Математически турнири - 25

  • 74 919
  • 702
  •   1
Отговори
# 480
  • София
  • Мнения: 4 035
Не е истина просто Simple Smile

# 481
  • Мнения: 962
а кога е втория кръг на тази коледна олимпиада?  Разбрах че ние сме със 77 точки.......  8 зад. не е решена правилно и още 1т от някъде другаде е объркал...... 8т го деляло от мах.....
та кажете сега за този втори кръг......моля

# 482
  • Мнения: X
а кога е втория кръг на тази коледна олимпиада?  Разбрах че ние сме със 77 точки.......  8 зад. не е решена правилно и още 1т от някъде другаде е объркал...... 8т го деляло от мах.....
та кажете сега за този втори кръг......моля
Няма такъв. Това не е олимпиада. Олимпиадата е друго състезание за ученици от четвърти до 12-ти клас.

# 483
  • Мнения: 5
Някой с опит от предходни години, може ли да каже кога ще излязат резултатите от КМС за Бургас? И къде? в сайта на ОУ "Братя Миладинови"?
 По мои наблюдения от различни състезания, резултатите за Бургас са от последните обявени и да- на сайта на училището ги публикуват Peace
Благодаря за информацията! Че моя първокласник много се вълнува от резултатите и класирането Simple Smile

# 484
  • София
  • Мнения: 320
Отговори ОМ1, 7-ми клас, София, според мен:
...................................

22 - А) 30о, Б) 12,5о, [/b] В) 40о,
.............................................

А според вас биха ли зачели за правилен отговор на 22-Б  - 12 градуса и 30' ?

# 485
  • Мнения: 5 290
Сега говорих с председателката на СМБ - Плевен и много се ядосах - първо, директора на нашето училище не искал да участва в организираното от тях състезание и в нашето училище са си правили отделно състезание, парите за което отиват не знам къде и за какво. Второ - на децата, участвали в състезанието, организирано от СБМ са им били обяснени условията на задачите. Не е чудно, че там има 4-5 получили максималния брой точки, а при нас нито един  #Cussing out Яд ме е не за друго, а защото децата се отчаяха, казаха че повече никога няма да участват в състезание, имаше много разплакани деца. Дъщеря ми е със 76 т., мисля че с обяснение на 6 задача, че трябва да използва числата от 1 до 5 можеше да е поне в тройката.
Вместо да ги амбицират, те им докараха повече негативни емоции Sad

# 486
  • Мнения: 41 597
Вместо да ги амбицират, те им докараха повече негативни емоции Sad

А аз като Марк Порций Катон - старши ще кажа за пореден път -ако не пращате на състезания първокласници (че и второкласници) няма да стават такива неща. В първи клас децата са малки, не могат да четат, не могат да се оправят, не са свикнали с училището, не се знае дали наистина имат интерес към математиката или само родителска амбиция, не всички узряват еднакво бързо и някои просто още не са готови... Оставете ги тези деца до 3 клас да си играят. У дома и математиката може да е игра, не е нужно да се ходи на състезания.

# 487
  • Мнения: 6 633
Черна станция повечето могат да четат ,но в случая не им е и нужно ,то условия няма само картинки и цифри  Laughing
Малкия сам се записал ,може би наистина щеше е по-добре да му бях отказала.

Какво е правило да се обясняват условията на задачите или да не се обясняват ?

# 488
  • София
  • Мнения: 4 035
Не се обясняват, децата трябва да се сетят сами.
Аз пък хич и не съм коментирала с мойта кое й е грешно, кое не й е, колко са с по-добре решени адачи, колко с по малко и т.н. Отиде, видя, реши каквото може и после ходи на цирк. Няма драми, няма разочарования, няма обезверяване.
Важното е, че беше в чуждо училище, с непознати деца, с непозната госпожа и проигра обстановката, другото не е основоно за мен лично в случая.

# 489
  • София
  • Мнения: 158
Вместо да ги амбицират, те им докараха повече негативни емоции Sad

А аз като Марк Порций Катон - старши ще кажа за пореден път -ако не пращате на състезания първокласници (че и второкласници) няма да стават такива неща. В първи клас децата са малки, не могат да четат, не могат да се оправят, не са свикнали с училището, не се знае дали наистина имат интерес към математиката или само родителска амбиция, не всички узряват еднакво бързо и някои просто още не са готови... Оставете ги тези деца до 3 клас да си играят. У дома и математиката може да е игра, не е нужно да се ходи на състезания.

