Предучилищна - набор 2005 - 4

  • 33 182
  • 738
  •   1
Отговори
# 45
  • София - Младост 1А
  • Мнения: 2 384
Привет и от мен в новата тема.
Раничката окончателно я избрахме. На Лего ще е. Таткото като я видя, само дето не си поръча и за него.
Детската ни стая в момента се прави. Тъй като апартамента ни е по-шантав си я проектирах сама. Специално за бюрото - направих го достатъчно широко, монитора ще е на второ ниво, клавиатурата под плота, така че да има достатъчно празна площ за писане. Предвидих и кутия на колелца за компютъра, шкафчета за разните там пособия, малки "ниши" за моливници, перфоратор, телбод и т.н. и естествено рафтове над бюрото за книги и учебници.
Стол още не съм избрала. Ще изчакам да дойде първо стаята и тогава. Тъкмо ще имам време да почета какво е най-подходящо.

За тържеството - и при нас ще има. Ще е общо за двете групи. Аз съм лек против тези тържества. То са рокли, прически, маникюри... малко ми е в повече.

# 46
# 47
  • Мнения: 11 918
За първи път се включвам в темата.
Засега най-големите ми притеснения са дали детето ще успее да се класира за желаното училище.

Имам един въпрос- дали във всички градини и ПГ децата попълват тестове за готовност за постъпване в първи клас и как се справят децата ви?Моето дете имаше да попълва такъв тест, той се прави заедно с родителите, като се задават отбелязаните въпроси.Забелязах, че при търсене на звук в думата, ако детето трябва да търси в точно определена дума или група от думи се справя.Но самО да намери дума с определен звук в нея, ако звукът не е от често срещаните се затруднява, трудно измисля думички.Вярно отговаря, но много бавно.



# 48
  • Мнения: 498
И ние сме подали молби в 3 училища, ще видим в кои ще ни приемат. Искам децата ми да се чувстват добре, да са щастливи преди всичко. От това което видях досега е все връзкарщина, подмазване /незнайно за какво/ и мълчане, когато има проблем. Изобщо много много сме разочаровани от училища, директори, учители, за базата няма да говоря изобщо.
Детето не е попълвало такъв въпросник, но на сайта на 107 училище има такива въпросници. Искам да ви кажа, че говорих с директорката на това училище и в прав текст ми каза, че никой критерий не бил важен за приема. Логично е човек да си направи извода , че децата са все деца на познати, препоръчани и т.н. и ако остане някое място за децата от прилежащия квартал е въпрос на късмет. Този тест  за готовност, не знам кой го е измислил,  не виждам как определя тази готовност ? За мен готовността е психологично понятие и изцяло за нея роля има семейството и личните дадености на детето.
п.п. Моето дете се справя с това, което си описала, но не виждам как то е важно за 1 клас Wink Според мен всички деца ще се справят, ако разберат какво се иска точно и са го правили поне един път преди това. Важи същото правило както при всички тестове, например колкото и добре да знаеш даден езек, ако не си минал формата на теста, няма да получиш много висок резултат, просто защото нямаш време да съобразиш какво се иска.....

# 49
  • София
  • Мнения: 35 117
Светкавица, дъщеря ми също има затруднения.
Ако е написано, тоест има поглед над нещата се справя отлично. Ако и кажа думичка обаче, и я накарам да спелува буква по буква пропуска половината. Най-голям проблем има с Л.
Не може да визуализира нещата и това я затруднява страшно много.
Измисля думички, но забелязах, че са на ротация. Явно това е наизустила в градината. Накарах я да измисли по 3 думи с определен звук - вися по 20 мин на тройка, накрая се разстрои тотално.

# 50
  • Мнения: 498
Моята дъщеря няма такъв проблем защото отдавна пише думите. В началото пропускаше само А и Ъ в думите. Спелва си сама всяка дума, дори не бърка Щ с ШиТ. Сигурна съм обаче че ако погледна пак теста за "готовност" ще има доста неща, с които сигурно няма да се справи....знам ли, струва ми се безмислено. В кое училище освен в 107 се прави такъв тест на децата ???

# 51
  • Мнения: 11 918
При нас в детската градина, не е в училище.
Но тестът е като книга, не погледнах кое издателство е,но предполагам, за всички ПГ на училища и ДГ е един и същ.

На въпроса : в коя дума / от изброени четири/ се открива звукът "И", примерно , отговаря.
На въпроса :Кажи дума, в която се открива звукът "Х" мисли , все едно ще измисли теорията на относителността.

