СЕДМИ КЛАС застрашително близо пред нас! - тема № 36

  • 38 712
  • 739
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 2 439
От поне две години не съм писала, чат-пат съм чела из темите, но сега ще бъда по-активна.
При нас се получи промоция 2 в 1 - имам 12-класник и 7-класничка.
През юни им ангажирах учители съответно по БЕЛ, математика и история /втора/ матура. Ще започнат с уроците през октомври.
В момента само четат - Тютюн и До Чикаго и назад, планираме ремонти, почивки.
С мъжа ми считаме, че е много важно децата да си отпочинат преди "големия шлем". Претоварването е излишно, все едно ние като сме в отпуска да поработваме по 2 часа на ден и после да правим каквото си искаме.

# 16
  • София
  • Мнения: 9 486
Уау, колко много сте изписали докато ме няма! ooooh!
Записвам се да ви следя, макар, че от сега не ми се чете никак за матури!
Искам малко по-лежерно да приемам нещата и да не се вливам във всеобщият стрес, за да не го предавам и на детето.
В крайна сметка училища и университети-бол! Wink

Ако нещо трябва да се допълва в първият пост, свиркайте. Двама модератори, все пак сме тук bowuu в тази тема-Фран и аз. Simple Smile

# 17
  • Мнения: 489
Аз да питам- сега от какви сборници решавате задачи? Нали материала за 7ми клас не взет, решавате  ли материал напред или решавате задачи от миналата година?
Извинявам се, ако това сте го обсъждали вече.

# 18
  • Варна
  • Мнения: 30
Благодаря за темата   bouquet

# 19
  • Мнения: 41 009
Без всякакви изсилвания, за дете без пропуски до момента, времето в  6 и 7 клас ще е предостатъчно за  наистина стабилна подготовка както за НВО, така и за прием  в  желания от вас АК. И няма да има чак такова значение, че някъде  , в СМГ, в 107 ОУ или в 125 СОУ, има деца, решили много повече задачи.  НВО е съобразено така или иначе с общото ниво и е приблизително еднакво лесно при сложност като тази през последните 2 години отлична оценка да изкара както детето от МГ, така и това от обикновено ОУ, доучвало  1 или 2 години на курсове. Което пак не му докарва в никакъв случай хорариума на МГ през 3-те прогимназиални години. Нали не мислиш обаче , че в хубавите училище влизат само  учили до 7 клас в   МГ или в  математически паралелки? Те определено ще водят с много гърди напред, ако задачите, които се падаха, са на ниво състезания и олимпиади. Но тъй като НВО има друга цел и това няма как да се случи, дете с нематематическа нагласа, но с добра подготовка,  има съвсем реалните шансове да се справи отлично. И практиката го доказва. Включително и в АК има страшно много деца, които на са се съдрали да решават задачи в догонване на връстниците от МГ. Thinking А накрая влизат деца и от двата типа.

Мнение на познавач newsm10 На децата от обикновени училища изобщо не им трябва да гонят и настигат състезателите от СМГ за да влязат в кое да е училище. Просто изпитът за елитна гимназия няма нищо общо със състезателната математика. Така де, за да вземеш шофьорска книжка не е нужно да си професионален рали състезател. Последното даже може да пречи Grinning
А притесненията за АК са направо смешни. Там всяко добре подготвено и мотивирано дете влиза в последните години.

# 20
  • София
  • Мнения: 3 291
Нали не мислите, че в СМГ децата от 5ти до 7ми клас се занимават със състезателна математика? Всъщност състезателната се изучава на школата и много малка деца се справят с такива задачи. Те просто решават повече задачи, предимно от Б и В група. Което ги прави конкуренция.

И точно нашите деца ще се състезават с тези по-подготвени и да, те ще заемат места в добрите училища.

А за АК е така: децата, приети на първо класиране, обикновено предпочитат по-евтини и също толкова добри варианти.

