Без оценки до трети клас

  • 9 923
  • 101
  •   1
Отговори
# 75
  • Мнения: 11 607
То пък как са обективни тези оценки до трети клас Whistling.......Всички завършват с 6 накрая......По-добре да ги няма....

По мое време нямаше оценки и бележници....Започваха от 4 клас.......Но пък събирахме пчелички, цветенца и пр. флора и фауна.......



# 76
  • Мнения: 15 265
С оценки и без оценки нищо не може да се промени. Може да има през цялата година двойки и преминава. Може да не може да чете и пише, но не може да му се пише двойка за годината.
Родителите, които контролират децата си го правят с/без значение от оценките.
Реална оценка трудно се поставя.  

Аз не съм имала бележник до 3 клас, но имам оценки в тетрадките. Свидетелствата ми за завършен 1, 2, 3, клас имат оценка по всички предмети и средноаритметичен общ успех. Ако имаше двойка по нещо се ходеше на "лятна работа" и ако се наложеше се повтаряше класа.
Децата ми бяха с бележници от 2 клас. Не намирам разлика, която да е полза на едното или другото.

# 77
  • София
  • Мнения: 3 824
Ами аз да продължа с мечтите... Simple Smile
Учебния процес за децата ни започва от 2 група в детската градина, обаче той си остава там - в детската градина и никой не ви товари с отговорността да преподавате. Разбирате за него само когато ви събират пари за учебни тетрадки. Ми така трябва да бъде според мен до 3 клас - целодневно обучение, учебниците да си стоят в училище и всеки петък - доклад за седмицата на детето. В момента този режим го има, но в скъпите частни училища.

Мама Цоцоланка, не е баш така, зависи от учителката. В класа на моето дете до 4 клас е имало и 3-ки и 4-ки за края на учебната година. Всъщност само няколко деца са завършвали с пълно 6.

Andariеl, и какво като родителите отворят тетрадките? Не разбирам какво се очаква да направят след това?

# 78
  • Мнения: 372
То пък как са обективни тези оценки до трети клас Whistling.......Всички завършват с 6 накрая......По-добре да ги няма....

По мое време нямаше оценки и бележници....Започваха от 4 клас.......Но пък събирахме пчелички, цветенца и пр. флора и фауна.......


Добре,дори да са пчелички,зайчета и т.н.,трябва детето да получи нещо ,когато се е справило добре и когато не се е справило.Но трябва и да са под формата на печати,защото една хартийка лесно би се скъсала или изгубила.И все пак едно е да поискам да видя бележника,друго е да разглеждам печатчета (звучи ми несериозно).

# 79
  • София
  • Мнения: 62 595
Как какво да се очаква - да прочетат какво пише, например! Или като най-неграмотните поне да видят колко червено има по написаното от детето. не е толкова трудно да се прочетат десет изречения или да се видят десет задачи и къде точно е добре и къде е сгрешено, да се кажат две думи на детето като коментар, че и то да разбере къде е според родителя и учителя. До четвърти клас не е някаква непосилна задача за родителя, все толкова е понаучил от търкане на чиновете единайсет години. А ако нещо не им е ясно или има разминаване между тяхната преценка и тази на учителя, да отидат до училище и да говорят с учителя.

# 80
  • София
  • Мнения: 3 824
Родителя може да се справя с материала, но дали знае как да го преподаде и обясни на детето, знае ли какви упражнения да измисли по български и как да обясни задачите по математика като използва само знанията на детето. Обикновено той не знае тези неща и единствената полза от отварянето на тетрадките, които са пълни с червено, е един скандал или наказание.
Между другото аз съм губила часове докато изнамеря подходящи диктовки в нета, освен това се научих как се решават и обясвяват задачи по математика с базови знания, обаче колко ли родители ще го направят и защо изобщо трябва родителите да се преквалифицират на учители?

