България Травъл ЕООД мнения

  • 31 156
  • 33
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 4 710
Сега виждам темата. И явно тази фирма не се е оправила.

Ние ходихме с тях може би есента на 2010та беше - Загреб, Плитвице, Дубровник, Будва, Котор.

По отношение на екскурзоводката нямам забележки. Не й помня името, но беше много млада, точна и организирана. Казваше точен час, казваше кое, как и защо и беше подготвена и с информацията за местата, които посетихме.

Но този ден, когато тръгвахме от Загреб, поситехме Плитвице и пътувахме до Дубровник, беше някъде 16 часа и толкова скапана никога не съм била през живота си.

По отношение на рейса - определено от миналия век и на прибиране през Черна гора и Сърбия, прегряваше на няколко пъти и спирахме  ooooh!

Тогава за последно пътувах с тях и не бих повторила.

Доволна съм от други фирми, които повече държат на транспорта. После ходих сега зимата до Сърбия с една друга, пак не беше много нов автобуса, но си беше съвсем наред, а екскурзоводът беше много умно и начетено момче. За втори път пътувах с тях, за втори път на него попаднах и съм много доволна.

# 16
  • Мнения: 12
Здравейте, за втори път ми се случва тяхна екскурзия да не се проведе, защото нямат достатъчно хора за да напълнят автобуса, изглежда им се носи "слава". Първия път избрахме друга дестинация за същите дати, но този път не ни предложиха нищо адекватно и се отказахме. Освен това момичето от офиса беше страшно изнервено като я попитах кога ще ни върнат парите. Повече няма да им се доверявам.

# 17
  • Мнения: 1 408
Сега се върнахме от екскурзия, организирана от "България Травъл". Аз пък съм доволна от това, което получих за парите си. При нас също екскурзовод беше Здравко, но всичко си беше наред, не сме имали никакви проблеми с него. Дори напротив. В автобуса имаше и деца, той отдели доста време да ги забавлява, за да не им доскучава дългото пътуване. За всеки намираше шегичка и добра дума, смяхме се много.  Единственото заведение, където седнахме по негово усмотрение, беше една крайпътна сръбска скара, от която всички останахме много доволни. А иначе ни препоръчваше къде е по-евтино, къде да не влизаме, но всичко си беше по наш избор. Автобусът беше на добро ниво, с климатик, спирахме на всеки три часа за тоалетна и цигара. И понеже винаги имаше хора, които пресрочваха уговореното време за почивка, нито веднъж не видях Здравко да се издразни, да направи забележка за закъснението или нещо такова. Хотелите-едната вечер бяхме в четиризвезден хотел, останалите с по-нисък клас, но чистички и прилични. Нямаме никакви оплаквания.

# 18
  • Мнения: 5
На 8 май 2016г. се върнахме от екскурзия с България Травъл. Екскурзовод не ни беше Здравко, а Даниела, но се срещнахме с друга тяхна група и имах възможност да го видя - колоритен е и ми направи добро впечатление. Не мога да кажа същото обаче за нашата екскурзия, водачката Даниела и шофьорите. Автобуса не беше стар, поне на външен вид, но за това пък беше страшно некомфортен за дълго пътуване. Разстоянията между седалките бяха много малки. Професионален екскурзовод ни посрещна във Венеция  и си свърши добре работата. През останалото време бяхме оставени сами на себе си. След слизане от автобуса,се придвижваха с нас до центъра на града и оставяха. В Милано водача на другата група събра туристите от двата автобуса / 2х 55 човека/ и се опита да обяснява нещо за около 20 мин. , ние не се добрахме до него обаче.
Това, което пише в програмата е по-скоро с пожелателен характер. Някои туристи, които са се записали по-рано, споделиха, че са подписали договор, в който е фигурирала нощувка в Милано, но после са я заменили с нощувка в курорта Лидо ди Йезоло. При нас всъщност промените бяха само разместване на два от дните. В офертата имаше бонус - мин. два часа в голям търговски център в Северна Италия / в други оферти се таксува по 7 евро/, но и това не можаха да изпълнят. След едночасово обикаляне по бензиностанциите за зареждане с пълен автобус, в 19,40 ни стовариха на паркинга на един търговски център, който затваряше в 20ч. - имаше огромен надпис!
Държанието на водачката и шофьорите /единият й е съпруг, а и сина й пътуваше с групата... семейно си бяха явно/ не знам как да опиша ... едно чувство на превъзходство, лека арогантност и дори цинизъм на моменти.
Туристите от провинцията трябва да имат предвид, че на връщане автобусът спира последно на ЖП и автогара, първо разтоварват софиянци - такава била практиката на фирмата. Все пак за нас направиха изключение след малък скандал. Проблемът не беше от страна на туристите от София и това се установи с гласуване по настояване на водачката/ ние заявихме, че щом е така, ще се придвижим с такси, но тя настоя да се гласува/. Шофьорите просто не искаха да променят практиката си заради нас, въпреки че по програма се пристигаше "по обед", каквото и да значи това, а ние бяхме в София в 15,30ч. и си бяхме закупили предварително билети за 16 ч.
Не препоръчвам тази фирма, освен ако не сте от София или ако сте склонни на много големи компромиси!

