За образователните системи по света и у нас

  • 226 713
  • 3 787
  •   1
Отговори
# 3 390
  • Мнения: X
Между другото и до платените формати може да имат достъп само учители и училища
Можеш да си закупиш електронен вариант, но с едни дребнички букви пише, че става дума за едногодишен абонамент.

* Цената е за абонамент от 1 година, считано от датата на закупуване

Сега се сетих, че " Архимед" бяха качили pdf варианти на проекти на учебници по новата програма.

Последна редакция: вт, 22 авг 2017, 16:02 от Анонимен

# 3 391
  • Русе
  • Мнения: 11 924
     

    Ако си направя една груба сметка колко ученика 1-12 клас по десет учебника , по двайсетина лева се получава една нелоша сума, дори разделена на три, за колкото се води амортизацията на уебниците. Като се сметне и неефективността със смяната на учебници по нови програми през има няма 3-4 години,да се чудиш как тази държава не е помислила да пренасочи тези средства за по-ефективно и съвременно осигуряване на достъпен учебен материал. Да не говорим за десеткилограмови чанти ,носени от двайсеткилограмови ученици.

Тепърва ще се опитват да върнат онова, което го имаше преди 25-30 години - практическата част.
Машини, инструменти, видеофилми; лаборатории и под.
     Очаквам впеатления от дуалната система. Дали е пак нещо без покритие.
   За практическа част, трябва промяна в учебните планове и изготвянето на учебници. По мои лични скромни и частни наблюдения, отново професори от СУ пишат учебници за петокласници.

# 3 392
  • Мнения: X
..
В Щатите е така - код за достъп се дава на ученика и с него той има достъп до цялата библиотека на училището. А тя включва и учебници.
Наистина проблемът е никакъв да се въведе.


Непо подобно е и в Канада.

 Имаш достъп до обуч. математ. сайт с код за съответното дете, което работи само върху материла ив клас и у дома като самоподготовка.

Отделно във всеки клас и в Канда и в Англия имаше таблеъти и компютри за работа в клас за всяко дете. Не са по 25 в клас, а са наполовина и се работи в групи. В някои кабинети и в библиотеката на у-щето има таблети за повече деца.
 

# 3 393
  • София
  • Мнения: 1 120
Barefoot Kontesa, знаеш ли какво е отношението към проблемните деца (тези със заболявания или поведенчески проблеми)?

# 3 394
  • Мнения: X
Barefoot Kontesa, знаеш ли какво е отношението към проблемните деца (тези със заболявания или поведенчески проблеми)?
Да.
Какво те интересува?

# 3 395
  • София
  • Мнения: 1 120
Дъщеря ми е с хиперактивност без да е агресивна към другите деца, но разваля дисциплината в клас. През тази учебна година ще бъде във втори клас.
Преди началото на учебната година уведомих бъдещата класна, че детето е с хиперактивност и от там ми започнаха проблемите. Още от тогава ме притискат да преместя детето в друго училище, но понеже никой не иска проблемни деца, останахме в кварталното училище. През цялото време всички - директор, класен, логопед и психолог работят в една насока - да отстранят детето от учебния процес, за да не пречи на другите деца. На практика дъщеря ми не ходеше на училище. В София понеже имат достатъчно ученици да си осигурят достатъчен бюджет, практиката е да се отстраняват по всякакъв възможен начин тези деца от училището. Не могат да ги отстранят официално, правят живота на децата невъзможен, по-опитните учители настройват целия клас и от там всички родители срещу проблемното дете и в един момент родителите се принуждават да го преместят. Единствената алтернатива е детето да не ходи на училище.
Няма да навлизам в повече подробности. Искам по някакъв начин да осигуря на детето си възможност да ходи на училище с други деца, но не в помощно училище. Тя е с нормален интелект и дори по-висок от голяма част от връстниците й. Ако трябва, готова съм да емигрирам, ако с това ще помогна на детето си.

