Третокласници - 3

  • 38 537
  • 746
  •   1
Отговори
# 690
  • В светлината на слънцето
  • Мнения: 7 927
Уважавам различията, нямам нищо против другите етноси. Не ме разбирайте грешно. Имам много близки приятели роми и са прекрасни хора. Против съм това нашите деца да бъдат интегрирани към другите етноси. Помните, доскоро се говореше да махат Ботев от учебниците! Безумно е!
Наистина, защо няма нищо за католиците, за източните култури... ами за ромите! Че и чак ще ги рисуват децата! Техните деца да не би да рисуват нашите? Не стъпват повечето в училище и нямат никакво желание да бъдат интегрирани, въпреки усилията на редица институции.  

Точно така се получава за съжаление.  Thinking И на мен ми е интересно да прочета и науча нещо ново, но защо има Банго Васил или Рамадан, а не е написано как се прави сурвачка например. Освен това в урока най-много място - чисто пространствено, е отделено на Рамадан, Бъдни вечер/Коледа са по-кратки. Колкото Бъдни вечер/Коледа е Банго Васил. По този учебник излиза, че живеем не в България, защото българските традиции са на второ място по обем. Ето това ме подразни. Ясно е кого обслужва. Thinking
Абе, няма смисъл да го коментираме, само задълбаваме в неприятна тема.  

# 691
  • София
  • Мнения: 1 861

Точно така се получава за съжаление.  Thinking И на мен ми е интересно да прочета и науча нещо ново, но защо има Банго Васил или Рамадан, а не е написано как се прави сурвачка например. Освен това в урока най-много място - чисто пространствено, е отделено на Рамадан, Бъдни вечер/Коледа са по-кратки. Колкото Бъдни вечер/Коледа е Банго Васил. По този учебник излиза, че живеем не в България, защото българските традиции са на второ място по обем. Ето това ме подразни. Ясно е кого обслужва. Thinking
Абе, няма смисъл да го коментираме, само задълбаваме в неприятна тема.  
lulumba, ти сериозно ли? Жалко за народа ни, ако очакваме родните ни традиции да се учат по учебник! А от опознаването на чуждите не боли, напротив - разширява мирогледа и би могло да помогне на човек да мисли и извън наложени стереотипи!

Последна редакция: чт, 09 яну 2014, 18:14 от Morrighan

# 692
  • Мнения: 3 379
Аз също мисля, че този въпрос с чужди/наши традиции и религиозни празници малко се преекспонира. Учебницте не са стока, това е ясно, но като цяло децата, които живеят в България, знаят най-много за българските традиционни празници - най-малкото само около тях са организирани почивните дни в годината и поне от това, ако не от друго, трябва да ги знаят. Докато за другите няма откъде да науат, освен от училище или ако родителите решат да разкажат повече.

# 693
  • Мнения: 22
дъщеря ми ходи два дни и сега е болна вкъщи. Все още не съм се обаждала на класната да и кажа, че сме болни. утре мисля да отида до училището и да запиша какво е пропуснала, през почивните дни да дописва пропуснатото.
Ваканцията мина добре имаха много развлечения.

# 694
  • В светлината на слънцето
  • Мнения: 7 927
Не ме разбирайте погрешно. Нямам нищо против чуждите традиции. Моите деца например, знаят много за африкански племена, за японска култура и традиции, и т.н. Но това е, защото имат определен интерес в посока изучаване на света с всичките му цветове, аромати и настроения. Едно е да се поднася подобна информация по интересен начин, така че да показва богатството на света, и съвсем друго, когато върви в комбинация с небрежни политически елементи. Ей това ме дразни лично мен, а не традициите на етносите като такива, и различията помежду им. Политическият елемент в текста е дразнещ - вижте по-внимателно учебника. Далеч съм от мисълта за капсулиране по отношение на етническото разнообразие и празници, но да използваш  учебника като своеобразна трибуна, е жалко. no
Аааа, и да не решите, че симпатизирам на Волен, пази Боже. Mr. Green Просто честно казвам какво мисля. Водили ли сте децата си в истински катун на калайджии? Имат доста интересни обичаи и могат да разкажат много любопитни неща. Не се шегувам, говоря съвсем сериозно. Интересни са като хора - автентичните де. Интересни са и "черните бегълци" в България. Тоест каракачаните, както всъщност са по-популярни. А са черни, защото в миналото, идвайки в България са носели само черни дрехи. Събор на каракачани е нещо велико. Трябва да се види, но на живо - не по телезивизията. От личен опит мога да кажа, че за децата е супер интересен допира до такива хора и традициите им. За мен това е правилният начин, а не по учебник. По-добре да видят и се докоснат до нещо подобно, сами да го оценят и почувстват уважение и респект, отколкото да играем роля и да се правим на мили, добри, благородни и толерантни, понеже сега е модерно да сме такива. Stop

# 695
  • София
  • Мнения: 1 861
lulumba, принципно си права за автентичността. Обаче, хайде кажи ми, колко хора имат желание или възможност да поведат децата и си по катуните или изобщо по места, където ще се запознаят с нея по интересния начин?! Представям си и каква реакция би предизвикало у много хора, ако училището се заеме с това. (Явлението Волен и привърженици е крайно показателно.) Аз лично не търся "политиката" в учебниците, а още по-малко децата ще я видят. А как ще възприемат текстовете, зависи от това как ние, възрастните, ще им ги изтълкуваме или ще реагираме спрямо тях, нали така?

