ПЪРВОКЛАСНИЦИ - Тема 18

  • 33 594
  • 740
  •   1
Отговори
# 705
  • Мнения: 11 818
Връщам се от родителска среща.. В нашето училище ще има Кенгуру, смятам да я запиша и този път! Peace Ще принтирам задачите за 2 клас поне да имаме някакви приблизителни очаквания..

# 706
  • София
  • Мнения: 4 014
Момичета- с молба съм - някой може ли да ми даде сборник по математика за напреднали - един приятел търси и така го каза. Може и да не е така заглавието му- но да има по-сложни задачки за 1 ви клас. Ще съм благодарна, ако някой ми даде линк или препоръча нещо....  bouquet
Да не е този:
http://www.book.store.bg/p25945/zadachi-po-matematika-za-byrzous … ia-temnikova.html

# 707
  • Мнения: 6 025
Хайде и ние на вълна Simple Smile
Младежа директно ми заяви ще има състезание , нали ще ме запишеш, все още се чудя , все пак има желание, но ми се иска да е малко по - внимателен все бърза ...
От утре трябвало и читанката да носят.

# 708
  • Мнения: 21 455
аз му ги разпечатах, реши 11 и половина, 3 от тях с помощ от мен, другите му бяха съвсем неясни,  като обаче и част са си откровенно за умножение и деление. но и той не решава извънредно нищо. Изкушавах се донякъде дали да не го запиша да види какво е, но ще оставим за догодина.
При подобен домашен резултат не бих се поколебала да запиша детето, ако това е и неговото желание.  Peace
Кои задачи смяташ, че изискват умножение и деление? Възможно е да има и друго решение.

# 709
  • София
  • Мнения: 44 188
аз му ги разпечатах, реши 11 и половина, 3 от тях с помощ от мен, другите му бяха съвсем неясни,  като обаче и част са си откровенно за умножение и деление. но и той не решава извънредно нищо. Изкушавах се донякъде дали да не го запиша да види какво е, но ще оставим за догодина.
При подобен домашен резултат не бих се поколебала да запиша детето, ако това е и неговото желание.  Peace
Кои задачи смяташ, че изискват умножение и деление? Възможно е да има и друго решение.

На предните състезания имаше желание, сега нищо не е казвал, но той принципно събота и неделя сутрин е на тренировки, за да отиде трябва да пропусне, на този етап не знам едно състезание по-ценно ли е.

За задачите 12, за мене е чисто деление, 16-та умножение има, стига до това, колко  остават на едното дете, но после трябва да ги умножи по 3,15 също е с умножение, но да кажем може и с рисуване и броене на кутии.

# 710
  • Мнения: 21 455
За задачите 12, за мене е чисто деление, 16-та умножение има, стига до това, колко  остават на едното дете, но после трябва да ги умножи по 3,15 също е с умножение, но да кажем може и с рисуване и броене на кутии.
На първо четене всичките могат да се решат без умножение и деление. Иначе в първи клас никое състезание не е от изключителна важност. Мисълта ми беше, че ако детето настоява да отиде, 50% верни задачи биха ме мотивирали да го пусна.

# 711
  • София
  • Мнения: 44 188
ами не еказал да иска, но може да е и защото си знае вече, че не жертваме  лесно тренировките Wink

На 16 ок, може да го събере 8+8+8 за всяко от децата, въпреки, че получават 24, което спец. моя го стряска, понеже излиза от познатото и ученото Simple Smile

На 12-та аз лично  на първо и на трето четене само с деление я виждам. Как се решава без деление, при това така че да се сети първолак  и да го направи? Аз лично не успях нещо да му я обясня по достъпен начин.

# 712
  • Мнения: 21 455
ами не еказал да иска, но може да е и защото си знае вече, че не жертваме  лесно тренировките Wink

На 16 ок, може да го събере 8+8+8 за всяко от децата, въпреки, че получават 24, което спец. моя го стряска, понеже излиза от познатото и ученото Simple Smile

На 12-та аз лично  на първо и на трето четене само с деление я виждам. Как се решава без деление, при това така че да се сети първолак  и да го направи? Аз лично не успях нещо да му я обясня по достъпен начин.
Вероятно за първи клас ще свалят числата до 20. Или поне би трябвало. Задачите се задават от френските организатори, като всяка страна има право да замени ограничен брой задачи със свои собствени, за да се елиминира в известна степен разминаването в учебните програми. Ето защо понякога остават и задачи, които се решават с материал от по-горен клас съгласно нашата образователна система, които обаче си се учи във Франция например.
Ще разгледам внимателно задачите, които си посочила и ако мога, ще предложа решения без умножение и деление.
  Аз лично не съм привърженик на състезанията за първокласници.

# 713
  • Мнения: 11 818
 Аз лично не съм привърженик на състезанията за първокласници.
Ще ми е интересно да споделиш поради какви причини?!

