Математически турнири - 25

  • 74 910
  • 702
  •   1
Отговори
# 570
  • Sofia
  • Мнения: 29
Децата не могат да знаят, че задачите са до 10. Верижка не се съставя по показания начин. Ако е верижка, числото се пренася.

Да, верижка са искали да направят и според мен. Реално са сътворили нещо друго и грешно!!!

# 571
  • Мнения: 5 259
На 2-ра задача и аз виждам равенства, които не са верни. Правилно решение би било:

10 - 2 = 7 + 1 = 11 - 3 = 4 + 4 = 8

Имаш право.
Като са искали да направят верижка, да бяха направили и пренасяне. Записано по този начин не е правилно.

# 572
  • София
  • Мнения: 12 266
Tatt начина на решението ти изглежда много разумен, но повечето дечица са я решили по очакваният от организаторите начин, ако не греша.

# 573
  • София
  • Мнения: 4 035
Това, че не е правилно, само вие го виждате, децата проблем нямат масово Mr. Green А до коя цифра е теста се усещат прекрасно.

# 574
  • Мнения: 2 124
Изобщо не мога да проумея това, което давате с червени цифри и къде му е математическата логика, отделно защо трябва да се правят нещата по-сложни отколкото са.

В повечето училища към момента на провеждане на КМС са стигнали до задачите с 10, не навсякъде, разбира се, но в крайна сметка още в ДГ се решават задачи до 10 - естествено, че пределът ще е 10. На СМТ, поне темите, на които съм попадала, предвид провеждането му през ноември, задачите са с предел до 7.

# 575
  • Мнения: 5 259
И как точно се усещат? Всяка година тестът е до различно число. В класа на дъщеря ми още не са стигнали 10, така че дори не можем да приемем, че ще се сетят по това, че е до където са стигнали. Като решат всички задачи, ще забележат до колко е тестът, но ако са едва на втора, не могат да разчитат на това, защото е нормално да предположат, че в следващите задачи може да има и други 11-ки.
И най-вече ако едно дете "види" задачата по този начин, вариантът с верижка ще му се струва грешен, защото равенствата няма да излизат, така че едва ли ще си каже "О, тук има 11, а този тест е до 10, значи сигурно е по-равилно да напиша, че 10-2 = 8+1, което видимо не е вярно, но пък да има 11 в задачата е далеч по-недопустимо!"

# 576
  • Мнения: 6 628
Аз съм тотално объркана.Може ли някой да разясни като за първолак?

# 577
  • Мнения: 1 144
А и децата, на които им върви математиката си личат не от 1ви клас, ми от още по-малки...

Сериозно? По цвета на очите или по това, че мама е решила, че нейното прасенце събира гениално числа си личи?

По мнение на педагози и др. специалисти- от около 10 годишна възраст се проявява математическият талант

Забелязвам, че пак сте успели да размените реплики по тази тема. Позволете да подкрепя Богиня - има деца, които от малки ЖЕЛАЯТ да се занимават и да ходят по състезания и не мисля, че е редно да ги спираме. Друг е въпросът, че има и деца, чиито родители ЖЕЛАЯТ горното, а самите деца просто ги следват. Не знам дали е полезно или вредно за тях, лично аз следвам интересите на децата си. Но ако детето има желание и му е интересно да се занимава със задачи в първи клас или втори, смешно е да му казваме: Ти сега си малък, чакай да пораснеш. Моите и номер едно, и номер две винаги са били добри математици, но големият нямаше никакъв мерак да се развива, да ходи по състезания и тн, без много усилия се справя винаги с всичко, завърши най-доброто частно училище в София (според мен), където го приеха със стипендия за успех по времето когато още имаше такива. Ако беше от по-трудолюбивите деца, със сигурност щеше да постигне много в тази област, но си е природно ленив и аз не положих достатъчно усилия да го побутвам напред, а сега си мисля, че съм сгрешила. Номер 2 също е математик (не му личи по цвета на очите, а по успехите вече две-три години), но той е от трудолюбивите и сам си пожела да се занимава допълнително, не му стига в училище, лесно му е и липсва предизвикателство. Не знам дали винаги ще е така, има седмици, в които не пипа задачи, защото примерно има друга тръпка - нова игра за плейстейшъна, а лятото по цял ден играе навън, но общо-взето си обича математиката и му е интересна, а освен това много държи да ходи на всички състезания, дори ми се разсърди, че не съм му казала за КМС (умишлено му го спестих да не му дойде много в един ден с олимпиадата)... Извинете, много се отклоних. Идеята ми беше, че не може да се дават такива съвети еднозначно - "оставете децата на мира, не ги занимавайте до десетгодишни с нищо, нека да играят". Мисля, че дори и природно мързеливите и неамбициозни деца биха се справили по-добре, ако се намери това, което им е интересно (за всяко дете има такава област) и се поощрява да работи в тази насока, разбира се умерено и без принуда, нито да се лишава от игри и спорт. И тук вече не става дума за това доколко е амбициозна мама, а по-скоро, че детето има потенциал, който заслужава да бъде открит и реализиран, а това става с труд и постоянство, не само с талант.

# 578
  • Sofia
  • Мнения: 29
Това, че не е правилно, само вие го виждате, децата проблем нямат масово Mr. Green А до коя цифра е теста се усещат прекрасно.

До коя цифра казвате бил теста?!?!   Sunglasses Sunglasses Sunglasses

Масовото мнение на децата е още едно нещо нямащо отношение към математиката.

