Вече се чувствам по-голям - ВТОРОКЛАСНИК съм засмян

  • 37 283
  • 754
  •   1
Отговори
# 630
  • София
  • Мнения: 7 077
Днес и нашата РС мина. Беше малко проформа..., събраха ни, за да ни кажат кога са ваканциите и РС до края на годината.
Показаха ни входящите нива. Юначето се е представило добре, с максимум брой точки по ОС и математика, а по БЕЛ е хванал последния влак за 6-та  Laughing
Много се смях с работата му по БЕЛ. На диктовката писал, докъдето му стигнали редовете, а последното изречение просто го изслушал, защото "диктовката е голяма, а мястото малко". На едно от упражненията пък, това което е за проверка на последния съгласен звук в думата, на едното подусловие - как се пише влак/влаг и да се даде дума за проверка ............. Пише се влаг!!!!!!!! и думата за проверка е вагон!!!!!  hahaha
От вратата го подкарах на шега, как се пише аджеба тая дума и как се проверява. Отговори ми вярно, но какво е мислил по време на нивото, не се знае! Предполагам, че все пак се е притеснил от това, че не си е дописал диктовката.
Да са ни живи и здрави зайовците, големи са сладури!

Материалното стимулиране не е лошо, но не в тази ранна възраст и не за най-важните му задължения, свързани с училището и реда вкъщи. У дома преминахме дори през обяснението, как аз ходя на работа, за да спечеля пари и да се издържаме, а не както той едва ли не представи нещата, че някой насила ми плаща, само и само да му се моткам из офиса (идеята му беше, че аз имам задължение, срещу което ми се дават пари). Но пък да си призная, използвам материално стимулиране, ако може да се нарече така, за да го накарам да не купува боклуци от лавката и да пести. Давам му всеки ден по 1 лв., негови си парички, с уговорката, че ако не ги похарчи ще си ги прибере в касичката, а аз на другия ден давам ново левче. Спестените пари, ще похарчи за каквото той пожелае, естествено след моето одобрение. за по-малко от месец - 20 работни дни е събрал 12 лв. 

Последна редакция: ср, 10 окт 2012, 23:54 от oblachna

# 631
  • Мнения: 35
Според мен художествените предмети- музика и изобразително изкуство трябва да не са с оценки, а просто "зачита се".Това са предмети, в които да децата да творят и психиката им да почива, за да създава свое усещане за изкуство.А на музикален фон колко по- добре се рисува, да не говорим.А музиката не е само наизустяване на текстове, сигурно сте чували- където свършва математиката, идва музиката, ама нали предмета да се вкара в матрицата...
Аз рисувам много добре, а синът ми- въобще, рисува на отделен лист по 4-5 пъти нещо докато го докара малко на образ- старае се и излиза нещо, ама с голям зор.
Иначе е слухар, бързо хваща мелодията и текста, но ще видим- учебника стои в училище.

# 632
  • Варна
  • Мнения: 2 443
Пише се влаг!!!!!!!! и думата за проверка е вагон!!!!!  hahaha


Сууупер! Голямо въображение трябва да има твоят дечко, браво за елегантното решение, важното е да има логична причина за всяко действие.

Аз също не одобрявам материалното стимулиране по повод ученето, защото се опитвам да внуша, че най-голямата награда от ученето е знанието и тя е най-голямото богатство, за сега минава, времето ще покаже по-късно  Joy. Ники вчера се върна с 6 от входното по БЕЛ, днес ще прави по околен свят.

За театрите, детските опери и спекталите - ако знаете колко благородно ви завиждам! В таз дълбока провинция, освен куклен театър няма нищо друго за децата от храма на Мелпомена.

# 633
  • София
  • Мнения: 18 679
Пише се влаг!!!!!!!! и думата за проверка е вагон!!!!!  hahaha
Хахахахаха, това е супер яко Joy Сладурче! Аз бих се изкефила на такава находчивост Wink

# 634
  • Мнения: 46 591
Пише се влаг!!!!!!!! и думата за проверка е вагон!!!!!  hahaha

 Joy Сладур! Simple Smile

София от вчера е без джобни. То бива бива боклуци, ама стига толкова  Stop

# 635
  • Мнения: 723
oblachna, детето е страхотно!!Нагушкай го здраво Simple Smile
Надявам се при вас всичко да е наред/помня ви от миналата учебна година.....рисунките му и твоите притеснения/

