ПЕТИЦИЯ за запазване на обучението в 5-7 клас в математическите гимназии

  • 39 932
  • 793
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 8 229
Често медалистите направо получават покани и стипендии от унита от Бръшляновата лига например.

Тя бръшляновата лига е в САЩ. Значи държавата (т.е. всички ние) трябва да обгрижва генийчета, които евентуално ще вземат стипендии за САЩ? А не може ли родителите им на генийчетата да инвестират в развитието им (частни уроци примерно), а не държавата?

По тази логика защо да не закрием всички профилирани училища - езикови гимназии и подобни и родителите да плащат за езикови и други уроци.

# 31
  • Мнения: 1 310
Често медалистите направо получават покани и стипендии от унита от Бръшляновата лига например.

Тя бръшляновата лига е в САЩ. Значи държавата (т.е. всички ние) трябва да обгрижва генийчета, които евентуално ще вземат стипендии за САЩ? А не може ли родителите им на генийчетата да инвестират в развитието им (частни уроци примерно), а не държавата?
И аз това щях да напиша. Излиза точно това - държавата плаща, а после изтичали мозъци и тук оставал боклукът.

Между другото - разгледах седмичната програма на едно СМГ от този линк http://smg-bg.info/index.php?option=com_content&view=article … B8&Itemid=179 . Доста странен начин, имайки предвид, че съществуват норми и коефициенти на натовареност. За първи път виждам два часа история един след друг, два часа география, два часа химия, а физическото - изби рибата. ooooh! Останах с впечатлението, че децата са безумно много натоварени.

Често медалистите направо получават покани и стипендии от унита от Бръшляновата лига например.

Тя бръшляновата лига е в САЩ. Значи държавата (т.е. всички ние) трябва да обгрижва генийчета, които евентуално ще вземат стипендии за САЩ? А не може ли родителите им на генийчетата да инвестират в развитието им (частни уроци примерно), а не държавата?

По тази логика защо да не закрием всички профилирани училища - езикови гимназии и подобни и родителите да плащат за езикови и други уроци.
Грешка! По тази логика трябва да откриваме толкова места в такива профили, колкото са необходими на университетите и бизнеса тук, в България.

Последна редакция: нд, 19 фев 2012, 14:41 от Пипи Дългото чорапче

# 32
  • Мнения: 6
Останах с впечатлението, че децата са безумно много натоварени.
Ми това са малки генийчета бе. Нищо им няма - да учат. Като от малки се натискат да стават математици ще учат, няма къде да ходят.

# 33
  • Мнения: 939
То на тоя принцип че децата които проявават някакви математически таланти трябва да бъдат обгрижвани още от 5 клас, дайте децата които обичат историята да отиват в училища по история от 5 клас, децата които обичат биологията да отиват в училища по биология, които обичат литературата да отиват в училища по литература и т.н и т.н....

А защо не? Дарбата на всяко дете трябва да се открива и развива максимално рано. Нека вместо за забраняват приема в МГ след 4-ти клас, да видят как могат да развиват тази практика и в други области.

Тя бръшляновата лига е в САЩ. Значи държавата (т.е. всички ние) трябва да обгрижва генийчета, които евентуално ще вземат стипендии за САЩ? А не може ли родителите им на генийчетата да инвестират в развитието им (частни уроци примерно), а не държавата?
Децата взимат стипендии за себе си, а не САЩ. Така САЩ плаща за обучението на българчета.

# 34
  • Мнения: 8 229

Между другото - разгледах седмичната програма на едно СМГ от този линк http://smg-bg.info/index.php?option=com_content&view=article … B8&Itemid=179 . Доста странен начин, имайки предвид, че съществуват норми и коефициенти на натовареност. За първи път виждам два часа история един след друг, два часа география, два часа химия, а физическото - изби рибата. ooooh! Останах с впечатлението, че децата са безумно много натоварени.


Я пак помисли! Вместо да имат на ден да учат по 5-6 различни предмета, учат по 3, съответно носят учебници и тетрадки за 3.

# 35
  • Мнения: X
То на тоя принцип че децата които проявават някакви математически таланти трябва да бъдат обгрижвани още от 5 клас, дайте децата които обичат историята да отиват в училища по история от 5 клас, децата които обичат биологията да отиват в училища по биология, които обичат литературата да отиват в училища по литература и т.н и т.н....

