В очакване на ПЪРВИ клас!

  • 44 785
  • 757
  •   1
Отговори
# 225
  • София - Дианабад
  • Мнения: 656
Здравейте, дами! А дали някоя от вас е записала детенцето си в 105то СОУ? Нямам информация за госпожата- Иванка Лазарова се казва. Бях малко разочарована, защото се очакваше да има клас със специалност Информационни Технологии, но се оказа, че са били подадени САМО 3  Shocked молби за специалността. Така или иначе, децата са разпределени в езикови паралелки. Стартирахме стандартно- с родителска среща днес, пояснения във връзка с помагала, униформи, занималня... Срокът за поръчка на униформите е 21 юни, а следващата РС на 10 септември.

Вариант е да се прехвърлите при Ралица Бъчварова и СИП "Информационни технологии", но пък там ще се изучава италиански език. Иначе за мен всички учители тази година са много добри, затова и випускът има много висок успех на НВО за 4. клас тази година  Peace. Надявам се да отговори на темперамента на детето.

Дано всяко детенце да отиде при "точния" за него учител  Peace.

# 226
  • Мнения: 5 940
А това ранно профилиране не е ли малко рисково? Не е ли възможно да се сгреши в преценката и детето да не попадне на място, където ще се чувства добре?
Малко ме плаши тази мода сред родители и учители децата да се явяват на безброй състезания от малки, защото с много решаване на задачи, да речем, детето може да покрие някякви точки, които после да го насочат към мат. гимназия, а всъщност то да няма вродено математическо мислене.

Последна редакция: ср, 12 юни 2013, 08:55 от valerie

# 227
  • София
  • Мнения: 676
Това винаги проличава. Може да се получи случайно залитане и постигане на определени резултати по математика, но в малките класове! Когато материалът стане по-задълбочен и задачите по-трудни, става ясно дали детето има математическа мисъл или не. Много важно според мен е явяването на състезания да не става самоцел, особено на родителя! А влизането в МГ след 4 клас, не може да стане случайно, що се отнася до СМГ, особено с настоящия регламент. След 7 клас вече децата са доста наясно със себе си, родителят не може толкова много да влияе.
Да поясня, че тези ми наблюдения са въз основа на опит с две математически ориентирани деца, както и наблюдения върху техните съученици от общо 6 различни паралелки. Особено с едното дете, ходенето по състезания наистина започна в доста ранна възраст и имах подобни опасения.

Исках и още нещо да споделя. Математиката е много полезна за децата наука. Независимо дали са математици или не, защото развива логиката, мисленето на децата, а това е едно от най-важните неща в едно образование! Това разбира се е моето виждане!

Последна редакция: ср, 12 юни 2013, 09:47 от Mryn

# 228
  • Мнения: 24 467
Проличава, но не в първи клас. Дори до 4-ти не личи много насочеността- едно занимавано дете може да е  добре във всяка област, но това не означава талант, нито дори насоченост.
А напастта, наименована амбициран родител, е разпространена широко и нанася големи поразии.  Simple Smile

# 229
  • sofia
  • Мнения: 8 946
Тази година не успях да се организирам, но от другата големия тръгва на уроци по рисуване. Когато е нервен това прави и моделира фигури с пластелин.

Аз от 9 до 11 клас имах пълно 6 по математика.....даже не ми е хрумвало да кандидатствам или да се занимавам с нещо свързано с математика.

# 230
  • София
  • Мнения: 6 370
абе какви информационни технологии в първи клас?...  Rolling Eyes

какво си представяте, че биха могли да учат по този предмет на 7 години? информационните технологии на ниво потребление ни заобикалят навсякъде - по-напред в същата тая тема писахте за таблети, смартфони, лаптопи и прочие... това не е нещо, дето да се изучава специално в училище - не и вече. едно време - да.

а за реално изучаване на науката за информационните технологии - извинете, ама има да почакат още едно десетина години...