# 19
  • В друго измерение
  • Мнения: 155
Пропуснала съм тази тема, когато се записвах за поредната екскурзия с България Травъл. Препоръчах агенцията на познати, но сбърках. При предишното ми пътуване останах много доволна - ниска цена, но доста удобства, добър автобус, свестни шофьори и най-вече богати възможности за максимум места за разглеждане. Единственият минус беше водачката, която се държеше като лелка в детската градина, но и не знаеше къде отива.
Сега обаче останах много разочарована. Избрах си екскурзия с повече път, но и един град повече за разглеждане, с мисълта, че заради цената на екскурзията няма да спим в центъра на града, Загреб, и все пак може да хванем градски транспорт и да разгледаме. Уви, оказа се, че обявената нощувка в Загреб ще бъде всъщност в град близо до Загреб - тоест никаква възможност да стигнем до Загреб сами в рамките на една вечер.
Втората нощувка според офертата трябваше да бъде в близост до Дубровник, на така наречената от тях Дубровнишка Ривиера - и съответно ние бяхме с идеята, че ще имаме една вечер в Дубровник. Нищо подобно не се случи - спахме в Босна и Херцеговина, което както и да го погледнеш, колкото и да е близо, не е Дубровнишка Ривиера.
Нямам проблем с това, че храната в Будва беше под точен брой чинии и страшно оскъдна - аз съм търпелив и не дотам капризен турист, искам да обикалям колкото се може повече, другото си го намирам и сама. За мен големият проблем беше, че без никакво уведомяване от тяхна страна се променят местата за спане и лично планираните разходки пропадат. Избрах си офертата заради Загреб, но те не изпълниха написаното в договора.
Това за мен е най-големият минус и категорично от фен на България Травъл преминавам в отбора на недоволните. Разделям се с агенцията   Stop

А за тези, които тепърва ще посещават Перлите на Адриатика по маршрута София - Загреб - Плитвице - Дубровник - Будва - Котор, имайте предвид, че само се минава покрай Загреб и няма спане в Дубровник, въпреки обявените и потвърдени във ваучер нощувки в Загреб и Дубровник.

# 20
  • Мнения: 4 710
Heartbeat, като те чета, май на същата ходих и аз през 2010г. Явно от тогава е станало по-зле. И ние бяхме в един хотел в края на Загреб, имаше на 10 мин от нас МОЛ, единственото място, откъдето можехме да си купим нещо. За да отидем до центъра, трябваше пак да ходим 10 мин пеша и да вземем някакъв трамвай. А пристигнахме съм 19 часа и се настанявахме до 20 часа. Май никой не отиде. Обаче за това не бяха виновни (много от агенцията). Оказа се, че е онзи септемврийски ден, където е забранено да се ходи с автомобили в центъра, можеше пеш, с колело ири градски транспорт  Mr. Green. Щяха да ни заведат, но... Някой не беше проучил  Mr. Green

Спахме в Дубровник, ставаше хотела, но толкова бяхме уморени, че нямаше как да го оценим. След ден от 16 часа (пристигане след 00 часа), кой да гледа дуго, освен баня и легло. А до Котор не ходихте ли?

На нас ни беше смотан и хотела в Черна гора, в някакво умряло село, още по-умрял хотел. Поне беше чисто и до плажа.

