усложняват. Чак пък някакво кой знае какво умение не ми се струва да е това.
Именно Peace

# 48
  • Мнения: 1 007
Що да го помпиш да усвоява с някакъв страшен зор разни неща на 5 години, които на 7 години ще усвои просто от въздуха и без мъка? Има неща, които съм се мъчил да го накарам да научи на 2 год. примерно и не съм успявал, а след два-три месеца то само ги научава ей така от въздуха, без мъка. Просто като му дойде времето.

Всяко едно дете 2 клас, дори и от най-ромското училище, ще реши без грешка Азбуките. Е що на 5-6 години да тероризираш детето да учи неща, които са му много трудни, да го невротизираш, като децата 2 клас тия неща ги знаят без всякаква мъка и просто ей така от въздуха. Дори и най-изостаналите деца от най-изостаналите училища. Що да го учиш да прави звуков анализ за ПУК, като няма дете в 1 клас, което да не се е научило да чете и пише, голям праз, че не можело да чете и пише в ПУК. Неграмотен никой не е останал.

Направо е вредно човек да чете тези теми тук и да се заразява с такива истерии.

Така е. Дори се получава парадокс: в първи клас изпреварват, а в седми се затрудняват с материал от втори. Защото преразказът е нещо, което се усвоява във втори клас. И ако във втори не си бил зает да "изпреварваш", в седми няма да губиш време да го учиш наново.  
То е предвидено кога какво се учи. Ако се опиташ да избързаш, после си го наваксваш с лихвите. Като когато някой се опитва да се надбягва със зеления светофар, за да хване зелената вълна, а всъщност все налита на червен.

А за презентациите, за да са полезни, трябва освен детето да се е подготвило, да се е подготвила и аудиторията, а и самият учител. В масовия случай тези три неща рядко се засичат.

Последна редакция: вт, 26 юли 2016, 00:22 от Химикал

# 49
  • София
  • Мнения: 62 595
Мецане, по програма правят звуков анализ в предучилищната. Звуковият анализ е част от фонологичното осъзнаване на децата и не само го имат в програмата, а и овладяването му именно преди ограмотяването е важно за това колко лесно ще се научат да четат и пишат. Във втори клас да правят звуков анализ е безкрайно късно, тогава вече трябва да са ограмотени. Моля те, не ги разбираш тези работи, затова недей да правиш свободни съчинения.
Както вече писах - твоя си работа, детето си е твое, ако щеш го подготвяй, но подозирам, че ще обърнеш плочата, нищо че няма да си кажеш публично.

Химикал, бъркаш нещо нещата. Всяко дете в някаква степен се научава да прави преразказ и най-често го прави от името на автора. В седми клас при преразказа е важно разбирането и начинът, по който  трябва да се предаде съдържанието - дали от името на автора, дали от името и гледната точка на някой от героите, дали като страничен наблюдател и т.н. Тук се чоплят подробности, трябва памет, а много често, поради особеностите на хората и тяхната памет, или се вмъкват неща, които не са част от разказа (обаче са част от мисловната схема на детето) или пък, се пропускат части от историята, защото не пасват. Не е до "просто умение за преразказ".

# 50
  • София
  • Мнения: 18 062
Мецане, само да вметна, че грешиш в извода си, че всяко едно дете във 2 клас, в което и да е училище, ще се справи със задачите от "Азбуки на мисленето". Няма..  С което не казвам, че човек  непременно трябва да подложи детето си на тормоз с тях от 4 годишно...Ако  обаче само с едното покачване на възрастта ставаха с лекота нещата, нямаше да има деца в горни класове, които четат, сричайки и които не знаят таблицата за умножение добре, бъркат я. Нали са станали достатъчно големи, 5,6,7 клас - защо не са я научили буквално от въздуха? Само възраст не стига.. Да, фактор е за по-лесно усвояване, но и още неща трябват.

