Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 20

  • 67 227
  • 746
  •   1
Отговори
# 735
  • Мнения: 7 420
.....

Какви социални игри играете?
   Обичаме да играем на ролеви игри . С кукли, плюшки и т.п. разиграваме някакви ситуации от живота или играем на детска градина  (интересно е да наблюдавам коя играчка коя госпожа /или дете/ "играе" . Някой път през такива игри разбирам за неща ,които иначе детето няма да ми разкаже ) , разиграваме и някои по-кратки приказки със същите играчки - един вид куклен театър .
    И двете деца много се забавляват така .

    Търкаляме топка ,като и ние както и Диана практикуваме редуване :аз /той , аз/той/тате..... Играем на "боулинг" отново с редуване .
    Готвим/ месим/бъркаме заедно ,разбира се ..... Grinning  Веднъж му дадох да изпъни една рецепта съвсем сам (може и да съм го споменавала) ,като му бях приготвила нужните количества продукти и му помагах само с по-трудните и по-опасните неща .

     Разказвам му някои неща ,включително и за ситуации от моето детство ,като всичко съпровождам с рисунки ( а ла комикс ) ...
     При по-дълго пътуване с кола играем на навигатор : всъщност , обяснила съм му значението на някои от често срещаните пътни знаци , той ги забелязва на пътя , разчита ги, обявява ги на глас и наблюдава какво ще направи колата .

     Може по-късно да се сетя и за другите ни занимавки ...

# 736
  • Мнения: 7 420
    Някой ще ходи ли  на тренинга утре?  Simple Smile

   Констанца , благодаря за отговора за кефира ..... Simple Smile

# 737
  • София
  • Мнения: 3 249
    Някой ще ходи ли  на тренинга утре?  Simple Smile

Аз, този път твой ред ли ще е Wink Ще се радвам да се видим Simple Smile
Диана, когато заведох Гого за първи път в св. Никола го заведох именно, защотоне знаех разбира ли какво му говоря - не ме притесняваше не говоренето. Към този момент мога да кажа, че разбира поне на едно 70-80%, стига да му оттърва.
Игри и ние се опитваме да играем. Направо не мога да повярвам, че играе постоянно с пистата, която дядо Коледа му донесе. Батко му всеки път я променя, като задължително трябва да има "високо"=мост. И се редуват - един спуска колата по моста, после другия. А сутринта станал и буди брат си - "тавай Хиси, тавай". Питам го - какво правиш Гого - Бори - борел го. Чак ме е страх да се похваля, че от близо седмица ми отговаря и на зададен въпрос.
Селма, и аз обясних на Хриси за знаците. Сега ми е навигатор Simple SmileНова темичка ще направиш ли Hug

# 738
  • Мнения: 1 738
Мами,
   мисля, че съм давала вече този съвет, продиктуван от опита ни и неговото осмисляне от дистанцията на времето: "Не изхвърляйте нищо, което сте закупили с надежда, че ще се хареса на детето, а то ви е разочаровало горчиво. Прибирайте и на всичко ще му дойде времето." Това се отнася и за нещата, на които вече детето е обърнало известно внимание.
   Марк има една теория за спираловидността в усвояването на нещата при децата от спектъра. Според него, те винаги се връщат след време към нещо, което вече познават, но на друго ниво. Те вероятно преоткриват други негови страни и го приемат окончателно. Децата "в норма" не се връщали към вече разбраното.
   Научих се да не изхвърлям и подарявам играчки/игри, които считам, че са изиграли ролята си, както съм правила с моите деца. Така вече две години ми се пречка една "сцена" за куклен театър, която Марк скова и облицова с червено кадифе, както и три куфара с плюшени животни от различни филми и картонени къщи, замъци и пр., направени от Марк.  Сцената бе ползвана няколко месеца, но опитът ни учи , че ще дойде времето, когато момчето само ще поиска да разиграва свои сценки.
   Сега наблюдаваме възраждане на интереса към книжките. Първоначално на 6 години ги четеше като за самочувствие, че прави нещо, за което го хвалят, без да ги разбира. След това в предучилищната и в първи клас му беше приятно, че умее нещо повече от другите, но като му дойде нанагорно с изискването за разбиране, вече не му се четеше. Сега отново отваря познати и непознати книги, разглежда картинките и търси смешни, за да се посмее (напр. Пинокио с магарешки уши и опашка) и се надяваме пак да започне да чете по свое желание, без да го притискаме.
   Марк е публикувал на страницата си нещо, което е нарекъл "картинен речник". Това е неговият подход за осмисляне на нови думи.  Simple Smile
   Най-новата взаимност е Канадска борба, която въвежда състезателност и разбиране за печелене и губене. Но си мисля, че е време да извадим "Хитър Петър" и "Не се сърди, човече", които не бяха приети с интерес преди 2-3 години.  Simple Smile

