Такса битови отпадъци

  • 2 954
  • 9
  •   1
Отговори
  • Мнения: 4 076
Привет!
Случи ми се следното:миналата година наследих половин магазин,празен,целият 50 квадрата.
ТБО тази година му е 790 лв.Попитах защо миналата година ми взеха двойно по-малко и се оказа,че наследодателят ми е подал молба за намаляне на ТБО поради неползване.Трябвало и аз да подам такава молба до края на 2011,за да мога сега-март 2012-да ползвам намалено ТБО.Връчиха ми да попълня заявление,че 2013 магазина няма да се ползва,и този път ме предупредиха,че срока за подаването й е до края на текущата година.Т.е.сега нищо не може да се направи,освен да си платя като поп.
Въпросът ми е дали все пак не мога да си коригирам с късна дата ТБО-то и как.
И има ли някакъв начин да поискам да ми преразгледат данъка,защото 1 000 лв.данък за неработещ магазин 50 кв.м.ми се струват ограбване.

# 1
  • Мнения: 5 160
Няма как. Така е със сроковете, както са ти обяснили ...

# 2
  • София, Хаджи Димитър
  • Мнения: 130
Данъка или таксата? Щом няма подадена декларация в инспектората до 30.11 на 2011г.  нищо не може да се направи в 2012г./ поне легално/.
VIII. При подаване на декларация за намаляване размера на таксата за битови отпадъци /ТБО/
Декларацията се подава в Отдел „Местни данъци и такси” в срок до 30 ноември на предходната година за имоти, които през следващата година няма да се ползват нито от собственика/фирмата/, нито от друго физическо или юридически лице.
В декларацията се описват всички съсобственици на имота и тя се подписва от всеки един от тях. 

# 3
  • Мнения: 4 076
Данъка или таксата? Щом няма подадена декларация в инспектората до 30.11 на 2011г.  нищо не може да се направи в 2012г./ поне легално/.
А нелегално?
Ами аз си подадох декларация за 2013г.за всеки случай.И ако няма повишение на данъците догодина,ще е около 500 лв.
Но ще мисля дали нещо не мога да направя за тези данъци.За нашия 100 квадрата апартамент плащаме около 150 лв.данък(недвижим имот+ТБО),а за едно празно помещение със статут на магазин 50 кв.-1000 лв.
Да чакаш от чиновника идея,няма да стане.При положение,че ми искаха всевъзможни документи за откриване на партиди и т.н. около онаследяването,документи от 69-та година чак(това за собствеността на земята)и какво ли още не,та пуснах корени и нерви там,можеха да ми споменат и за тази "дребна" подробност като срокове за декларация.Защо ли така "пропуснаха"?Нали не всички сме адвокати и не знаем всички закони,а те са там,за да ни обслужват правилно. "Дребната" подробност ще изяде на семейството ми 500 лв.
Затова се замислям за най-различни идеи,като смяна на статута на помещението...не съм компетентна в материята,затова питам патили...

# 4
  • Мнения: 2 249
аз днес бях в данъчното да подам декларация за новопридобит имот и не ми казаха да има такъв срок-специално попитах-ама това за Бургас-поискай да ти покажат къде пише за срока-на самата бланка окне видях ср

# 5
  • Мнения: 4 076
аз днес бях в данъчното да подам декларация за новопридобит имот и не ми казаха да има такъв срок-специално попитах-ама това за Бургас-поискай да ти покажат къде пише за срока-на самата бланка окне видях ср
Виждам,че и на теб са "пропуснали" да ти обяснят,че новопридобития имот е изключение от правилото само в годината на придобиване.От догодина и ти трябва да подаваш декларация за следващата година,което е пълно безумие:ами ако го продадеш,дариш или пък успееш да го отдадеш под наем?Едва сме в първото тримесечие на 2012,те искат да им гарантирам 2013.
На бланката няма ни срок,ни някакво обяснение.Там гледат да те заплашат:по кой член (313 Н.К.) ще отговаряш,ако скриеш информация или излъжеш.

# 6
  • Мнения: 2 249
точно понеже на бланката няма срок-аз бих държала да ми приемат молбата за тази година и да ми отговорят писмено-ако е отказ-да ми цитират според коя наредба ми отказват Naughty

# 7
  • Мнения: 161
http://www.jivotatdnes.bg/nachalo/news/pravo/danyk-se-dylji-i-za … to-ne-se-izpolzva

Къде се подава въпросния документ за имот на село. В селото или в общината към която е селото?

# 8
  • Мнения: 3 070
Ако става въпрос за ТБО, а под "село" визирате кметство, то компетентен да събира подобен род декларации е общината, по местонахождение на имота.
ЗМДТ
Чл. 71. (Изм. - ДВ, бр. 153 от 1998 г., изм. - ДВ, бр. 88 от 2017 г., в сила от 01.01.2020 г.) Не се събира такса за:
1. услугата по чл. 62, т. 1 и дейността по третиране на битовите отпадъци - част от услугата по чл. 66, ал. 1, т. 2, за имоти, които попадат в райони, в които тези услуги не се предоставят от общината;
2. услугата по чл. 62, т. 1 и дейността по третиране на битовите отпадъци - част от услугата по чл. 66, ал. 1, т. 2, когато имотът е незастроен или не се ползва през цялата година и е подадена декларация по образец и ред, определени с наредбата по чл. 9, от задълженото лице до 31 октомври на предходната година в общината по местонахождението на имота;
3. услугата по чл. 62, т. 1, когато задължените лица са сключили договор за обслужване с лица, получили регистрационен документ по Закона за управление на отпадъците за събиране и транспортиране на битовите отпадъци до съответните съоръжения и инсталации, и са декларирали по ред, определен с наредбата по чл. 9, това обстоятелство до 31 октомври на предходната година в общината по местонахождението на имота.

Трябва да си проверите какво пише в конкретната наредба, издадена от съответния общински съвет. Съответен на общината, в която се намира имота ви.

# 9
  • Мнения: 161
значи в Общината. и вероятно има Образец на Декларацията. и вероятно няма кой да ти я даде обаче.

Намерих бланката. Пиша че няма да се ползва през 2018 г. и получавам намаление от вече предвидения за плащане данък? Сиреч чакам някакво решение и нова сума?

Нали това е "ДЕКЛАРАЦИЯ ПО ЧЛ. 71, Т. 1 ОТ ЗМДТ за освобождаване от такса за сметосъбиране и сметоизвозване"? Само не разбирам защо има опция за 5 декларатора, нали всеки си пуска да се намали неговия данък, а не на брат му данъка.

Последна редакция: чт, 08 фев 2018, 21:20 от banditka1

Общи условия

Активация на акаунт