Математически турнири - 25

  • 74 874
  • 702
  •   1
Отговори
# 540
  • Мнения: 13
Здравейте, моята дъщеря е 10 клас . На една от задачите от КМС за системи линейни уравнения е посочила за верен отговор "Г",който е и верния , но проблема е, че при изписването на самите резултати от решенията /които са два /е объркала една цифра.Дали ще й го приемат за верен - все пак е задача даваща 7 т.  Simple Smile Rolling Eyes

# 541
  • Мнения: 36
Здравейте!
Имам въпрос към майките на по-големите дечица, които имат повече информация на протичането и оценяването работите на състезателите.
Моето гардже участва за първи път на състезание тази неделя в 119 соу. Детето знаеше, че краят на състезанието е 10,30 /имаше часовник в себе си/. По мой съвет попълва отговорите с молив с идеята, след като ги провери да омастили всичко...обаче докато детето мисли, че има още време за работа, квесторката започна да извежда децата в 10,00 т. е. половин час по-рано и естествено детето не се сетило да пита дали може да давърши. То излезе разплакано, защото бях обяснила, че няма да и приемат работата.
Бихте ли ми казали има ли вероятност работата да бъде проверена и да си разберем точките или наистина въобще не се проверяват такива работи?
/По нейно мнение всички задачи били лесни, като само 8 задача и се е опънала и не се е сетила, направила е друга комбинация 3+5+0 и 2+5+1, като си е решила че и трябва 0 за да получи сбор 8./
Благодаря предварително,

# 542
  • Мнения: 3 927
Не съм математик, макар че математиката ми беше любим предмет в училище...намрзаих я при сблъсъка ми с висшата такава.
Изгледайте това интервю, изключително поучително е. Зам.председател на СМБ обяснява как се решават задачи, защо малките състезатели са много, а тези в 10-12 клас малко и други разни работи  Simple Smile
Заслушах се тия дни заради онази прекрасна задача с кебапчетата  Joy.

http://btvnews.bg/video/video/tazi-sutrin/kakvo-uchat-detsata-ni.html

# 543
  • Мнения: 2 124
Здравейте,
за първи път пиша в темата, а и във форума въобще. Аз съм майка на първокласник, който вчера се яви на КМС. Поводът, който ме провокира да ви пиша е задача 6 от състезанието - пирамидите и по-конкретно представеният начин за решаването на задачата в публикуваните отговори. Бихте ли ми обяснили как дете в първи клас ще се сети, че по този начин трябва да реши задачата, при положение, че в училище решават такива задачи с единствено условие сборът на цифрите от всеки ред да е равен на числото най-отгоре. Още повече, че същата задача с пирамиди се е падала през 2009 и 2006 година на КМС и тогава начинът за решаване също не е бил като посоченият тази година, посмъртно не можеш да ги решиш както е изискването тази година. Какво да обясня на сина ми, който ме пита защо трябва да се решава по новия начин? Говорих с познати родители на първокласници от други училища от София, Бургас и Хасково, там също ги учат да решават задачите както и в нашето училище. Възмутена съм от съставителите на задачата. Доколкото знам и миналата година е имало проблем със задача №6 на КМС, просто съм възмутена.
Прочети 2-3 страници назад, обсъдихме точно пирамидите надълго и нашироко, в темата за първи клас също Simple Smile

Защо начинът на решаване да не е бил като тази година - пирамиди винаги са се решавали така; при другия тип задачи графите на числата се припокриват (т.е. не са стъпаловидно), някой път за по-занимателно ги представят като къщичка или нещо друго.
Няколко дни преди КМС една майка тук сподели, че водили спор с дъщеря си точно за тези пирамиди и детето се е ориентирало какво се иска от него, а майката била на друго мнение.
Аз изобщо нямам поглед дали в уч-ще учат точно такъв тип задачи, тъй като вкъщи учебници по математика не се носят, но дори и да не учат, това е състезание и нямаме право на претенции - ама те такива не са решавали. Такава реплика би била уместна, ако на контролно в уч-ще изискват да решават тип задачи, които не са решавани досега.