Последна редакция: вт, 26 юли 2016, 08:38 от пенсионирана русалка

# 51
  • София
  • Мнения: 5 024
Презентацийки правят децата от 2-3 клас в обикновено държавно у-ще, нагоре в класовете естествено се усложняват. Чак пък някакво кой знае какво умение не ми се струва да е това.

Същото като "учат ги да си разпределят времето"   Grinning

В кафето:
Къде е Петя?
На мийтинг на EMEA лийдършип тийма.
 Joy

# 52
  • Sofiq
  • Мнения: 719
За Томас Едисън - аз нямам лични впечатления, но отново идвам на това, че всеки преценява различно. Моя близка е с дете в детската градина и никак не я намира за ОК. Въпросната директорка се вълнувала предимно от таксите... Тъй че нещата са субективни,"

Хубаво е тук да пишат хора от лични впечатления. А то иначе-чул-недочул. Директорката, ако само от таксите се интересуваше, нямаше да прави изключения, като например да не взима такса за пострадало дете, за да му пази мястото, въпреки че според договора при болест се връщат само парите за храна. И че не спира да звъни и да пита за всяко болно дете как е, подобрява ли се. Г-жа Найденова познава лично всеки родител, понеже всяка сутрин ме посреща усмихната в 7 и ме изпраща вечерта в 7, все така усмихната и отзивчива, готова да изслуша всеки и да помогне с каквото може( да, тя е на работното си място над 12 часа! И работи лично!). Мисля, че това само по себе си показва дали жената й пука само за таксите. Не познавам по-отдаден на работата си човек. В частното ни, Уж престижно според коментарите тук училище, в което е големия ми син, директорката му втора година не познава дори една трета от родителите, камо ли да се е обадила някому някога или дори да те е поздравила. Там ако детето ми си счупи носа, знам че няма и по тел да ми се обадят и я сестрата го прегледа, я не. В същото времe, г-жа Найденова лично съм я виждала как пробяга спринт 200 м до филиала, само защото едно дете вдигнало температура и веднага пое нещата лично в свои ръце, макар че имаше учител там. Това говори много за човека. Доста ми разглези тя големия син-там той свикна да е обгрижван, да му се дават индивидуални проекти, да учи с желание. И  там беше, когато спечели първия си златен медал по математика. Всъщност, нека обобщя кое наистина ми липсва сега в ЧУ и от коментарите тук, не виждам някое ЧУ да го предлага:личното отношение и индивидуалния подход към всяко дете, според детето. Чакам с нетърпение да видя, дали ТЕ като частно училище ще го предложи, въпреки трудностите в началото(спънки от общини, институции и прочие бюрокрация). И не само защото симпатизирам на младата и амбициозна директорка, а и защото големият ми син още не може да се аклиматизира към студената и неприветлина среда (и достатъчно хаотична) на сегашното си училище и търсим варианти.

# 53
  • Мнения: X
Стана ми интересна тази градина "101 защо". Толкова суперлативи отдавна не бях чела. Разгледах сайта им и в секция "Новини" ми се наби името на едно момиченце, което е спечелило медал на Великденското математическо състезание. И ми се наби в съзнанието защото дъщеря ми има такава приятелка от заниманията и в школата по математика за напреднали в ДАНИС. Та проверих и се оказа, че наистина момиченцето е същото. Мързеше ме да проверявам имената и на другите деца, но мога да се обзаложа, че пак е вероятно да има съвпадения.
 Едит:  Още едно момиченце  Mr. Green Ще спра да ровя в списъците на ДАНИС.  Mr. Green

# 54
  • Мнения: 1 007
Скрит текст:
Скрит текст:
Мецане, по програма правят звуков анализ в предучилищната. Звуковият анализ е част от фонологичното осъзнаване на децата и не само го имат в програмата, а и овладяването му именно преди ограмотяването е важно за това колко лесно ще се научат да четат и пишат. Във втори клас да правят звуков анализ е безкрайно късно, тогава вече трябва да са ограмотени. Моля те, не ги разбираш тези работи, затова недей да правиш свободни съчинения.
Както вече писах - твоя си работа, детето си е твое, ако щеш го подготвяй, но подозирам, че ще обърнеш плочата, нищо че няма да си кажеш публично.