# 21
  • В друго измерение
  • Мнения: 155
Стаси, вие сте били все пак много близо - ние си бяхме направо в друг град, не в Загреб, а на 20 минути с кола от Загреб, съответно никаква възможност за градски транспорт или ходене пеша. Никакъв мол наоколо, никакъв магазин или заведение - абсолютно тиха вилна зона  Crazy
Наложи ни се да се изръсим по 16 евро на човек, за да ни закарат с кола от хотелчето, за да може все пак да видим Загреб, с такава идея избрахме конкретно тази екскурзия.  Crossing Arms
В Черна гора бяхме в хубаво хотелче със суперска стая и на 5 минутки от всичко, кажи-речи, от плажа и Стария град. Но пък ни гледаха в устите да не би да хапнем една хапка повече от полагащото ни се  ooooh!
До Котор ходихме, да, там всичко си мина чудесно, но пък и ние бързо-бързо се отделихме от групата.  Laughing

# 22
  • Мнения: 1
Здравейте ,гледам сте  много сдържани относно тази фирма.Откъде да започна  не знам-да речем  от  бръмчащия и тесен автобус в който или беше  много топло или много студено .Как да нарека Даниела и семейство не знам........по документи е водач, но на  кого ...на съпруга  и сина си който бе взела.Времето което ни отдели в  Милано бе  не  повече  от  15  минути ,но за  МОЛ семейно отдели 4 часа.Програмата  бе  9 часа  път  и 4 часа свободно време  сами .Нямаше насоки за  заведение  ,магазин  тоалетна ,а  просто гледаше да се  отърве  от  нас.Опитвайки да  протестирам срещнах арогантно поведение  на  синето когато бе запитан  какъв се явява -ааа, от  управата  бил.Във  Венеция отново без  водач ,без  напътствия .Добре че за час  имахме  професионален екскурзовод от  който все пак разбрах нещо.И на връщане  вместо обещания  по програма  МОЛ чакахме  час  и половина  на  бензиностанция да заредят  гориво.И на  последно място никакво разбиране  за  хората  от  провинцията който гонеха все пак автобуси ,по важно бе да се  оставят столичани по разписание.Моля  бъдете  коректни .

# 23
  • Мнения: 1 408
След слизане от автобуса,се придвижваха с нас до центъра на града и оставяха.

При нас такова нещо нямаше. Във Венеция и ние имахме професионален екскурзовод, мисля, че се казваше Еми, да не бъркам. След като тя приключи, си продължихме обиколката със Здравко. Изобщо в никой от градовете, където бяхме, не ни е зарязал сами. Напротив. Обикаляше с нас, разказваше ни какво виждаме, факти от историята на съответното място и т.н. Преди да ни остави свободно време, препоръчваше още какво има да се види и ако някой искаше, го водеше лично до там. И за заведенията и магазините пак беше така-препоръчваше къде е скъпо и къде не, но никого не е накарал насила да влезе някъде. Спазиха си и часа на пристигане, като се има предвид все пак, че е дълъг път и е възможно забавяне. Шофьори бяха Стойчо и Ангел, доволни сме и от тях.

# 24
  • Мнения: 5
Имали сте късмет, sad_woman Simple Smile В Лидо ди Йезоло се засякохме с друга група на същата фирма, водена от Здравко по друг маршрут, в която имаше наши познати. Те споделиха, че са доволни от Здравко.
Ние просто бяхме завеждани до съответната забележителност. Във Верона например от паркинга ни заведоха до къщата на Жулиета. По пътя водачката Даниела ни каза : "А това е Арена ди Верона". Нищо повече! Ами то и аз виждам, че няма какво друго да е, освен Арена ди Верона!
Хората си носеха карти и пътеводители National Geographic, но ние не знаехме, че нещата стоят така и разчитахме на водача си. Да, във Венеция наистина професионалния гид е друго нещо.
"Обикаляше с нас, разказваше ни какво виждаме, факти от историята на съответното място и т.н." - това го нямаше категорично!

# 25
  • Мнения: 4 710
Ух, много зле го описвате  #Crazy. Аз не съм попадала на такива, с която и да било агенция.
Аз ходих последно с една агенция (А), толкова начетено момче. За втори път с тази агенция и все с него, сигурно защото и двете бяха в Сърбия, много съм доволна от него.
И от една друга агенция (Б) - с тях последно имахме един проблем, със счупен рейс, но агенцията се оправи, ние само повисяхме в едно градче и късно се прибрахме.