Нашият първи сблъсък с пирамидите беше в това книжле - http://www.store.bg/p35670/petminutki-matematika-za-1-klas-dimit … a-kapitanova.html, по-конкретно: https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/1497734_6 … _1290041806_n.jpg и просто нямаше начин човек да се обърка какво точно се иска.

Ето друга интересна задачка от това помагало: https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/996692_68 … _1179463791_n.jpg

Извинявам се за лошото качество, но нямам възможност да сканирам.

Последна редакция: пн, 16 дек 2013, 14:24 от mariposa de noche

# 544
  • Мнения: 5 259
Още повече, че същата задача с пирамиди се е падала през 2009 и 2006 година на КМС и тогава начинът за решаване също не е бил като посоченият тази година,
Грешиш. Винаги това е бил начинът за решаване на този тип задачи. Няма разлика между решенията за 2006, 2009 и 2013.


После в МГ-то влезнаха в 7 и 8 клас още много деца, но никой не успя дори да влезе в разширения вариант на отбора.
О, хайде, стига  Stop Laughing
Не всеки става олимпийски шампион и понеже детето ми няма да подобри рекордите на Майкъл Фелпс, да му забраня да ходи на плуване ли? Не всички искат да станат лидера на съкратения вариант на отбора  Laughing Някои просто искат да подобрят това, което могат и знаят и да надминат своето аз, което не се е готвило за състезание Simple Smile
Сега тук ще се изредят всички звезди да обясняват, че ако не си някой роден гений с безкраен талант като детето на kodbg, няма никакъв смисъл да си помисляш за състезания и въобще къде си тръгнал!?
На мен ми е достатъчно, че ако не беше състезанието, щяхме да се занимаваме само със задачите от учебника, които са 2+3 и 3+2 до безкрайност. Пък сега на детето ми му се разпали любопитството и намира участията в състезания за мнгоо вълнуващи. Видя колко интересни задачи може да има и се научи да ги решава.
Пък дори да не вземе олимпийски медал  Laughing или пък да се откаже да се занимава със състезания в 7-ти, в 4-ти или дори още във 2-ри клас, какво!? Нима направеното до момента няма да си е струвало!?
Не разбирам защо трябва да се спори дали някой имал талант и колко рано можело да се открие това. Какво значение има!? С всяко упражнение, с всяка вложена мисъл, с всяко положено усилие, капацитетът на детето се подобрява. И това е основното, което има значение.

# 545
  • sofia
  • Мнения: 1 474
Аз реших да не коментирам задачите за първи клас, тъй като по принцип мисля, че не е нормално на състезание да нямаш ясни условия на задачите при тази възрастова група. Например при задача 8 за първи клас не ми е ясно как да се досетиш, че трябва да се използват всички числа от 1 до 5 и то без да се повтарят!? Но това, което ме възмути най-много е грешните отговори, дадени от организаторите на 10 задача, където очевидно триъгълниците в робота са 6, а не 5 и това обърква решението на цялата задача след това. Ако при тази задача се приеме, че верният отговор е 5, както е посочено, моето дете няма да се явява повече на псевдосъстезания.

http://problem.iztok-smb.com/KMS2013.pdf

Последна редакция: пн, 16 дек 2013, 15:26 от mama-shushi

# 546
  • Мнения: 11 958
Няма проблем с вълненията.
Но, задачите на КМС за 1-ви клас са си съвсем ок- и верижки, и пирамиди.
Изисква се съобразителност, оттам насетне - бакалски сметки.
Няма никакви двусмислици, за да се изкарват подадените задачи некоректни и подобни.


И аз съм на това мнение, съвсем нормални задачи.
Я, миналата година ,"драмата" с жирафа в първи клас, помните ли я?Доказано сгрешено условие и пак май нямаше чак такива вълнения.