# 21
  • Мнения: 41 009
Нали не мислите, че в СМГ децата от 5ти до 7ми клас се занимават със състезателна математика? Всъщност състезателната се изучава на школата и много малка деца се справят с такива задачи. Те просто решават повече задачи, предимно от Б и В група. Което ги прави конкуренция.

И точно нашите деца ще се състезават с тези по-подготвени и да, те ще заемат места в добрите училища.

Точно в 5 клас поне 90% от децата ходят и на школите. И в 7 клас поне половината ходят, та може да се каже, че поне половината деца се занимават със състезателна математика. И да, по-добри са от другите, но това няма значение, защото изпитите всяка година стават все по-лесни и по-лесни и са по силите на всички деца. Все пак това не е олимпиада и затова няма какво да се страхувате от децата от СМГ. Та те са само 120 в края на краищата и 60-80 от тях си остават в СМГ.

# 22
  • Мнения: 550
Да не ви изпусна момичета, че много бързо пишете. Hug

# 23
  • София
  • Мнения: 18 055
Нали не мислите, че в СМГ децата от 5ти до 7ми клас се занимават със състезателна математика? Всъщност състезателната се изучава на школата и много малка деца се справят с такива задачи. Те просто решават повече задачи, предимно от Б и В група. Което ги прави конкуренция.

И точно нашите деца ще се състезават с тези по-подготвени и да, те ще заемат места в добрите училища.

А за АК е така: децата, приети на първо класиране, обикновено предпочитат по-евтини и също толкова добри варианти.

С това за АК съм съгласна, но не и с другото. Peace По ред причини. Първо, че явно учат  неща, които в нормалното ОУ не са застъпени. Пример са оценките от изпита през 2009, изпълнен неправомерно  с логически задачи,  които отсъстват от учебниците за 7 клас. Само че семегейци си ги решиха, нали така..  WinkОтделно познавам деца от СМГ  в 6 клас, които не са състезатели, но това не им пречи да знаят неща, които редовият ученик не знае.  Което означава, че  щом не ходи на школа , то това му е показано в час и съответно упражнено. Което пък условно минава в раздел състезателна математика, тъй като е материал над 7 клас, който то не може да ползва на изпита. Като второ бих изразила учудването си защо толкова много хора смятат, че решаването на n на брой еднотипни задачи води до трайно  усвояване на материала..  Не съм убедена, че като реши едно дете 100 примера с директно прилагане на формулата за произведение на сбор и разлика от формулите за съкратено умножение ще  я знае непременно по-добре от друго, заместило 10 пъти и минало след това  на друг тип задачи с тази формула - било разлагане на полиноми, уравнения  и т.н.. За мен е много по-ползотворно е минаването на различни като тип  задачи, касаещи даден дял,  така да се каже да обхванеш нещата отвсякъде - ми това се прави и на курсовете (уроците или самостоятелната работа у дома), тоест децата са подготвени. И друго - училищата са различни, учителите също. Тази година нашите шестокласници дежурно имаха домашно от група Б на  сборника на Архимед. Класното също съдържаше такива задачи. И с добра основа, едно надграждане за такова дете в 7 клас е съвсем достижимо, като това дете си е  истински конкурент на семегеец на ниво НВО. Специално си играх да гледам списъка с оценките на тазгодишните седмокласницив нашето ОУ. За такова без подбор си е супер, май че имаше  поне  десетина деца с бал над 35, ако не и повече. А това прави една шеста от випуска..
По повод  конкуренцията - в класа на дъщеря ми в ЕГ  има 4 или 5 деца от СМГ и още 25 от други училища, като баловете  им за прием са почти  еднакви ( с много малък аванс за едните или другите предвид така или иначе  минималната разлика между максимален и минимален бал в училището) . Друга статистика - тази година, ако не се лъжа пълните шестици по математика са 71 или нещо такова. Гарантирано  4 от тях са на деца от нашето най-обикновено ОУ. Още 2  ( за които аз знам) са на познати деца, учещи също в нематематически паралелки (чиито мами  апропо са във форума Mr. Green). Само дотук  6  на брой пълни шестици, които  не са на семегейци. Нима няма шестици и по други училища.. Wink София да не се ограничава само до нашето училище? И трета статистика - често баш супер математиците грешат на елементарните задачи. Та кой на кого е конкуренция при такива изпити е трудно да се каже..Те имат солидна подготовка през годините, но в клас с 30 деца. Та закача онзи, който иска. Детето от нормално училище отива на курс или индивидуален урок в 6 и 7 клас и упражнява достатъчно онова, което ще му е необходимо за прием  в хубавите училища.  И изкарва не по-ниска оценка, без нзчение, че на олимпиада би изостанало сериозно... И нещо друго не следва да се забравя. Значителна част (нека семегейските мами да дадат някакъв ориентировъчен %)от семегейци твърдо предпочитат да си останат в СМГ. Та реална конкуренция те се явяват  само на желаещите да учат в гимназията, но идващи от другаде. Останалата част от възпитаниците  на училището,  да кажем съвсем условно,  се разпределя  поравно между АК и езиковите, което не пречи на едно добре подготвено дете да се справи отлично.
Нека не си навиваме на пръста, че децата от МГ са някакви извънземни  (в най-хубавия смисъл на думата), които не могат да бъдат догонени що се отнася до реултати на изпита. Ами изпит има все пак и по БЕЛ.. В много училища има страхотни учители по предмета. Познато дете е в 6 клас в СМГ и родителите са недоволни от преподаването по БЕЛ. Ами ето една ниша, в която друго дете може евентуално също да дръпне катро бал.
Никакви гаранции няма.  Децата си учат   и истината е, че добре подготвените успяват, пък дори да не са били в МГ.

