Вече се чувствам по-голям - ВТОРОКЛАСНИК съм засмян

  • 37 283
  • 754
  •   1
Отговори
# 525
  • София
  • Мнения: 4 412
За физическото - и дъщеря ми има затруднения. Госпожата веднъж ми каза, че по физическо кое дете, колкото може и никога няма да допусне дете да се чувства неудобно заради това.
Обаче аз и при игрите на двора виждам детето, че е по-назад. Миналата година децата от класа й се подиграваха, че не можела да тича. А тя си тича съвсем добре, но предполагам не е схванала ритъма на ръцете.
От време навреме ме обхваща ентусиазъм и я уча на някакви неща по физкултура, има напредък. За това я записах и на спорт и треньорът казват, че като се пораздвижи ще напредне. За 1 месец има ефект. Записах я и на едни танци да продължава да се раздвижва.
Но аз също бях много зле по физическо.  Когато бях дете не се държеше на физическото и ние не си слагахме на сърце резултатите.

Според мен най-важно е детето да не се чувства неудобно и това се разрешава според ситуацията. Например ако всички деца имат 4-5-6 и не се подиграват едно-друго няма причина за притеснения. Но съм чела, че слабата физическа подготовка може да стане една от причините за отхвърляне на детето или за други комплекси.

Ние имахме и странна ситуация по пеене - в детската градина пееше много добре, дори ми бяха казали, че може да пробваме в музикално училище. В първи клас не обръщах внимание на пеенето, а преди няколко дни реших да видя как пее песните от началото на годината. Ами нищо не беше схванала - нито мелодия, нито текст. Три дни я занимавам, пускам песните и инстументариума, обръщах внимание на ритъма и сега пее много добре една от народните песни по програмата. Та според мен някои неща  може и да се научават.

Вчера попаднах на една интересна книжка за математиката - "Дяволът на числата". В книжарницата до нас беше намалена на 5 лв., при предишна цена около 20 лв. Тя е за малко по-големи деца, но и на мен ми идват интересни идея за обяснение. Сега я чета с интерес. Искам да я запиша на едно състезание по математика преди Нова година. Но да не е много за напреднали. Може би СМТ или Коледното състезание. Миналата година ходихме и на двете, но сега се чудя кое да избера.

# 526
  • Мнения: 3 379
Преразкази още май не са правили, обаче аз го моля да ми разкаже някой път нещо, което е прочел. Като цяло се справя разказвайки, аз го насочвам някой път с отворени въпроси (т.нар. К-въпроси, нали ги знаете  Wink). Те са най-добрият помощник за разказ, преразказ и изобщо стимулиране на речта според мен.

Черноризец Храбър от скоро има за втори клас. Записвам го независимо от мнението му  Mr. Green Той като види ново състезание, което съм разпечатала, е може да е тръгнал да ляга, пак иска веднагически да види и реши задачите, голямо любопитство. Като види обаче, че някои са по-сложни, искат мислене и да прочетеш 2-3 пъти условието и му доскучава да ги решава и се мръщи.

На диктовките се справя много добре, ОБАЧЕ Simple Smile прави грешки от бързане и си ги поправя сам. Примерно, има диктовка от две страници (в тетрадката), на която няма нито една грешка, но де факто има 5 грешки, поправени от самия него съвсем правилно по време на диктовката.

Та, да обобщя Simple Smile, аз се опитвам да го тренирам в това да е БАВЕН. Просто от бързане - в четенето, в писането, в решаването, и т.н. прави гершки. Добрата новина е, че сам знае какво да си поправи.

Да разкажа една смешка. Отивам в училище да го взема един ден и едно момиченце от неговия клас ме пита: "Този Георги човек ли е?" Аз ей-така  Shocked и питам "Какво е станало?", а тя ми казва: "Ами не може да е човек и да не прави никакви грешки, той не е човек, щом винаги всичко знае". Та, това за нивото, Klemy - на фона на класа може да е най-най-супер, но спрямо нивото на средата, в която живее и се развива извън училище, а и спрямо възможностите на детето, нещата може да са различни. Не става дума да се пренатяга детето, а да се усети докъде можеш да го натегнеш, без да се скъса (позволете ми метафората).