Последна редакция: вт, 12 фев 2013, 10:48 от констанца

# 739
  • Мнения: 7 420
    Някой ще ходи ли  на тренинга утре?  Simple Smile

Аз, този път твой ред ли ще е Wink Ще се радвам да се видим Simple Smile
.........
   Така излиза  Laughing Дано успея да се измъкна и да се видим. Ще ми е приятно  Simple Smile

   Ще пусна нова тема малко по-късно . Ако има какво да се добавя на първата страница ,пращайте ми линкове тук или на лични .  Hug

# 740
  • Мнения: 1 738

     Беше ми интересно да наблюдавам и водещия на курса ,който виждайки неразбирането на азиатеца ,започваше да повишава тон и да обяснява същото със същите думи само че почти крещейки .
     От не знам какви подбуди започнах да спасявам ситуацията ,като преразказвах обясненията на водещия с много по-малко и прости думи ,съпровождайки ги с рисунки и/или илюстриране с подръчни предмети . И азиатецът започна да разбира малко повече .

     Познайте ,какво ми напомни това .  Simple Smile

   Ами май повечето учители си мислят, че като повторят нещо по-силно, детето ще ги разбере по-добре. Ако не стане, проблемът е в детето, а не в тях. Наблюдавам го дори при няколко мои близки педагози (приятелка и 2 роднини). Говорят си нормално с другите, но когато се обръщат към нашето дете почти викат и артикулират. На приятелката замълчавам все още, но на роднините казах, доколкото можах деликатно, че нито е глух, нито има проблеми с разбирането.  Embarassed

# 741
  • Мнения: 7 420
  Констанца , и на мен все-още ми се случва да допускам тази грешка .
  Още забравям ,че неадекватната реакция на  детето не означава ,че то не слуша ( е непослушно) ,прави напук , не чува ,защото си го казал тихо и т.п.. 

   
Цитат
... на роднините казах, доколкото можах деликатно, че нито е глух, нито има проблеми с разбирането.
    Няма ли проблем с разбирането наистина ?
    Как го разбираш ти самата ? По какви белези ?
    Не поставям под съмнение твоите думи (не познавам лично и внука ти) , искам да разбера твоята дефиниция на думата "разбира "  Simple Smile Peace

# 742
  • Мнения: 1 738
 
    Няма ли проблем с разбирането наистина ?
    Как го разбираш ти самата ? По какви белези ?
   

   Много просто - питам, проверявам чрез отговорите и реакциите му, но все пак той е вече на 10,5 години! Разбира се, че преди 5 години беше различно и по-трудно установявах, дали е разбрал казаното или ставащото. И много пъти съм се заблуждавала.
   Все още се уча, как да достигам ефективно до него. Например когато му говоря нещо, питам нещо,  опитвам се да обясня нещо, а той "ни приема, ни предава", защото е погълнат от мисъл за нещо друго. Едва преди няколко дни Марк ме научи, как да го правя. Ако не е важно, да изчакам, а ако е, да го накарам да ме погледне и тогава да занареждам  Crazy

# 743
  • София
  • Мнения: 2 351
 
    Няма ли проблем с разбирането наистина ?
    Как го разбираш ти самата ? По какви белези ?
    

   Много просто - питам, проверявам чрез отговорите и реакциите му, но все пак той е вече на 10,5 години! Разбира се, че преди 5 години беше различно и по-трудно установявах, дали е разбрал казаното или ставащото. И много пъти съм се заблуждавала.
 

Много интересно. Браво на детето. Ще ми е интересно да направиш някои от тези тестове, които Деси препоръчва в този си пост , както и в следващия. Ако се върнеш малко назад ще видиш и още един тест с чаши и скрити предмети. Това са тестове показващи нивото на разбиране на децата. Този с кутията с бонбони е вариант на теста "погрешно вярване".

Всъщност не каня само констанца да ги прави, а ги потърсих да ги предложа да ги добавим в началото на новата тема, защото са варианти на диагностични тестове и ще е полезно да се запомнят в библиотеката.

# 744
  • София
  • Мнения: 3 249
Супер предложения, Катина Hug На колко години е Мишо на клипа с чашите? Ако дай Боже проговори до лятото ще пробвам и аз, за сега не знам ще има ли успех newsm78

# 745
  • София
  • Мнения: 2 351
Има много варианти за тези тестове, и за неговорящи деца. Деси много предложения е давала през времето. Ако има интерес мога да ги потърся. Като гледам датата е бил на 7
 

# 746

Общи условия

Активация на акаунт