Перспективни специалности/професии при вас

  • 11 993
  • 60
  •   1
Отговори
# 15
  • в едно миланско село
  • Мнения: 4 124

Социалната сфера и грижите за стари хора не знам защо толкова ги спрягате, то е ясно, че стари хора бол, ама с какво специалистката по пилатес за баби е по различна от тази за студентки? Според мен с нищо. Обучила се е жената, поогледала се е за пазарна ниша и се е наместила в нея. Утре ще иде в Индия, където ще е пъно с млади, и ще почне да се занимава с младите.  Адаптивността ще гарантира заетост, не друго.
Запозната съм на теория  с немския тип система за средно образование и т.нар, профилирани училища, и на въпроса какво правим ако детето учи в училище за шивачка примерно, а след 15 години шивачки вече няма, нямам отговор.

а, нищо не спрягам, аз казах, че ми е тотално неизвестно какво ни чака в бъдеще. разсъждавам си просто и въобще не визирам даскалки по фитнес, пардон, пилатес  Laughing, а съвсем други категории, които не случайно нарекох "организаторски".

# 16
  • Мнения: 2 032
Хех, де да беше толкова просто: правиш лист с перспективни (според теб) специалности, насочваш детето в 5 клас към нещо свързано, и воала- шестица от тотото.

В 5-ти клас освен да изграждаш навици за труд, любопитство към света и да следиш какво се отдава на детето, на мен ми се струва, че друго толкова много не можеш да направиш.

Това, че е бутнато към профилирана гимназия няма да го направи добър математик (например); това, че е добър математик, не го прави добър по взимане на изпити за университет; това, че е завършил нещо в някакъв университет не го прави особено интересен за работодателите. Университетска специалност не значи професия. Даже и за професиите като право медицина.

Дяволът е в детайлите.

ПС. Физика- в кой университет, за реализация в коя страна и като какъв; какви са наклонностите на момчето; например влече ли го академичният анализ или преподаването или експериментът....

ППС. Аз пък познавам ядрени физици, дето са трейдъри в Ситито. Това е друга тема, обаче.

# 17
  • в едно миланско село
  • Мнения: 4 124
Хех, де да беше толкова просто: правиш лист с перспективни (според теб) специалности, насочваш детето в 5 клас към нещо свързано, и воала- шестица от тотото.

В 5-ти клас освен да изграждаш навици за труд, любопитство към света и да следиш какво се отдава на детето, на мен ми се струва, че друго толкова много не можеш да направиш.

Това, че е бутнато към профилирана гимназия няма да го направи добър математик (например); това, че е добър математик, не го прави добър по взимане на изпити за университет; това, че е завършил нещо в някакъв университет не го прави особено интересен за работодателите. Университетска специалност не значи професия. Даже и за професиите като право медицина.

Дяволът е в детайлите.

ПС. Физика- в кой университет, за реализация в коя страна и като какъв; какви са наклонностите на момчето; например влече ли го академичният анализ или преподаването или експериментът....

ППС. Аз пък познавам ядрени физици, дето са трейдъри в Ситито. Това е друга тема, обаче.

ех, ти приключи темата просто  Joy
но си права : ник'ва сигурност в нищо, освен едно : способност към адаптация, към това което ще бъде и за което можем само да гадаем  Rolling Eyes
да са ни живи и здрави  Laughing

# 18
  • София
  • Мнения: 3 611
Хех, де да беше толкова просто: правиш лист с перспективни (според теб) специалности, насочваш детето в 5 клас към нещо свързано, и воала- шестица от тотото.

В 5-ти клас освен да изграждаш навици за труд, любопитство към света и да следиш какво се отдава на детето, на мен ми се струва, че друго толкова много не можеш да направиш.

Това, че е бутнато към профилирана гимназия няма да го направи добър математик (например); това, че е добър математик, не го прави добър по взимане на изпити за университет; това, че е завършил нещо в някакъв университет не го прави особено интересен за работодателите. Университетска специалност не значи професия. Даже и за професиите като право медицина.

Дяволът е в детайлите.

ПС. Физика- в кой университет, за реализация в коя страна и като какъв; какви са наклонностите на момчето; например влече ли го академичният анализ или преподаването или експериментът....

ППС. Аз пък познавам ядрени физици, дето са трейдъри в Ситито. Това е друга тема, обаче.
Иска да кандидатства в Англия, но не знам точно в кой университет. Сега е в 12 клас и честно казано, не е от най-сериозните  Simple Smile  Не си го представям типа "учен", който е отдаден на науката и се занимава с формули. Теорията, преподаването въобще не са за него, по-скоро си пада по експерименти. Практическата страна на нещата като че ли го интересува най-вече. Другият вариант е да изкара Техническия Университет в София и после да отиде за магистратура някъде навън.

# 19
  • Мнения: 4 399
Moже би се губим в превода, но ако говорим за висше образование - то определено една специалност не е обвързана с една професия.

Това е ясно, между професия и специалност няма знак за равенство. Лично познавам много хора които са на много високи позиции без да са учили нещо свързано с работата си. В някой случаи са им помогнали големи връзки, в други големите пари на бащите им, в трети е било просто късмет или стечение на обстоятелствата. Но за повечето хора специалността добита в университет все пак дава някаква насока при избора на работа. Допускам Че при пазар пълен с хора завършили икономика в банките не назначават масово историци. А има професии като лекарската, адвокатската или учителската, в които без съответното образование просто нямаш никакъв шанс да влезнеш. Та не е съвсем без значение какво си учил.

Хех, де да беше толкова просто: правиш лист с перспективни (според теб) специалности, насочваш детето в 5 клас към нещо свързано, и воала- шестица от тотото.

