Генуа - скритият диамант

Мона Лиза Генуа не е лош град, но аз бих ти препоръчала да отидете до Санта Маргарита и от там до Портофино  или директно до Camogli (днес бяхме там, уникално е). И двата варианта са на 30 км от града, ще видите малко от Riviera di Levanti, а вечерта може да се разходите в центъра на Генуа, достатъчно е. Билетите за регионалния влак са евтини, може да ги вземете онлайн или на гарата Wink

• София, България
Bled, sereiadomarHug

Много ви благодаря! Ще пиша подробности за нашето пътуване в другата тема, която първоначално не успях да я намеря.  Heart Eyes

Bled, sereiadomarHug

Ние днес се върнахме от Генуа, изобщо ако решите да не оставате в града, има богат избор на хубави места наблизо: споменатото Камоли, Санта Маргарита и Портофино, а в Сестри Леванте има 5 плажа, всички са на около 30 минути с влак, билетът е около 5-6 евро. Дай линк за другата тема Wink

p.s. Мога да препоръчам две заведения в Генуа, посетени вчера за обяд и вечеря, непретенциозни, но с добра храна, цени и локация  Peace

• в света на илюзиите
sereiadomar, слушаме те  Wink препоръчай ги  Hug

Вечерта бяхме в La Botega di Porta Soprana Bar - малко заведение с няколко маси отвън, намира се в началото на Via Soprana, която води до Porta Soprana, в една от цветните къщи от дясната страна. Там са наредени няколко заведения едно до друго, ние седнахме в първото, гледката е страхотна, а напитките се сервират с разни неща за ядене, включени в сметката, иначе имат и готвени ястия. На обяд бяхме в Cafe San Giorgio, също мъничко, но постоянно имаше хора и решихме, че е добро. Лазания, фокача с домати и моцарела, кафе и кола струваха 14 евро. Заведението са намира в една задна улица, паралелна на крайбрежната, обаче центъра на Генуа е малък лабиринт и ми е трудно да го обясня. Все пак препоръчвам първото, за което писах, него ще го намерите лесно, от едната страна се вижда катедралата, от другата, античната порта и къщите, много е приятно  Peace

• София, България
И ние се върнахме от нашето италианско приключение, по-подробно ще пиша в другата тема, но да се изкажа и за Генуа.
Много ми хареса града, обикалях 7 часа без да спирам, разгледах какво ли не. Ужасно ме потресe колко емигранти има, направо имаше улици, на които си беше страшничко.
Имаше една отсечка покрай морето, посока главната жп гара, където имах 100% чувството, че се намирам на Женския пазар, покрай копторите с китайски боклуци.
Генуа е много красив град, бих се върнала отново, но само мога да пердполагам какво им е на местните италианци да се чувстват буквално превзети.
Ние спахме за 1 нощ в едно хотелче тип хостел близо до Genova Brignole , hotel Nologo http://www.hotelnologo.it/ , аз съм доволна, скъпо си беше, но явно цените в Италия са такива.
Хапнахме само на 1 място, което го открих съвсем случайно, отново е близо до хотела и гарата, беше нещо като заведение на самообслужване с менюта, но с италианска кухня, пълно беше с местни. Опитах страхотна салата от октопод, равиоли и нещо като вегетарианска лазаня.

Ето и 2 снимки:

и една, която да опише ситуацията

Мона Лиза Генуа е най-голямото пристанище в страната (ако не се лъжа) и всички лодки с емигранти спират там, но според мен това не е толкова притеснително, защото това са хора, които бягат от война и мизерия, а не терористи. Нашият хотел беше на улицата срещу старото пристанище, т.е. точно района, който описваш, но пак бих отишла там, хотелът La Superba B&B е в сграда на имение от 17 век, страхотни стаи и на 10 минути пеш от центъра Wink

Ами не знам колко не е страшно, на нас точно такива емигранти ни предлагаха доста настоятелно дрога на 100 м. от карабиниерите... Rolling Eyes
Трябва да си има едно наум човек.  Peace

@steraki Човек по принцип винаги е хубаво да си има едно наум, без значение къде е, но реално дрога се предлага във всяка дискотека тук, да не кажа и в близост до всяко училище в определени квартали... Но ти сама спомена карабинерите, по мое наблюдение точно в Генуа имаше много патрулиращи полицаи, с коли, мотори или пеш, което поне на мен ми вдъхва спокойствие  Peace

При положение, че явно на дилърите не им пречеше присъствието на карабиениерите... да ти кажа хич тяхното присъствиене  не ми вдъхна спокосйтвие.  Laughing

Освен определено подменения облик на града поради тази причина, на мен Генуа ми е сред любимите градове. Но при следващо посещение, ще изберем хотел някъде нагоре.  Peace

• София
Здравейте. Купихме си билети за 22.09.-26.09.15 за Милано, като смятаме престоя ни да е в Генуа. Видях, че има влакове Milano Centrale-Genova Piazza Principe за 9 евро на посока, което ми се струва евтино. Ще имаме 4 нощувки и 3 пълни дни в Генуа, като смятам да отделим 1 ден за Генуа и останалите 2 за Портофино и Чинкуе терре или пък да бъдат само за последното newsm78 Какво ще ме посъветвате, какво си заслужава да се види във и около Генуа за 3-4 дена Simple Smile

• In transit
Емигрантите(бежанците) влизат през Лампедуза, Сицилия и Калабрия в Италия. Но просто вече са толкова много(над 50 000 мисля, само от началото на тази година), че ги има във всяка точка на Италия. Аз също мисля, че не са съвсем да подценяване и само изглеждат толкова беззащитни. Може би голямата част са свестни а и са само транзитно преминаващи през Италия за северните страни и Франция, но наистна са се превърнали в напаст за италианците и има напрежение.

А иначе Генуа е и сред моите любими градове. Въпреки, че не бях виждала толкова тесни улички досега и се въртяхме в кръг сигурно час докато намерим едно мини площадче, има много чар в този град и страхотна архитектура. Пак бих отишла там.  Peace

Ние от ЖП гарата Пиаца Причипе(Piazza Principe), тръгнахме пеша през града, центъра, минахме през старото пристанище, качихме до площад Ферари, оттам по една централна улица (Via XX Settembre)с много красиви сгради и магазини стигнахме до ЖП гара Бриньоле(Brignole) и оттам с влак обратно до Пиаца Принчипе. Това ако някой обича дългите разходки пеша.  Освен всички изброени неща, които сте споменали, на мен много ми хареса и ориенталския пазар(Mercato Orientale)  намира се на една via Galata, която е пресечка на Via XX Settembre.

kici Чинкуе тере е на около час и 30 минути с влак от Генуа (може и по-дълго, зависи дали влакът е регионален или бърз), но за един ден трудно ще обиколите всички села. Портофино и Санта Маргарита са по-близо, както и Камоли, което на мен ми стана супер любимо. Ето няколко снимки от него (ако искаш, ще ти сложа и няколко от Чикуе тере, там също е прекрасно, просто трябва повечко време):

Скрит текст:
Camogli

Не е скрит диамант. Диамантите не остават скрити никога. На съвсем реално място си е. Като туристически ресурси не издържа сравнение с Венеция и Флоренция, нито дори с Падуа и Верона. За района на Наполи и Амалфи, или пък Рим съвсем.

Не че не е интересно и красиво, но... просто не е диамант.

nofelet Амалфи може да е много по-известно от Чинкуе тере, но за мен не може да го стигне. Ако не говорим в частност за Генуа, то районът на Лигурия си е скрит диамант с малките цветни села и хубави плажове. А и всичко е въпрос на вкус  Peace