CV-та пишем безкрай, все ще ни вземат, знай!-тема №26

  • 44 959
  • 754
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 5 435
Момичета, благодаря за отговорите!

# 46
  • София
  • Мнения: 6 219
Здравейте,

Някой от Вас участвал ли е в такова проучване http://www.jobs.bg/f1612569?  Стана ми интересно, чудя се дали да попълня въпросника?!

аз съм правила пороучване като интервюиращ, но не за такава фирма.
не би трябвало да имаш проблеми, но наистина трябва да искаш да говориш. идея си нямам, съдейки по обявата, точно какви въпроси са подготвили и дали ще бъде организирано като фокус - група или ще е индивидуално.

виждам, че вече са ти отговорили и други. нищо не губиш, ако отидеш.

# 47
  • Мнения: 0
Привет на всички. Радвам се, че има такава тема отворена тук.
Скоро бях на семинар на тема "Как да си намерим работа" - учудващо но наистина безплатен, организиран много добре. От него разбрах три важни неща при подбора на персонал и това са:
1- CV и Мотивационното писмо вървят ръка за ръка. Дори в обявата за работа да не е споменато за него - изпратете задължително!
2ро- задължително трябва да са на английски/ако не знаете английски, запишете се на курс или учете в Интернет, помолете някой да Ви помогне да ги напишете/. Двете и CV и Cover letter Ви продават и ви представят пред фирмата/говоря за истинските фирми където не цари наемането на персонал само на наши хора/ Истината е, че трябва да познавате много HR-ри, с които може да комуникирате и имате по- голям шанс да си намерите работа или да Ви препоръчат. Факт е но голяма част от обявите въобще  не достигат до други хора.
3то- най- важното. След като сте си направили CV и сте написали едно истинско/а не прекопирано от други места мотивационно писмо/ ще имате шанса да Ви извикат на интервю. Това е най- важната част. Задължително направете проучване на фирмата, подгответе се за него, бъдете готови с най- често задаваните въпроси от типа - защо смятате, че Вие сте най- подходящи за тази позиция, какъв спорт обичате да практикувате, каква е вашата най- голяма слабост.- задавайте си въпроса защо Ви питат тези неща - те искат да разберат каква личност сте. Не се страхувайте от въпроса - какво е вашето очакване за заплащане - показвайте винаги огромно желание и мотивация да работите точно тази позиция. Отговори от типа да е някаква работа все едно - не се гледат с добро око. Винаги силни мотивирани и с желание.
Всички знаем, че са трудни времена и Всеки един от нас, които са без работа са в битка за всяка една отворена позиция.
Успех на Всички!

# 48
  • Мнения: 22 479
galina123, тези съвети за БГ условията ли важат?. )
С това СВ и мотивационно писмо на английски можеш да си кандидатстваш в София. )
И как се пише мотивационно писмо при незнаен работодател? или пишеш хвалебствия, пък все ще им харесат. )

# 49
  • Sofia
  • Мнения: 4 078
Цитат

ако не знаете английски, запишете се на курс или учете в Интернет, помолете някой да Ви помогне да ги напишете

Това някой друг да ти пише CV и мотивационно писмо на английски когато не знаеш езика не зная как да го коментирам. Тези, които са водили курса грам нямат идея, че ако фирмата изисква перфектен английски, за 2-3 минути ще ви провери дали и доколко го знаете. А после как ще работите???

# 50
  • Мнения: 11
Пак да се върна на outsourcing-а, че някои хора пишат глупости. Те компаниите решават да дойдат тук,защото правителството под всякакви форми прокламира,че тук има хора с езици. И е така.
В момента работя с нова компания, която отваря финансов shared service следващата година. Впечатлени са,че има хора,които освен,че са висши финансови мениджъри, говорят английски и поне още един език.
Тоест тези компании не идват тук заради по-евтина работна ръка (което за ниските позиции вече не е факт, само по-скоро за мениджмънта), а идват защото тук има такива хора, събрани на едно място. И няма да тръгнат да обучават на всичко от А-Б, а само за някои по-специфични неща като САП, някои специализирани ERP-та и прочие...
Абе да ти кажа малко пишман специалисти и така или иначе всеки се учи в процеса на работа(за компютърните специалискти става дума). Добре, че са някои хора от извън София да оправят или замазват нещата, че иначе положението си е mamma mia! (да не казвам разпространения циничен български лаф)!  Mr. Green
И да всеки търси по-евтинотор заради т.н. криза. Доста служители го осъзнават и става така, че по-евтиното излиза по-скъпо.

