Математически турнири - 28

  • 89 300
  • 749
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 668
Дано не бъркан, но ми се струва, че Хайнацки тази година се проведе и за трети клас  Peace

# 31
  • Sumen, Shumen, Bulgaria
  • Мнения: 834
Сега съвсем да подразня , отричащите този тип състезание на сайта на "математика без граници" излезе съобщение -покана за участие във финалния кръг в Несебър , от който аз почти нищо не разбрах
УВАЖАЕМИ КОЛЕГИ,
Приключи третият кръг на I Международен турнир „Математика без граници”. Приемете нашата сърдечна благодарност за доверието да работите с нас, за интереса и ентусиазма, с който се включихте в нашия проект и доставихте радост на вашите ученици и техните близки.
Изпращаме ви формуляр за участие във финалния кръг на турнира за купата „Математика без граници”, който ще се проведе на 21 юни 2014 г. в СОУ „Любен Каравелов”, гр. Несебър, а церемонията по награждаването – на 22 юни в античния театър на Стария Несебър.
 
Приложено ви изпращаме и проект на постер за събитието.
Според регламента на турнира във финалния кръг се класират за участие учениците, получили най-голям брой точки в два от трите предварителни кръга. Разходите за пребиваването и участието във финала в гр. Несебър са за сметка на участниците.
Моля да проучите желанието и възможностите на учениците за участие във финала и да попълните формуляра, като посочите ДВАТА им най-добри резултата от предварителните кръгове.
Данните във формуляра се попълват на латиница. Отново ви напомняме да спазвате правилата за транслитерация на българските букви с латински!
Моля, не променяйте формата на таблицата!
Очакваме вашите заявки до 16 май 2014 г.
На 20 май в сайта на турнира www.mathematicalmail.com ще бъде публикуван списъка на допуснатите до финала участници, както и листа на чакащите.
Ако до тази дата не е внесена такса от всички допуснати до финала, списъкът се допълва от листата на чакащите.
За отборното състезание заявките ще бъдат приемани след определяне на допуснатите до индивидуално участие ученици. Отборите се състоят от 3 ученици от един клас (поне двама от които – допуснати до финала), които се състезават в математическа щафета от 5 задачи с продължителност 40 минути.
Очакваме ви!
Излиза, че ние ще искаме да участваме, а срокът е до утре.Мисля, че би трябвало да има списъци с най-добре класиралите се

# 32
  • Мнения: 4 204
На вас май не ви се спира.
Хайде да не изопачавате. Нито едно състезание не е отречено. Коментарът беше в друга посока.


# 33
  • Варна
  • Мнения: 676
На вас май не ви се спира.
     Като гледам, на теб още по-малко  ooooh!...
     Pomakova и аз си мислех, че нещо в мен е проблемът, четейки писанията на конкретната съфорумка, но вече съм спокойна, че не е така  Laughing, благодаря и на другите, че се включиха. Не мога да разбера откъде тази злоба към двете коментирани състезания - не виждам някой с нещо да я е предизвикал, още по-малко заслужават подобни коментари децата, които са отделили време и са участвали. И кой го интересува колко медала са раздадени и колко държави са участвали и каква стойност точно има получената награда? Това не е световно първенство или олимпиада, че да си мерим стойността на медалите - просто едно от всичките състезания, с малко по-различен регламент. И децата очевидно участват с удоволствие, без значение дали заедно с тях, още 1000 други ще вземат медали. Задачите наистина не бяха лесни, особено на сингапурското и не заслужават подобно пренебрежително отношение. Пък при толкова оскъдната информация за финалните кръгове да се пише, че навсякъде само за това се говорело, си е направо смешно. /Да не говорим, че повечето мнения по темата бяха на хора, които изобщо не са запознати с тези състезания и освен критика и нападки, нищо друго смислено не се написа/.
      Наистина е много малък срокът, който са дали организаторите за записване за финала на "Математика без граници", само един ден - мислех, че те ще направят класирането, а излиза, че само ще определят броя на участниците, според заявките  Rolling Eyes.