# 26
  • Мнения: 1
Искам да опиша ужасната организация на България травъл през последните почивни дни 21-26.09.16-екскурзия до Хърватска и Черна гора.Преди да тръгнем разменихме няколко мейла, за да разберем на кои места в автобуса сме и с кой номер автобус ще пътуваме.Не получихме такава информация и при тръгването екскурзовода почти ни беше оставил на спирката на Централна гара, каза всички места за попълнени, вие не сте за тази екскурзия.5 минути след това/аз вече звънях на спешния телефон, но той не отговаряше/, как изобщо се беше замислил се върна и ни взе.Екскурзоводът беше под всякаква критика, оказа се че не е от фирмата, а на хонорар, не бяха му дали никакъв телефон от фирмата и той съответно на нас не ни даде неговия личен.Имаше на третия ден загубени хора, те се бяха обаждали през фирмата на спешния телефон, естествено не бяха получили информация къде е групата, само благодарение на хора от групата, които тръгнаха да ги търсят из града, бяха открити и всичко беше с хепи енд. Имахме предварителна информация, че ще бъдат два автобуса по дестинацията, оказа се че автобусът е един на два етажа, със 78 човека, представете си какво ставаше при спирките за тоалетна и как пътуваха хората на втория етаж по тези завои из Черна Гора и Хърватска.Недопустим избор на автобус по тази дестинация!!!И последната изненада беше, че шофьорът е един, на отиване пътувахме 13 часа, а на връщане 16 часа....с един шофьор.Вместо втори шофьор той си водеше жената и детето.Още малко за екскурзовода, /който също каза че повече с тази фирма и той няма да пътува/, имаше 10% информация за местата , които посещавахме и 90% бяха повтаряния до безкрай за часовете на тръгване, на вечеря и т.н.Нито една от информациите, касаещи личните посещения от наша страна на местата/относно автобуси, трамваи, цени/ не беше вярна.Хотелите бяха избрани на 100 км от Дубровник и на 50 км от Будва/в курортно градче Улцин, пътувахме излишно тези 50 км и на отиване и на връщане до Будва/, за да им излезе без пари на фирмата, храната беше ужасна в този хотел в Улцин -Медитеран.Никога повече няма и да си помисля да пътувам с България травъл, както и моите спътници в рейса, масово беше недоволството. Цената на екскурзията беше даже по-висока от на другите фирми, били на пазара от около 4-5 години.Те освен да продават пакети на колегите си от други фирми, за друго не СТАВАТ!!!

# 27
  • Мнения: 4 710
Сестра ми пътува сега с тях до Санторини, същата история.
Заради фериботите, имаха две нощувки в Атина. Оказа се, че нямало места за цялата група в хотела и спешно ги настанили в няколко различни.
Били платили за гръцка вечеря предварително, на място се оказва, че нямало за 15-20 човека места.
Уж щяха да хващат ферибот в 1 през нощта, оказва се, че бил от 3.

Чакам я днес вечерта да се прибере и ще разбера подробности, но и тя няма повече да пътува с тях. Да беше ми казала, че разглежда тяхна оферта, щях да я предупредя.

Аз лично съм доволна от 2 други агенции, до момента никакъв проблем с тях. БТ не е от тях.

# 28
  • Монтана
  • Мнения: 499
България Травъл-НАЙ-НЕКОРЕКТНАТА И НЕЛОЯЛНА ФИРМА.Никога повече с тях.Умеят да вземат пари,но в замяна на това не предоставят нищо.Най-ГОЛЕМИТЕ ЛЪЖЦИ

# 29
  • Мнения: 1
Изпращам част от сигнала, който пуснах тук и там.Ако ви се чете- четете. Ако ли не - не избирайте БЪЛГАРИЯ ТРАВЕЛ НИКОГА.