Последна редакция: вт, 06 ное 2012, 10:57 от Палмичка

# 51
  • Перник
  • Мнения: 4 868
galina123, постът ти ми напомни за една обява, по която кандидатствах преди ок. 2 години - обявата на български - изпращам CV и мотивационно писмо на български. На интервюто девойката HR ме пита имам ли CV на английски, отговарям и, че имам. "Ами изпратете ми го, все пак английския е официален език"  Shocked Нищо не и отговорих , защото не ми се взлизаше в глупави спорове, но доколкото ми е извествно, в България официалният език е български  Wink
Това друг да ти напише документите, защото не знеш език и според мен е лоша идея - ще те хванат на втората минута на интервюто и най-много да си помислят, че се опитваш да ги излъжеш  Naughty

# 52
  • Мнения: 366
Току-що бях на интервю за позиция Търговски сътрудник с следните изисквания и заплата 500 лв.. Ако бяха обявили заплатата нямаше да губя време да ходя на това интервю  ooooh!
Основни изисквания:
- Добра компютърна грамотност. Свободно боравене MS OFFICE приложенията WORD, EXCEL и POWERPOINT; E-mail client – MS OUTLOOK; Internet
- Свободно владеене на английски език - добро писмено и говоримо ниво (intermediate/ upper intermediate).
- Умение за работа в екип
- Желание за административна работа
Основни (минимални) задължения и отговорности:
- Изготвяне и проследяване на заявки към международни доставчици, водене на кореспонденция на английски език
- Комуникация с административни органи: попълване и подаване на декларации, заявления, уведомления и др. до съответните органи
- Поддържане и обновяване на необходимата документация за предлаганите продукти. Поддържане на актуални преводи на материали и работни инструкции на апарати.
- Комуникация със специализирани печатни издания и рекламни къщи за подготовка на рекламни материали за предлаганите продукти

Работно време: от понеделник до петък от 9.00 до 17.30ч., 30мин. обедна почивка

# 53
  • Мнения: 164
Danito_d , сега ще те нахапят за недоволството ти за така " нормална" заплата, според всички онези , които съм сигурна ,че иначе работят за над 1000 лв  Grinning

# 54
  • Мнения: 366
Определено не е нормална и не съответства на опита ми.
Управителят се опита да ме убеди, че при тях е хубаво с думите "Имаме кафе, чай, супа, каквото поискаш и работното време се спазва стриктно" Освен това заплатата се изплащала редовно  ooooh!

# 55
  • Мнения: 3 372
Ако кажеш, че и заплатата от 500 лв е брутна ..... направо нямам думи

# 56
  • Мнения: 366
И аз това попитах, за щастие се оказа нетна  Wink
Казаха ми ако все пак размисля да звънна, сега мисля...  Wink

# 57
  • Мнения: 541
Danito_d , сега ще те нахапят за недоволството ти за така " нормална" заплата, според всички онези , които съм сигурна ,че иначе работят за над 1000 лв  Grinning

Не няма да я нахапят, доста повече опит и умения искат за 500 лв., отколкото за продавачка на трикотаж. Внос, преводи от и на английски, работа с печатници плюс административна работа...
Определено е трябвало да си напишат предлаганата РЗ в обявата, а не да разкарват хората по интервюта..

# 58
  • Мнения: 164
 Laughing в почти всички обяви за продавачки , вече има условие за език  Peace

# 59
  • Пловдив
  • Мнения: 297
Laughing в почти всички обяви за продавачки , вече има условие за език  Peace
Така е, и всеки ден си пишат и-мейли с чуждестранни доставчици  Laughing

Общи условия

Активация на акаунт