# 34
  • София
  • Мнения: 10 825
Pomakova, тези заявления ще се подготвят от училищата/школите, където са се явили децата. Поне така го разбирам аз. А ние трябва да си платим таксата за участие ако проявяваме интерес и фигурираме в списъка.

# 35
  • София
  • Мнения: 4 032
В предната публикация на сайта на "Математика без граници" пише:

"До 5.14.2014 г. ще обявим и листа на допуснатите участници до финала на турнира - 21 юни 2014 г. в СОУ "Любен Каравелов" - гр. Несебър."

Т.е. би следвало да са ги обявили вече. Вероятно някакво объркване има, някой да драсне мейл да се поправят.
Чудесно е , че финалния кръг не е дистанционно, пък как примамливо звучи Несебър точно преди сезона... Simple Smile

# 36
  • Мнения: X
Не мога да разбера откъде тази злоба към двете коментирани състезания ...
За каква злоба става дума? Факт е, че и при двете състезания броят на медалите е огромен. Или не е така? Аз не виждам нищо злобно в подобна констатация. Просто статистика. И не видях някой да твърди, че задачите са били лесни.
Що се отнася до оскъдната информация... Аз не проявявам никакъв интерес към това състезание и въпреки това днес случайно попаднах поне на три места, където се коментира финалният кръг.

В предната публикация на сайта на "Математика без граници" пише:

"До 5.14.2014 г. ще обявим и листа на допуснатите участници до финала на турнира - 21 юни 2014 г. в СОУ "Любен Каравелов" - гр. Несебър."

Т.е. би следвало да са ги обявили вече. Вероятно някакво объркване има, някой да драсне мейл да се поправят.
Чудесно е , че финалния кръг не е дистанционно, пък как примамливо звучи Несебър точно преди сезона... Simple Smile
Eли, дали са възможност за заявки за участие във финала, така че на база на заявеното участие на 20 май ще публикуват списък на допуснатите и на резервите.

# 37
  • Мнения: 924
В Сингапур, както и в България, има много математически състезания.

Най-много се ценят тези, които дават т.нар. DSA – Direct School Admission за най-търсените училища след 6 клас (P6 = Primary 6). Такива училища са например: Raffles Institution (http://en.wikipedia.org/wiki/Raffles_Institution); Hwa Chong Institution (http://en.wikipedia.org/wiki/Hwa_Chong_Institution); сингапурското СМГ, NUS High School of Mathematics and Science (http://en.wikipedia.org/wiki/NUS_High_School_of_Math_and_Science); Anglo-Chinese School  (http://en.wikipedia.org/wiki/Anglo-Chinese_School) и т.н..

Както например, заелите първо място на ПМС и Национален кръг на Кенгуру се приемат без изпит в СМГ.

За най-престижни състезания се смятат: Asia Pacific Mathematical Olympiad for Primary School (APMOPS) и Raffles Institution Primary Maths World Contest (RIPMWC).

Asia Pacific Mathematical Olympiad for Primary School (APMOPS) - http://www.hci.sg/aphelion/apmops/
се организира от Hwa Chong Institution. Провежда се 2 два рунда, в 13 държави. Топ 4% или първите 150 от първия рунд, което е по-малко, се канят на 2-ри рунд, където се дават 40 индивидуални награди на първите топ 40 участници. За повече подробности в Details на сайта.

Raffles Institution Primary Maths World Contest (RIPMWC) - http://contests.heymath.com/admin/RI13
се организира от Raffles Institution в два рунда и се смята за най-трудното състезание за малки ученици в Сингапур. Първият рунд е онлайн, а на втория се канят само първите 30 във всяка от двете възрастови групи.