Момичета, скоро обсъждахме книгите и обученията за родители и ми направи впечатление, че е интересна тема за някои, затова си позволявам да ви кажа, че ще правя курс по програмата Трениране на успешни родители от 4 ноември, ще се води в неделя, ако някой се интересува, пишете ми ЛС и ще дам повече информация. В момента водя една група от 12 души (имам и 4-ма татковци) и съм много въодушевена, надявам се и следващата група, която събера, да е толкова готина и колоритна Simple Smile

# 527
  • Варна
  • Мнения: 4 295
Предмети като физическо,Музика,ДБТ,ИИ у нас не се коментират и слава Богу ни големия,ни малкия засега е попадал на учители по тези предмети,които да са се взели прекалено насериозно. Crossing ArmsВсъщност,да,големия по едно време по ТРудово в 5ти клас получи 3ка и 4ка и се ядосваше на учителката си у нас на глас,но го убедих,че няма смисъл и нещата се оправиха. Wink

# 528
  • София
  • Мнения: 507
Здравейте! Относно думата "вейка". Й-сонорен съгласен звук,в една група с Р,Л,М,Н. Отбелязва се с
буква Й. Разминаване в броя на звук и буква има при ь,ю.я.За последните две букви
има значение позицията им.При ЮТИЯ-4 букви,но 6 звука.При ДЮЛЯ-4 букви,4 звука.
Когато е в начало на думата и след гласен са два звука(ЙУ, ЙА).След съгласен-1 звук.

# 529
  • София
  • Мнения: 6 810
Деска , ако няма да местим децата още в 5ти клас в друго училище мисля, че няма да се спука тогава балонът.  Laughing Не помня имаше ли външно оценяване тогава, но и да има - не е толкова страшно. Страшното е на кандидат-студентските изпити. От сега ми става лошо, но по друга причина - избор на училище.  ooooh!

# 530
  • Варна
  • Мнения: 4 295
Деска , ако няма да местим децата още в 5ти клас в друго училище мисля, че няма да се спука тогава балонът.  Laughing Не помня имаше ли външно оценяване тогава, но и да има - не е толкова страшно. Страшното е на кандидат-студентските изпити. От сега ми става лошо, но по друга причина - избор на училище.  ooooh!

Пука се,пука се... Mr. GreenНяма значение у-щето,а учителите и техния начин на оценяване.От 5ти клас вече по всичко е различен ,материала извведнъж става меко казано  много труден,пак има адаптация към на всеки изискванията ииииии.... #Crazy

# 531
  • София
  • Мнения: 6 810
Да, забравих за новите учители.  Laughing Ами значи от сега ще им лазим по нервите на децата.  Laughing

# 532
  • Мнения: 5 160
Но като започне да пише обикновено стига до заключението, че като не може да го събере в единствения лист на тетрадката за развитие на речта е трябвало да го направи по-сбит.

При нас, ако не стигне мястото в учебната тетрадка, могат да продължат в малка тетрадка, която си носят  Peace

# 533
  • Варна
  • Мнения: 4 295
За преразказите в у-ще досега са правили само един на "Най-хубавите ръце",но моя го прави в къщи,че беше тръшнат от ентеровирус и цяла седмица не беше на у-ще.Сам си направи плана,одобрих го,точен беше.Но вече като започна да го пише с помагащи въпроси си формулираше изреченията.Натъртвах да няма повторения и да внимава с пряката реч.По мое мнение там биват нещата.Ще видим в училищна обстановка дали ще се справи. Rolling EyesДнес имат 2 часа Развитие на речта и ще правят следващия.

# 534
  • Мнения: 5 160
Деска,
при нас са започнали този преразказ в клас, не е стигнало времето, после са имали за домашно да препишат остатъка;)
Правиха "В гнездото" вече сами и са събрани. Не знам какво да очаквам, уж е спазен планът от четири точки, всяка част на нов ред, мястото в тетрадката е стигнало до милиметър, както и времето Wink  Praynig

# 535
  • Мнения: 3 379
Сетих се да споделя опит от английския език. Там от миналата година правят т.нар. projects, което не е преразказ, а от типа есе, но има насочващи въпроси чиито отговори реално съставят текста, както и изискване за максимален брой думи. Ако надхвърли броя, се отнема от точките. Това е с цел да се научат кратко, ясно и точно да се изразяват. Тези правила помагат и при преразказа.