# 547
  • София
  • Мнения: 250
Явно в първи клас вълненията са големи. Аз също съм майка на първокласничка и ме вълнуват имемнно тези задачи. Моето дете се е справило и с пирамидите и с прословутата 8-ма задача, но е допуснала техническа грешка в една от бакалските задачи. Аз също имам забележки към задачите за първи клас в КМС - изключително елементарни са, на тази възраст за мен математиката е съобразителност, логика, находчивост, а не проста аритметика. В миналата тема бяха пуснати задачи от руска олимпиада за първи клас - прекрасни. Според мен трябва да работим в тази насока, учебниците по математика са абсолютна пародия, в първи клас цял срок събират и изваждат до 10 до побъркване, децата и да имат математическа мисъл, тоя материал ще я убие.
Колкото до условията, задачите за първи клас могат за бъдат ясни - справка СМТ тази година, всяка задача има пример, оттам нататък всичко зависи от детето. Можеше и тук да има една пpимерна пиpамидка...

# 548
  • Мнения: 2 124
учебниците по математика са абсолютна пародия, в първи клас цял срок събират и изваждат до 10 до побъркване, децата и да имат математическа мисъл, тоя материал ще я убие.
Нека не забравяме, че има и деца, за които баналната аритметика все още е нещо много абстрактно и изпитват огромни затруднения особено при изваждане. Все пак училището е за всички, не само за добрите по математика. Вкъщи затова не решаваме по учебниците, а задачи до 20 и над 20 (без прехвърляне на десетицата), вкл. и теми от 2ри кл. на СМТ и ЧХ  - има и лесни задачи или пък ползвам условието и занижавам числата.
Дори задачите 1-8 от Салабашев за 2ри клас с малко разяснения от родител са решими за дете в 1ви кл.

Последна редакция: пн, 16 дек 2013, 14:47 от mariposa de noche

# 549
  • София
  • Мнения: 250
учебниците по математика са абсолютна пародия, в първи клас цял срок събират и изваждат до 10 до побъркване, децата и да имат математическа мисъл, тоя материал ще я убие.
Нека не забравяме, че има и деца, за които баналната аритметика все още е нещо много абстрактно и изпитват огромни затруднения особено при изваждане. Все пак училището е за всички, не само за добрите по математика. Вкъщи затова не решаваме по учебниците, а задачи до 20 и над 20 (без прехвърляне на десетицата), вкл. и теми от 2ри кл. на СМТ и ЧХ  - има и лесни задачи или пък ползвам условието и занижавам числата.


Ок, съгласна съм донякъде, но все пак мисля че може да се включат и по-интересни и занимателни задачи. Вкъщи и ние решаваме такива, но някак друго е когато ги зададе педагог.

# 550
  • София
  • Мнения: 4 035
От началото на декември смятат над 10 в нашето училище, т.е. точно 2 месец събираха и изваждаха до 10, като си вървяха с прекрасно темпо, така че да не изостават тези, които не идват научени. В първи клас се почва от чертички и от 1, няма нищо по-логично и нормално в това.

# 551
  • Мнения: 5
Резултатите от КМС за Бургас:
http://brmiladinovi.eu/?cat=5

# 552
  • Мнения: 4 204
Олимпиадата не е ли по 3 задачи за всички класове?

Да, така е.

Не е така разбира се.
7-ми клас е с друг формат.

Точно за 7 клас се интересувах.
Благодаря!

# 553
  • Мнения: 240
Олимпиадата не е ли по 3 задачи за всички класове?

Да, така е.

Не е така разбира се.
7-ми клас е с друг формат.

Точно за 7 клас се интересувах.
Благодаря!

Вчера и аз разбах, че 7-ми клас е друг формат. Детето е седяло до  седмокласник и каза че мернала задача № 29.. и ме питаше какъв е форматът, а аз не знаех.

Само 7-ми клас ли е различен ? После от 8-ми клас връщат ли се 3-те задачи? Ако някой може да сподели малки инфо  bouquet

# 554
  • Мнения: X
Вчера и аз разбах, че 7-ми клас е друг формат. Детето е седяло до  седмокласник и каза че мернала задача № 29.. и ме питаше какъв е форматът, а аз не знаех.

Едва ли. Задачите са 24.  Simple Smile

Общи условия

Активация на акаунт