# 231
  • Мнения: 505
За мене е много важно материалът на децата в първите класове да бъде преподаван спкойно и с разбиране. Нека децата сами решат накъде искат да поемат. Аз също съм против ранното профилиране.

# 232
  • Мнения: 24 467
За мене е много важно материалът на децата в първите класове да бъде преподаван спкойно и с разбиране. Нека децата сами решат накъде искат да поемат. Аз също съм против ранното профилиране.

В начална степен децата следва да се научат да четат с  разбиране и да мислят логично. Колкото и простички да изглеждат тези умения, доста възрастни не ги владеят заради съществени пропуски в тази насока и заради заменянето на нужните неща с папагалщината.

# 233
  • Мнения: 130
 
Цитат

В начална степен децата следва да се научат да четат с  разбиране и да мислят логично. Колкото и простички да изглеждат тези умения, доста възрастни не ги владеят заради съществени пропуски в тази насока и заради заменянето на нужните неща с папагалщината.
Напълно подкрепям Simple Smile Системата на изграждане и формиране на понятия е в пъти по-важна от струпването на информация в главите им. Въпрос е обаче до колко това е целта на образованието в нашите училища.

# 234
  • Мнения: 2 631
Здравейте, дами! А дали някоя от вас е записала детенцето си в 105то СОУ? Нямам информация за госпожата- Иванка Лазарова се казва.

Здравей, и ние сме при същата госпожа.  Peace

# 235
  • Мнения: 387
За мене е много важно материалът на децата в първите класове да бъде преподаван спкойно и с разбиране. Нека децата сами решат накъде искат да поемат. Аз също съм против ранното профилиране.

В начална степен децата следва да се научат да четат с  разбиране и да мислят логично. Колкото и простички да изглеждат тези умения, доста възрастни не ги владеят заради съществени пропуски в тази насока и заради заменянето на нужните неща с папагалщината.

И аз съм на същото мнение  Peace Освен това държа детето ми да не е излишно натоварено в 1ви клас. Искам да има повече свободно време и време за игри. Никакво профилиране и 3-4 чужди езика не ме блазнят. Аз започнах да уча чужд език в 5 клас (като всички от моето поколение) и това не ми е попречило да завърша английска гимназия, да мога сега да чета и разговарям достатъчно свободно на този език в момента. А като започнах да уча руски от 2ри клас, та какво ... Нито го разбирам, нито го говоря.  Embarassed

Отклоних се. Накратко, (освен нещата, споменати по-горе) желая първата учителка на дъщеря ми да е мила, човечна и да успее да научи децата да обичат новите знания, да обичат книгите, да умеят да общуват помежду си толерантно и зряло.

# 236
  • София
  • Мнения: 1 043
Аз съм и против ранното езиково обучение. Поне по начина, по който се учи в момента - в 1-ви клас 1 учебен час седмично, във 2-ри - 2 часа, в 3-ти не знам, но едва ли са много повече. За толкова малко време абсолютно нищо не се научава. Като се започне в по зряла възраст /5-6 клас/ с по-интензивни занимания наученото от 1 до 4 клас се наваксва за 2-3 седмици.

# 237
  • Мнения: 130
Лила, ние сме в 17-то с френски. Там всеки ден има по 2 часа френски следобед и още 2 или 3 сутрин седмично. Мисля (надявам се), че така ще го научи до 5-6 клас.

# 238
  • София
  • Мнения: 1 043
Лила, ние сме в 17-то с френски. Там всеки ден има по 2 часа френски следобед и още 2 или 3 сутрин седмично. Мисля (надявам се), че така ще го научи до 5-6 клас.

Аааа, това е съвсем друго нещо Simple Smile Да, така се учи език - ежедневно.

# 239
  • София
  • Мнения: 6 370
брей, това 17-то направо френски лицей... жалко, че е далече

Общи условия

Активация на акаунт