Частни училища - информативна тема 13

  • 99 393
  • 769
  •   1
Отговори
# 675
  • Мнения: X
Немски - уроци с още едно дете, в Детска академия. Урокът беше 1 час, 10 лв. на дете. Преподавателката беше млада, правеше докторантура в Германия. За съжаление, поради голямото натоварване втория срок (състезания) се отказахме, защото в събота, освен състезания, е и курсът в СМГ, пианото и немския и малкият започна да дава заето. Simple Smile

Ясно. Благодря!  bouquet

Дъждец при нас ще се наложи по други причини вероятно ученето. Аз миналата година проучвах от гледна точка два езика едновременно и се отказах и заради това, че направих преценка, че е още малка и ще и дойде нанагорно. Сега обстоятелствата са други. Надявам се.

# 676
  • София
  • Мнения: 62 595
Сложно им е на малките деца, затова в един момент е възможно да се появи каша и затруднения, затова се препоръчва комуникацията да се води само на езика на страната-гостоприемник или на официалния език в държавата, на който е и образователната система. Сега пак ще има наскачали със сто примера на познати деца, дето не два, а три и четири езика научили, но това не променя общата картина.

Колкото до групите, Афтършок, ще взема да пиша на изследователите, някои от които са с по сто титли и са имена от учебниците, че ти си казала, че не са си направили правилно групите и обучението по китайски. И изобщо, ще им пусна линк към тази тема да се поучат от нашенските деца, дето учат езици от въздуха и от телевизора.

# 677
  • Мнения: X
Ми нашите са гениални - това е положението. Simple Smile
 (Българските деца имам предвид)

Последна редакция: пт, 22 юли 2016, 21:40 от Анонимен

# 678
  • Мнения: 1 007

Аз се чудя има ли смисъл да се учи втори език писмено на тази възраст , при положение че първия се учи усилено. Дали само песнички и кратки разговори, филмчета не са по-добрият вариант, колкото детето да свикне със звученето на езика.

Мисля по същия начин. Но явно е по-трудно за учителя, защото от него ще се изисква постоянно да говори, да поддържа вниманието, да стимулира разговор. А ако преподава граматика, само връзва учениците на чина и ги зарива с домашни.

# 679
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 309
Какво са административни неуредици? Може ли пример? Питам, защото тъкмо щях да пиша, че имах такива с училище с десетина годишна история и се замислих дали са точно административни...

# 680
  • Мнения: X



Ясно. Благодря!  bouquet

Дъждец при нас ще се наложи по други причини вероятно ученето. Аз миналата година проучвах от гледна точка два езика едновременно и се отказах и заради това, че направих преценка, че е още малка и ще и дойде нанагорно. Сега обстоятелствата са други. Надявам се.

При нас дълго време стоеше въпроса с избора на училище, тъй като живеем в район, в който читаво училище няма (по ред причини Simple Smile ). И при много разговори с педагози и приятели-филолози се оформи становището, че ако имаме идея детето да учи (и по възможност да знае) поне два езика, то задължително трябва да се започне с по-трудния. В нашия случай беше немския. Според филолози немският е значително по-труден, но когато той ти е първи език, после много лесно е научаването на английски. Затова се ориентирахме към идеята за Сдружението Шилер. Това от своя страна наложи да се започне детето да учи немски, за да се яви евентуално на приравнителен по немски в Шилер за първи клас. Записахме го в Алианс-а и попаднахме при г-ца Мануела Стойкова. Смея да твърдя, че при нея научиха наистина много, и което беше най-важно за нас - имаше страхотна дисциплина.
Така или иначе се разубедихме за Шилер и м. Февруари го записахме в друго училище. Надявам се да не съжаляваме  Praynig
Т.е. това, което искам да кажа е, че зависи на какъв преподавател ще се попадне в Алианс-а. Но като цяло мисля, че има по-добри школи, с по-интензивно учене.
И също така е важно предварително да се прецени към кои езици ще бъде насочено детето.

# 681
  • Мнения: 6 321
Ми нашите са гениални - това е положението. Simple Smile

Начи то това е вярно - те и резултатите показват, но не ми се вижда разумно, честно казано, в един и същи ден детето да има език, математика, пиано, че и състезания. Няма как да бъде ефективно четири или три занимания в един и същи ден! Поне така си мисля.

# 682
  • София
  • Мнения: 18 151
Andariel, не се ли умори да подхвърляш с насмешка думи, които никой не е казал, поне не в смисъла, който ти придаваш.... Thinking
Скрит текст:
Ето как преподавател в лондонско училище за изучаване на английски от чужденци описва като  силно препоръчителна комбинацията от стандартно изучаване на езика в курс + гледане на филми като тренинг.

http://www.bloomsbury-international.com/blog/2013/10/04/how-to-i … lish-with-movies/
Но те пък англичаните какво знаят, у нас  има само експерти... Laughing

Може пък повече вяра да хване изледването  на Университет в Рим...
http://www.mcser.org/journal/index.php/ajis/article/viewFile/114/270

Или пък  това на Университет в Тайван?
http://iafor.org/archives/offprints/ectc2013-offprints/ECTC2013_0088.pdf



Bliss - за немски са ми хвалили Виа Германика, но за по- големи деца. Не знам дали имат курсове за малки, май да.


