СЕДМИ КЛАС- тема 64

  • 86 061
  • 1 872
  •   1
Отговори
# 1 800
  • Мнения: 5 394
Ясмина,  Heart Eyes
В много древни времена, когато и аз кандидатствах, но след 8-ми клас, всяко училище си правеше отделен изпит.  Wink

Всъщност тогава се кандидатстваше след 7 клас. За приетите след 7 клас следващата година беше нулева.  Останалите продължаваха в ОУ до 8 клас след което кандидатстваха по разпределение в гимназия по район  или по избор в професионален техникум. Имаше книжки с изредени всички средни училища за града. Раздаваха ги на децата и те с родителите подбираха желаните училища. После  родителите на нарочена родителска среща попълваха и предаваха книжките като  имаха право да напишат три желания. Според успеха в 8 клас детето биваше прието там където е желало.  Спомням си, че за реална гимназия децата пишеха само тази в която се падаха по район.  След 15 дни - около 30-ти юни викаха осмокласниците в училище и всеки класен им четеше от списък кое къде е прието. Това говоря набор 69-ти. После след 10 клас въведоха и упк...беше странно - някои с 1 годишно, други с двугодишно УПК . Уж учиш някъде, пък после отиваш другаде... нямам много ясни спомени  по какъв критерий се местеха децата - имаха ли право сами да избират УПК. Аз лично учих в гимназията до 12-ти клас защото тя имаше УПК. Там явно си е текла и професионалната ми подготовка. Накрая имахме държавен изпит по специалността която сме учили в 11 и 12 клас. Беше странна система. Не си спомням до кога е продължила. Но идеята желаещите да кандидатстват след 7 клас в желано училище ми допада. Беше си много точно - в МГ и Търговска гимназия ( тогава икономически техникум) кандидатстваха с математика ( разбира се на по-високо ниво от това което се учеше в училище - помня заплетените задачи от движение на единия от изпитите). В ЕГ се кандидатстваше с ОЛВ. Можеше да се явяват децата на всички изпити, поне в нашия град - те не бяха и много гимназиите с прием след 7 клас.

# 1 801
  • На черешата
  • Мнения: 8 393
 За разкош, девойката днес след НВО правила тест по математика.  Sick Но каза, че всичко след матурата е елементарно.  Joy

# 1 802
  • София
  • Мнения: 5 572
Момичета, записвам се при вас, стискам палци на децата ви! Моето дете сега е на финала на шести клас. Чета ви от време на време, но сега вече, на финалната права, е голямо вълнение. Късмет!  bouquet

# 1 803
  • Пловдив
  • Мнения: 9 738
За разкош, девойката днес след НВО правила тест по математика.  Sick Но каза, че всичко след матурата е елементарно.  Joy

нашите правиха писмено изпитване по БЕЛ във вторник след обществените науки ...
днес госпожата по физика им се заканила, че ще им спретне второ НВО, без да им дава формулите  Joy

# 1 804
  • Мнения: 14 133
Аз съм от динозаврите, които кандидатстваха след 8-ми клас с изпит по математика за местния Техникум по електротехника.  Wink

# 1 805
  • Мнения: 77
Ако имаше класация за най-популярни сайтове, то този на МОН ще води класацията ! Тази седмица нямам идея колко пъти го отворих. Не ми се мисли за другата седмица!:lol:

# 1 806
  • Някъде в търсене ............
  • Мнения: 920
Нямате изчитане  Party
Цяла седмица наваксвам. Като цяло девойката не се справи, но вече спрях да се нервирам.
Чета и се чудя с бал 33-34 за какво се притеснявате, ако има 28 бал ще съм доволна.
Мързела е велико нещо, лошото е че го разбра късно. Сега вече се ядосва защо не е направила това, онова - но късно. Чакаме 3 ти и почваме да пишем желания според оценките.
Оформена е само по ДТИ по математика е видяла написана с молив 5 ца , така че и там ни попариха надеждите  Cry

