В очакване на СЕДМИ клас!

  • 44 046
  • 801
  •   1
Отговори
# 780
  • Градът на света Богородица
  • Мнения: 204
Явно трябва да станат "всестранно развити личности"..както беше по време оно.
Лошото е, че ще изнервят обстановката предимно в големите градове, където децата наистина учат много и полагат много повече усилие, от "лежерните" училище по малките населени места.То там и децата нямат кой знае какви амбиции, а и все ще се запише в някоя гимназия и с тройки...места винаги има.Е това ми е най-неприятно.Иначе ,когато аз кандидатствах , също се вземаше цялата диплома, точно с физическото възпитание имах 4, та се наложи да се явявам на някакъв изпит, та да я повиша.. LaughingПрез времето на социализЪма-момиче, без пълно 6 в дипломата беше недопустимо да влезе в добра гимназия, а напливът беше наистина голям..Както май ще стане и сега.

Нямам намерение да невротизирам младежа, записан е на школи по БЕЛ и математика, за останалото ще помагаме, доколкото можем.С физ. въз. той проблеми няма, не може да пее и рисува, колкото изкара-толкова.. Twisted Evil

# 781
  • Мнения: 11 908
Цитат
Нормативите по физическо са измисляни за спортисти  ooooh!
Това всъщност не е истина. Това са елементарни и минимални резултати, постижими за болшинството деца. Разбира се, не от всички.Точно така както не всички могат да усвоят учебния материал по другите предмети за отличен. И защо сте се хванали за тези нормативи от атлетиката? Това е месец от срока. В останалото време се изучават други спортове, там нормативи няма - всичко е за обща култура и някаква физическа подготовка и активност на учениците. Които и без това са обездвижени, затлъстели и т.н. . И го казвам като майка на бивше дебело момче и настоящо мързеливо момиче. Което имаше 6 по физическо, но цяла година се налагаше да повтарям, че трябва да се отнася сериозно към предмета. Това беше достатъчно.
И Karimma, къде намеси и Господ Wink. И ако ще го месиш, сложи го и в математиката. Защото има и по-глупави деца/ факт!/ които всъщност не са виновни, че са глупави, нали? Къде ген, къде Господ ... причини да искаш. Що да е честно те да не са в хубави училища, с добри преподаватели и евентуално в по-добра среда?

Към момента изобщо не ми е работа, но този пост е великолепен и много отрезвяващ!
При все, че съм бившо почти потърпевшо дете от подобна ситуация /5 по физическо в диплом, преди кандидатстване в ЕГ и при вземане на общ успех за балообразуване/, мисля че много са причините за връщането назад към този тип балообразуване.

И те са преди всичко в тоталното неглижиране не само от страна на ученици, но и на родители на определени предмети, не само на коментираните.

# 782
  • София
  • Мнения: 18 034
Светкавица, никой няма против да се променят нещата така, че да няма неглижиране на едни  предмети за сметка на други, което в момента е факт, акцентира се масово на мат и БЕЛ. Но  цялата диплома като балообразуваща не е пътят към промяна в тази посока. Където  до момента са се писали с лекота шестици, нещата няма да се променят и без какъвто и да е  напън децата ще си имат максималните оценки. Където каишът е обаче по-затегнат по принцип, оценките няма да бъдат маскимални и сега.  И какво - един ще знае опредлено повече по биология и ще има 5, а друг ще е минал по тънката лайсна, но ще има 6. И по-знаещият на всичкото отгоре за положените повече усилия и придобитите повече знания ще бъде санкциониран и в крайния бал.  Тоест съществената разлика в оценяването ще си остане, зад една и съща оценка като цифрово измерение ще стоят доста различни знания. Затова назад споделих само една мечта, която обаче би довела както до минимизиране на субективния фактор, така и до  желаното равномерно разпределение на ученето по всички предмети, без истерично залитане само към подготовката по два от тях.  Сериозен общообразователен тест с въпроси и задачи  от всички седмокласни  предмети, спуснат централно от МОН (направен от специалисти и без дежурни грешки) и с единна скала на оценяване на резултатите от него. Да видим тогава дали ще неглижира някой  без последствия за самия него  химия, физика, биология, история... Ама е само мечта..

# 783
  • у дома
  • Мнения: 7 141
 Сериозен общообразователен тест с въпроси и задачи  от всички седмокласни  предмети, спуснат централно от МОН (направен от специалисти и без дежурни грешки) и с единна скала на оценяване на резултатите от него. Да видим тогава дали ще неглижира някой  без последствия за самия него  химия, физика, биология, история... Ама е само мечта..

Това беше реалност-аз имам този от 2000 година-не знам до колко е бил сериозен,но не изкарваха много отлични оценки на него-даже го пуснах във фейсбук групата,защото скоро го изрових от архивите...Нямаш идея колко бяха против и родители и деца и това просъществува само 2 години-просто резултатите на места бяха плачевни и лъсваше милата родна картинка на образованието ни.Иначе продължавам да съм на мнението,че промяната трябва да започне от учебниците и после да се премине към промени във формата на изпита или каквито и да били промени.
Ето ви го
Скрит текст:

По БЕЛ и математика си имаше отделни изпити  Peace

# 784
  • Мнения: 11 908
Където  до момента са се писали с лекота шестици, нещата няма да се променят и без какъвто и да е  напън децата ще си имат максималните оценки. Където каишът е обаче по-затегнат по принцип, оценките няма да бъдат маскимални и сега. 

Да се намери механизъм и за единни изисквания към учителите.
Спомням си, някога- открити уроци, ревизии на директори , на инспектори...