# 714
  • Мнения: 21 455
Изразила съм се малко неточно. Имах предвид конкретно математиката.
Липсата на достатъчен като обем усвоен материал е причина за трудното съставяне на подходящи за първокласниците задачи. Случва се една задача да е непълна, неясна или неточно формулирана, или комбинация от всичко това. Понякога и на организаторите им е трудно да обяснят какво точно са искали да кажат с дадено условие.
В горните класове нещата определено се изчистват, макар че и там стават грешки, но далеч по-рядко.
Иначе по принцип намирам състезанията за изключително полезни или поне се оказаха такива за моето дете.

# 715
  • Мнения: 11 818
Да, и аз предположих, че е това.. на същото мнение съм. Peace За съжаление и при трите състезания, на които се явихме до момента, имаше както недопустими грешки в условията, така и противоречия и недоразумения от различно естество .. и в съдържанието на листа, и в точкуването, и в организацията! Съответно аз като родител, имам много съмнения в обективността на крайния резултат, поради независещи от детето причини и обстоятелства! Така обаче целта на явяването за мен започва да се обезсмисля..
Разбирам, че е трудно с 1 клас, но все пак не е редно просто да ни ползват за касички, събирайки таксите, а да отбиват номера.. Таксите са еднакви за всеки клас, еднакво трябва да е и старанието и отношението към първокласниците! Даже и по-специално! Смятам, че е техен дълг точно сега да ги стимулират, да предизвикат интереса им, да ги накарат да обикнат математиката като видят другото й лице на състезанията, а не обичайното в училище.. А какво се получава на практика, че по-скоро могат да ги объркат и уплашат! Някак обидно започва да ми става (и като бъдещ родител на още един първокласник, живот и здраве).. Не искам състезанията за 1 клас да стават тенденциозни - не е въпрос само в евентуалните пари, хвърлени на вятъра, но и в губенето на времето, енергията, емоциите.. защото после ние трябва да оправяме кашите в главите на децата си..

# 716
  • Варна.
  • Мнения: 1 101
На 12-та аз лично  на първо и на трето четене само с деление я виждам. Как се решава без деление, при това така че да се сети първолак  и да го направи? Аз лично не успях нещо да му я обясня по достъпен начин.

Решавахме тази задача заедно,
лесно стигна до факта, че шест шоколада струват 12 лева. После предложих да раздели шоколадите на две, т.е. две групи по три бройки и парите също на две - половината на 12 е 6, като видя малките числа се сети колко струва един шоколад.
Нарисувахме два балона, в единия шест шоколада, в другия дванадесет монети по един лев, после с една черта "разрязахме" балоните на две части всеки, във всяка половина попадат по три шоколада и от другата страна по шест монети.

Това обаче е работа с родител. Мога да кажа, че нямаше да се справи без помощ.





# 717
  • София
  • Мнения: 7 673
Подкрепям Дидева за задачите без условия. Аз три година подред се отвращавам от КМС за първи клас. Не стига, че са изсмукани от пръстите /хайде, това по обективните причини, посочени от Дидева/, на как толкова време не спряха да объркват децата с тези квадрати и правоъгълници и през година да "признават", че квадратът Е правоъгълник, а през година- не. Но дори и когато правилно точкуват там, други издънки правят. Специално от СМБ не могат да съставят задачи за малките.  Twisted Evil Това е състезанието, на което няма да пусна малкото чаве, когато, живот и здраве, стане първи клас. При ВМС нещата вече се ПОизчистват. Кенгуруто си е екстра за първолаците. Едва ли ще им дадат задачи, неподходящи за възрастта.  PeaceНе се колебайте изобщо!

Последна редакция: ср, 13 мар 2013, 22:55 от *Ирина*

# 718
  • Мнения: 9 487
Вчера се смях по отношение на това, колко са напреднали нашите първолаци Laughing
3-та тетрадка по математика на Булвест; стр. 4 зад. 3:

задача с едно известно  Laughing

кантар сочещ равенсво в тежестите на двете везни; в лявата има тиква-нищо повече!, в дясната две дини-едната с обозначение 9кг, другата с питанка. Joy

Я да видя как ще я решите? Mr. Green

# 719
  • София
  • Мнения: 35 166
Вчера се смях по отношение на това, колко са напреднали нашите първолаци Laughing
3-та тетрадка по математика на Булвест; стр. 4 зад. 3:

задача с едно известно  Laughing

кантар сочещ равенсво в тежестите на двете везни; в лявата има тиква-нищо повече!, в дясната две дини-едната с обозначение 9кг, другата с питанка. Joy

Я да видя как ще я решите? Mr. Green


От камбанарията на моята първокласничка няма да пиша, че резултатите и вас ще изкъртят.
От моята си, реших подобна задача в 7 клас на олимпиада, но пак имаше читаво условие + уловка Laughing

Общи условия

Активация на акаунт