Вече съм в 9-ти клас и хич не ми се влиза в час.

  • 49 509
  • 729
  •   1
Отговори
# 675
  • София
  • Мнения: 5 166
Да, желателно е да има нотариално пълномощно на придружителя, а детето е длъжно да си но си личната карта!

# 676
  • Варна
  • Мнения: 3 247
Ще се оплаквам, момичета, ......

Учителят по математика на дъщеря ми е под всякаква критика. Да оставим настрана, че не обяснява добре и се налага да преподавам уроците повторно. Колко успявам, след като не съм учител, е друг въпрос.  Mr. Green На все пак се справяме добре с щерката и тя успява да схване задачите. По-големият проблем е, че в час решават едни типове задачи (обикновено по-лесни), а на контролни се дават съвсем друг тип (естествено по-трудни - винаги са от група В, много рядко група Б като сложност). Децата просто не знаят откъде да подхванат задачите, не са решавали такъв тип в час, не им е давано като домашно и въобще не е намеквано, че ще се падат такива задачи. Учебникът, който ползват, не съдържа почти никаква теория. Сами сме подготвяли правилото на Хорнер, неопределените коефиценти и др. Уж типовете задачи за днешното контролно бяха уточнени и хоп, едната задача се оказала напълно неизвестна като тип.
 
Та, молбата ми е най-вече към Ganis - моля, ориентирайте ме, учителите задължени ли са да предоставят списък с темите за упражнения, но не "рационални изрази", ами по-конкретни. Може ли да се дават задачи, които не са решавани в час (имам предвид като тип задачи разбира се). Ganis, може да пуснеш списък с нещата, които трябва да се знаят и изискваш от твоите ученици по даден раздел. Ако е удобно, не искам да нахалствам.
 
И дайте линк към сайт с примерни задачи да се упражняваме, че решихме всички задачи от група В.  Grinning

Извинете за дългото писание, но много съм му набрала на тоз учител. Дъщеря ми вече смята, че независимо колко се упражнява, той винаги ще даде нещо различно на контролно и няма да върже заветната 6-ца.

Последна редакция: пн, 12 ное 2012, 14:58 от Ясмина

# 677
  • Мнения: 2 567
Ясмина, при нас положението с математиката е почти аналогично. Затова се принудих самоинициативно да купя сборник и дъщеря ми да се подготвя от него. В час се решават съвсем прости неща(нашите са по учебника на Архимед първо ниво и аз купих сборника, който се коментираше по напред в темата.), а на тестовете са винаги от ниво Б или В. Дори децата са попитали учителката, защо прави така и тя разбира се им отговорила в типичен за повечето учители стил, че дава каквото си прецени. Последното контролно дори го показах на директора на нашата МГ и той се смая. Каза, че задачите са ненужно усложнени и дълги и никой не може да се справи с тях за половин час. Особено пък деца, които учат в ЕГ.

# 678
  • София
  • Мнения: 5 166
Ясмина, Летисия, да видя, как да отговоря..
В математиката не може да говорим само за типове задачи. Особено за дробно-рационалните изрази. Там си има правила.
Обикновено:
1) Определя се общия знаменател (ОЗ)
2) Привежда се изразът към ОЗ ( и се определят ДС)
3) Опростява се числителят и се разлага на множители
4) Ако е възможно се извършва съкращаване
Това е процедурата, но тя не винаги се изпълнява в този ред. Всичко зависи от израза. Понякога се налага изнасяне на общ множител (преди определяне на ОЗ), с цел олекотяване на израза в скобите т.н.
Всичките тези неща, за да ги усети едно дете, изискват много упражнение.
В това съм съгласна с теб- трябва тренинг на много и разнообразни положения.
Не прави чест на един учител да решава само задачите от учебника или грипа А или Б, и после да дава и от група В.
Бих пуснала с удоволствие примери, но в този сайт няма символи за писане на математика.
Ако имате конкретни неща, сканирайте и пуснете, пък ще видим как ще се оправим:)

