Отговори
  • София
  • Мнения: 716
Това ни предстои.
Апартаментът ни е външен, панелен. Чета за вариантите - неопор, фибран, каменна вата, но не знам кое е най-доброто, освен да се ориентирам по цената. Моля някой запознат да сподели плюсове, минуси. Както и коректна фирма, която да се заеме с това начинание.


Предварително благодаря за отговорите!

# 1
  • Мнения: 29 344
И аз се интересувам. Още ми трябва смяна на парапетите на терасата, както и мебели за външно ползване, т.е. пейка и шкаф за отворена тераса.

# 2
  • София
  • Мнения: 716
Пейката е чудесна идея. Не ми беше хрумнало... Hug

# 3
  • Мнения: 224
Това ни предстои.
Апартаментът ни е външен, панелен. Чета за вариантите - неопор, фибран, каменна вата, но не знам кое е най-доброто, освен да се ориентирам по цената. Моля някой запознат да сподели плюсове, минуси. Както и коректна фирма, която да се заеме с това начинание.


Предварително благодаря за отговорите!
На кой етай живеете? Ако сте висок етаж и няма възможност за скеле трябва да търсите майстори алпинисти

# 4
  • Мнения: 29 344
Пейката е чудесна идея. Не ми беше хрумнало... Hug

Да, мисля да е нещо като ракла отдолу, за да се събират разни неща....

# 5
  • София
  • Мнения: 716
Това ни предстои.
Апартаментът ни е външен, панелен. Чета за вариантите - неопор, фибран, каменна вата, но не знам кое е най-доброто, освен да се ориентирам по цената. Моля някой запознат да сподели плюсове, минуси. Както и коректна фирма, която да се заеме с това начинание.


Предварително благодаря за отговорите!
На кой етай живеете? Ако сте висок етаж и няма възможност за скеле трябва да търсите майстори алпинисти

Да, на 6-тия етаж сме. При всички положения алпинисти ни трябват.

# 6
  • София
  • Мнения: 5 656
Фибран минимум 8 см, по възможност 10 см.
Лепилото се полага на гребен, а не на топки.
Дюбели - минимум 6 бр./кв.м.
Прозоречните отвори се обръщат с фибран 2 см, ъглите се армират диагонално с мрежа, за да не се пропука - дюбелиране и армиране.

Най-добре да видиш бригада в действие и да си избереш.

# 7
  • София
  • Мнения: 1 408
Фибран минимум 8 см, по възможност 10 см.
Лепилото се полага на гребен, а не на топки.
Дюбели - минимум 6 бр./кв.м.
Прозоречните отвори се обръщат с фибран 2 см, ъглите се армират диагонално с мрежа, за да не се пропука - дюбелиране и армиране.

Най-добре да видиш бригада в действие и да си избереш.
Много полезна, а и точна информация.Ще следя темата.

# 8
  • Мнения: 969
Фибран минимум 8 см, по възможност 10 см.
Лепилото се полага на гребен, а не на топки.
Дюбели - минимум 6 бр./кв.м.
Прозоречните отвори се обръщат с фибран 2 см, ъглите се армират диагонално с мрежа, за да не се пропука - дюбелиране и армиране.

Най-добре да видиш бригада в действие и да си избереш.

Атти, на базата на какво давате препоръка да се слага "фибран", всъщност XPS, а не EPS (известен като Стиропор)? Понеже това тук е дамски форум, ще разясня разликата.
"Фибран", XPS, екструдиран пенополистирол е това твърдото дето се продава обикновено зелено, понякога синьо или розово.
"Стиропор", EPS, експандирания пенополистирол е обикновено бяло или сиво. Може да се рони с ръка. След като изяснихме терминологията да минем към свойствата на двата материала. Те са обусловени от начина на производство. Изходния материал все е пенополистирол, но единият се прави то грубо казано слепване на топчета (стиропор), а другият се формова на листове (фибран).
Та фибранът има много добри качества. И едно доста неприятно. Не позволява изравняване на парциалното налагане, реално през него не може да минават свободно молекули въздух и водни пари. Точно затова, когато не се прави изолация на вкопани в земята части на сгради, където се търси и твърдост при обратната засипка, то се препоръчва стените да се изолират със стиропор. Той позволява стената да "диша". Или влязлата по някаква причина ( дълга тема защо и как ) влага да може да излезе безпрепятствено.
За дебелина на изолацията: да минимумът е 8 сантиметра, но тъй като цената на самият материал за изолиране спрямо общата цена на изолацията не е толкова решаващ (така или иначе се плаща труда и защитната система), препоръчително е да е поне 10 сантиметра при тухлена стена от тухли с кухини (и за панелки важи същото).

# 9
  • Мнения: 29 344
Благодаря за подробното разяснение. А когато на съседите е по 5 см. изолацията, може ли нашата да е 8 и това няма ли да доведе до задържане на вода и сняг по ръбовете?