Детето ми веднъж не е казало, че имат външен човек в училище, на урок.
Като се уеднаквят изискванията към учителите, ще се уеднаквят и към децата.

Всеобща справедливост, ясно, няма как да има на 100%.И сега няма, дори и да има дете от "селско училище", както често се говори тук, чиито родители  могат да плащат уроци, едва ли биха могли да си позволят размотаване по градове в които има сериозни учители
 и школи за подготовка.
Аз също съм за общообразователен тест или за изпити на всяко средно училище, което да прецени какви и кога.Иначе с това "всеки навсякъде", малко изкуствено се покачва и имиджът на някои училища, които не са лоши, ама не са баш за "истерясване"

# 785
  • София
  • Мнения: 18 034
Ами изпуснала съм тогава поста ти, Светле. На мен идеята ми харесва. Такъв тест би заменил  много успешно толкова оспорваната диплома. А родители и деца вярвам, че  масово са били против, защото това е налагало учене по всичко. А с мекото на хляба на всеки му е по-лесно. Но както казваш и самата ти, нямало е  тогава  това сгъстяване на отлични оценки, затрудняващо прецизния подбор за най-желаните училища.

Свтекавица, не знам кой набор си, но разлики в оценяването винаги е имало. Имам брат с 2 години по-малък от мен, учеше в елитния за тогава техникум Сталин. Знанията, за които получавше 6 по математика там, нямаше да му стигнат и за 4 в НЕГ. Казвам го съвсем отговорно, тъй като не един път съм му помагала при подготовка за контролни и съм имала възможността да видя  решаването на какви задачи като трудност му отреждат 6. Същото и по литература. На тема, на която аз имах 4,50, а той я беше изплагиатствал, имаше пълно 6 и изразени ред суперлативи на родителска среща.

# 786
  • у дома
  • Мнения: 7 141
Ами изпуснала съм тогава поста ти, Светле.

Не си  Peace - аз го пуснах във фейсбук,не тук..Сега го пуснах тук..Обаче си спомням и преди сме го коментирали,но не знам кога-дали когато голямата ти дъщеря беше 7 клас или при близначките.
И да-тогава не бяха такива космически баловете  Peace

# 787
  • Варна
  • Мнения: 262
Не е ли време за нова тема? Betty L., къде си? Peace

# 788
  • Мнения: 24 467
Ами изпуснала съм тогава поста ти, Светле. На мен идеята ми харесва. ...

И на мен.
Когато писах тук преди седмици за изразеното от мен становище против предложенията за промяната в балообразуването, точно това подчертах- че така не се събужда интерес към останалите предмети, т.к. накратко това не е начин за постигането на такава цел.
Писах /вкл. и в становището си до МОН/, че липсата на единни критерии за оценяването на учениците в училище е основна пречка да се реализира това предложение. Това е несправедливо, неправилно и направо вредно.
Ако се въведе единна система на оценяване или единен изпит по предметите, с еднакво съдържание, критерии за оценяване и едни и същи оценители /външни комисии/, то не бих била против. Бих одобрила. Но не това е предложението. Предложението е една лесна шестица да може да изпревари една извоювана с труд и реални знания петица. Което е просто недопустимо.

# 789
  • Мнения: 11 908

Свтекавица, не знам кой набор си, но разлики в оценяването винаги е имало. Имам брат с 2 години по-малък от мен, учеше в елитния за тогава техникум Сталин. Знанията, за които получавше 6 по математика там, нямаше да му стигнат и за 4 в НЕГ. Казвам го съвсем отговорно, тъй като не един път съм му помагала при подготовка за контролни и съм имала възможността да видя  решаването на какви задачи като трудност му отреждат 6. Същото и по литература. На тема, на която аз имах 4,50, а той я беше изплагиатствал, имаше пълно 6 и изразени ред суперлативи на родителска среща.

За средно образование съм съгласна, така е било винаги.Защото децата малко от малко се селектират.
За основно- сега има огромни разлики.Но някога, мисля че по-малки бяха.

# 790
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Не мога да прочета всичико сега, та директно ще питам - приета ли е наредбата?
Ако не - каква е тази пропаганда по БНР какво била обявила зам министърка?
Изобщо не е случайна думата.

ПП Как пък не се намери един редактор поне да пренапише по-елегнатно пропаганда, или по-правилно новина?

# 791
  • Варна
  • Мнения: 262
Ом, не е приета все още промяната на наредбата. И аз видях днес във в. 24 часа статия със заглавие  "Общият успех ще влиза в бала за прием в гимназиите".  Така написано човек ще си помисли, че вече е решено и   промяната е вече факт. Аман от гръмки заглавия.

# 792
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Благодяря ти!

Значи действа старата схемата с покачването на цената на сиренето 10 пъти обявено първо:)

Новина е, че има промяна и тя се състои в ...
Или че министерството иска да прокара промени / е в процес на такива състоящи се в ...

Какво ѝ се иска на една г-жа работеща в министерството /или на цялото министерство/ не би следвало да е такава. Но пореден ден е.


# 793
  • Мнения: 1 159
 Бети я няма да пусне нова тема!
Яд ме е за двата поредни дни на матурите! За общата оценка някак претръпнах, но за 26-ти и 27-ми май не мога да се примиря!
Нали има външно оценяване и по други предмети в седми клас? Защо не придобият оценките от тези изпити някаква тежест при балообразуването, за да има обективност?

# 794
  • Мнения: 4 967
Момичета, по-късно днес ще мога да пусна тема, днес ни приключва почивката.

Общи условия

Активация на акаунт