# 679
  • Мнения: 487
Ще се оплаквам, момичета, ......
Учителят по математика на дъщеря ми е под всякаква критика. Да оставим настрана, че не обяснява добре и се налага да преподавам уроците повторно. Колко успявам, след като не съм учител, е друг въпрос.  Mr. Green На все пак се справяме добре с щерката и тя успява да схване задачите. По-големият проблем е, че в час решават едни типове задачи (обикновено по-лесни), а на контролни се дават съвсем друг тип (естествено по-трудни - винаги са от група В, много рядко група Б като сложност).
При нас миналата година беше така.Децата нищо не разбираха от ,,обясненията ”на учителката по математика,а им даваше трудни задачи на контролните.Просто се чудих как може да има такива учители ,даже по едно време се питах дали не сме сбъркали с избора на  училище.Бях купила на дъщеря ми два други учебника(освен задължителния) и сборник,за да се подготвя сама.Аз след 7-ми клас я оставих сама да се справя,защото нямам време да следя материала и да се занимавам с нея.
Тази година ,обаче имаме прекрасна учителка по математика. HugПреди входното ниво е обяснила целия материал за 8-ми клас по елементарен начин и едва тогава някои деца разбрали как се решават определени типове задачи.Дъщеря ми каза,че всичко разбират още в час.Дава им за домашно доста задачи,но не съм чула да се оплаква ,че нещо не разбира или не може.Казала им е ,че в 10 клас ще бъдат като машинки за решаване на задачи.
Струва ми се малко странно ,че по БЕЛ не са имали нито една тема за домашно. newsm78Миналата година доста често развиваха теми.Дъщеря ми каза ,че в час правили анализи.
Радвам се ,че по история и география госпожата е с перфектен немски и изключителен педагог.Децата много я харесват.Е ,има и учители,които не се вписват в представата за добри преподаватели,но са единици и по предмети,които не са чак толкова важни за нас.До 7-ми клас дъщеря ми като се върнеше от училище всичко ми разказваше.От миналата година и особено тази,получавам информация от нея само след по –настоятелно питане.Доволна съм ,че е самостоятелна и,че мина времето на висене над главата й ,и напомняне ,че трябва да учи.Стана по-отговорна.Спря да излиза през седмицата с приятели,но наваксва в петък и събота.Често се събират приятелки  да спят в дома на  някоя от тях.Спирам вече ,че стана много дълго.

# 680
  • my own world....
  • Мнения: 1 076
При нас се смениха петима учители по математика...5! И после защо ви питам кой сборник да избера  Grinning Сами се сещате с 5 човека за 3 срока колко каши могат да се навъртят....А това за лесните задачи в час и по-трудни на контролни се случва с учител номер 5....чакам с нетърпение да дойде номер 6!!!  ooooh!

# 681
  • Варна
  • Мнения: 3 247
Аз нямам нищо против големите домашни по математика, даже подкрепям. Така или иначе, дъщеря ми решава много задачи, особено преди контролно. Проблемът е, че не можем да "улучим" такъв тип, който учителят ще даде на контролно. Само да дам пример, на контролно се пада задача, цитирам по памет, защото не съм видяла задачата: "дадено е някакво уравнение, от четвърта степен (несиметрично), в което участва параметър m. Трябва да се намери при кои стойности на този параметър, уравнението ще има два противоположни корена. " Никой от класа не знае откъде да я подхване, досетили са се, че ще е нещо с делене на x2 и полагане, но дотам. Нито в час, нито за домашно са решавали такъв тип задачи. Дори преди контролното сам учителят е казал какъв тип задачи ще има и такава задача не е споменавана. Това, че никой не е успял да реши задачата, би трябвало да даде някакъв сигнал на учителя.

# 682
  • София
  • Мнения: 5 166
Ясмина, какви степени са участвали в уравнението? Ти ме заинтригува Simple Smile

# 683
  • Варна
  • Мнения: 3 247
Ясмина, какви степени са участвали в уравнението? Ти ме заинтригува Simple Smile

И на мен ми стана интересно, но нямаше време вчера да обсъдим задачата, само разбрах, че степените не са били симетрични (такива сме решавали вкъщи). Ще я питам довечера дали ще може да я възстанови по памет. Подобна задача в сборника не открих. Когато са казали на учителя, че не са решавали подобни задачи, той смотолевил нещо, от което са се дочули ключови думи "реципрочни и Виет".  Mr. Green Ако това ти говори нещо?