# 696
  • Мнения: 3 379
lulumba, това, което разказваш е много интересно и аз се възхищавам на родители, които по този начин запознават децата си с различните традиции. Но учебникът все пак е за всички деца, не само за тези, чиийто родители се занимават активно (и имат възможност) да запознават по автентичен начин децата си с различните култури. Не защитавам учебника - не съм го прочела и сигурно е прекалено, вярвам ти, но понякога гледаме само от собствената си камбанария на образованието и забравяме, че това е обществено училище за всички деца, а не специално за нашите и го казвам с най-добро чувство и яснота, че е много, много далеч системата от това, което трябва да бъде.

# 697
  • Мнения: 2 037
Не знам за кой учебник говорите, но ето един сайт, от който аз съм възхитена. Може да бъде използван с образователна функция.

# 698
  • Мнения: 298
В кой учебник е това.
Аз се опитвам да науча детето, че няма значение какъв е човека по цвят, религия и етнос е, важното е какъв човек е като цяло и за сега успявам.
Не знам дали ще свържат нещо с политика, ако ние не го казваме, не мисля, че знаят какво е политика, за да свържат материала в учебника с нея. Можем да го направим само ние. Не казвам, че не трябва да знаем какво пише в учебниците, но мога да кажа повече когато го прочета.
Всеки има различно мнение по тези въпроси. Аз лично се възмутих от нещо което беше казала предишната класна на сина ми, задавала въпрос, за нещо, той не е разбрал за какво става въпрос, а тя е казала, че вчера са го давали по новините и, че са достатъчно големи за да гледат новини. Аз не мисля така дори ние не гледаме толкова често. Четем в нета и гледаме най важното, но не мисля, че трябва да товаря детето с неща които не са му от никаква полза в момента. Още повече, че голяма част от новините са свързани с доста неприятни неща меко казано. Колко катастрофи са станали, колко загинали има в САЩ от студа и после малкия не може да заспи от страх, че ще му падне астероид на главата примерно.

# 699
  • В светлината на слънцето
  • Мнения: 7 927
SZA, основният проблем наистина е в системата на образование или по-точно в липсата на смислена система. Това е дълга тема и уви, не съм оптимист по въпроса. А аз по принцип съм голям оптимист. Tired
Прави сте, че не всеки има времето, възможностите, пък дори и желанието да показва по такъв начин нещата. Но пък все си мисля, че щом са решили да вкарат това в учебната програма, то поне да си свършат работата като хората и да представят наистина всички етноси и религии, живеещи на територията на страната с характерните им празници и обичаи. Иначе няма да е честно спрямо пропуснатите. Thinking
Люлин, този сайт е чуден, разглеждали сме го преди време, след което заедно търсихме из интернет повече инфо и снимки за някои от народите. Peace
Аз пък да ви призная един друг мой страх - понеже у дома има голям интерес точно към такива теми, както и към изкуство (което всъщност е и професия), се набляга повече на това. Гледам децата около нас, тоест на същата възраст, наблягат и се концентрират основно върху точните науки, защото няма какво да се лъжем - за едно добро по-нататъшно образование това е необходимо. А ние като че ли пропускаме този момент, за сметка на другото. Какъв ще бъде смисъла от това, че децата ми са отворени към света и разбират/занимават се с разни изкуства, след като един ден ще се окажат неконкурентни на пазара на труда. Thinking
А и двамата не показват кой знае какви интереси в тази посока, вероятно копирайки от нас. Дъщеря ми например, изгледа с презрение задачите от едно математическо състезание, които й занесох разпечатани, за да видя как е като ниво. Е, след доста упорито настояване от моя страна, ги реши и между другото се справи добре. Но беше с такава погнуса, че чак жал ми стана. В същото време изгледа на един дъх снимките на моя бивша колежка, която напусна работа и в момента помага на френска хуманитарна организация в бедстващи страни. Беше бременна и не успя да замине веднага след голямото земетресение в Хаити, но пък изкара близо 2 години в централна Африка сред племена, живеещи почти примитивно, заедно с малкото си дете и мъжа си. Скоро се завърна от Вануату (над Австралия). Дъщеря ми много повече се впечатли от нейните снимки и работа, и веднага започна да търси из интернет тези места. Хубаво, но пак опираме до конкурентността на пазара след едно известно време. И тогава какво правим...? Thinking Страхувам се, че правя голяма грешка във възпитанието. Thinking

# 700
  • Мнения: 2 037
lulumba, виж това и спри да се притесняваш (видеото с детето).

Снимките, за които говориш, налични ли са в публичното пространство?

