ПЪРВОКЛАСНИЦИ - Тема 19

  • 43 653
  • 741
  •   1
Отговори
# 705
  • у дома
  • Мнения: 966
Едно от последните, за които се сещам е:
"Бъдете благословени за това, че сте мои родители!"  Mr. Green
Mr. Green Една "мъдра" мисъл на моята отличничка - "От злото те пази, само, доброто"

# 706
  • Карлово
  • Мнения: 4 034
А като започнат да я учат в училище по-лесно ще е да я преговори от колкото да я учи тепърва нали?
Всеки сам си решава какво и как да забавлява детето си. Само с това не съм съгласна. Защото тогава какъв е смисъла да има изобщо училище, щом ние през ваканциите ще ги обучаваме, а после само ще преговарят. Учителките затова са учили начална педагогика, обущаря - да шие обувки.

# 707
  • Мнения: 6 031
И моят няма да се занимава с таблицата за умножение лятото. Тогава е време за игри и малко четене на книжки.
Ще се учим през учебната година, използвайки и картите, които Светлето показа.

# 708
  • Мнения: 1 992
И аз няма да карам детето да учи таблицата-ваканцията е време за игра, да се откъсне от учебния процес. За учене време колкото искаш, но за игра-още много малко, за съжаление. Ще правим от време на време диктовки, ще чете по малко и ще решава по някоя и друга задача, но само колкото да не забрави наученото Peace

# 709
  • Мнения: 11 818
И ние имаме картите на изд. Точица, също и тяхната книжка "Умножение без уморение", но тя е за по-нататък.. Също не смятам да се занимаваме целенасочено, но ако прояви интерес - да.

Очаквам предложения за нова анкета! Следващата тема вероятно ще е последната до края на учебната година, като гледам темпото на писане напоследък..

# 710
  • Мнения: 278
Аз в4ера бях на втори за годината разговор с у4ителките за развитието на детето в първи клас (единия беше средата на първи срок, втория в4ера).
Казаха ми така: те наблюдават децата и отценяват 2 области:
- Поведение
- У4ене и справяне с материала

При у4енето имаха следните забележки:
Предпо4ита геометрията и по-практи4ески и осезателни неща . Например да ползва 4ертожните материали, геометри4ните фигури и практи4еските занимания по 4етене
В рисуването и оцветяването бил още на преду4илищтно ниво ... мрази той да рисува и оцветява. Снощи оба4е аз препитах баща му и той не е по-напред в материала . И той се оказа в преду4илищтно ниво по рисуване и оцветяване като сина си.
Ина4е веднага разбира какво се иска и какво му се обяснява и може да го приложи .

При поведението имаха забележки :
Иска да му е интересно или не иска да прави неща
Не намира връзката между у4ебния материал и практи4ескот ому използване и затова някои неща като преписване на текст, краснопис, смятане са му безинтересни и ги прави, но без дасе старае
Опитва се да заобикаля правилата (при първа забележка се опитва да се прави на глух и гледа дали го наблюдават )
Ина4е децата го оби4ат, интегриран е във вси4ки игри и групи (за мое съжаление , защото вси4ките фенартикули напр.  от междузвездни войни са адски скъпи ... )
... Ей такива неща

Сега ми кажете как да му обясня практи4еското зна4ение на у4енето на елементарните неща ?
Аз опитвам така : интересен ти е компютъра - ОК, тогава ти трябва да знаеш математика, английски, писане , 4етене ...
Той ми вика и какво общо има това с краснописа  ooooh!  ooooh!  ooooh! Или за какво да пиша цифри4ки в кутийки ... За какво да смятам до 20 ....
Обяснявам му също, 4е както при лего моделите нещата се правят стъпка по стъпка и сега трябва да нау4и тези неща , за да нау4и после другите и така да стигне до това, което иска да знае/прави ... ама нещо няма търпение и не влиза май в кратуната  newsm78  

# 711
  • Мнения: 1 992
Честно казано въобще не смятам, че детето трябва да "учи краснопис", разбира се не говорим за напълно нечетливо писане. Нито аз, нито баща му пишем особено красиво. Това с оцветяването и рисуването го приемам единствено като упражнения за фина моторика, но иначе или го можеш, или не.
Според мен е напълно логично децата да правят нещо без старание когато не им е интересно. На този етап е доста трудно да им се обясни, че има неща, които се правят просто, защото трябва - има време, ще го разберат.

# 712
  • Мнения: 278
4естно казано мисля, 4е имат право .
Спомням си мног одобре, 4е когато аз у4их вси4ки си мислихме , 4е у4им за отценките в дневника , за отценките при кандидатсване ...  кандидатстването беше защото някои у4илища бяха по престижни ... но някак си никой не си даваше мног осметка защо толкоз зор то4но за английската гимназия например и какво след това. Важно беше там да е. Така искаха и мама и татои пък и вси4ки се бориха за там ...
Е сега го намирам за грешен подход. Нека детето у4и, но да знае защо и да го иска само ...
Краснопис - също го намирам смислено за терниране на  моториката и концентрацията, а и на старанието .... Ина4е дали един 4овек пише красиво или не не ми е толкова важно ...
Но в Германия се отценяват не само знанията, а както казах и поведението. Не е изклю4ено при напълно решени зада4и да му намалят отценката заради мърляво изпълнение, подвитио краища на тетрадката и подобни ...
У4ителките и те казаха , 4е още е малък да разбира вси4ки последствия, но не трябва да го оставяме да си мисли, 4е няма такива.
 Peace

# 713
  • Мнения: 5 393
Здравейте.

Аз съм от тези,които  ще оставят учебният материал за училище, а ваканцията за игри. Единствено четенето ще е на дневен ред и евентуално нещо за писане от време на време.
На краснопис не държа, но за момента гледам да се старае да е четливо, за да свикне с правилното изписване на буквите. Иначе онзи ден му бях написала някаква дума в тетрадката и той ми вика "Мамо, ти не ги пишеш правилно буквите-ето така трябва...."

