Третокласници - 4

  • 37 639
  • 755
  •   1
Отговори
# 750
  • Мнения: 2 298
Валенцето, важно е всеки да попадне на мястото си - интереси, да си паснат с учител и метод на преподаване, НО в никакъв случай не бива да има нерви, драми и сълзи, при това ежеседмично. Дори и да има трудни задачи, нали затова ходят та да ги научат. Ако пък не става, просто не е това правилното занимание, учител, т.н. 
За готвещите се за прием или състезания деца, това са постоянни занимания, но не е по цял ден и често не всеки ден. Нито според мен е нужно да прекарват всяка събота и неделя само в решаване на задачи. Имат други занимания и интереси, време за игри и т.н.
Тази година за домашното на курса, детето отделяше не повече от 30-60 мин. Аз съм се намесвала само за конкретна задача, която не може да реши само и то за да помогна с насоки за решение. Не съм математик, но не намирам за особено трудни повечето задачи. По скоро имат хватки, на които така или иначе ги учат на курса. Част от тях са в Читанката, но и много са казани само по време на заниманието. Аз много хитринки научих, на които никой не ме е светнал някога. Peace

# 751
  • София
  • Мнения: 9 862
 shrekie, поне при моето дете решаването на задачи отнемаше много повече време, и то на пактика хем отнемаше време, хем ходеше без домашно. Мноого е далеч дъщеря ми от челни позиция на състезания, даже напротив. И не състезанията са целта ни, а развиване на логическо мислене, тренировка на мозъка. Ами не се получи.
 Manzhelka, доколкото разбирам при вас домашното е било десетина задачки на школата. Доста далеч е от нашите 30-тина на листове и още десетина от Читанката. Но явно ние очаквахме друго, това е положението. А детето обича да решава задачки и сега го прави с много по-голямо удоволствие, отколкото на курса. Да, сега са и по-прости нещата, които решава, но както казах не ми е цел да е отличен състезател, а да развие логическата си мисъл и да си тренира мозъка. А явно курсовете не са направени с тази цел, в което няма лошо, разбира се.

# 752
  • София
  • Мнения: 9 517
Добре, да си кажа мнението - това, което ме издразни в курса по математика е, че всъщност не се развива логическото мислене, а запаметяването. Докато детективските и рачешките задачи могат да получат обяснение, защо се решават така, то имаше доста видове задачи, чиито решения не беше ясно, защо точно така се правят - например крави и кокошки - как да се обясни на детето, защо вади едното уравнение от другото, или задачите с отсечки - ми решаваше ги синът ми, но някак заучено - тая задача е с отсечки, ама защо се вадят първо числата, а после делим на броя на отсечките така и не вдяна... Иначе много от начините на решаване на задачите бяха гениално опростени според мен, научих много и много ми харесваше, но да развиват логическото мислене на детето - едва ли. Това е лично мое мнение и не е свързано с представянето на детето ми на школата или на състезанията, а е базирано на мнението ми, че човек по-лесно научава нещо, когато го разбира, а не просто да запомни, че трябва да прави това, след това друго и т.н. Може и аз да съм изпуснала връзката някъде, де  Peace

# 753
  • В светлината на слънцето
  • Мнения: 7 917
Чета с интерес впечатленията и опита, и трупам размисли в себе си. Девойката прояви внезапен интерес към математиката и настоява да ходи на курс от есента. Тайно си мисля, че е ден до пладне това желание, но пък знам ли... Thinking Та ми са много полезни нещата, които пишете. Тя със сигурност няма да кандидатства в СМГ, та се чудя дали такъв курс не й е излишен. Може би е по-добре да решаваме заедно задачи у дома по различните помагала, читанки и т.н. Thinking Аз навремето бях много добра по математика, дори имам победа на национално ниво на олимпиада, но колко помня е отделен въпрос. Мисълта ми е, че имам някакво понятие от математика и евентуално до определено ниво може би мога да й помагам. Thinking На дали не се заблуждавам... Ей такива едни въпроси ми се въртят в главата. При всички случаи, ако наесен все още иска, ще я запиша някъде. И ще помагам, колкото мога. Grinning

# 754
  • София
  • Мнения: 9 517
Чета с интерес впечатленията и опита, и трупам размисли в себе си. Девойката прояви внезапен интерес към математиката и настоява да ходи на курс от есента. Тайно си мисля, че е ден до пладне това желание, но пък знам ли... Thinking Та ми са много полезни нещата, които пишете. Тя със сигурност няма да кандидатства в СМГ, та се чудя дали такъв курс не й е излишен. Може би е по-добре да решаваме заедно задачи у дома по различните помагала, читанки и т.н. Thinking Аз навремето бях много добра по математика, дори имам победа на национално ниво на олимпиада, но колко помня е отделен въпрос. Мисълта ми е, че имам някакво понятие от математика и евентуално до определено ниво може би мога да й помагам. Thinking На дали не се заблуждавам... Ей такива едни въпроси ми се въртят в главата. При всички случаи, ако наесен все още иска, ще я запиша някъде. И ще помагам, колкото мога. Grinning
не знам, какво да ти кажа - дали можеш да помагаш не знам - аз също бях много добра по математика на времето, но решенията на задачите, които учат на курса, никога не съм ги знаела, а те са елементарни. Ако има желание, аз бих я пратила - така пратих и сина. Като не й хареса, сама ще се откаже  Peace

# 755

Общи условия

Активация на акаунт