# 1 807
  • На черешата
  • Мнения: 8 393
 desi02, не се ядосвай. Моята се е справила добре бе по БЕЛ, но по математика се е окъкала. И аз очаквам бал около 32.  Confused Кавото-такова, тя трябва да се ядосва, не аз.  Peace

# 1 808
  • Мнения: 233
Не мога да ви насмогна! Ние хвърчахме по доктори с големия и малката, баткото нали се разболя точно на математиката, та го удари в ушите, от там и малката... абе, да не си мисля само за 3-ти Tired
За днес каза, че е объркал само някаква планета с пръстени, ама те този материал така или иначе не са го взели.
Не знам каква оценка да очаквам, отказа да сверяваме резултати, та ми още по напрегнато.
Остава да мине неделя, понеделник и вторник ooooh!
По напред имаше едно лекарство, и аз се присъединявам към него Laughing

# 1 809
  • Мнения: 6
Заповядайте на събитието, организирано от НАС, УЧЕНИЦИТЕ на НТБГ за всички,които искат да се потопят в неповторимата атмосфера на най-добрата професионална гимназия! На 05.06.2015 година бъдете част от един учебен ден и научете най-важните неща за нашето училище и за възможностите за професионална реализация след завършването му! Очакват Ви още много изненади! Посетете ни! Бъдете първи!

Посетете нашата фейсбук страница на събитието https://www.facebook.com/events/1048795961817009/

# 1 810
  • София
  • Мнения: 18 140
Опасявах се да не би подобни постове да бъдат възприети като реклама. Но явно не са и ще си позволя и тук да дам линк към т.н. Ден на отворените врати в 91 НЕГ Simple Smile. Отзовах се на молбата на дете от Ученическия съвет да се популяризира събитието. Simple Smile

https://www.facebook.com/events/984518024931554/

# 1 811
  • TX
  • Мнения: 591
днес преди да замине на матура и училище синковеца ми каза, че едната им госпожа е била от проверяващите и като масова оценка се оформяла 3 и малко над 3 по БЕЛ  Shocked той зависи от субективизма във 2 модул очаква към 5,30, но на 3-ти ще се види. Ние също ще пътуваме по тях дати и със сигурност мястото където ще сме няма нет, тъй че ще си тръпна повечко.

# 1 812
  • Мнения: 77
Като чета ,чета всеки казва лоши резултати , слаби резултати чак почнах да се съмнявам в това , което детето е направило дали изобщо ще получи справедлива оценка! Няма такъв филм!

# 1 813
  • Всеки ден трябва да се инжектираме с малко фантазия, за да не умрем от реалност: Рей Бредбъри
  • Мнения: 4 327
За разведряване ... май ... Ако сте пропуснали да го прочетете на децата в първия им учебен ден преди 7 години ... А и да сте им го прочели ... сега повече ще го разберат ... От един от любимците ми - Ерих Кестнер


Скрит текст:
"Слово за първия учебен ден" на един от най-обичаните автори на книги за деца и възрастни – Ерих Кестнер.

Мили деца,
Ето че днес за първи път сядате на тези твърди чинове; подредени сте по височина или по азбучен ред, и ми се иска да вярвам, че ако ми приличате на кестеняви и жълти манатарки, нанизани за сушене, причината е само в годишния сезон. Вместо на щастливи четирилистни детелинки, както би трябвало. Някои от вас се въртят неспокойно по местата си, сякаш седят върху нагорещена печка. Други стърчат като заковани на чиновете си. Трети се заливат в глупав смях, а червенокосото момче от третата редица е вперило настръхнал поглед към черната дъска, сякаш вижда пред себе си мрачното бъдеще.

В душата ви се е настанила някаква плахост и не може да се каже, че инстинктите са ви излъгали. Вашият съдбоносен час е настъпил. Семейството ви с колебание ви е довело тук и ви е предало в ръцете на държавата. За вас започва живот по часовник и с това всъщност приключва животът.