# 714
  • някъде ... тук ...
  • Мнения: 8 203
хихих, и у нас е така с писането ми и забележките от децата - пиша с някаква смесица от технически, ръкописни и т.н.
и аз държа на четливото писане - ясно ми е, че краснописци няма да станат моите.

# 715
  • София
  • Мнения: 2 768
Мечо Пух и моята девойка редовно поправя моите думи, които пиша в нейната тетрадка по упражнения за вкъщи, каза че съм и разваляла вида  Joy
Severina, много ми харесва вашето училище, как за всеки един ученик се коментира силните и слабите му страни и в учебния процес, и в интеграцията, в нашия клас няма такова нещо, а как би ми се искало и при нас да има такъв отчет...
За краснописа, и аз също не държа особено много на него. Е , хубаво е да се стараят децата, но ако видя, че е излязла от някой ред и има поправка с червен химикал, въобще й не споменавам, няма драма  Peace
За мен  е по-важно да се научат да мислят. Лошото е, че имам известни съмнения, че в българското държавно училище това се случва... Confused По-скоро ги учат да повтарят , като папагали, уеднаквяват ги всички под един общ знаменател, няма индивидуален подход, да се развиват допълнително силните страни на всяко дете ..е, предполагам, че в бг държавно училище това е нормално, обратното би било утопия ...   
Относно ваканцията и аз няма да я ангажирам с учене и преговаряне, най-много да прочете някоя и друга книжка. Ако е забравила какво е учила в първи клас, то си е за нейна сметка, ще си го припомня следващага година и това си е Grinning

# 716
  • София
  • Мнения: 7 059
И аз съм купила тези карти на изд. Точица, Мартин проявява интерес и мисля, че бавничко ще научи и таблицата за умножение преди септември. Лятото съм обяснила, че искам единствено да чете книги, няма да го занимавам със задачи и диктовки. Лично аз на краснопис не държа, достатъчно е детето да пише четливо и правилно.

# 717
  • Мнения: 278
На мен основния ми проблем е , 4е не свързва у4ебния материал с практиката ... На практика вижда лего робот, компютър и софтуеър. Това му е интересно. В у4илището пише "безсмислено" думи4ки в редове, цифри4ки в кутийки, събира и изважда до 20 .
... и не може да види връзката между двете . Според у4ителките е още малък и затова не може .
На мен също проблема ми е друг. То е ясно, 4е в един момент ще станат ясни силните и слабите страни . ОК. Въпроса е до каква степен трябва да се ретушират слабите, за да се постигне желаната насока на развитие . Как да се работи? Да се намери насока в която слабите да не се засягат (много трудно според обществените разбирания   ) или да се положат усилия именно върху слабите страни (което според мен няма да донесе много полза - някой или може, харесва и има интерес в нещо или не ... ) Или да се наблегне за постигане на някакъв необходим минимум ... абе побърках се . Но тук образователната система е по-разли4на и не е като при нас - изкарваш изпита и си вътре или няма зна4ение какво си изу4ил в у-ще , кандидатсваш някъде и взимаш образование.
Тук след 4 ти клас се разпределят в 3 насоки - ба4каторите - у4ат до 10 ти клас и после работят , техникум практи4еска насо4еност с възможност за полувисше  и гимназия с възможност за висше ... но само при гимназия имаш възможност за университет и то .... в университета влизаш ако последните 2 години в гинмазията си бил отли4ник и на абитурата имаш отли4ен . Вишисти с тройки и 4етворки в гимназията няма таквоа животно . И така можеш да си оставиш детето само на гимназия и без практи4еска насо4еност .... и какво ще работи после ?
Та така . Затова толкова грижи му дръпвам .  Peace

# 718
  • Карлово
  • Мнения: 4 034
Severina, ето ти конкретен пример как да свържеш безсмисленото писане на думи с компютъра (не че съм открила топлата вода, но снощи наблюдавах Мартина и аз самата се изненадах за това приложение на писмеността, просто ние го приемаме за даденост и не осъзнаваме понякога връзката). Да може сам да си напише какво търси в Гугъл, напр. или любимата песен в Ютуб, да си напише юзърнейм в дадена игра и все от тоя род. А за лего робота - ами нали трябва да може да си преброи елементите. Събиране и изваждане - пазаруване в магазина.

# 719
  • Мнения: 278
Благодаря. Аз също така мислих и така му обяснявам , но не е лесна работа докато разбере.
Просто трявба и на мен време да откривам къде и какво е нужно да се вложи .
А също така как ... Всяко дете разбира и мисли по разли4ен на4ин.   Hug Нали затова децата имат родители ? Да има кой да мисли за тях  Peace

Общи условия

Активация на акаунт