Книги за лятото за ПЪРВИ клас-препоръка за съкратени варианти

  • 18 322
  • 54
  •   1
Отговори
# 15
  • София
  • Мнения: 1 015
Аз също се надявам да се научи да чете първо истинска книга,да разгръща страниците и да следва с нетърпение какво ще се случи по-нататък...

А списъкът не знам колко е препоръчителен,но аз го приемам като задължителен,защото госпожата го е разделила на две части и първата част пише-Книги,които трябва да се прочетат,а на втората част пише-Книги,които може да прочетеш.

Започнахме с Писмата на един дакел-оказа се много забавна книжка,дори на мен ми е интересна и смешна,но като се има предвид,че за първи път чете книга,трудничко върви,бързо се изморява,по едно писмо на ден чете,и аз стоя до нея да я следя дали правилно го чете.То е около 2-3 страници голям формат и с хубав шрифт,не е дребен.Стигнахме до 9то писмо,общо са 26.

# 16
  • София
  • Мнения: 104
Имате време!Лятото е пред вас  Simple Smile.

# 17
  • София
  • Мнения: 2 044
Хем онзи ден му купих електронна книга и я заредих с подобаващо количество книжки hahaha Joy

Това за дете в първи клас ли?
Избързала си. Малките деца имат нужда от истински книги - да разгръщат страниците, да разглеждат картинките, да вдишват миризмата на хартия... Нека детето първо да обикне книгите, да развие навик и нужда да чете, че чак тогава вече може да му се връчи електронна книга в ръката.
Малкият има толкова много и хубави книги на всякакви тематики,постоянно купуваме книги.Има огромна библиотека,от малък съм му купувала книжки и не спирам.Не бих казала че ги чете обаче-аз чета той разглежда картинките Mr. GreenСпоред мен електронната книга не замества другата PeaceПросто сега като тръгнем на почивка ще взема сигурно електронната само.

# 18
  • Мнения: 7 821
Добре де,като списъкът е препоръчителен,то може някое дете(родител)да сметне,че изобщо не трябва да се прочете и една книга от дадените Thinking.

И какво от това? Големия (6кл.) миналото лято не прочете нито една от книгите в списъка. Според мен е важно да четат, а не толкова какво точно ще четат. И двамата така и не прочетоха Пипи, започнаха я, мъчиха я сума време, оставиха я. На сила хубост не става. Приказки сами почти не са чели, докато бяха по-малки аз им четях после не се харесаха. Някои книги не са ги чели изобщо, други ги четат по-рано или по-късно от препоръчаната възраст. За сметка на това са изчели сума други книги, смело мога да кажа, че са от четящите деца, не им насмогвам да купувам книги, всеки ден лете и зиме четат по час-два.

В училище се работи, открай време, с откъсите в учебниците не с целите книги. Учителите на синовете ми никога не са настоявали да се четат задължително посочените от списъка книги, били са моето мнение - важно е да четат!

Последна редакция: ср, 28 май 2014, 15:03 от .Ели.

# 19
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Нека детето първо да обикне книгите, да развие навик и нужда да чете, че чак тогава вече може да му се връчи електронна книга в ръката.

Абсолютно.

Ами не е абсолютно.
Никакъв проблем няма детето да чете и двата вида книги.
Моята дъщеря не прави разлика и си чете с еднакъв интерес и от хартиените и от Киндъла.
За едно четящо дете е важно съдържанието, а не картинките и миризмата. Това пък за миризмата е ужасен мит, който се втълпява от възрастните.
Четенето е важно заради съдържанието, не заради формата. И в този смисъл е грешка, ако родителите помагат да се чете количество. По-важно е качеството.
И ако книгите от списъка не допадат на детето, няма проблем да му се предложи някоя интересна книга, която да го привлече със съдържанието си и да го мотивира да иска още да чете. И ако някой му е намерил такава в е-вариант, защо не, нека да я прочете, другата ще е на хартия или пак електронна, няма никакво значение това.

# 20
  • Мнения: 25 693
Хартиените книги имат картинки, Лиляна, които за едно първолаче, което няма голям читателски стаж и изградени навици, са от голямо значение.
Нима забравихте кои бяха най-любимите ни книжки от детството? Точно тези с прекрасните илюстрации.
Все пак говорим за дете, което не иска да чете, а не за вече заобичало книгите и четящо всичко и навсякъде.