На 29.12.2016 г. отпътувахме с екскурзия на "България Травъл" ЕООД за  Черна гора за посрещане на Нова година в хотел "Лайтхаус (Lighthouse), гр. Херцег Нови по маршрут София - Ниш - Кралево - Черногорска Ривиера.  Транспортът бе осигурен от фирма "ММ Травел" - автобус с регистрационен номер СА4474ХТ.  Още при тръгване от гр. София се усети необичайно тресене и вибриране в задната лява част на автобуса, но го отдадохме на неравности в пътя. Между гр. Драгоман и границата бяхме стреснати от силен, рязък удар в долната част на каросерията и необичайното вибриране на целият автобус, чиято задницата се усукваше встрани, особено по участъците с концентрация на завои. Шофьорът успя да овладее усукването и продължи да кара до границата на аварийни светлини. За известно време ситуацията не се повтори. Увериха ни, че проблемът не е сериозен и можем да продължим със същия автобус. Тук беше нашата голяма грешка, че не спряхме автобуса още тогава и да искаме да ни осигурят друг автобус, а се предоверихме на шофьорите и екскурзовода.

Така пътувахме до гр. Хецег-нови, Черна гора, където бяхме настанени в хотела. Това бе пътуване от почти 19 часа, изпълнено с периодични "подскачания и поднасяния" на автобуса встрани от пътното платно,  риск от сблъскване с насрещно движещи се превозни средства, уплаха и страх от възможните последствия при пътен инцидент. Шофьорите трудно успяваха да овладеят автобуса, караха непрекъснато на рисковани отстояния от осовата линия и мантинелата. При една такава ситуация, за да избегне удар в насрещно движещ се ТИР, автобусът се изнесе в дясно и счупи страничното огледало.

Почти всички пътници вече бяха убедени, че автобусът не е технически  изправен и заявиха, че не желаят да пътуват с него и искат фирмата да им осигури друг изправен автобус. Вместо да се отнесе отговорно към проблема и  сигурността на пътуващите, фирма "България Травъл", представяна от нейния водач-екскурзовод  г-жа Вилияна Радославова, започна да заблуждава  пътниците, че се вземат мерки за тяхното безопасно пътуване. 
На 30.12.2016 г., според предоставената ни програма, приложена към настоящото,  имахме планирано посещение на град Дубровник. По молба на екскурзовода, се съгласихме да пътуваме, като г-жа Радославова ни увери, че докато трае посещението на града,  автобусът има запазен час в сервиз за отстраняване на  "несъществения" техническия проблем.  При тръгване на "ремонтирания" автобус, след приключване на туристическата програма в Дубровник, отново се усетиха предишните вибрации, а малко по-късно и описаните по-горе проблеми. Поискахме протокол за извършен ремонт в сервиза, но ни отговориха почти подигравателно, че изобщо не са имали намерение да ходят на сервиз, че те са едни изпълнители и правят каквото им кажат началницитеи от тях нищо не зависи.
Този път всички  бяхме категорични, че няма да се качим повече в този автобус. Направихме протестно писмо с подписи на всички недоволни и го изпратихме по имейл на „България травел“ ЕООД още същия ден (30.12.2016 г.) след приключване на пътуването, но не получихме отговор от фирмата. Следва да отбележа, че екскурзоводът г-жа Вилияна Радославова, също се подписа на протестното писмо, но като Вилияна Георгиева. Всички действия на туроператора и екскурзовода бяха насочени към отлагане на вземане на каквото и да е  решение, за да изтече работно време в България и да не открием никой от официалните представителни на фирмата.
След дълго настояване от наша страна за незабавно решаване на проблема,  екскурзоводът  ни информира, че тутоператорът е взел решение по-нататък пътуването ни да продължи с други автобуси, поради което се налагат промени в програма - изместване и съкращаване на следващата екскурзия до Будва и Котор с един ден (вместо целодневна на 31.12.2016 г. - полудневна на 01.01.2017 г.) и отмяна на целодневна екскурзията до Цетине и Тиват, по програма предвидена за 01.01.2017 г. За пътуването до Будва и Котор бе осигурен транспорт с автобус, превозващ друга туристическа група на същия туроператор.
За пътуването обратно към България, екскурзоводът ни увери, че ще дойде друг автобус от гр. София. Последната непрекъснато говореше, че другият автобус е вече дошъл, че старият е тръгнал много рано за България, че "България травел" е сериозна фирма и тя не може да си позволи да уронва авторитета си и се е погрижила, въпреки трудностите, да сигури изправен транспорт и още какво ли не.
Така на 02.01.2017 г. около 7.00 ч. сутринта се настанихме в "новия" автобус, но със старите шофьори и с проблеми при настаняване на пътниците, тъй като се оказа, че броят на седалките е по-малък от броя на пътниците. След кратки пререкания  между част от пътниците, компромисно, една от двойките се раздели и седна на първа и последна седалки, екскурзоводът седна на стълбите и автобусът тръгна. Още при първото спиране за фото-пауза, изумени видяхме че предишният ни автобус вози друга група туристи на"нашия" туроператор. Оказа се, че фирмата е разменила автобусите на двете групи.  На въпроса ни „как е възможно това?“, единият от шофьорите отново ехидно отговори: "Какво искате, нали не сте със стария автобус?". С други думи, решението на туроператора бе, да изложи на риск живота и здравето на други 50 и повече свои клиенти чрез превозването им със същия технически неизправен автобус, срещу чието състояние и употреба нашата туристическа група, очевидно безрезултатно се е съпротивлявала през цялото пътуване. 

