Неполучена и платена поръчка. Какви са правата ми?

  • 2 697
  • 22
  •   1
Отговори
  • Мнения: 1 446
Здравейте,

Направих поръчка в български онлайн магазин, която платих по банков път на 03.12.2015. На 15.12.2015 видях в сайта на пощите, че поръчката е в пощата, ММ ходи да я търси, но му казаха да си я чакаме вкъщи - ще я донесат или ще оставят известие. Не получих нито едното, нито другото, а съм по цял ден вкъщи, защото лежа за задържане.
На 12.01.2016 поръчката се е върнала на Митница София. Писах на продавача. Казаха, че като има някакво развитие, ще ме уведомят. Седмица по-късно поръчката все още е на Митница София.

Можете ли да ми кажете какви са правата ми в този случай? Не съм видяла нито стоката, нито парите си. Евентуално бих ли могла да подам жалба и къде?

Последна редакция: пн, 18 яну 2016, 22:55 от Стане

# 1
  • Мнения: 1 644
Интересно ми е от кого искате да се жалите?
Май вината е в пощата.... Не съм чувала да разнасят колети по адреси, ама знам ли...
По-скоро би трябвало да сте получила известие за пратката, но самата пратка на адрес?

То за това наложения платеж е за предпочитане - плащаш когато вземеш.
Ама пък е по-скъпо. 

# 2
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 39 147
Здравейте,

Направих поръчка в български онлайн магазин, която платих по банков път на 03.12.2015. На 15.12.2015 видях, че поръчката е в пощата, ходих да я търся, но ми казаха да си я чакам вкъщи.
На 12.01.2016 поръчката се е върнала на Митница София. Писах на продавача. Казаха, че като има някакво развитие, ще ме уведомят. Седмица по-късно поръчката все още е на Митница София.

Можете ли да ми кажете какви са правата ми в този случай? Не съм видяла нито стоката, нито парите си. Евентуално бих ли могла да подам жалба и къде?


защо жалба?
по-добре попитай в митницата  Peace

http://www.customs.bg/bg/page/299

Цитат
Уважаеми граждани,

инфомация за пощенски пратки за София можете да получите от гише на Български пощи ЕАД (намиращо се в сградата на Митница Столична) и на телефон на Български пощи ЕАД

02/8325195

# 3
  • 42°37'41.83N 23°21'53.29E
  • Мнения: 3 074
Защо е в митницата, като е от български сайт?  newsm78

Ако наистина е там, трябва да отидеш и да си я потърсиш на митницата.

Ето и темата за митниците

# 4
  • Мнения: 1 446
Защото аз не съм в България. При нас пощите носят колетите вкъщи. Нито го донесоха, нито известие оставиха. Попитах ги дали бих могла да подам жалба. Казаха ми, че жалба може да подаде само изпращача (продавача) и само за БГ пощи.
За съжаление, не виждам продавачът да предприема никакви стъпки - на тях стоката им е платена, а аз не получавам съдействие.

# 5
  • Мнения: 46 565
Стане, обади се пак, а най-добре пиши, защото не всички записват разговорите. Цитирай им тази част от условията, които касаят сроковете на доставка и уточни колко време е минало.

Не съм чувала да разнасят колети по адреси, ама знам ли...
Зависи от клона. Ползвам 2, от единия в 99% от случаите ми ги носят до вратата.

# 6
  • Мнения: 1 446
Благодаря ви много за помощта и координатите!

За мен си остава въпрос защо пратка, изпратена до страна в ЕС и върната, е отишла на Митница. Неведоми са пътищата на колетите!

# 7
  • Sofia
  • Мнения: 15 572
За мен си остава въпрос защо пратка, изпратена до страна в ЕС и върната, е отишла на Митница. Неведоми са пътищата на колетите!

   Наистина е странно. Да не би пратката ти да не е идвала от България, а от Китай? Това е честа практика при някои български онлайн "бутици" – да препродават китайски стоки.

   При всички положения, допуснала си голяма грешка, че си платила чрез банков превод. Трябвало е да ползваш PayPal – ако го беше направила, сега щеше да имаш защита и да можеш да си върнеш заплатената сума.

# 8
  • София
  • Мнения: 661
Наистина любопитно защо е на митницата. Предполагам не са лекарства, хранителни добавки, по-специфични някакви неща?

Тя се е върнала към София, защото е стояла в пощата повече от определения срок?

Пиши по-настоятелно на търговеца. Може и те да не разбират какво се случва, в случая май не се знае къде е точно проблема. От моя личен опит с митниците мога да кажа, че е някакво невероятно приключение понякога.

# 9
  • Мнения: 1 446
Бебешки дрешки са. Затова и поръчах от тях - държа на българското, хубаво качество са, 100% памук. И преди съм поръчвала - нямах проблем с получаването.
Нямах друга опция, освен банков превод. И сега - нито пратка, нито пари, а чакаме бебето скоро. Не знам дали да купувам нови или ще си получа тези.

# 10
  • Sofia
  • Мнения: 15 572
   Кой е сайтът, ако не е тайна?

   Би могла да сезираш "Комисията за защита на потребители" – на ММ му помогнаха много преди време, вършат си добре работата. За жалост, не знам каква им е политиката по отношение на онлайн поръчките, а в случая говорим дори за международна пратка...

   От сайта какво ти казват или са се покрили? Звънна ли им по телефона?

# 11
  • Мнения: 1 446
Казват, че като има развитие, ще ме уведомят. Но пратката вече седмица стои на Митница без движение и се притеснявам. Парите не са малко, но аз си искам нещата. Звънях одеве на Митница, казаха ми, че нищо не мога да направя - пратката трябва да се получи от продавача.

# 12
  • София-Лагера
  • Мнения: 2 662
Няма логика българска стока от български сайт да отиде на митница.
Заплаши продавача ,ще ще подадеш жалба в КЗП.
Нещо тук не е както трябва.
Дай сайта.

# 13
  • Мнения: 1 446
Сайтът е bebeshkidreski.com
Имат реклама на първа страница в този подфорум. Досега съм била доволна от качеството и обслужването  и сегашната ситуация ми е много неприятна. Наистина разчитах на добрата им воля и коректност.

# 14
  • Sofia
  • Мнения: 15 572
   А как разбра, че пратката ти е била в пощата на 15 декември и защо от пощата са те отпратили, без да ти я дадат? Rolling Eyes

Общи условия

Активация на акаунт