# 21
  • София
  • Мнения: 17 592
През целия си училищен живот нито веднъж не съм си направила труда да прочета задължителния списък за ваканцията. Не да прочета книгите от него - да прочета самия списък. Никога, през целия ми живот, не е имало случай някой да ми казва да чета нещо - или обратно, да не чета нещо. Или какво да чета. Може би затова толкова много обичам книгите - хаха, имаме сериозен проблем с обема на библиотеката в къщи... в смисъл, че между моите книги, книгите на съкровището и детските книги малко започва да няма място за нас. Горещо препоръчвам децата да четат истинските текстове, не някакви нелепи адаптации - не непременно да се състезават с писачите на списъци - просто... да четат книгите, които харесват.

# 22
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Хартиените книги имат картинки, Лиляна, които за едно първолаче, което няма голям читателски стаж и изградени навици, са от голямо значение.
Нима забравихте кои бяха най-любимите ни книжки от детството? Точно тези с прекрасните илюстрации.
Все пак говорим за дете, което не иска да чете, а не за вече заобичало книгите и четящо всичко и навсякъде.
А как разбрахме, че детето не обича да чете, след като е минало само 5 страници от Пипи. Моето дете също не я хареса тази книга, но с удоволствие чете Малкият Никола например.

Последна редакция: чт, 29 май 2014, 20:44 от Лилянa

# 23
  • Мнения: 25 693
Ами така, на - сетих се. Може би защото мога да чета между редовете.  Laughing

# 24
  • Мнения: 15 379
Лиляна, представи си, че човек отговаря предвид собствените си нагласи - аз например си накупих маса устройства, за да се науча да чета от нехартиен носител, ами не мога, не става.
Книгата на хартия си е книга, да я докоснеш, да я усетиш чисто тактилно разлиствайки я.

# 25
  • Мнения: 25 693
А, защо, хубаво нещо е четецът. Удобен и много подходящ за хора, които обичат да четат, четат по много и навсякъде, и т.н.
Просто ми се струва, че е рано да се връчи в ръцете на дете, което тепърва прохожда в четенето и няма изградени нито нужда, нито навици да чете.
Пак ще наблегна на картинките в книжките - те не са сложени там случайно, просто да запълват страници и да оскъпяват ненужно книжката. Напротив, имат голяма роля в развитието на детското въображение, помагат за осъзнаването на текста, "поясняват" го, подпомагат възникването на любов към книгите и т.н. - има много писано по въпроса, на който му е интересно, може да намери и да чете.
Четецът влиза в играта когато вече има изградени навици на читател и детето може да се концентрира в "голия" текст, без да има нужда от поддържане на интереса с помощта на картинки.

# 26
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Само да вметна, че на четеца детските книжки са си с картинки. Ако книгата е имала такива, при форматирането за четец, изображенията не се губят и текстът не остава "гол".

# 27
  • Велико Търново
  • Мнения: 5 666
Моята дъщеря завърши първи клас тази година и честно казано, една трета от книгите в списъка едва ли ще прочете. Интересни са й приказките -всякакви - български, руски, на Андерсен, Братя Грим....Направи опит да чете "Ние, врабчетата" - каза, че не я разбира и не й е интересна, "Приказки по телефона" на Дж.Родари - същата работа....оставих я да чете каквото й харесва, както пише Лиляна - по-добре да изчете сама и с интерес 5 книги, отколкото 10, половината от които - без интерес и желание.

# 28
  • София
  • Мнения: 17 592
"Ние врабчетата" е велика книга.
Не съм сигурна доколко е детска... особено за малки деца, но е една от най-големите книги, които съм чела.

# 29
  • Мнения: 24 467
"Ние врабчетата" е велика книга.
Не съм сигурна доколко е детска... особено за малки деца, но е една от най-големите книги, които съм чела.


Зависи дали на конкретния човек допада- като всяка друга книга.
Големият ми син много я хареса, когато си я чете лятото след І клас, но познавам деца, които не я харесват, а иначе не са от нечетящ тип.

X Реклама

Общи условия

Активация на акаунт