ДВАНАДЕСЕТОКЛАСНИЦИ

  • 138 873
  • 912
  •   1
Отговори
# 60
  • София
  • Мнения: 2 952
Влизат всички ДЗИ, които се положат.

# 61
  • София
  • Мнения: 752
Влизат всички ДЗИ, които се положат.
Йееее! newsm44
Значи този път той е разбрал, а аз не. Embarassed В такъв случай, нищо чудно младежът да реши да се яви и на четвърта матура. Joy

# 62
  • София
  • Мнения: 2 952
Прегледай оценките от матура по физика от минали години. Не са блестящи, а личната ми логика е, че тази матура се държи от деца не от СПТУ-та, но пък знае ли човек. Синът ми вероятно също ще държи тази матура, това му е и профилът, де.

# 63
  • София
  • Мнения: 752
Като гледам, по-скоро оценките по математика на семегейци не са блестящи. Wink Иначе на АК по физика са си направо блестящи, ако може да се говори за "статистика" при 1 явил се. Laughing
Аз гледам тук:
http://rezultati.zamaturite.bg/uspeh123/index.php
Ако имаш линк за 2014, дай го, моля те. Simple Smile
В тези статистики явно не влизат оценките на явилите се на трета матура. Не излиза бройката, ако ги включват. Със сигурност има от СМГ, които държат матура по физика, но като трета матура, а втората им е по математика.

# 64
  • София
  • Мнения: 2 952
Нямам, това е всичко, което съм срещала.
Не знам коя бройка не излиза, според мен всичко си излиза, третата матура за всички нужди се третира като останалите 2.

Скрит текст:
Все пак СМГ имат по-висок успех по МАТ отколкото по БЕЛ  Simple Smile и доста висок по АЕГ, да са живи и здрави курсовете и уроците  Simple Smile
Вчера много се смях на приравняването на скалите на Целзий и Келвин "по модул" направено със замах и самочувствие в отговор на шегата на ГПАЕ в Бс, фейсбукът ми се заля от закачки, че математиците може и да не са добри физици  Simple Smile 

# 65
  • Мнения: 41 247
Цитат
Вчера много се смях на приравняването на скалите на Целзий и Келвин "по модул" направено със замах и самочувствие

Потърсих снимка и намерих това:



Ама не схващам какво ще рече приравняване на скалите по модул. На мен сметките им ми изглеждат верни newsm78

# 66
  • София
  • Мнения: 5 136
Коментирате матурите и резултатите. Тези резултати са сборни оценки от учител и ученик през годините. ДЗИ са първо равнище и не са трудни, стига ученикът да е нахъсан, да има познания и да решава по формата за даденото ДЗИ.

# 67
  • София
  • Мнения: 2 952
ganis, можеш ли да ни кажеш в няколко изречения как се подготвят децата за матурите? Аз май до момента съм се интересувала за БЕЛ и имам някаква идея, защото за сина ми това ще е мъката  Embarassed. За останалите предмети нямам. Форматите на ДЗИ са формулирани ли, тоест става дума за нещо като подготовка по материал, който ако покриеш можеш да си спокоен, че си си свършил работата или има повечко неизвестни? Аз лично съм завършила във време когато нямаше матури, или съм била освободена, знам ли вече. Тогава се готвехме за приемни изпити, те бяха високата летва. Сега грам нямам идея как е, а още не съм се отърсила от 7-мокласното безумие, което скоро ще трябва да повторим с малката.

Скрит текст:
На мен сметките им ми изглеждат верни
Безспорно изчисленията са правилни аритметично и като съответствие на скалите.

Но иде реч за задачка-закачка. Детска алтернатива: 0 градуса по Целзий е 32 по Фаренхайд. Половината от това е 16 по Ф. и съответно 16 градуса по Ф. е -8.8 в период по Целзий (като сложа 8 в скоби и излиза ухилен емотикон). Доста по-добре от абсолютната нула по Келвин, която е теоретичен измерител и надали може да се осъществи в двора на ГПАЕ. Аз в тийн възраст вероятно бих отговорила така и не бих нагазвала в дълбоките ледени води на термодинамиката и тъмната материя. Казвам вероятно, защото за добро или лошо помня „задачата“ заедно с други от по-ранната ми възраст (Кое тежи повече – килограм памук или килограм желязо? Риба и половина – лев и половина…? Един щъркел тежи килограм и половина, колко тежи, когато си вдигне левия крак? 102 врабчета са качнали на един клон…?).