Оплетената от цифри и параграфи, йерархични степени и учебни планове тясна и все по-тясна мрежа обхваща вече и вас. От момента, в който сте седнали тук, вие вече принадлежите към определена класа. И при това към най-нисшата. Пред вас са класовите борби и годините на изпитания. Сега вие сте плодни семенца, ще трябва да се превърнете в добре подредени плодни дръвчета!

Живи и будни сте били до днес, от утре започва консервирането! Така, както направиха и с нас. От дървото на живота, към консервната фабрика на цивилизацията — това е пътят, който ви предстои. Нищо чудно тогава, че вашето смущение е по-голямо от любопитството ви.

Има ли някакъв смисъл да ви се дават съвети по такъв един път? И то от човек, на когото никакво противене не е помогнало и мирише точно толкова “на буркан”, колкото и другите? Все пак позволете му да опита и му признайте заслугата, че поне никога не е забравял, а и едва ли някога ще забрави какво му е било на душата, когато за първи път е прекрачил прага на училището. На онова сиво и извънредно голямо кубче за игра. И как му се е свивало сърцето тогава. Така ще можем да преминем към най-важния съвет, който би трябвало да набиете в главите си и добре да го запаметите, подобно на стара мъдрост от древна паметна плоча:

"Не позволявайте да ви унищожат детството!"

Погледнете повечето хора: те се освобождават от своето детство като от старата си шапка. Забравят го като телефонен номер, който вече не важи. За тях животът има вид на безкраен салам, който те постоянно изяждат, и това, което са изяли, вече не съществува.

В училище вас усърдно ви придвижват от "долното" през "средното" до "горното" стъпало. И когато най-сетне се озовете на върха и се мъчите да пазите равновесие, зад вас отрязват станалите "излишни" стъпала и вие вече не можете да се върнете обратно. А не би ли трябвало в своя живот човек да може да се качва и слиза по стълбите като в къща? Колко струва най-хубавият първи етаж без килера и уханните лавици, отрупани с плодове? Или без партера със скърцащата входна врата и дрънкането на звънчето?

Но повечето хора живеят така: стоят на най-горното стъпало без стълба и без дом и си придават важност. Някога са били деца, после са станали възрастни, а какво са сега? Само който стигне до почтена възраст и си остане дете, е човек! Не зная дали сте ме разбрали. Простите неща се обясняват толкова сложно! Е добре, да вземем тогава нещо по-трудно, може би него ще разберете по-лесно. Например:

"Не смятайте училищната катедра за трон или амвон!"

Учителят седи на по-високо място не за да му се кланяте, а за да можете да се виждате един-друг по-добре. Учителят не е нито класен фелдфебел, нито пък Дядо Господ. Той не знае всичко и не може всичко да знае. И ако въпреки това си дава вид на всезнаещ, простете му го, но не го вярвайте.

Признае ли обаче, че не знае всичко, тогава го обичайте! С това той е спечелил любовта ви. И понеже сам той не печели кой знае колко, на вашата симпатия ще се радва от сърце. И още нещо: учителят не е магьосник, а градинар. Той може и ще се грижи за вашия растеж. Но да растете ще трябва вие самите!

"Съобразявайте се с онези, които се съобразяват с вас!"

Това звучи по-лесно, отколкото става в действителност. А понякога е страшно трудно. В моя клас имаше един ученик, чийто баща притежаваше магазин за риба. Бедното момче, името му беше Бройер, миришеше така силно на риба, че ни прилошаваше само като го видехме да се задава от ъгъла. Рибната миризма се бе пропила в косите и дрехите му, не помагаше никакво миене или четкане. Всички бягаха от него. А не беше виновен за нищо. Така живееше съвсем сам, подигран и отблъснат, сякаш бе чумав. Той до дъното на душата си се срамуваше, но и това не помагаше. И днес още, четиридесет и пет години по-късно, като чуя името Бройер, ми призлява. Толкова е трудно понякога да се съобразяваш. И не винаги ти се удава. Въпреки това човек трябва да опитва наново и наново.