И да продължа с мечтите в тази връзка:
В петъчния доклад може на детето, което не се справя може да е записана допълнителна индивидуална домашна работа, както и часове за консултации ако режима на обучение не е целодневен Simple Smile

# 81
  • Мнения: 11 607
Мама Цоцоланка, не е баш така, зависи от учителката. В класа на моето дете до 4 клас е имало и 3-ки и 4-ки за края на учебната година. Всъщност само няколко деца са завършвали с пълно 6.

Учителките са се взели много насериозно........

И все пак едно е да поискам да видя бележника,друго е да разглеждам печатчета (звучи ми несериозно).

И все пак.......моето образование с пчеличките - не се късаха, ние си ги пазихме като нещо свещено - е в пъти по-добро от това сега на моите деца...Дали е сериозно - според подхода на родителя....Мен оценките не ме интересуват, сама виждам колко знаят и могат децата ми....Личи си винаги, когато се учи за знания и за оценки.....Пък и като знам как има учители, които  имат лично отношение към детето - то никога няма да е оценено реално.

По-добре да седнат да си оправят учебния материал, вместо да се занимават в МОН с бележници и оценки........РИформа така не се прави.......

Не стресирайте допълнително децата, детство не им оставихме.......

# 82
  • Мнения: 372
Да ,разбира се ,че ще си пази пчеличката.Аз имам предвид картинките,които се получават ,когато не се справят.
Едва ли всяко 8-9 годишно дете ще иска да учи за знания и точно за тези деца са оценките.
А и личното отношение към децата не се изразява само в оценките,то ще продължи и без тях.

# 83
  • Мнения: 11 607
Да ,разбира се ,че ще си пази пчеличката.Аз имам предвид картинките,които се получават ,когато не се справят.
Едва ли всяко 8-9 годишно дете ще иска да учи за знания и точно за тези деца са оценките.
А и личното отношение към децата не се изразява само в оценките,то ще продължи и без тях.

Дали е добър или не един учител често е по това каква оценка имаш по предмета му.

За децата до 4 клас най-важното е мотивацията, насърчението, топлината и уважението, които ще получат от учителката си. Може и да не му се учи много на детето, но когато учителката е яка и готина, то ще ходи с желание на училище и току.виж по някое време се сети и да учи....

2 примера - учителката на големия син имаше кецове в бюрото си и риташе наравно с тях.....Все още я обичат и я търсят, така им бе влязла под кожата,  наистина е много яка!

Учителките на щерката и средния син пропускат редовно физическото.......Страх ги е да си свалят токчетата.....Не става така......

Трябва да се слезе до нивото на децата, да се видят причините за пропуските, да се подходи индивидуално и с много топлина, със активното съдействие на родителите......Чак накрая да му се напише оценка на детето.......Защото една 3-ка може да не изиграе ролята си......И да, детето може да учи, но просто да не е симпатично на госпожата и тя никога няма да му каже добра дума. Децата чувстват това и действа още по-отблъскващо от една слаба оценка.......

За мен основно на децата до 4клас трябва да се създаде мотивация и желание за учене......Винаги съм го казвала - и учението е дарба.....Който си учи - ще учи - независимо от оценяването.....Но.....когато подходиш с топлина към дете, което не е много по учението - добрите резултати ще дойдат много скоро........

След 4 клас вече нещата стават по-различни......И до сега любима ми е една учителка по физика....Не го обичам този предмет, труден ми е.....Тя си водеше дневник за всеки ученик. Пишеше кога ученикът е бил подготвен и колко не му е стигнало за по-висока оценка. Когато се натрупат няколко такива бонуси - тя пише по-високата оценка на следващото изпитване. Пишеше и точки за участие, за домашни и пр. Наистина твърдя,че при нея всеки бе правилно и точно оценен, нямаше свои и чужди. Племенницата и бе в нашия клас - имаше 5-ца и въобще не се учещаше по-специално отношение.....

Друга учителка, за съжаление само 1 година ни преподаваше, ми събуди интереса към историята.....Толкова интересно и увлекателно предаваше материала, че реших,че ще е срам ако не седна да науча многото дати и събития........