Друго значимо състезание е National Mathematical Olympiad of Singapore (NMOS) - http://www.nushigh.edu.sg/admission-n-outreach/outreach/nmos/introduction
Организира се от NUS High School of Mathematics and Science и се провежда в 2 рунда. Първите 20 от 2-я рунд отиват на тренировъчен лагер и от тях се избират 6, които представляват Сингапур на IMSO – International Mathematics & Science Olympiad - http://www.nushigh.edu.sg/special-programmes/einstein-programme/ … -science-olympiad
     
Annual Mathlympics for all Singapore Primary Schools се организира от Anglo-Chinese School и също се провежда се в 2 рунда.
http://www.acsindep.moe.edu.sg/acs_indep/news.php?id=344
http://www.econnections.com.sg/index1.htm

И накрая официалната, държавна сингапурска олимпиада, Singapore Mathematical Olympiad - http://sms.math.nus.edu.sg/competitions/CompetitionHomePage.aspx#rules,
която се организира от Singapore Mathematical Society.

Сингапурските деца и родители са доста запалени по математиката, а сингапурската система за обучение по математика се смята за една от най-добрите в света.

Ето една сингапурска, математическа bg-mamma, където в темата All About Math Olympiad Training доста от нещата се изясняват: http://www.kiasuparents.com/kiasu/forum/viewforum.php?f=92

За съжаление, ако резюмирам в пряк текст нещата в темата, ще бъда сметнат за изключително арогантен, така че  . . . на който му се чете.

# 38
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Лично за мен винаги ПМС винаги са били най-високата топка за малките. Обаче те пътуват, а не всеки е готов на това. Освен това първите 10 места поне са си постижение. Нямат грамоти даже след 3-то обаче. "Празничните" имат 3 места и три награди за сравнение, при почти училищни задачи на фона на ПМС.

2-те дистанционни имат лесен вход и общ изход, което ги прави интересни. А медалите са бонус. Може да се раздават почти на килограм, но за децата са си радост. А сравнение с "празничните" не ми е хрумвало. Може да има малко наградени там, но пък са по-лесни. Та определено многото медали са философия, а не белег за трудност. За изключителност може би... но не това е целта на състезанията сякаш. Мен ме плаши.

ПП Преди години прочетох една крилата фразата в подобна тема, вероятно предишно издание. Смисълът беше, че задачите са лесни и детето на авторката не е могло да блесне, все делило славата с още над 20 деца. То няма нужда от коментар.

# 39
  • Sumen, Shumen, Bulgaria
  • Мнения: 834
Според мен азиатците имат по-друга философия за състезанията, даването на медал стимулира децата, кара ги да се стремят да постигат още по-високи резултати, да догонят първите, особено при по-малките. Работата на нас родителите е да кажем браво добре си се справил, но можеш още по-добре, виж има и преди тебе. Аз не съм сляпа виждам, че има и много по-добре справили се, но е зачетен труда на децата, това е важно!!!

# 40
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Точно това е смисълът и според мен.
/Особено за децата, които имат другият тип родители, които хвалят за злато, а то е едно на повечето места./

# 41
  • Мнения: 264
Великото състезание.
Вече ми досади навсякъде да чета за него като , че е кой знае какво. Стотици медалисти.
Като хвърлих един бърз поглед участниците са само от 5 страни.
Съмнявам се да се направи организация от наша страна.

Не знам колко е било трудно, не съм гледала задачите, но факта, че има 1200 медалисти за 5 клас ми е достатъчен да преценя колко време да му отделя.
И 2000евро да имаш не можеш да се метнеш на самолетчето и да отидеш. Затова има организатор от наша страна. Пращат се покани....Четете преди да се заяждате.
Къде четем ли? Че тук малко ли се изписа. Като добавим и ФБ- вече го сънувам.

Ок, Няма да  пречим, радвайте си  се.


Не мога да разбера откъде тази злоба към двете коментирани състезания ...
За каква злоба става дума? Факт е, че и при двете състезания броят на медалите е огромен. Или не е така? Аз не виждам нищо злобно в подобна констатация. Просто статистика. И не видях някой да твърди, че задачите са били лесни.