# 10
  • София
  • Мнения: 5 656
Благодаря за уточнението, bachkator, виждам, че сте професионалист, съвсем уместно включване. Да, напълно сте прав, че за външни стени се препоръчва EPS, а за цокълните участъци XPS по всички проектантски правила. Съвсем умишлено препоръчах фибран, тоест XPS. Моя апартамент го направиха с EPS и след градушката преди 2 години цялата изолация беше повредена, на дупки и се наложи ремонт. А дишането никакво го няма - все така си мухлясват ъглите, ако не се проветрява и отоплява помещението.
За дебелината аз твърдя съвсем същото, което и Вие. Разбира се, едно прецизно топлотехническо обследване би дало съвсем точни стойности, но професионалната ми практика показва, че 8 см удовлетворява почти навсякъде нормативите, 10 см е в частни случаи.

# 11
  • Мнения: 969
Благодаря за уточнението, bachkator, виждам, че сте професионалист, съвсем уместно включване. Да, напълно сте прав, че за външни стени се препоръчва EPS, а за цокълните участъци XPS по всички проектантски правила. Съвсем умишлено препоръчах фибран, тоест XPS. Моя апартамент го направиха с EPS и след градушката преди 2 години цялата изолация беше повредена, на дупки и се наложи ремонт. А дишането никакво го няма - все така си мухлясват ъглите, ако не се проветрява и отоплява помещението.
За дебелината аз твърдя съвсем същото, което и Вие. Разбира се, едно прецизно топлотехническо обследване би дало съвсем точни стойности, но професионалната ми практика показва, че 8 см удовлетворява почти навсякъде нормативите, 10 см е в частни случаи.

Не знам къде се позиционирате Вие Атти, като професионалист
.. професионалната ми практика показва, че ...
или просто ползвате топлоизолационна система 
Съвсем умишлено препоръчах фибран, тоест XPS. Моя апартамент го направиха с EPS и след градушката преди 2 години цялата изолация беше повредена, на дупки и се наложи ремонт. А дишането никакво го няма - все така си мухлясват ъглите, ако не се проветрява и отоплява помещението.
Защото ако е първото, то знаете много добре, че причината да има мухъл в дадено помещение, с или без топлоизолация е съвсем различна от причината, поради която е по-добре да има пренос на молекилу вода от двете страни на изолацията. Възможността външната изолация да "диша" не може да реши всички проблеми, заложени още при проектирането или изпълнението на топлоизолационна система. По-голямото мю може само да помогне. Но до някаква степен.
Относно твърдостта на двата материала - факт. Фибранът си е по-твърд. Но не му е мястото там, където го препоръчвате. А какво ще спаси мазилката върху него от подобна градушка? Пак ще има язви. То счупени прозорци имаше 2014, та какво остава за разни пеноматериали.
Та, моля препоръката да се слага "фибран" като външна топлоизолация на стена над кота нула да се чете с доста въпросителни от съфорумците.
И един пример: на мен ми се наложи да направя една стеничка (североизточно изложение, но изтокът е покрит и слънце не достига там; стена от чист бетон; коминен ефект от външната страна) с изолацията от 20 cm. Мухъл няма в нито един ъгъл на момичешката стая сега. И не очаквам някога да се появи ...

# 12
  • София
  • Мнения: 5 656
Щом има нужда да си извадя дипломите, за да защитя мнението си във форум, добре. Архитект съм, по стечение на обстоятелствата в последните няколко години се занимавам предимно с паспортизация, конструктивно и топлотехническо обследване на сгради, като моята работа относно последното е да се приложат мерките, назначени от обследването, в проект за ремонт на сградите (небезизвестната "скандална" програма за саниране на панелките и не само).
Отделно от това имам впечатления и мнение от гледна точка на потребител.

# 13
  • Мнения: 969
Ами изненадан съм, че имате мухъл по ъглите в този случай. И двамата знаем, че при добре изпълнена топлоизолация, мухъл по ъглите не трябва да има ...
Освен дебелината на изолацията, трябва да се имат предвид детайлите - топлинни мостове. Често трябва внимателно да се обмислят нещата, за да не се получат такива. Например важно е ако се санира индивидуално, колко под и колко над етажа да се пусне изолацията ...
А за да съм полезен за питането на Веси, ще я изненадам неприятно, че дори с 8 см дебелина повечето алпинисти отказват да работят. За повече от 8 - категорично отказват. Обяснението на над 20 фирми с които съм водил разтовори - по-трудно се работи с по-големите дебелини и изобщо не се стига до разговор за парите. Та ... сложно е. При мен стана със скеле, но не всеки има нагласата да прави еквилибристики (например да помоли техническия на съседен строителен обект за малко количество скеле за седмица примерно). Та ... може би като краен вариант все пак алпинисти и 5 сантиметра и да си чакат прогарамата за саниране да мине през техния блок, за да се оправят нещата както трябва.

Общи условия

Активация на акаунт