По повод часовника. Дори и да има, едва ли ще му е от полза. Той си живее без време. А и му е трудно да разпознава часовника, като вземе да брои 5, 10, 15.. 40 минути и т.н. А и каква полза ако знае колко е часа. То така или иначе, като дойде време ще го взема.
А по повод списъка. Няма да изпълня целия. Последните 2 години, купих един куп неща, които учителите искаха, а децата дори не ги използваха. Мисля, че много от нещата на децата изобщо не им трябват, а ги ползват учителките. Като цветни прозрачни пликове, за папки, цветни листи от всички цветове по няколко и т.н. Всяка година купуваме, но никога не са ги ползвали децата. Накараха ме да купя 2 сметала, при условие, че детето ми смята на ум или с пръсти и не ползва сметало. И нито веднъж не е ползвал сметало в училище. Накрая на годината децата си поискаха останалите материали, като тетрадки, боички, сметало, дъската с формичките за пластелин, останалия пластелина и т.н., но учителката им каза нищо да не си прибират, трябвало да останат там. А когато децата си загубеха молива през учебната година, не пишели в училище. Учителката не им давала моливи, казвала им майките им да им купят нови.