# 52
  • Мнения: 498
Ние сме в училище на предучилищна и не съм чула за такъв тест, но ще попитам...

# 53
  • Мнения: 11 918
Много страници имахме да попълваме  в почивните дни и днес да го върнем, затова и не обърнах внимание.

Има и места за попълване от учителя в ПГ, картинки на които е показано как детето държи молив, тези неща учителят ги отмята.

# 54
  • София
  • Мнения: 3 830
Такъв тест не е правил. Не знам дали са им раздавали, защото той 20 дни беше вкъщи, но и госпожите нищо не са ми казали. Сега като ходя да го взема ще питам, дали са правили или дали ще правят.
Дани може да спелува, но когато трябва да казва, кои са звуковете в думата, се затруднява, ако не е написана.

# 55
  • Мнения: 11 918
Това, със звуковете е малка част от въпросите.

Имаше задачи за фина моторика- рисуване на фигури по модел, това го правят в градината.

Имаше въпроси от типа:
Една ръка.
Две...детето трябва да произнесе правилната дума.

Един крак- два...
Един крак, много...

Един кон, много...
Един кон ,два...

Тук децата не вярвам да се затруднят.
Останалите картинки не успях да разгледам, какво следва нататък.Но попълването на пет страници ни отне много време, разбира се с почивки.

Вероятно е изобщо да не ги раздават по домовете.Но в последния ден от седмицата се наложи да прибера детето си малко по-рано, може това да е причината тестът да бъде довършен у дома.

# 56
  • Мнения: 498
Убедете се притежава ли вашият бъдещ първокласник следните характеристики:

Социално развитие:   детето е общително, неагресивно, лесно се адаптира към нова обстановка (на гости, при пътуване);

Умения за организация: изпълнява задача по образец, довежда работата до края, забелязва допуснатите неточности и грешки;

Умее ли детето да действа по правила и да контролира своите действия?

Общо развитие:   има елементарен запас знания за окръжаващия свят, за себе си, открива сходство и различия в предметите, умее да прави изводи;

Развитие на вниманието и паметта: може да концентрира вниманието си 10-15 минути, да запомни 10 различни думи или четиристишие след три-четири повтаряния;

Ниво на развитие на речта.Това е един от най-важните критерии за готовност за училище.

Речево развитие: произнася ясно всички звукове, построява правилно изреченията си, може да състави разказ по картинки; Ниво на развитие на фонематичния слух.

Достатъчно ли е развита фината моторика и зрително – моторната координация? Без тях детето ще се затруднява да пише.Обърнете внимание как то държи молива или флумастера. Оцветяването е важен момент от предварителната подготовка на детето за училище. Следете при оцветяването да не се излиза от контура на картинката и да не остават бели полета във вътрешността на изображението Не пропускайте да забележите как детето държи ножичка и колко успешно умее да изрязва с нея.

Умее ли детето да изпълнява логически операции - установяване на причинно-следствени връзки, отделяне на важното от второстепенното?

Двигателна култура:   умее да бяга, да скача, да прави завъртания, манипулира с малки предмети, може да чертае вертикални и хоризонтални линии, кръг, квадрат;

Зрително-пространствено възприятие: способно е да прерисува фигури, букви, цифри, да  различава тяхното положение в пространството (горе-долу, ляво-дясно);

Личностно развитие: детето има желание да се учи, стреми се да направи нещо добро – похвално, активно се интересува от новото, разбира кое е добро и кое е лошо;

Здравословен статус: боледува от простудни заболявания не повече от 3-4 пъти в годината, няма хронични заболявания и психични отклонени.


Ето това открих като критерий за 1 клас. Речево развитие: произнася ясно всички звукове, построява правилно изреченията си, може да състави разказ по картинки; Ниво на развитие на фонематичния слух. Определено не отговаряме на това условие, т.е. има букви /звуци/, които не може да произнесе правилно. А съм убедена, че в училищата, в които съм подала документи няма логопед. Сега като се замисля това е нещо много важно, което не е осигурено в училищата.

# 57
  • София
  • Мнения: 4 578
Виртуална, много правилно е написано това, което си копирала.
И понеже съм логопед, да ти кажа да запишеш детето на специалист. Колкото по-рано започнат работа, толкова по - бързо идва ефектът.  Hug

# 58
  • София
  • Мнения: 35 117
Цитат
Здравословен статус: боледува от простудни заболявания не повече от 3-4 пъти в годината, няма хронични заболявания и...
Laughing
Разказите по картинка граничат с фантастичното Laughing

# 59
  • Мнения: 2 343
Светкавица ние сме ПГ в училище и правихме този тест,но при нас децата го правят в училище с учителката, но още няма резултати как сме се справили. Laughing

Общи условия

Активация на акаунт