Не става така. Модерно е да си математик и ИТ специалист. Нищо че за второто дори не се изисква формално образование, а след 10 години не е ясно дали ще има пазар за толкова специалисти.
Преди няколко дена учителката на дъщеря ми й казала: "Гледай таланта, който имаш в балета да го пренасочиш към математиката".  Joy А директорката от своя страна преди време казала на учителката: "Ти хубаво вадиш медалисти по олимпиадите, но като заминат след 4ти клас, какво ще правим?" Т.е. парите ще заминат след тях.  ooooh!

# 36
  • Мнения: 41 011
Често медалистите направо получават покани и стипендии от унита от Бръшляновата лига например.

Тя бръшляновата лига е в САЩ. Значи държавата (т.е. всички ние) трябва да обгрижва генийчета, които евентуално ще вземат стипендии за САЩ? А не може ли родителите им на генийчетата да инвестират в развитието им (частни уроци примерно), а не държавата?

И какво предлагаш, математиците да не ходят на училище ли, та да не хабят държавни пари? Защото държавата не инвестира в МГ-тата нищо повече, отколкото инвестира в обикновените училища. Успехите им са плод само на събиране в добра среда и учителски ентусиазъм.
Не мога да разбера какво толкова ви боде в очите това МГ? Там не отиват повече пари, с нищо не се вреди на децата, които нямат интерес към математика. Защо ви е да ги няма???  Само от завист ли?

# 37
  • Мнения: X
Децата взимат стипендии за себе си, а не САЩ. Така САЩ плаща за обучението на българчета.

Разбирам. И после ни връща готови специалисти, така ли? Те големи добряци били.

# 38
  • Мнения: 8 229
Не мога да разбера какво толкова ви боде в очите това МГ? Там не отиват повече пари, с нищо не се вреди на децата, които нямат интерес към математика. Защо ви е да ги няма???  Само от завист ли?

Приказката за лисицата и гроздето не си ли я чела  Hug

# 39
  • Мнения: 41 011
Прави са от Министерството като искат да забранят приема в математически гимназии от 5 клас. Математическите гимназии с какво са по специални от другите гимназии че да искат специално отношение към тях - или ще си станат гимназии като всички други и ще приемат само завършили основно образование деца или да стават нормални училища и да приемат от първи клас.
То на тоя принцип че децата които проявават някакви математически таланти трябва да бъдат обгрижвани още от 5 клас, дайте децата които обичат историята да отиват в училища по история от 5 клас, децата които обичат биологията да отиват в училища по биология, които обичат литературата да отиват в училища по литература и т.н и т.н....

И какво да кажа на това? Колко типично българско. Някой е успял да изплува над масата и вместо добрият пример да мобилизира и другите (да се направи прием от 5 клас и за други науки), дай по-добре да ги дръпнем надолу. Откъде накъде ще ми печелят медали и ще се развиват,а?
Нали знаеш вица за българския казан в ада?

# 40
  • Мнения: 561
Останах с впечатлението, че децата са безумно много натоварени.
Ми това са малки генийчета бе. Нищо им няма - да учат. Като от малки се натискат да стават математици ще учат, няма къде да ходят.

Комплексите не дават мира някому.
Викате, за да не изтичат мозъци от България, да направим всички дечица тъпи и да си седят тука в кочината.  Rolling Eyes #Crazy
Пак повтарям, специалното обгрижване на децата не е чрез допълнително финансиране, специални условия и т.н., а чрез по-добра организация, учители и изградена среда - модел, който трябва да се следва.
И относно натоварването и двата часа история един след друг. Точно това е гениалното и ги спасява от натоварване. Как точно се подготвяш, когато на следващия ден имаш математика, български, история, география, човек и природа ? Ще ти кажа - маркираш.
А в СМГ се учи на блокове по два часа. Единият блок е математика, там си се подготвяш перманентно , имаш един блок по-сериозен предмет(история, география, бел и т.н.) и един по-спокоен - ИТ, ДТИ.
Т.е. имаш времето и концентрацията да подготвиш математиката и още един предмет. За това децата ходят на школи, на езици, на тренировки и вярвяйте съвсем не са изтрещяли, а се чувстват великолепно.