"Не бъдете много прилежни!"

При този съвет мързеливците трябва да си запушат ушите. Той се отнася само до прилежните и е твърде важен за тях. Животът не се състои само от класни работи. Човек трябва да учи, само зубрите зубрят. Говоря от личен опит. Като малко момче бях направо на път да стана зубър. А че въпреки всички усилия не станах, ме учудва и до днес. Главата не е единственият орган на човешкото тяло. Който твърди обратното, лъже. А който повярва в тази лъжа, дори и да издържи блестящо всичките си изпити, пак няма да изглежда, както трябва. За човек е необходимо да умее да скача, да играе гимнастика, да танцува и пее, иначе със своята подута от знания глава се превръща в инвалид и в нищо повече.

"Не се надсмивайте над глупците!"

Те не са глупави по своя воля или за ваше удоволствие. И не бийте никого, който е по-малък или по-слаб от вас! Ако някой не може да схване това без по-нататъшни обяснения, не бих искал да имам работа с него. Мога само да го предупредя, че никой не е толкова умен или силен, за да няма по-умни или по-силни от него. Затова трябва да се пази. Сравнен с други, той също е слаб и пълен глупак.

"От време на време не вярвайте на учебниците си!"

Те не са създадени на Синайската планина, нито по някакъв друг разумен начин. Произлезли са от стари учебници, които са произлезли от други стари учебници, които са произлезли от още по-стари учебници, които пък на свой ред са произлезли пак от стари учебници. Това някои наричат традиция. Но нещата изглеждат съвсем иначе. Днешната война например е далече от онова, което описват поемите в учебниците. Тя няма вид на дева с обнажена сабя, бляскава ризница и развети пера на шлема, както навярно е било при битката за Гравелот или Марсово поле. Но в някои учебници това изобщо не личи.

Не вярвайте също и на истории, в които човекът е представен като неизменно добър, а доблестният герой е смел двадесет и четири часа на денонощие. Не вярвайте и не учете това, моля ви, защото по-късно, когато влезете в живота, ще се чудите извънредно много! И още нещо: правилото за сложна лихва повече не ви е необходимо, макар че още фигурира в учебната програма. Когато бях малко момче, трябваше да изчислим колко пари биха се получили до 1925 година от един талер, вложен в спестовна каса от наш прадед в 1525 година, по време на царуването на Йохан Непроменливия. Това беше едно крайно сложно изчисление. Но си струваше труда. Доказаха ни, че с лихвите и техните лихви от този талер би се получило най-голямото състояние на света! Но дойде инфлацията и в 1925 година най-голямото състояние на света заедно с цялата спестовна каса не струваше даже и един талер. Обаче правилото за сложната лихва продължи необезпокоявано да шества в учебниците по смятане. После дойде паричната реформа и от спестяванията и спестовната каса отново нищо не остана. А учебниците по смятане пак не забелязаха нищо. И идва ден, когато вие взимате червен молив и дебело зачертавате урока за сложната лихва. Той вече е остарял. Точно така, както атаката при Гравелот или цепелинът. А и някои други неща.

И ето сега вие седите, подредени по височина или азбучен ред, и бързате да се приберете по домовете си. Идете си, мили деца! И ако нещо не сте разбрали, питайте родителите си.

А вие, мили родители, ако нещо не сте разбрали, питайте децата си!

# 1 814
  • No Line On The Horizon
  • Мнения: 2 738
Като чета ,чета всеки казва лоши резултати , слаби резултати чак почнах да се съмнявам в това , което детето е направило дали изобщо ще получи справедлива оценка! Няма такъв филм!

+1

За съжаление и аз се чувствам така.

Общи условия

Активация на акаунт