# 636
  • В светлината на слънцето
  • Мнения: 7 933
Пише се влаг!!!!!!!! и думата за проверка е вагон!!!!!  hahaha

Направо ми усмихна деня.  hahaha Браво на детето, проявило е наистина много оригинално мислене.  Peace

А при нас вчера се появи и първата петица.  Mr. Green На контролното по български език (както и очаквах по нейните предварителни описания на съотвореното).
Номера с подреждането на стаята - ако някой съвет подейства, ще черпя мнооого автора на идеята. Обещавам най-тържествено. Засега нищо не помага. При брат й номерът минава, но той е и по-подреден от нея по принцип - може да разхвърли като за световно, но пък и подрежда. А девойката - уж девойка, ама където си съблече дрехите, там остават. ooooh! Та смело ще крада идеи за стимулиране към ред, пък дано някоя проработи и при нас. Thinking

# 637
  • Мнения: 3 379
Леле, нямате изчитане Simple Smile

[Момичета, скоро обсъждахме книгите и обученията за родители и ми направи впечатление, че е интересна тема за някои...
За мен е много интересна тази тема. Купих си книгата, след като беше спомената тук, прочетох я и смея да се похваля, че много често успявам да приложа на практика някои от съветите и то с неподозиран за мен успех. Естествено нуждая се от още много работа, упоритост и постоянство (които всъщност изисквам от детето  Laughing а за мен също е трудно), както и от това да си пречупя възгледите и навиците. Бих се записала на курс, дори проверих датите за нашия град, но определящи се оказаха недостига на време, а и на средства.  Ще съм благодарна , ако ми пратиш на лични детайли, колко често се организират курсове.

Писах ти на лични.

Ние не стимулираме материално за НИЩО Simple Smile

За оценките аз също съм писала много пъти, че съм против. На тази възраст децата са достатъчно любопитни и любознателни, за да покриват "нормативите" от знания, които се търсят от тях, така че едно ДА/НЕ накрая на годината е достатъчно. Да не говорим за какво се поставят тези оценки, че това е друга тема.

Обаче не съм съгласна, че трябва да разглеждаме отделно предмети като БЕЛ и Математика като важни, а рисуване, физическо и т.н. като не толкова важни. Какво се случва при такава концепция (а тя си е такава де) с дете, което има невероятен музикален талант, но просто не се справя ОК с останалите предмети? Какво научава това дете за себе си? Че не е добро, че изостава, че не се справя... Аз и друг път съм казвала, че в това отношение съм голям привърженик на сър Кен Робинсън. А и светът си има достатъчно математици и лингвисти Simple Smile, но му липсват креативност и иновации...

# 638
  • София
  • Мнения: 6 810
SZA , според мен художник и музикант няма как да не се отличи. Т.е. тези деца не остават скрити. По никакъв начин. Става дума за останалите, които нямат талант.
Да си грамотен и с що годе нормална обща култура (от сорта да знаеш, че Белгия е държава, не столица) е според мен задължително. Но никак не е задължително да можеш да свириш на инструмент.
Всеки си има призвание. Не вярвам да може да избягаш от него.  Mr. Green

# 639
  • Мнения: 46 591
Днес се прибра с първата оценка в бележника - по английски. Отличен 5.50  Crazy ми да беше писала 5, какво е това 5.50  Laughing не знаех, че в бележника се пишат така.
Тя и за 5 не е, но това е друг въпрос  Laughing
Оценките от входните нива ще научим чак другата седмица, но по това, което казва, че е писала, ме е страх да кажа на глас какво очаквам...

# 640
  • Мнения: 2 885
Оценките от входните нива ще научим чак другата седмица, но по това, което казва, че е писала, ме е страх да кажа на глас какво очаквам...

Спокойно. Няма никакво значение оценката. София е умно момиче от малка.
Като ви чета, се радвам, че това с оценките ми е спестено.