Последна редакция: нд, 14 юли 2013, 20:38 от пенсионирана русалка

# 24
  • София
  • Мнения: 3 291
Състезателна математика няма на НВО. Децата от математически гимназии/паралелки са по-добре подготвени от нашите за НВО.

Моето дете иска в СМГ, а не е подготвено като от там. Трябва да се подготвя допълнително.

А за изпитите не се знае какви ще са. Може и да ни изненадат.

Черна станция, не съм те срещала в темите за набор 2000, да не би да имаш по-големи деца, вече минали през 7ми клас? Защото имам приятелка на твоето мнение, но нейните деца са набор 94 и 97 и влязоха без никаква подготовка (не бяха отличници), но децата в София бяха значително по-малко.

Аз предпочитам да се притеснявам и да карам детето да учи, пред това да не се справи после. За мен изборът на училище и влизането  в него са сериозно нещо.

Така че по-добре давайте насоки как да натискаме децата, след като сте минали по нашия път. За другите си две деца ще съм по-уверена и сигурно по-спокойна.

# 25
  • София
  • Мнения: 18 055
Грета Ей, никой не е отрекъл нуждата и от подготовка, и от подкана, и от  побутване.. Laughing Нито пък е изразил мнението, че кандидатстването за хубаво училище не е сериозно нещо. Тъкмо напротив. Онова, което се опитах да кажа е, че не бих стряскала излишно детето си с това колко по-добри са семегейци и как следва да ги догони, защото знае много по-малко. Опитът ми показва, че  и без достигане на  тяхното ниво, нещата се случват. Пускала съм детето си на пробните на СМГ с ясното съзнание, че са много по-трудни  от реалния изпит. Винаги пред нея са били  доста семегейци (човек ако е гледал списъци от състезания през годините   ги познава  тези деца по имена,  което пък недвусмислено  показва,  че  те се занимават масово   И със състезателна математика, щом съм ги срещала по толкова списъци), но немалко е имало и след нея. Заковавайки се като позиция  някъде над  средата в  един такъв СМГ списък с резултати, условно с резултат от 75 точки нагоре,  детето всъщност е готово за отлична оценка на НВО.  Отлична оценка, която ще има и то, и семегеецът от най -предните позиции в списъка. Задачите на НВО   не са с такава сложност, че да оставят този от челото на пробния в СМГ да изпревари със солидна преднина този от средата. Тоест ако  ти считаш, че детето  ти има какво да догонва като знания и умения по математика , то  това  не касае толкова  нещата с приема му в СМГ,  колкото   по-скоро тези след него...Тоест не дали ще влезе в СМГ (защото с добра подготовка можещо дете от нематематическо училище ще го направи), а дали след като влезе ще изостава от съучениците си, учили там и до 7 клас.  За което пак има различни варианти.. Едно е да иска да бъде гимназиален състезател в СМГ ,  което е трудно за идващите отвън, но не и недостижимо, съвсем друго е да иска просто да учи в СМГ.  Там далеч не всички са състезатели, дори и сред старите пушки.