# 3 396
  • София
  • Мнения: 62 595
И логопедът ли се опитваше да ви накара да се махнете? Това училищният логопед ли е? За училищния психолог не се изненадвам, но за логопеда... Няма да се даваш и няма да се отказваш - с топ не могат да ви мръднат, колкото и да не им е кеф. Щом детето е с нормален интелект, в никакъв случай не го давай в помощно училище. Не че ПУ са нещо лошо, просто те са за деца, които няма как да се справят в друга среда и състоянието им не позволява.

# 3 397
  • София
  • Мнения: 1 120
Не директно, но който плаща, той поръчва музиката. Директорката на училището прави всичко възможно да отстрани такива деца, а логопедът зависи финансово от нея. Не ми се влиза в подробности за случая. Целта ми е друга - да осигуря училище на детето ми, където да не се чувства отхвърлена и изолирана. И то само защото й е трудно да стои по няколко часа неподвижно на чина и има нужда от движение.
За това ме интересува какво е отношението към такива деца в Канада.

# 3 398
  • София
  • Мнения: 62 595
За съжаление потвърждаваш това, което си мислех от доста време и съм го засягала из темите - който плаща, той поръчва музиката, и вместо психологът и логопедът да са терапевти на детето и да защитават неговите интереси, те изпадат в конфликт на интереси и в крайна сметка играят по свирката на даващия парите.

# 3 399
  • София
  • Мнения: 1 120
... вместо психологът и логопедът да са терапевти на детето и да защитават неговите интереси, те изпадат в конфликт на интереси и в крайна сметка играят по свирката на даващия парите.
Като терапевти бих казала, че са страхотни и в индивидуалната работа с детето направиха много повече, отколкото бяха длъжни. Но защитават интересите на училището. А те са такива деца да ги няма в това училище.

# 3 400
  • София
  • Мнения: 62 595
то терапията не е само да го научииш как да категоризира или да се кротне малко повече в часа, а в същото време да уговаряш или внушаваш на родителя да си махне детето от училище, за да не пречи на останалите. Каква увереност се изгражда у това дете, каква помощ се оказва на родителите с такъв курс? Ако аз съм родител и е моето дете, или ще им тегля една, или ще изпадна в отчаяниие, защото на практика на никого не му пука достатъчно, че да си досвърши работата.  Става като в един филм "вярвам, но умерено - колкото всеки марксист".

# 3 401
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 351
Ходи ли на някакви извънкласни форми, в които да изразходва излишната енергия? Как се справяте със самоподготовката или е на занималня? Вкъщи как е? Заиграва ли се само? Приемаш ли хиперактивността за нещо нормално, оставяш ли детето да се вихри или успяваш да го овладееш?

# 3 402
  • Мнения: X
... вместо психологът и логопедът да са терапевти на детето и да защитават неговите интереси, те изпадат в конфликт на интереси и в крайна сметка играят по свирката на даващия парите.
Като терапевти бих казала, че са страхотни и в индивидуалната работа с детето направиха много повече, отколкото бяха длъжни. Но защитават интересите на училището. А те са такива деца да ги няма в това училище.


Интересите на училището би трябвало да са свързани с възможността всички деца, както твоето, така и останалите да имат достъп до реален учебен процес. Пишеш, че дъщеря ти пречи на учебни процес. Работещите с нея успяват ли да овладеят този проблем, така че да не се нарушава правото на другите деца да получат нормален учебен процес? Работят ли изобщо в тази насока?

# 3 403
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 351
Няма как да знае тези неща в детайли, защото не е там. Докато я занимават с проблемите на детето ѝ в училище, чувството, че някой там не си върши качествено работата, няма да я напусне.

# 3 404
  • Мнения: X
Не е там, но може да попита. Това е важно. На практика, сега страдат както нейното дете, което е нарочено, така и останалите деца, които не могат да учат в нормална обстановка.

Общи условия

Активация на акаунт