# 684
  • Мнения: 41 580
Успех и от мен на всички състезатели утре!   bouquet
Моят такава програма за утре си е спретнал, че се моля само да оживее някак... Praynig

И аз се заинтересувах от задачите по физика, особено третата. Първите две май си бяха само за заместване на формули. В третата има един доста сериозен чалъм, дето децата няма от къде да го знаят, ако не им е казан. Също така и добре са засукали схемата, та се пробвах с решението. Обаче нещо съм объркана.
Най-много точки се дават за третото подусловие, което е най-лесно. А първото подусловие според мен е грешно. Все пак не се пита за тока през съпротивлението, а за показанията на амперметрите. А те трябва да показват 3А, а не 1,5А.
При това положение (ако не съм се объркала де) какво ли ще става с класирането? Twisted Evil

# 685
  • София
  • Мнения: 752
Черна станция, за задачи по физика мога да те свържа с „физика“, аз нищо не разбирам от таз нАука. Embarassed Embarassed Embarassed На мен това ми беше най-омразния предмет в у-ще, ненавиждах го до дъното на душата си. Значи детето ми каза, че в 3-тата задача имало нещо за съпротивлението на амперметъра и волтметъра, което учителят не им го бил казал и те не го знаели. То можело и сам човек да се досети, ама той не се сетил и направил „адски голяма глупост“ и така… Така или иначе младежът се е борил самоотвержено на физико-математическия маратон и показа завидна издръжливост. Peace На всичкото отгоре преди състезанието са ги накарали вечерта да преговарят, а сутринта да станат в 6 часа („За да сме по-изморени, защо!“)… Снощи беше много уморен, само не разбрах дали физически или психически, защото му се повредила веригата на колелото и го бутал до вкъщи. Sad
Понеже сме се заоплаквали, да се оплача и аз: в редовните часове по физика им преподава една г-жа, която изобщо не можела да въведе ред и дисциплината била като миналата година по английски. Г-жата по принцип можела добре да обяснява, но преподавала „скучно“ , на повечето деца не им било интересно и се държали като диваци на футболен мач. В резултат нищо не учели. Twisted Evil 
От учителя по математика оплаквания нямаме! Laughing(Иван Симеонов...) Не така обаче стоят нещата при седмокласничката: там го има точно този момент с обясняване в час на лесни задачи и даване за домашно и на контролно на по-трудни. Може би просто не стига времето в часовете да се обяснят и по-трудните, не знам. На школата обаче“ господинът“ (пак е Иван Симеонов Wink) правел точно обратното: той обяснявал най-трудните задачи, а за домашно им дава „по-нормални“.  Peace

# 686
# 687
  • Мнения: 633
Ей, момичета, направо ме комплексирате с вашата информираност за задачите Laughing Честно казано, никога не съм знаела какво точно учат децата, не съм решавала задачи и с каката, и с малкия. Отвреме навреме от личен интерес съм разгръщала литературата и историята.
Но за сборници по математика вкъщи не съм чула да се говори, подсетихте ме да взема да разпитам сега деветокласника.

# 688
  • Мнения: 41 580
Ами, никаква информираност. Аз по математика не мога да разбера какво се иска, камо ли да ги реша Joy Затова като ми паднаха задачите по физика се пробвах, докато още са сравнително прости. И зациклих на тази трета задача за 8 клас - не можех да докарам отговора, та като се напънах реших, че първото подусловие е грешно решено. Ако някоя мама се наеме да провери и тя.
От чиста спортна злоба се пробвах, не от интерес.

Последна редакция: вт, 13 ное 2012, 18:41 от Черна станция

# 689
  • дълбоката провинция
  • Мнения: 578
Не че се наемам да реша задачите по физика, но от чисто любопитство - къде намерихте задачите от състезанието? Така и не намерих никаква информация, освен горната статия.

Общи условия

Активация на акаунт