ПП И не, вероятно  няма да бъдеш по-спокойна  със следващите си деца.. Притеснението си е същото, просто защото децата са различни. Даже при мен сега е по-голямо, понеже си познавам стоката..

Последна редакция: нд, 14 юли 2013, 21:20 от пенсионирана русалка

# 26
  • София
  • Мнения: 1 654
ПП И не, вероятно  няма да бъдеш по-спокойна  със следващите си деца.. Притеснението си е същото, просто защото децата са различни. Даже при мен сега е по-голямо, понеже си познавам стоката..

Три пъти по-голямо е при мен сега, като си знам качествата на по-прясната реколта  Grinning

# 27
  • София
  • Мнения: 18 055
ПП И не, вероятно  няма да бъдеш по-спокойна  със следващите си деца.. Притеснението си е същото, просто защото децата са различни. Даже при мен сега е по-голямо, понеже си познавам стоката..

Три пъти по-голямо е при мен сега, като си знам качествата на по-прясната реколта  Grinning

Точно  това имах предвид и в нашия случай Mr. Green
Колкото до споделяне на тактики как да бъдат "натиснати" децата, правило няма пак по горната причина - децата са различни.  Ако нещо сработва като метод при моето,  никаква гаранция няма, че ще мине номерът и при друго, както и обратното.

# 28
  • София
  • Мнения: 18 055
Така че по-добре давайте насоки как да натискаме децата, след като сте минали по нашия път.


Подготви детето за седмица, така че и да се стресне и притесни, да изкара 6-ца на изпита.  Peace
Това е моята стратегия, а който има друга - да я следва нея.
Засега моята успява - тази година се преборихме за 2 силни училища, където приеха щерката едновременно. Това ни беше нещо като мини-НВО.  Laughing

Въобще няма гаранция, че подготвеният за седмИца ще изкара 6. Peace Има много фактори, които могат да му изиграят кофти шега. Подготвен за 7 той очаква много по-трудни задачи, с много повече капани и почва да ги търси и в елементарните задачи, в които обаче  такива няма и се оплита. Отделно се подвежда по ниското ниво на сложност, почва да смята в първите задачи наум и съвсем не е изключено да допусне глупави грешки от бързане , въпреки знанията си. А и каво значи подготвен за седмИца? Rolling Eyes Много широко понятие. Моята тактика е детето да мине през  максимално много типове задачи от материала при подготовката си ( не толкова като количество,колкото  като тип и ниво на сложност),  след което на пробните да си изгради тактика за работа - как да процедира при затрудняваща го задача, как да си разпредели правилно времето,   как да да ползва чертежите от бланката и да не губи ценно време в пречертаване, как  да  се научи внимателно да пренася отговорите. Изградило си с тези пробни такава   стратегия, на база  стабилната си подготовка и дай Боже  на  късмета да е здраво, спокойно и  в кондиция в деня на изпита, то ще се справи. Горни прагове като седмИца за мен са малко размито понятие и не поставям такива.

Хаха, Жасмин, къде ти изчезна постът?

# 29
  • Мнения: 41 009

Аз предпочитам да се притеснявам и да карам детето да учи, пред това да не се справи после. За мен изборът на училище и влизането  в него са сериозно нещо.


Аз никъде не съм казала да го давате айляк и да не се подготвяте. Казах само, че децата от обикновени училища далеч не са с по-малки шансове от децата от СМГ и няма защо да бъдат обезкуражавани.

Общи условия

Активация на акаунт