Рибарица

Здравейте! Ще имаме възможност да посетим за един ден района на Тетевен и Рибарица.Тъй като в последния момент ни се отвори тази възможност за този уикенд ми е спешно намирането на място за нощувка. Никога не сме били там, само сме чували за прекрасната природа.Въпросът ми е къде препоръчвате да направим 1 нощувка. Програмата ни за сега е тръгване от София към 12,00 ( имаме до обяд ангажимент, инъче не сме от там ), посещение на Гложенски манастир, Тетевен - исторически музей, водопад Скока, Рибарица, Кървавото кладенче, отпътуване към гр. Троян.Моля за съвет къде между тези обекти да направим нощувка. Не държим на лукс, по-скоро чисто и непретенциозно.Също приемам съвети за така направената програма, защото не съм запозната с района. Само да уточня, че сме посещавали Съева дупка и сме с дете на 11г. Бладодаря!

• гр. София
Desniki, изброените обекти до вечерта ли смятате да ги направите или ще има и за другия ден? Защото за половин ден не стават, пък и път имате, който е два часа. Проверете историческия музей работи ли в събота или/и неделя.
Имайте в предвид, че водопада не е в Тетевен, а извън града. Ходи се до там, доколкото знам.
От Тетевен до Рибарица са поне 15 км, да не кажа и повече. Рибарица е много дълго село /води се най-дългото в България 18 км/, отбивката за Кървавото кладенче е близо до центъра, след което има още 3-4 км.
От Рибарица може да продължите към Шипково и после Троян.
А места за спане има колкото искате в Рибарица - всяка втора къща е къща за гости. В Тетевен има и хотели, в Рибарица също има няколко.

Благодаря за информацията! Смятаме да направим този тур с една нощувка и затова питам тука къде ще ни е по- удобно да нощуваме.Сякаш в Тетевен ми се струва и да разгледаме водопад Скока. На другия ден Рибарица и то само май ще минем през нея, колкото да я видим. А има ли там къде да хапнем за обяд или направо в Троян?

• гр. София
Да, има къде да се хапне. В Тетевен препоръчвам заведението Приятели и малко по-надолу е При Шалмата . Много вкусни неща има и на двете места. Намират се на  улица Иван Вазов, която излиза на площада.
От другата страна на реката, срещу площада е пазара. Той е в събота. След него е пътя за водопад Скока.
По пътя за Рибарица може да ядете в механа Воденицата, също и в хотел Федора. Хотелът има много хубава тераса над реката и много хубаво меню.
В Рибарица хубаво за хапване е При Байката,  след него от същата страна на отбивката за Костина има един хранителен магазин със снек  бар.  Там менюто не е най-богато, но е много вкусно и на съвсем достъпни цени. Вече на излизане от Рибарица е механа Стар мерак, а най-накрая на селото е механа Стара Рибарица, която също е много хубава, с много добри цени и е вкусно. По-нататък вече продължава пътя за Шипково.

Още веднъж благодаря за информацията. Карам нощни смени, през деня спя и когато мога чета. Утре вече трябва да резервирам някъде 1 нощувка. Може би в Тетевен, защото на другия ден Рибарица и Кървавото кладенче, после обяд и  отпътуване. Само да видим кой ще е съгласен за 1 нощувка, защото често са ми отказвали като чуят. Ние всъщност само ще нощуваме , не ни трябва спа и др. екстри.

Здравейте, дали има някакъв ресторант/механа в Рибарица или околността (Тетевен?) , който има музика на живо или просто е по-оживен в съботните дни на лятото, място подходящо за отпразнуване на повод, но да не е тип да се наядем набързо и да си тръгнем, а да има настроение? Благодаря!

• гр. София
Заведение в Рибарица с музика на живо няма. За Тетевен не знам. Но във всяко има пусната музика, а и в петък и събота има най-много клиенти, така че няма да сте сами.