Нулата по скалата на Целзий е сложена просто като точката на замръзване/топене на познато и широкоразпространено около нас хората вещество. И скалата по Целзий и тази по Фаренхайд са относителни, тоест не са обективен/абсолютен измерител, макар и да са широкопознати. Да делим 0 градуса по Ц/Ф (К’o?!) или да умножаваме по 0 е като да питаме дали крокодилът е по-зелен или по-дълъг.
 
Абсолютната нула е ‘a temperature one can never reach’. Дори в Космоса т-рата е 2,725 K, какво остава за училищен двор. А и хората вече правят публикации за негативна абсолютна нула: http://www.sciencemag.org/content/339/6115/52

Задачата е закачка и не случайно част от формулировката й на английски е ‘twice as cold’, а не буквално "два пъти по-студено" или „наполовина топло колкото днес“. Употребих шега още в първия пост, защото това е просто шега и провокация за оригинален отговор. Поне за мен. Извинете за отклонението, горното бяха моите мисли по повод закачката, всеки има право да подходи творчески.

# 68
  • Мнения: 41 247
Извинявай, Биб, но закачка е едно, физика е друго. Единственият начин да се сравняват температури като съотношения е спрямо абсолютната нула. Няма значение, че е непостижима, тя е репер, спрямо който се мери. Иначе както нулата на Целзий, така и нулата на Фаренхайт са просто някакви точки по температурната скала, която почва от абсолютната нула. Точно затова изразът "два пъти по-студено" е нелеп във всякакви други скали, освен по Келвин. Но по Келвин вече е абсолютно резонно да се зададе такъв въпрос. А това, че абсолютната нула е недостижима, няма значение. Тя е само репер и никой в задачката не е искал да я достига нито на двора, нито някъде другаде.  

Не знам каква закачка помниш ти, но питането за памука и желязото има здрав физически смисъл и съответна уловка, докато въпросът за "два пъти по-студено" по принцип е нелеп в обикновения живот. Неведнъж физици са се майтапели как някой метеоролог бил казал "едикога си ще е два пъти по-студено", но ако му потърсим здравия смисъл и логика единственото легално решение на нелеп въпрос е това на децата от СМГ. И не си права да им се присмиваш с такъв тон. Поне не за това. Впрочем ако бургазлийчета искаха уловката им да е по-хващаща трябваше да питат не с нула градуса, а "Днес е 20 градуса колко градуса ще е утре, ако е два пъти по-студено". Но ако е нула даже и закачка няма. Аз единствената клопка тук я виждам в това някой да се сети за скалата на Келвин и да не дели нула на две.

Ей тук и други хора дискутират това: http://mathforum.org/library/drmath/view/58415.html


П.П. И пак не разбрах какво е това "по модул", за което се подигра на децата?  newsm78

# 69
  • София
  • Мнения: 5 136
Форматът на матурите е строго определен и рамкиран. Трябва много решаване на матури, за да има успех. Лично аз тази година извеждам всичките пет 12-ти класа. Имам 26 ученици, които ще се явяват на ДЗИ по математика и всеки понеделник преди часовете решаваме матури. Пазарът е залят с примерни матури по всички предмети.

# 70
  • София
  • Мнения: 2 952
ganis, благодаря! Вчера погледнах отново резултатите от "за матурите" (линка на mamamilk отпреди няколко поста) и трябва да те поздравя за резултатите на учениците от 73-то и по твоя предмет и по останалите   bouquet

Има вероятност в идните 1-2 години при нас да настъпят промени, но ако не се развият така нещата, шорт листа ми за малката има само две училища - 73-то (че и ни е близко) и АК.