Аспарагус, постът ти ме подсети за нещо, написано вчера от Vale3000. Винаги съм мислела ( и досега ми се струва точно този подход правилен), че по-добър вариант е да се почне с немски и после да се учи английски. Но по разни причини не приложих тази тактика при децата си, не че това е важно. Казвам го като преход към момента, когато станаха достатъчно големи, 9-10 клас и когато констатирах сред съучениците им точно обратната тенденция, упомената от Vale. Децата, учили до 7 клас  интензивно немски, се затруднват с овладяването на английския на ниво. И дали е съвпадение или не, не знам, но сред познатите такива деца се наблюдава и видно недолюбване на английския, някаква негативна нагласа. Thinking Та ако има училище, в което от един момент нагоре и двата езика да са застъпени с еднаква интензивност, може би е добре, не от 1 -2 клас, разбира се... 
В Уве например наравно ли се учат двата или немският все пак доминира и някакво изравняване има чак в гимназиална степен?

Последна редакция: пт, 22 юли 2016, 16:11 от пенсионирана русалка

# 683
  • София - Рим и обратно
  • Мнения: 11 239
 И дали е съвпадение или не,  не знам,  но сред познатите такива деца се наблюдава и видно недолюбване на английския. Thinking   
Не е съвпадение явно, защото аз имам абсолютно същите наблюдения. Братовчедка ми е заклет преводач и преподавател по немски в Германия. Тя разбира и говори английски, ако се наложи, но с такова нежелание и полуотвращение, че умирам от смях Laughing. И около нея много хора са по същия начин.

# 684
  • Мнения: X
Благодаря на всички! Ще проверя контактите.

Аз вече не помня от кой прочетох теорията/мисленето за необходимостта за натрупване на достатъчно лексика и разбиране на граматиката на собствения си език за да се захванеш с немски. Беше преди доста време пак в тази тема. Но много мислих по въпроса и смятам, че това е правилния подход. Мислих, защото в къщи имахме сериозен спор с мъжа ми с кой език и съответно училище да започне дъщеря ни. Той настояваше за немски, а аз за английски. Английският е доста лесен и на децата в света на толкова много медии на този език им е много по-лесно да го усвоят от доста по-ранна детска възраст.

# 685
  • София
  • Мнения: 18 151
Блис, не зная дали визираш стар мой пост или на някой друг, но съм го споменавала това, тъй като за усвояването на немската граматика трябва да можеш да се пооблегнеш на нашата, много по-лесно е, поне на мен ми е било, да се справя с нея при изградено вече умение да направя наум разбор на изречението. После нещата се  автоматизират и  няма нужда от подобен анализ. От друга страна обаче, логиката води до извода, че след като си овладял на прилично ниво немския, английският трябва да ти е лесен. Е, оказва се обаче, че не е.. И може би недолюбването му от училите интензивно немски е подсъзнателно свързано с тези затруднения, за които нямам обяснение. С риск да си навлека нечий гняв заради пример извън ЧУ, ще споделя, че такива деца (едва ли в ЧУ е много по- различна нагласата им) ходят на уроци по английски, наваксват навън, учат сериозно и полагат усилия, но пак се справят не съвсем задоволително, има случаи на пълни отличници с четворки единствено по английски. Как да не го намразят.. Докато при обратния вариант нещата са ок. Та вече се чудя коя е правилната хронология на изучаването им. Затова ми беше интересен постът на Аспарагус.

Последна редакция: пт, 22 юли 2016, 16:30 от пенсионирана русалка

# 686
  • Мнения: X
Всяко дете е различно. В класа на сина ми например има дете с пет езика. Така че явно може.

Друго дете пък е било в немска детска градина, сега учи английски в СС, но ходи и на уроци по немски, за да го знае и него. Даже може би е по-напред с немския.

Последна редакция: пт, 22 юли 2016, 20:58 от Анонимен

# 687
  • Мнения: 1 007
Много ми е чудно как така се мрази език. Отдавам го на недостатъчна до никаква запознатост с историята и културата на съответната страна. Не говоря за случаите, в които му е труден на човек и затова го мрази, а за предварителната нагласа. Най-често съм го чувала по адрес на немския.

Последна редакция: пт, 22 юли 2016, 17:50 от Химикал

# 688
  • Мнения: 477
За съжаление, поради голямото натоварване втория срок (състезания) се отказахме, защото в събота, освен състезания, е и курсът в СМГ, пианото и немския и малкият започна да дава заето. Simple Smile
По какво пролича, че дава заето, какви са признаците?

Съседите са преместили детето си в "Томас Едисън", но май вече им е преминало опиянението от ухажванията и сега са доста разколебани, понеже вече са се сблъскали с някои административни недоумения и недоразумения от страна на ръководството на новото училище.
За какви неуредици и недоразумения става въпрос?

Колкото до групите, Афтършок, ще взема да пиша на изследователите, някои от които са с по сто титли и са имена от учебниците, че ти си казала, че не са си направили правилно групите и обучението по китайски. И изобщо, ще им пусна линк към тази тема да се поучат от нашенските деца, дето учат езици от въздуха и от телевизора.
Най-добре. Да се засрамят, че не знаят как се учи език.

# 689
  • София - Рим и обратно
  • Мнения: 11 239
Гледахте ли репортажа за училище "Дружба"? Имало съмнения, че е от училищата на Гюлен. Дали е или не е, не става ясно, но пък свинско в стола им не се сервирало.

Общи условия

Активация на акаунт