Химикал, бъркаш нещо нещата. Всяко дете в някаква степен се научава да прави преразказ и най-често го прави от името на автора. В седми клас при преразказа е важно разбирането и начинът, по който  трябва да се предаде съдържанието - дали от името на автора, дали от името и гледната точка на някой от героите, дали като страничен наблюдател и т.н. Тук се чоплят подробности, трябва памет, а много често, поради особеностите на хората и тяхната памет, или се вмъкват неща, които не са част от разказа (обаче са част от мисловната схема на детето) или пък, се пропускат части от историята, защото не пасват. Не е до "просто умение за преразказ".
Това го упражнява непрекъснато в детската градина, но устно - ролите в драматизации на приказки, които са ежедневие в градините, или по други начини. В начален курс също се отделя достатъчно внимание на това. Цялата програма е така настроена, че в седми клас да ползваш свободно това умение и дори да е под възможностите ти. И тук идва въпросът, какво правят децата в детската градина и в начален курс, та им се налага в седми да учат преразказ като нещо ново? Веднага се сещам за безбройните извънкласни форми (английски, математика, каквото ти хрумне), които изяждат времето за учене в училище. Това е практика на много деца и в гимназията - не си написал домашните, защото трябвало да пише домашни за урока по еди-какво си, защото бил на състезание еди-къде си.
А звуковият анализ в толкова малка възраст е едно от недомислията в програмата. По английски премахнаха транскрипцията, а по български зорлем я въведоха. И резултатът е налице - по английски писането и четенето става лесно, а по български - трудно. И аз мисля, че звуков анализ трябва да се учи след като се научиш да четеш, а не преди това.

# 55
  • Мнения: X
Преразказ може и да е заложен по програма в градината, но всъщност е важно доколко се практикува.  Peace Очевидно някой някъде по веригата не си върши работата. За нашата градина мога да твърдя с пълна увереност, че по-важно им беше децата да са тихи. Свободното време се използваше за сладки приказки и клюки, а децата в същото време гледаха филмчета на телевизора. Вместо да им се прочете приказка, след което да ги накарат да я преразкажат със свои думи. Това умение дъщеря ми го овладя в къщи.

# 56
  • София
  • Мнения: 18 062
Скрит текст:
Независимо че често напоследък не съм съгласна с Андариел, няма как да не призная, че за мен в случая тя е права. Затрудненията на децата с преразказа не са в неумението им да преразказват по принцип. Правят го, но  често нескопосано и зле завучащо, ама това се дължи най-вече на липсата на словесен багаж, не на друго.  Кой и как да им го обогати? Това става само с четене..Другият проблем си е баш шесто-седмокласен и не е свързан с никакво закъсняло наваксване. Точно тогава се учи за първи път  в зависимост от дидактическата задача кое време да се ползва, чии мисли да се предадат, кои моменти да се пропуснат, как да се предаде случка, която в самия разказ е в друго време, различно от основното и т.н..
Звуковият анализ не знам кога му времето, не съм специалист, но ми се струва неуместно и объркващо за  децата неговото различно поднасяне във времето. За децата в ПДГ и 1  клас според него буквата Я се пишв винаги като два звука, оцветени съответно в син и червен цвят, а година и малко по-късно на децата им се казва - не е баш така, зависи това пусто Я къде се намира, може и да е един звук.. Като ще е звуков анализ, нека от самото начало бъде предаден в своята цялост