• Монтана
накой да препоръча самостоятелна вила за 10 човека в Рибарица-за отпразнуване на повод и да не пречим на никой

Здравейте! Ние се върнахме от нашата обиколка , която включваше и района на Рибарица и Тетевен, много впечатлени от красотите, които видяхме. тъй като питах тука за инфо, сега да дам и отчет. както си бяхме набелязали маршрута, с малки промени , но без изключения на заплануваните обекти, успяхме да се вместим в малкото време, което имахме. За един следобед успяхме от София да посетим Гложенски манастир, Тетевен, но само малка разходка по центъра, после водопад Скока.Нощувахме между Тетевен и Рибарица в х-л "Федора". Намира се на реката и е много красиво, но към х-ла имам забележка - пуши се вътре в ресторанта, стаята ни гледаше към градината, но и шума от пътя се чуваше, много неудобно е допълнителното легло - разтегнат фотьойл, който аха да се разпадне.във връзка с предходното питане за вила, не съм компетентна по въпроса, но с/у "Федора" имаше самостоятелна вила, която беше наета от две семейства. Какъв е капацитета не знам, но е на прекрасно място - по мост над реката се стига до нея, а наоколо няма други, нагоре е гора, отпред река. може да се обадите да запитате.Казаха, че е на един и същ собственик хотела и вилата.
  След нощувката посетихме местността Костина и Кървавото кладенче, отново красива природа! Поехме към Тетевен да видим музея, защото събота следобед( когато ние пристигнахме там ) работели до 16,00 и ги изтървахме.После се отправихме към следващата ни дестинация. Тъй като това беше в последния момент организирано и между другите ни пътувания, нямахме време да се разходим сред красотите, да им се насладим, обещахме си другия път за повече.

В хотел Федора е много шумно. Нощували сме там преди години, чуваше се всичко - кой се къпе, кой се разхожда, кой се качва по стълбите. Иначе като местоположение е между двете селища и си спомням, че на мен и това не ми хареса, понеже не бях видяла, че всъщност не е в Рибарица. Иначе подобно място, но като отделни бунгала, е Върбака. Там бях преди година и половина, бяхме само ние, понеже беше седмицата преди Коледа и съм много доволна от собственичката, която беше затоплила много добре бунгалото на този студ, а освен това спалнята беше наистина огромна. Но понеже бяхме сами, ходихме да вечеряме При Байката. Него съм го хвалила по-назад в темата  Mr. Green

Здравейте, колебая се за резервация между хотел Св. Екатерина и  хотел Планината.
Моля за препоръки.

Аз бих препоръчала Тримата глупаци

Ако изборът е между Св. Екатерина и Планината, определено Св. Екатерина. Иначе и аз съм за Глупаците.

В "Света Екатерина"  това лято има  детски лагери  и е ужасна шумотевица, едва чувах рецепциониста. Той самият каза, че е пълно с лагерници и ако разчитаме на тишина и спокойна почивка, ще останем разочаровани.
"Тримата глупаци" изглежда чудесно, но като цена  излиза двойно в сравнение с "Планината", а ние не мислим да прекарваме времето си в хотела. По-скоро търсим място, което да ни служи като отправна точка за разходки из природата  в околността.
Благодаря ви!

Последна редакция: сб, 14 юли 2018, 11:41 от Ulia

В Св. Екатерина от няколко години има лагери, наистина са много шумни. В Планината пък обслужването е под всякаква критика, могат да ви скъсат нервите и да ви развалят почивката. Храната в ресторанта също е минус, макар че това може и да не се взема под внимание, а да се храните навън. Управителката обаче не е за тази работа (и изобщо за работа с хора) - коментира гостите дори в тяхно присъствие, държи се така сякаш си се натресал в хола ѝ да спиш. Като добавим и дребните тарикатлъци да те таксуват за всичко, като например 10 лева на вечер на дете, нищо, че уж децата са безплатно и са бебета, това оставя лош привкус, иначе мястото е  хубаво.