# 641
  • Мнения: 3 379
SZA , според мен художник и музикант няма как да не се отличи. Т.е. тези деца не остават скрити. По никакъв начин. Става дума за останалите, които нямат талант.
Да си грамотен и с що годе нормална обща култура (от сорта да знаеш, че Белгия е държава, не столица) е според мен задължително. Но никак не е задължително да можеш да свириш на инструмент.
Всеки си има призвание. Не вярвам да може да избягаш от него.  Mr. Green

Klemy, разбира се, че има как да НЕ се отличи Simple Smile - повечето училища възлагат тези предмети в начален етап на началния учител, който преподава по всичко останало, а нали разбираш, че има талантливи деца и в семейства с родители, които не обръщат чак такова внимание като всички нас в темата на децата си и развитието им. Но аз не визирам това в случая. Позицията ми е принципна - смятам, че оценките в начален етап са излишни, именно поради това, че в този етап децата основно усвояват умението да учат и се ограмотяват, а оценките в нашата система НЕ са никаква единица мярка за това, което могат, а само за това, което запомнят. От друга страна предмети като изкуства и спорт възпитават в децата умения, каквито поради една или друга причина в предмети като БЕЛ, математика и околен свят те не получават. Не става дума за покриване на нормативи - това е абсурдно, както е абсурдно да се покриват подобните нормативи и по останалите предмети (каквато де факто е системата ни в момента). Едно дете, което се чувства по-добре с лявото полукъбло на мозъка си и съответно е много по-уверено в предмети като музика и рисуване или в съчиняването на истории, също ще научи математиката, но не със средното темпо на класа, а по-бавно например. От гледна точка на това дете би било пагубно да обитава училището във вида му в момента. Да не говорим и че за всяко дете, дори и тези с изявени наклонности в областта на точните науки, е полезно да се занимава с изкуства и креативни дейности, тъй като там научава различни неща.

# 642
  • при моите деца .....
  • Мнения: 5 231
Да се похваля и аз - Марти днес вече донесе бележника имаме 8 шестици!
При нас два дни има мобилна книжарница Фют - или беше книжарница на колела  newsm78 - купила си е 4 книги и днес като се прибра от народни танци четеше.... за първи път чете така ентусиазирано.... въпреки умората.... прочете книжката.... помоли утре да си купи и друга от поредицата.... Ще си купи и книга за английската азбука - да научим азбуката или нещо подобно.
Това е при нас.

# 643
  • София
  • Мнения: 7 077
Момичета и аз добре се посмях, при това по средата на РС. Насред тишината и трескавото родителско четене, аз не успях да се сдържа и се разсмях  Crazy
Еластина, благодаря за вниманието  Hug! Истината е, че и до ден днешен има ситуации, от които аз не знам как да го измъкна/да се измъкна безболезнено. Последният пример е отпреди няколко минути - имат за домашна по ОС да опишат семейните празници. От раз включи рожденият ден на баща си, а на миналото домашно за задълженията и правата,също беше писал за бащата. Няколко пъти ходихме при въпросната психоложка, която ни посъветва да говорим по-често с него на тази тема, да сме по-отворени към него по този въпрос и да не се притесняваме да споделяме нашите емоции с него. Мога да кажа, че това винаги е било така. Според мен, усеща липсата на баща си в определени моменти. Често си припомня игрите с него... НО, основната причина според мен, е точно това, което детето още тогава ми сподели, а именно, че не му се споделя с непознати (и се притеснява вероятно да не стане обект на някакви подигравки)
Най-доброто му приятелче в класа, а и по-принцип, е дете в семейство на разведени родители. Като че ли двамата още от първия ден се усетиха. Като разбраха, че и двамата живеят само с мама, без татко, се довериха още повече един на друг...

Исках да попитам, как стои при вас въпроса с уроците по английски. Голяма дилема ми е това на мен. Бях готова още от началото на септември да го запиша на допълнителни часове в една от частните школи. След няколко дни размисъл, вече не бях толкова убедена. Ами те сега започват с писането и четенето. Май ще го оставя тази година, да натрупа някаква база и догодина, живи и здрави, ще учим по-сериозно английски. Тази година има желание да ходи 4 пъти на плуване, но ще видим как ще се организира...

Последна редакция: чт, 11 окт 2012, 21:28 от oblachna

# 644
  • София
  • Мнения: 9 517
нашите днес са правили примерен тест по околен свят... мъка - дори аз не можах да реша две от задачите, та питах чичко гугъл - докато се усетя, кое е общото между мечка, лисица и катерица голям зор видях... а за основните органи на дърветата намерих презентация в интернет и му я пуснах на синковеца... после беше писал, че хлебарят работи в ресторанта, готвачът във фурната... но това го разбирам - нали все чеснови хлебчета ядат като отидат на ресторант, а хляба го купуваме от суперите, така че от къде да знае детето, какво е фурна - то само за фурната в къщи е чувал...

Общи условия

Активация на акаунт