Та.......да...учениците не учат.....Но.....нека се види и другата страна - учители, материал и пр.....Първо нека има повече топлина в отношенията в училище, чак след това да мислим за оценките....Т.е. климата като е добър и сърдечен в класната стая, просто няма да се мисли за оценките -  те неусетно ще бъдат само добри и повишени!

# 84
  • Мнения: 372
Разбира се,че е важно какъв е учителят,но това дали има или няма оценки в никакъв случай не определя поведението на учителя.Той може да се държи гадно с определени деца и да прегръща,мотивира,уважава други без изобщо да говорим за оценки.

# 85
  • София
  • Мнения: 62 595
елл, дори да приемем, че родителят е полуграмотен, той пак може да придобие някаква представа как се справя детето му, със сигурност може да прави разлика между химикала на детето и на учителката. Важното е да покаже най-вече на детето, че се интересува от развитието му в училище, че държи и оценява старанието. Това е минимумът, който всеки може да направи, ама трябва да има интерес. Ако не може да обясни, да прави диктовка или каквото ще да е там, поне може да отиде до училище и да говори с учителката. Едва ли нормален учител ще отсвири един заинтересован родител и едва ли ще му откаже помощ. Дори смятам, че един учител много би се радвал на такова родителско отношение, и без това им се налага твърде често да се занимават с обратния вариант - на родителя да не му пука.

# 86
  • Мнения: 11 607
Разбира се,че е важно какъв е учителят,но това дали има или няма оценки в никакъв случай не определя поведението на учителя.Той може да се държи гадно с определени деца и да прегръща,мотивира,уважава други без изобщо да говорим за оценки.

Но и когато всичко това е материализирано в оценка - става още по-гадно! Някак си става още по-публично и по-отчайващо......Децата в тази възраст не могат да се борят с всичко това.....То за възрастни понякога е трудно, пък какво остава за деца!

# 87
  • София
  • Мнения: 6 477
Разбира се,че е важно какъв е учителят,но това дали има или няма оценки в никакъв случай не определя поведението на учителя.Той може да се държи гадно с определени деца и да прегръща,мотивира,уважава други без изобщо да говорим за оценки.

Но и когато всичко това е материализирано в оценка - става още по-гадно! Някак си става още по-публично и по-отчайващо......Децата в тази възраст не могат да се борят с всичко това.....То за възрастни понякога е трудно, пък какво остава за деца!
Напълно съгласна! Вече виждам в класа на дъщеря ми деца, които биват отхвърляни и им се подиграват заради ниски оценки! И не само - казват еди кой си има толкова 2-ки, ама господина не ги пише всички в бележника...ама този е тъпак и не искаме да сме му приятели! Е, не съм съгласна! Crossing Arms
По мое време също имаше пчелички и мушички и всички се борехме да ги получим - т.е. оценките бяха с позитивна нагласа! А майка ми като видеше тетрадката в червено - много добре знаех какво следва, нищо, че нямаше оценка!

# 88
  • Мнения: 46 569
Ами аз да продължа с мечтите... Simple Smile
Учебния процес за децата ни започва от 2 група в детската градина, обаче той си остава там - в детската градина и никой не ви товари с отговорността да преподавате. Разбирате за него само когато ви събират пари за учебни тетрадки. Ми така трябва да бъде според мен до 3 клас - целодневно обучение, учебниците да си стоят в училище и всеки петък - доклад за седмицата на детето. В момента този режим го има, но в скъпите частни училища...

Според мен проблемът е конкретно във вашата учител/ка/ки.
Дъщеря ми е в обикновено, квартално училище и е на такъв режим.
Ние си взимаме раницата, защото тя иска.
Доклад писмен не получавам, но всеки ден получавам информация с кое се е справила, с кое не и ако трябва да се работи за подобряване на нещо - как. Но в 99% от случаите успяват да коригират нещата в училище.



# 89
  • София
  • Мнения: 3 824
Не се сърди, човече, много хубаво е че сте случили на учител и училище. Може и да бъркам, но ми се струва, че в големите градове щастливците като вас са малко.

Общи условия

Активация на акаунт