Скрит текст:
Извинявай, Биб, но закачка е едно, физика е друго. Единственият начин да се сравняват температури като съотношения е спрямо абсолютната нула.......на нелеп въпрос е това на децата от СМГ... И не си права да им се присмиваш с такъв тон. Поне не за това...за което се подигра на децата?
Няма нужда да си хаплив/-а или тънко докачлив/-а. Не е бон тон да употребяваш думи подобни на болднатите в отговор на разсъдлив пост. Ако при мен е имало нещо, схванато като обида, то при теб тече включване направо от съдийската скамейка. Тази поза ми е позната и не само от теб. Нека остане в други теми, а? Преди да хвърлиш камък, което повярвай ми, правиш с лека ръка към инакомислещите, си помисли дали ти си бил/-а винаги коректна в споделяната информация. Ако желаеш разбира се...

Нека спрем дотук, ако можеш да си от полза с нещо на майките на единадесетокласници - ок. Когато се подигравам или обиждам, не ти се ще да си отсреща.
Неведнъж физици са се майтапели как някой метеоролог бил казал "едикога си ще е два пъти по-студено"...
Физиците може да се майтапят с четящите прогнозата за времето, но надали се майтапят с метеоролозите, тъй като това е част от специализациите/профилите на учещите физика. Искам да кажа, че физик не може да обърка метеоролог с говорител. Това че част от говорителите, четящи прогнозите са и метеоролози вероятно е направено именно, за да няма нелепици.

Последна редакция: пт, 05 дек 2014, 12:39 от bib.bib

# 71
  • Мнения: 41 247
Не виждам нищо обидно в болднатото, поне не колкото в това:

Цитат
Вчера много се смях на приравняването на скалите на Целзий и Келвин "по модул" направено със замах и самочувствие в отговор на шегата на ГПАЕ в Бс, фейсбукът ми се заля от закачки, че математиците може и да не са добри физици  Smile  

Но иначе си права - не му е мястото тук. Реагирах, защото се засегнах от намеците колко са прости децата от СМГ и как не разбират физика. При това написано с много ирония и с нещо, което не разбрах, но ти така и не поиска да ми обясниш (това "по модул"). Но явно ще си остана проста.

Но в края на краищата смейте се и се закачайте, никому не пречите. Спомням си как някога, когато съм била къмто на 4 години, споменах пред група малко по-големи дружки, че Слънцето е звезда. Лелее, скъсаха ме от присмех и подигравки каква глупост съм изтърсила Joy
Та така и с твоя смях и закачките ви. Аз спирам, който чете може да прецени. Със здраве.

# 72
  • София
  • Мнения: 2 952
Скрит текст:
Не мога да разбера това за Слънцето и звездите, не съм попадала в подобни ситуации, а съм учила и играла и с професорски деца и с деца от градския интернат, но не са ми се присмивали. А дори носех очила  Embarassed Никога не са ми се подигравали децата за подобни неща, бях авторитет Embarassed и по-скоро ме търсеха за решаване на спорове. Например дали се казва "стар ворс" или "стар уорс"  Joy Joy
ПС Не ми слагай думи като "прости деца" в устата, аз не говоря така.

# 73
  • Варна
  • Мнения: 3 247
Понеже си говорихме преди време за сертификати по езиците, да се похваля, че щерката взе А на CAE.


Предвиждате ли специална подготовка за матурите догодина? В училище имат изключителна учителка по БЕЛ и засега не планираме курсове. Другата матура ще е по НЕ и там не очаква нещо по-сложно от изпита за DSD. Освен това подготовката за матурата по НЕ ще започне веднага след като мине изпита през декември.

За допълнителни матури не става въобще въпрос.   

# 74
  • София
  • Мнения: 5 136
Мони, започна уроци по НЕ от тази година. Ходи на СИП по РЕ, има намерение да изкара В2 по РЕ/ Лятото мисли да изкара интензивен курс по АЕ за С1. Поставила си е цели по езиците, пък да видим Simple Smile

Общи условия

Активация на акаунт