Исках да споделя опит и за четенето. Аз настоявам да се чете и сега, въпреки че вече е на училище. Направи ми впечатление, че чете с охота неща, които той си е избрал. Тъй като обаче у дома повечето са прочетени (или купени от мен) и детето имаше някакво вътрешно чувство да протестира, че той не е в основата на избора. Заведох го в библиотеката и избрахме книжки - 2 заедно, а една той сам си избра (комикс, но това няма никакво значение - важно е да чете). Е, това дете не го оставя този комикс - и през деня, и вечер като се сети и чете комикса. Като го прочете е наредил книжката за динозаврите, която пак сам си избра в библиотеката.

# 536
  • София
  • Мнения: 9 517
Ох, а моя умира да чете брошури - от тези, дето пускат по пощите, бележките, поставени в градината на сестра му и други такива абсолютно ненужни неща - съдържанието на храните в магазина и т.н. - там е цар, но кажа ли му да хване книжка и настава мрънкане...

забравих - най-любимо му е да ми застане зад гърба като пиша нещо на компютъра и да ми го чете на глас  - ще взема да почна да преписвам книгите, та белким има полза от това му желание  Mr. Green

# 537
  • София
  • Мнения: 9 888
 По физическо- покриват нормативи само на 50м при нас. Яд ме е, че в хубавото време само веднъж ги изведоха навън, иначе в в салона. Но физкултурничката много ми хареса, а по думите на Мими играят много интересни игри, тичат доста. Не е като часовете да минават просто така.
 За грешките- на нас класната ни обясни на родителската среща за какви и колко грешки колко точки се взимат и съответно какви оценки се пишат. Честно казано не обърнах сериозно внимание, но, Клеми, може да попиташ мисля Дидева се казваше съфорумката. Тя е учителка и неведнъж е давала много ценни насоки и информация в тази област. Мими грешки почти не прави. В училище досега няма такива грешки на диктовки и в тетрадките въобще, вкъщи също.
Математиката не и е силна страна, но се старае детето и се справя засега отлично. Просто, както беше и при мен навремето, в математиката ще трябва да влага доста усилия, ако иска да има добри резултати. Но то пък не може по всичко да ни е лесно.
 Преразказ правиха в училище, справя се добре. Но преразказването става след задаване на въпроси и съответно отговорите формират текста.
 Четенето- продължава да си чете книжки, но не толкова много като през ваканцията, просто по-малко време отделя за това през седмицата. Събота и неделя чете повечко. Не я насилвам, защото смятам, че чете с удоволствие.

# 538
  • Страната на чудесата
  • Мнения: 6 509
Ох, а моя умира да чете брошури - от тези, дето пускат по пощите, бележките, поставени в градината на сестра му и други такива абсолютно ненужни неща - съдържанието на храните в магазина и т.н. - там е цар, но кажа ли му да хване книжка и настава мрънкане...

забравих - най-любимо му е да ми застане зад гърба като пиша нещо на компютъра и да ми го чете на глас  - ще взема да почна да преписвам книгите, та белким има полза от това му желание  Mr. Green

Същата работа и при нас. Освен да взема да оставя на видно място една избрана книга с обяснението, че все още е твърде малка за нея и няма да я разбере Joy-със сигурност ще бъде попрочетена поне оттук-оттам.
Сега например четем Ян Бибиян-втората част, на луната. Тя чете една глава, аз още една. Ами на мен ми е много скучно с описанието на ракетата, обаче това малкото му е интересно. Иди, че разбери Thinking

# 539
  • Мнения: 298
Здравейте,ние с диктовките сме зле,преразказ горе долу.
Аз да си призная съм много зле по математика,винаги ми е била трудна,а той дърпа доста бързо,още не са взели метри,той решава дециметри,вчера мина и на скоби,видях се в чудо,как да му обясня,все му повтарям,че бърза и госпожата ще му обясни по добре,но той продължава.Претеснявам се да не го объркам нещо.
Всеки ден си забравя якето в училище.

Общи условия

Активация на акаунт