Макар новите кухни Metod да са в продажба в ИКЕА България от 01.04.2014 и вече са широко обсъждани в групата "Идея с ИКЕА", тяхното официално представяне се състоя на 05.06. 2014 на пресконференция в магазин ИКЕА.


„Ние сме убедени, че всеки трябва да получи възможността да има висококачествена кухня, независимо от размера на портфейла си или от големината и формата на кухненското пространство, с което разполага. Затова променихме основните характеристики на модерните кухни, въвеждайки система от напълно гъвкави, функционални и същевременно дизайнерски модули”, коментира Андреас Елгаард, директор бизнес направление „Кухни и Трапезарии“ в ИКЕА в Швеция.

В резултат от хиляди посещения по домовете, както и от над 50-годишния си опит, ИКЕА разработи кухня, отрязваща свободата и правото на личен избор.

„Кухнята е сърцето на българския дом. Днес, повече от всякога, тя е в центъра на семейните събития – от готвене, хранене и разговори до празнуване, почивка или писане на домашните заедно с децата”, посочи Мая Велянова, ръководител "Интериорен дизайн" в ИКЕА. Тя представи основните идеи и иновации, залегнали в концепцията на METOD:

•   Истинска гъвкавост – Благодарение на модулния си дизайн, METOD дава възможност за свободно поставяне на шкафове, рафтове и врати в синхрон със стила на интериора.
•   Максимално пространство – Обновените мерки позволяват максимално използване на кухненското пространство, независимо от неговия размер и форма, отваряйки дори повече място за съхранение.
•   По-силно изявен стил – Широкият избор от различни стилове прави модерните решения още по-актуални, като например еднометровите чела на шкафовете.
•   По-богат избор – Той включва нови рамки на шкафове в тъмнокафяво или бяло, обновени органайзъри, нови видове вградено LED-осветление, чекмеджета на ниски цени.

„Проектът по внедряването на новата кухненска система е един от най-мащабните проекти на ИКЕА. Свързан е с подмяната на над хиляда артикулни кода от асортимента в 345 магазина в 42 страни по света, като България бе във втората група страни, стартиращи проекта“, сподели Венцислав Иванов, ръководител на проекта METOD в България.

Предходната кухненска система на ИКЕА, FAKTUM, излезе на пазара преди 20 години и се превърна в неразделна част от милиони домове по света. Ето защо клиентите, закупили кухня FAKTUM, ще могат да се възползват от 2 години следпродажбено обслужване, a 25-годишната гаранция на FAKTUM продуктите остава валидна.

Нуждата от повече пространство в кухнята – масов проблем в България

За 62% от българите липсата на достатъчно пространство в кухнята представлява проблем. Това показват резултатите от национално проучване, осъществено по инициатива на ИКЕА България. В най-голяма степен това важи за жителите на областните градове, вероятно поради остарелия жилищен фонд, наследство от миналото. Близо 1/3 от българите не са си позволили да сменят кухненското обзавеждане и електроуредите през последните 20 години.

Нуждата от повече пространство е тясно обвързана с размера на помещението за кухня в българските домове. Според изследването над половината от отговорилите (56%) разполагат с кухненска площ под 7,5 кв. м В 36% от домовете кухните са на площ между 7,5 и 15 кв.м, а едва 7% от българите притежават кухни, по-големи от 15 кв.м. Именно малките жилищни пространства заемат централно място в концепцията на METOD, която позволява максималното усвояване на всеки сантиметър, благодарение на разнообразните модулни елементи и функционални решения.


Следвайки тенденцията на европейските потребители, които все повече използват кухните си за други разнообразни дейности, освен приготвянето на храна, проучването чрез посещения по домовете показва, че у нас кухнята се налага като притегателно място за хранене, общуване със семейството и посрещане на гости при мнозинството от запитаните.

Последна редакция: ср, 11 юни 2014, 09:26 от Редактор*