Аз не видях никаква статистика в мненията на тази форумка - видях само коментари.
А както и друг път съм споделяла в свои мнения за мен е много важно да се насърчава любовта към математиката и да се радват децата.
Така че одобрявам раздаването на много медали и го намирам за чудесна практика ( според мен има какво да научим от азиатците Wink.
И е традиционна практика на много международни състезания - доста хора преди мен са посочили, че е обичайно да се раздават висок % медали - може би gerka няма от какво да се изненадва.
А ПМС не ги харесвам - прекалено математически са  Laughing
Така, че честито на всички участници и на всички победители !
Децата заслужават едно голямо БРАВО за труда, който са положили! smile3508

# 42
  • София
  • Мнения: 4 032
Дами, пълнолунието беше вчера, да не прекаляваме с драматизма все пак  Peace
Господата в темата са винаги точни, за който има желание и необходимост да прочете.  Peace
Говорим си за прекалено многото състезания, за това, че трябва да се направи избор, на кое си струва да се явиш, на кое - не, децата ни не са някакви състезателни коне! По-важно е да се трупат познания, да се развива логическата и математическа мисъл, да носи удоволствие, да общуваш с подобни на теб, запалени по задачите.

# 43
  • Мнения: 4 204
Sea77 ,Много мило, че си си  направила труда да извадиш мненията ми по темата за азиатското състезание. Не виждам с какво толкова се засегнахте.
Труда на децата ви не е омаловажен в нито едно мое мнение.
Още в първия си пост съм написала, че ми е досадило да чета  за състезанието.  Другото са си ваши интерпретации.

EliG , и аз мисля да се насоча към по- приятни четива.

Ant12 , Благодаря отново за компетентното включване.

# 44
  • Мнения: 924
Според мен азиатците имат по-друга философия за състезанията, даването на медал стимулира децата, кара ги да се стремят да постигат още по-високи резултати, да догонят първите, особено при по-малките. Работата на нас родителите е да кажем браво добре си се справил, но можеш още по-добре, виж има и преди тебе. Аз не съм сляпа виждам, че има и много по-добре справили се, но е зачетен труда на децата, това е важно!!!

Всъщност, според мен е точно обратното, но казано с най-добри чувства (ние с Вас, като че ли по принцип сме на различни мнения още отпреди няколко години).

Азиатската философия е по-скоро succeed or die без много-много да се съобразяваме как се чувстват децата, т.е. колко часа на ден, приятно ли им е и пр. За справка Tiger Mother-a на Amy Chua. Или Азия = по-добре децата да са успешни отколкото щастливи vs. западните ценности = по-добре децата да са щастливи, отколкото успешни.

При всички цитирани от мен състезания, в крайна сметка истинско признание получават 30-40 от близо 3000 участника (по-скоро азиатска история).

Ако трябва да задълбаем в темата за изграждането на т. нар. math confidence, според нещо, което прочетох преди доста време, са важни 4 неща:

- предишни успехи – много по-важни за момчетата, отколкото за момичетата. Това, че си се справил добре на дадено състезание, ти вдъхва много по-голяма увереност, че ще се справиш добре и на следващото, ако си момче, отколкото момиче;

- как се справяш спрямо другите от своето обкръжение – горе-долу еднакво и за двата пола, но тук се сещам, че наличието на изявен лидер е контрапродуктивно за обучаващата се група. Или ако имаш някой, който е много по-добър от групата, това е по-зле както за групата, така и за „гения”. Много по-добре е да имаш няколко добри, но конкуриращи се деца, защото тогава групата вижда, че важното за успеха са усилията, а не таланта и всички се „напъват”;

- подкрепата от обучаващия – оказва се, че за момичетата е много по-важно да получат позитивна обратна връзка и емоционална подкрепа от своите учители и родители, отколкото момчетата;

- „удоволствието” от решаването на задачи – за успехите на момичетата е много по-важно решаването на задачи да им харесва. За момчетата философията е по-скоро: харесва ми да побеждавам, затова трябва да решавам.

Реших да напиша нещо „полезно”, а не критикарско.   

Общи условия

Активация на акаунт