И според мен до 3 клас детето само може да се насочва към математиката, без драми, без изисквания за резултати, защото то може да е много добре подготвено и в резултат на неразбиране на условието или притеснение от резултата накрая и това как мама и тате ще го приемат, да не успее да реши задача. Състезанията в тази възраст имат по-скоро за цел приучване на детето да внимава, да се концентрира във важни моменти, да не бърза да е първо по време, да си проверява накрая.

# 490
  • Мнения: 1 668
Вместо да ги амбицират, те им докараха повече негативни емоции Sad

А аз като Марк Порций Катон - старши ще кажа за пореден път -ако не пращате на състезания първокласници (че и второкласници) няма да стават такива неща. В първи клас децата са малки, не могат да четат, не могат да се оправят, не са свикнали с училището, не се знае дали наистина имат интерес към математиката или само родителска амбиция, не всички узряват еднакво бързо и някои просто още не са готови... Оставете ги тези деца до 3 клас да си играят. У дома и математиката може да е игра, не е нужно да се ходи на състезания.
Е, да... Чудесно... Ще обясня на моето дете, че няма да ходи на състезанието, а другите ще ходят точно как? Да му набия комплекси от сега, че мама го спира. Разбира се, че ще си направи изводите, че не го смятам за достатъчно умен, че да го заведа. няма вариант на тази възраст да разбере защо няма да ходи, без да го приеме лично...

# 491
  • Мнения: 6 633

Важното е, че беше в чуждо училище, с непознати деца, с непозната госпожа и проигра обстановката, другото не е основоно за мен лично в случая.
Така е да.
И ние му казахме ,че сме доволни от него и  не е толкова  важно на кое място е.
Яд ме е само за елементарната му грешка за която не е нужно ,нито да е преигравана преди нито  да му се обяснява какво се иска от него .

# 492
  • Варна
  • Мнения: 2 133
От бебета навсякъде съветват: водете се по детето. Ако има желание, насочи го и го остави да се справи или не. В последните години (токова наблюдения имам аз) стресът в училище е много повече от преди. Нашите през ден-два правят тестове, понякога по два в един и същи ден. Животът е много по бърз, с много повече възможности и съответно, нужда да реагираш. Ако състезанията подпомагат такъв вид израстване, чудесно. В нашия клас ходят групово няколко деца, на школи и състезания и винаги "с адреналин", с усмивка, а "загубите" изобщо не виждам да са ги преживяли особено; точно обратното, мисля, че е добре от малки да свикнат да се справят и с победи, и със загуби.

За грешките: при малките, моментното представяне зависи от много неща - не само от знания. На мен ми се случва да правя глупави грешки понякога, няма нужда да сме толкова критични към всичко, нормално е за децата - та те сега се учат.

# 493
  • Мнения: 5 290
Аз лично нямам никакви амбиции да стават математици. На състезанието се беше записал почти целия клас, не съм ги карала аз да ходят. А и госпожата каза, че е хубаво да опитат. И никак не съм очаквала първо място, казах им, че е просто за опит, да видят какво е, че не важен толкова резултата. Синът ми не се впечатли изобщо, че не се е справил. Но дъщеря ми се ядоса много на награждаването, едва я успокоих. Не е заради мен и моите очаквания, а защото тя мисли, че всички задачи си е решила и реално е така, просто тези числа 1,2,3,4,5 нищо не й говорят като условие. За пирамидата призна, че и в училище са я решавали така, но аз като рових в учебника не видях, да са го правили един път най-много.
Проблемът за мен е точно за тези деца, които знаят възможностите си и заради едното неразбиране на условието не са се справили. Не мисля, че един ред текст би ги затруднил в първи клас, декември месец. Ако пишеше "Попълнете празните места с числата 1,2,3,4,5" нямаше  да има такива драми. Или ако им бяха обяснили. Не мисля, че това е някакъв вид подсказване.

# 494
  • Мнения: X
За пирамидата призна, че и в училище са я решавали така, но аз като рових в учебника не видях, да са го правили един път най-много.
Колкото по-големи стават децата, толкова повече задачи, които изобщо не се решават в училище, ще откривате в състезателните теми.

Общи условия

Активация на акаунт