Наред с описаните по-горе, следва да се има предвид, че забелязахме и ред други неизправности в автобуса (проблеми с водата на чистачките, неоплътнена задна врата, лошо отопление и студ на последните седалки), които също създаваха неудобства, но все пак не бяха рискови за пътниците и, на фона на останалото, изобщо не им обръщахме внимание, т. к. бяхме притеснени и фокусирани върху това,  дали въпросното пътуване няма да ни е последно.
   
Освен неизправностите, свързани с транспортирането, е наложително да се спомене и крещящата липса на съответствие между предлаганата оферта от туроператора, приложена към настоящото и предоставените на място услуги, свързани с категорията на хотела, в който бяхме настанени, храна и организация на туристическата обиколка. Нито хотелът отговаряше на представената в офертата категория звезди, нито осигурената храна съответстваше на заплатената в пакета. В допълнение, възмутителната липса на информация и подигравателно отношение по време на цялото пътуване от страна на лицата, които бяха ангажирани с неговата организация, както по отношение на транспортните несгоди, така и по отношение на почти всички аспекти по настаняването ни, направиха заплануваното пътуване от дългоочаквана почивка и приятно преживяване, в кошмарно пътуване, което единствено искахме да приключи, а ние да се приберем живи и здрави.

Обръщаме се към туроператора "България Травъл" със следните искания. Настояваме за парична компенсация, каквато той прецени, че е подобаваща да предостави един туроператор държащ на реномето си за:

1. Причинени неудобства и стрес по време на пътуването до Черна гора с технически неизправен автобус и умишлено застрашаване живота и здравето на 55 туристи. 
2. Причинен дискомфорт на пътуващите поради предоставяне на втори автобус с недостатъчен брой седалки (две седалки по-малко от броя на пътниците). 
3. Съкращаване продължителността на екскурзията до Котор и Будва от целодневна на полудневна и невъзможност за нормално разглеждане на забележителностите в тези градове (престоят в тях бе съкратен съответно на един час и половина и на един час, от предвиден цял ден).
4. Разликата между платената вечеря на 29.12.2017 г. и получения вместо нея сух пакет от две дебели филии хляб с по две прозиращи слайдчета кашкавал и салам и един сок.
5. Разликата между платената закуска на 02.01.2017 и получения вместо нея аналогичен сух пакет + екстри: малко блокче шоколадово изделие, едно топено сирене и един пастет. (Екстрите получихме в следствие на неколкократно отправени забележки за оскъдната храна в пакета и искане да получим сух пакет равностоен на предлаганата закуска на блок-маса.)
6. Предоставяне на неадекватна информация за категорията на хотела и мястото на провеждане на Новогодишната гала вечеря при подписване на договора с туроператора.
7. Липса на информация до 30.12. 2016 за менюто на новододишната вечеря, а за  вида и количеството алкохолни и безалкохолни напитки включени  в менюто - до самата вечер.  Изумени бяхме, когато разбрахме, че на човек се полагаше една безалкохолна напитка ИЛИ едно алкохолно питие (вино, водка или ракия до 30 мл). Шампанско за новогодишна наздравица не бе предвидено.

Общи условия

Активация на акаунт