Аз съм тотално объркана.Може ли някой да разясни като за първолак?


В отговорите на 2-ра задача фигурират твърдения като:
10 - 2 = 8 + 1

# 579
  • София
  • Мнения: 4 035
Голяма част от Коледните тестове са до цифра 9, ако ги видите назад, ще се убедите , тази година плю мисля предните са 2 до 10. Не разбирам каква точно драма намерихте и във втора задача, търсите си под вола теле вече.
Алана, докато решаваше предните тестове и трябваше да постави +, - и =, имаше задача от сорта на 8 празно 3 празно 5 и коментара на дъщеря ми беше: Първата задача е до 9, значи теста е до 9, така че не може да е 8+3.
Илиана, това за което се оплакват сега е, че верижката не е направена с пренасяне. Т.е. не е написано 10-2=8, после 8 да се пренесе в нова квадратче и задачката да е 8+1=9, 9 да се пренесе в ново квадратче и т.н. а директно е трябвало да ползват вече написания резултат, за да сметнат следващата задачка, което децата са направили без проблем, обаче...

# 580
  • София
  • Мнения: 4 035
Ох, тази тема с малките таланти... Аз пък смятам, че повечето интелигентни деца се справят добре с математиката в първите години, което е признак не на талант, а на добро логическо и аналитично мислене (или заложби за такова) и може да бъде развито и използвано в тази посока. Много деца са много добри в математиката в началното и дори в основното училище, но съвсем не стават математици или нещо, свързано с математиката.
Абсолютно, масово проблемите идват когато се включат дробите, т.е. в 5ти клас. А и сега като почне изваждането с преминаване става голямото мазало Peace

# 581
  • София
  • Мнения: 2 300
Според мен математическите способности се проявяват чак към 6-7 клас.
...
До 5 клас няма никаква математика, само аритметика и логически задачки.

Аритметиката, както и доброто логическо и пространствено мислене са в основата на математиката.
До завършване на 4-ти клас повечето начални учители могат да ви кажат учениците им какви възможности имат и накъде е добре да се насочат. Неслучайно в някои страни децата се профилират след четвърти клас, като това не става на случаен принцип, а след препоръка и консултация.

След 5 клас освен че започват задачите, се появяват и другите предмети като физика и химия, където също има задачи и трябва логика. Често децата се увличат по тях, пример затова е моят мъж - винаги е бил добре по математика на средно ниво, но неговата страст си е физиката, донякъде и заради учителят, който го е запалил. Чистата математика му е била само инструмент за задачите по физика.

Това, че някой не се развива в дадена област, съсвсем не означава, че няма заложби. Не виждам как човек, който не разбира от математика, ще се оправи сред всички физични закони.
Интересите на човек, обикновено вървят ръка за ръка с възможностите му. И моето дете се справя доста добре със задачите, но като цяло материята му е скучна. И той като мъжа ти проявява интерес към физиката, както и към астрономията, донякъде химия и биология, въобще към нещата, свързани със света и вселената. Чете книги за различни научни факти /включително и такива, касаещи математиката/, открития, откъде, как и защо са произлезли нещата - скоро разучаваше защо денят е разделен на 12 часа, те пък на по 60 минути, съответно 60 секунди, а вчера ми обясняваше за скорост на изстрелване на космическите кораби, т.н. втора космическа скорост...и все разни такива...
Математиката /отново както при мъжа ти/ за него е инструмент, но това съвсем не означава, че няма заложби в сферата и те не могат да се развият при добро желание от негова страна и тренировка /каквито засега не проявява/.

И вече към 6-7 клас, освен че децата са навлезли по -надълбоко в тези дисциплини, са и вече и по-големи, за да могат сами да преценят дали и какво им харесва най-много и така.

Не е много лесно за едно дете в 6-7 клас да прецени по кой точно път да тръгне. А ако усилията са впрегнати съвсем отрано в посока чиста математика, интересите могат да останат на заден план.
Но пък когато интересите съвпаднат с посоката на развитие, тогава се постигат най-добрите резултати.

Последна редакция: вт, 17 дек 2013, 09:46 от Elfi

# 582
  • Варна, България
  • Мнения: 737
От миналата година чета в темата и винаги покрай състезанията има много терзания, доводи, упреци, спорове...  Mr. Green  После страстите утихват... до следващото състезание Crazy

Мнението ми е, че всеки родител мисли, че прави най-доброто за детето си и всички спорове от кой клас, ама има ли или няма заложби, са излишни.  Hug

# 583
  • София
  • Мнения: 4 031
 Elfi , и аз същото съм написала, само че с по-малко думи, не обичам да пиша  Laughing
Единствено искам да допълня, че наистина още от рано може да се каже дали човек ще е предимно литератор или ще се занимава с точни науки. Но това, което написах беше по повод, че едно логическо мислене и математически наклонности не винаги водят само до математика, може да се кривне към физика, информатика и т.н. И това не се разбира преди 5 клас, а малко по-късно.

# 584
  • София
  • Мнения: 2 300
Elfi , и аз същото съм написала, само че с по-малко думи, не обичам да пиша  Laughing
Единствено искам да допълня, че наистина още от рано може да се каже дали човек ще е предимно литератор или ще се занимава с точни науки. Но това, което написах беше по повод, че едно логическо мислене и математически наклонности не винаги водят само до математика, може да се кривне към физика, информатика и т.н. И това не се разбира преди 5 клас, а малко по-късно.

 thumbsup

X Реклама

Общи условия

Активация на акаунт