# 57
  • Sofiq
  • Мнения: 719
Стана ми интересна тази градина "101 защо". Толкова суперлативи отдавна не бях чела. Разгледах сайта им и в секция "Новини" ми се наби името на едно момиченце, което е спечелило медал на Великденското математическо състезание. И ми се наби в съзнанието защото дъщеря ми има такава приятелка от заниманията и в школата по математика за напреднали в ДАНИС. Та проверих и се оказа, че наистина момиченцето е същото. Мързеше ме да проверявам имената и на другите деца, но мога да се обзаложа, че пак е вероятно да има съвпадения.
 Едит:  Още едно момиченце  Mr. Green Ще спра да ровя в списъците на ДАНИС.  Mr. Green
Преди 7 г търсех градина за големия си син и четох отзиви в...Бг мама. Да, тук, хаха:) Прочетох страхотни неща за една градина и така открих 101😁 Сега, за медалите по математика. Там учат по Jump math-една система, която много се надявам да навлезе във всички бг училища. Имам познат преподавател,който се опитва в момента да се бори за това, но трябва да се промени нагласата на хората, за да стане. Тази система, за тези, които не знаят, позволява на децата от малки да придобият математически умения с игра и без усилия. Малкият ми син на 4 г, който не е роден математик като брат си, въпреки това вече решава прости текстови задачки и такива с картинки в ДГ по тази система и има колосален напредък. В къщи не го занимавам и грам, така че заслугата си е само тяхна. Лошото е, че после в училище не продължават по тази система и въобще ме е яд, че от ДГ подготвиха големия чудесно, а после учебния материал на МОН го върна 1 г назад.

# 58
  • Мнения: X
Джъмп мат има в доста градини и училища вече, но малко от тези деца посещават ДАНИС. Далеч съм от мисълта, че заслуга за знанията и уменията на точно тези деца има само ДАНИС. Основата е положена на друго място. Но медалите НЕ са заслуга на това друго място. В ДАНИС се практикуват и преподават точно задачите давани на състезанията за мъници.  Peace

И между другото в групата на дъщеря ми има доста деца и от СС. Всъщност и в двете й групи. Тя стартира миналата година в групата за начинаещи и по време на годината се развиваше изпреварващо, преместиха я в групата за напреднали и накрая финишира на първите места в групата. Без джъмп мат.   Peace

# 59
  • Мнения: 1 007
Скрит текст:
Скрит текст:
Независимо че често напоследък не съм съгласна с Андариел, няма как да не призная, че за мен в случая тя е права. Затрудненията на децата с преразказа не са в неумението им да преразказват по принцип. Правят го, но  често нескопосано и зле завучащо, ама това се дължи най-вече на липсата на словесен багаж, не на друго.  Кой и как да им го обогати? Това става само с четене..Другият проблем си е баш шесто-седмокласен и не е свързан с никакво закъсняло наваксване. Точно тогава се учи за първи път  в зависимост от дидактическата задача кое време да се ползва, чии мисли да се предадат, кои моменти да се пропуснат, как да се предаде случка, която в самия разказ е в друго време, различно от основното и т.н..
Звуковият анализ не знам кога му времето, не съм специалист, но ми се струва неуместно и объркващо за  децата неговото различно поднасяне във времето. За децата в ПДГ и 1  клас според него буквата Я се пишв винаги като два звука, оцветени съответно в син и червен цвят, а година и малко по-късно на децата им се казва - не е баш така, зависи това пусто Я къде се намира, може и да е един звук.. Като ще е звуков анализ, нека от самото начало бъде предаден в своята цялост
Първото, от което абдикират най-напред учителите в начален курс, е редовното проверяване на читателските дневници. Непрочитането на задължителните книги през лятото и неотразяването в читателския дневник не се санкционира. Това е първата стъпка към пращането на детето на уроци по БЕЛ в 7-ми клас. Всъщност втората. Първата е още в детската градина, когато под предлог, че ги учат на "изпреварващи" неща, гледат да ги държат тихи, както каза Блис, и да не ги научат на това, което трябва.
В седми клас се учи назоваването на времената, но не и използването им. Използването им се учи още детската градина и начален курс с практиката.

Последна редакция: вт, 26 юли 2016, 09:53 от Химикал

Общи условия

Активация на акаунт