За N-ти път ще го напиша, колко ме е яд, че децата в някакъв период (обикновено пети-седми клас) са принудени (???) да се сбогуват с любимите си занимания, в името на ученето за училище и ходенето на уроци...

# 701
  • София
  • Мнения: 6 810
lulumba, наблягай, че за да може да се занимава с каквото иска като стане голяма сега трябва да учи, каквото трябва. В крайна сметка никой не знае какъв акъл ще го завее в 12 клас, така че е крайно наложително (според мен), до края на средното образование да не си затваряш възможността за избор. Поради тази причина не мисля, че гимназиите по изкуства са добър избор, там учебната програма е орязана, спрямо останали гимназии.  Confused Поне до скоро беше така, сега не мога да твърдя със 100% сигурност.
Нищо лошо няма човек да се занимава с изкуство или да има хуманитарна насоченост. Стига да е сигурен, че му стиска. Защото, няма какво да се лъжем, поне в България е трудно да се наложиш в свития ни пазар и да не си притеснен финансово. Но в крайна сметка, човек трябва да се чувства И щастлив, а да работиш това, което обичаш е много удовлетворяващо.
Но са прекалено малки, за да сме сигурни и ние, и те, че това, което сега ги вълнува и привлича ще бъде завинаги.  Confused

# 702
  • София
  • Мнения: 1 861

Аз пък да ви призная един друг мой страх - понеже у дома има голям интерес точно към такива теми, както и към изкуство (което всъщност е и професия), се набляга повече на това. Гледам децата около нас, тоест на същата възраст, наблягат и се концентрират основно върху точните науки, защото няма какво да се лъжем - за едно добро по-нататъшно образование това е необходимо. А ние като че ли пропускаме този момент, за сметка на другото. Какъв ще бъде смисъла от това, че децата ми са отворени към света и разбират/занимават се с разни изкуства, след като един ден ще се окажат неконкурентни на пазара на труда. Thinking
lulumba, от артист по душа (нямам предвид актьор само) супер математик няма да стане, ако ще да се скъса да "набляга". Обратното също е валидно и конкуренция между двамата няма как да има или поне не би ги направила щастливи. Добрата общообразователна подготовка е важна, да, т.е. да се намери някакъв баланс, така че изкуството да не е съвсем за сметка на останалите неща, но силно се съмнявам че хептен сте игнорирали и тях. Аз пък благородно завиждам на хората с реализиран талант! По-притеснително би било той да се опропасти, за сметка на обща "пазарна конкурентноспособност"!

# 703
  • София
  • Мнения: 6 810
По-притеснително би било той да се опропасти, за сметка на обща "пазарна конкурентноспособност"!
Peace

# 704
  • В светлината на слънцето
  • Мнения: 7 927
Ооо, със сигурност не сме занемарили общообразователната подготовка, а и аз здраво натискам в тази посока. При нея литературата върви прекрасно, защото я харесва, пише разкази и стихове, при това доста сполучливи. Не обича математика. Поне на този етап.
Clemy, притеснявам се именно заради това, че след няколко години е напълно възможно да иска и се интересува от нещо съвсем различно. Но ако сега има пропуска в дадена област, после ще бъде изключително трудно и трудоемко наваксването. А за специализираните училища - ооо, цяла лекция мога да изнеса по въпроса. Даже преди време си навлякох гнева на няколко мами в темата за музикалното училище в този подфорум като казах какво мисля по въпроса. Mr. Green Аз съм абсолютно против такива училища, тъй като на този ранен етап детето трудно може да прецени дали това е неговото поприще. А в седми клас като поиска да учи биология например, какво ще прави? В тези училища останалите предмети са леко проформа. Има ги в програмата, учат се, някои преподаватели наистина дават всичко от себе си, но като цяло не се държи особено. Против съм децата да стават жертви на родителски амбиции и мечти. А записването в такъв тип училище от ранна възраст си е точно това. Освен в случаите на гениалност ала Моцарт, но те са рядкост.
Люлин, благодаря.  Hug Снимки от Вануату не знам дали е показвала, освен във Фейсбук. Но ето тук има разказ и малко снимки от Африка, това е интервю с нея за някакъв сайт, така че си е съвсем официално.
Първа част http://www.missis.bg/misiata-na-ralitsa-grap-vazmojna/
Втора част http://www.missis.bg/misiata-na-ralitsa-vazmojna-2/

Общи условия

Активация на акаунт