# 41
  • Мнения: X
Не мога да разбера какво толкова ви боде в очите това МГ? Там не отиват повече пари, с нищо не се вреди на децата, които нямат интерес към математика. Защо ви е да ги няма???  Само от завист ли?

Бодат ми очите неимоверните усилия, които се хвърлят да се насочи общественото внимание към математиката и само към математиката и преекспонирането на "талантите" и "гениите" в тази посока. Чак се опитвате да вменявате на държавата задължение да води политика на специално внимание точно към тези таланти. Защо само на тях? Защо никой не дава предложение всички деца да посещават повече часове по избран от тях предмет в редовните училища, а не два часа ЗИП избран от ръководството? Добрите учители да работят във всички училища, а не само в МГ, както твърдите че е сега (без да съм сигурна, че е така). 

# 42
  • Мнения: 1 310

Между другото - разгледах седмичната програма на едно СМГ от този линк http://smg-bg.info/index.php?option=com_content&view=article … B8&Itemid=179 . Доста странен начин, имайки предвид, че съществуват норми и коефициенти на натовареност. За първи път виждам два часа история един след друг, два часа география, два часа химия, а физическото - изби рибата. ooooh! Останах с впечатлението, че децата са безумно много натоварени.


Я пак помисли! Вместо да имат на ден да учат по 5-6 различни предмета, учат по 3, съответно носят учебници и тетрадки за 3.
Ако беше по-умна щеше да разбереш какво имам предвид. За по-бавно загряващите обяснявам - разбира се, че ще носят само три предмета, но преди това ще трябва да се подготвят от предния ден за два часа химия, два история и два география и след това да разпуснат още два в прашния и вехт салон. ooooh!

Често медалистите направо получават покани и стипендии от унита от Бръшляновата лига например.

Тя бръшляновата лига е в САЩ. Значи държавата (т.е. всички ние) трябва да обгрижва генийчета, които евентуално ще вземат стипендии за САЩ? А не може ли родителите им на генийчетата да инвестират в развитието им (частни уроци примерно), а не държавата?

И какво предлагаш, математиците да не ходят на училище ли, та да не хабят държавни пари? Защото държавата не инвестира в МГ-тата нищо повече, отколкото инвестира в обикновените училища. Успехите им са плод само на събиране в добра среда и учителски ентусиазъм.
Не мога да разбера какво толкова ви боде в очите това МГ? Там не отиват повече пари, с нищо не се вреди на децата, които нямат интерес към математика. Защо ви е да ги няма???  Само от завист ли?

Нямам за какво да завиждам. Това от безсилие ли го казваш?
Истината за мен е тази - вероятно СМГ-та създават няколко успешни кадри, за чието образование плаща държавата. После тези мозъци изтичат навън. Разбира се, че трябва да се спре това безумие. Или тези кадри да се задължат да работят определен брой години в България. Ето тук още нещо полезно - за да ги задължат ще трябва да ги обвържат с бизнеса. Печелят и кадрите, и бизнесът, и държавата. Все хубави неща. Останалото са простотиите на амбициозни майки.

# 43
  • Мнения: X
Не мога да разбера какво толкова ви боде в очите това МГ? Там не отиват повече пари, с нищо не се вреди на децата, които нямат интерес към математика. Защо ви е да ги няма???  Само от завист ли?

Приказката за лисицата и гроздето не си ли я чела  Hug

Я стига глупости. За мене лично математиката е антиматерия, а математик е синоним на да не казвам какво. Не ме слагай до лисиците.

# 44
  • Мнения: 939
Децата взимат стипендии за себе си, а не САЩ. Така САЩ плаща за обучението на българчета.

Разбирам. И после ни връща готови специалисти, така ли? Те големи добряци били.

Не мога да разбера такова отношение.

Казваш, че дъщерята ти се занимава с балет. Как би реагирала, ако детето ти иска да учи в балетното училище, готви се за прием там, но някакъв умник от министерството изведнъж ти казва "Опс, от утре балетно училище няма, но ние имаме прекрасна стратегия за работа с деца и ще се грижим за интересите на твоето дете. Ще развиваме балетния му талант, като ще ангажираме учителя по физическо възпитание да се занимава допълнително с нея през седмица по един час"?

Всъщност точно това прави МОНМ спямо децата с математически интереси и дарби.

Общи условия

Активация на акаунт