В 5-ти клас освен да изграждаш навици за труд, любопитство към света и да следиш какво се отдава на детето, на мен ми се струва, че друго толкова много не можеш да направиш.


Не е просто и то не е просто не само в 5., ами и в 11. клас. Това с 5. клас беше само предисторията на въпроса. Иначе и през ум не ми е минавало да търся професия за който и да било петокласник. Просто се замислих накъде бих насочила детето си, ако трябваше да взимам сега такива решения.

Иска да кандидатства в Англия, но не знам точно в кой университет. Сега е в 12 клас и честно казано, не е от най-сериозните  Simple Smile  Не си го представям типа "учен", който е отдаден на науката и се занимава с формули. Теорията, преподаването въобще не са за него, по-скоро си пада по експерименти. Практическата страна на нещата като че ли го интересува най-вече. Другият вариант е да изкара Техническия Университет в София и после да отиде за магистратура някъде навън.

Познавам само 2 Човека и те работят в електроцентрали, тъй Че и при моята квота заетостта е 100%.  Laughing
Експериментът също е наука. Много малко хора в научните среди стигат до преподавателска дейност, мнозинството се занимават именно с експерименти.  Laughing За мен физиката и по-специално ядрената физика е само за хора на които им идва отвътре. Това не е от специалностите които всеки може да избута. А когато ти идва отвътре, начини за реализация се намират.

# 20
  • Мнения: 2 093
имам представа кои специалности са без голяма переспектива-политология, социология и всякакви от този род. Може би ако се комбинират с друга специалност, ще има по-голяма полза, но като цяло е загубено време.

# 21
  • Мнения: 239
Аз също смятам да насоча дъщеря ми към гимназия с природонаучен профил, поради простата причина, че подобно обазование дава най-широка база, ако иска в последствие да следва точни науки или икономика или да се профилира в специално училище с техническа или икономическа насоченост (HTL, HAK). Ученето на латински в гимназията ми се струва ненужно, освен ако не е сигурно, че иска да се насочи към право, езици или медицина. Но докато още изобщо не е ясно с какви наклонности и интереси е детето и в каква посока ще се развива, гимназия с природонаучен профил ми се струва най-подходящото решение.

А колкото до въпроса кои професии са перспективни - ИТ, икономисти и лекари винаги ще се търсят според мен.
Все по-голямо значение ще добиват и социалните професии и грижата за стари хора, но не бих си насочила детето в тази сфера.

# 22
  • ENGLAND
  • Мнения: 4 106
Гледам най-платените позиции кои са тук, значи и най-търсените. За професиите лекари и зъболекари винаги ще се търсят, пилотите и те са на топа. Другите са все мениджъри. Но като знам, че що има мениджъри, но на по-ниски позиции, все са с едни мижави колежи. Но пък за такива позиции се искат и супер връзки.
Малко ми е далече този проблем, но и в сегашното положение на криза да се чуди човек накъде да насочи детето си.

# 23
  • UK
  • Мнения: 1 334
братовчед ми също завърши физика и работи за IBM сега,просто някои хора по-късно се ориентират, което не означава, че не им се получава. Според мен е важно човек да може да мисли (а не да учи с цел запомняне на материала), да е готов да работи здраво (и да е работил здраво върху себе си  в училище, понеже на теория всички можем) и да е гъвкав. Също и да си избере уни с добър career centre  Grinning От там нататък, ако е учил физика, пък след 4 години е разбрал, че физиката не е за него, няма да има проблем да се преориентира и да е успешен в съвсем друга област. Може да стане чудесен одитор например  Laughing (ако му се работи много и му се учи още).
Това е професия, в която поне в UK си набира кадрите от всички сфери (езици, медицина, право и т.н) и дава добри перспективи.
Иначе в близките 20 години тук например физиците, наред с инженерите, планерите с Primavera/Prince и cost controlerite най-вероятно ще са супер търсени, ако плановете да се строят нови атомни централи са все още на дневен ред. После пък, като ги построят все някой ще трябва и да работи там, а обикновено това са едни 2-3000 души все високо-квалифицирани.

# 24
  • Мнения: 2 093
ясно е че един доктор няма да остане без работа, но сьщо трябва да се гледа и другата страна на медала т.е. учене, практика, смени. Не знам точно колко години се следва, но знам че взима повече години от доста други специалности и сьщо един студент може да започне практика чак кьм края на следването. Имам една приятелка, която се отказала да учи медицина, защото е по-трудно за една жена да създава семейство. За сьжеление има доста лекари, които стават такива само заради вьзнаграждението и престижа.

# 25
  • Мнения: 1 761
Много по-добре бих се чувствала,ако детето ми стане най-добрия готвач, отколкото най-некадърния лекар.

В този ред на мисли,огато стане на една по-осъзната възраст мисля да го заведа на специализиран психологически тест за професионално ориентиране,който дава все пак насока кой професии са подходящи за личните качества,таланти и/или липса на такива конкретно за детето.

Виждала съм достатъчно посредствени хора с невероятни заплати и умни и образовани,които просто не са попаднали в подходяща среда, та да бъдат оценени по достойнство.

П.С. Синът ми е на 5 и половина и иска да стане изследовател на животни,които обитават океаните...

50 % от днешните 5-годишни ще имат професии,които все още не съществуват.

Не дадох добър съвет...Каквито и да са плановете за правото или кривото,дано не попадаме на лекари,дето са станали такива само, за да имат винаги работа, а не по призвание.

# 26
  • ENGLAND
  • Мнения: 4 106
kartinka, аз тук не съм попадала на лекар по призвание, всички те лекуват като щракат на компютъра. Е, професорите ги изключвам, ама обкръжението им е същото. Май са се поразглезили с тези високи заплати. За разлика от тук, в България съм попадала на лекари по призвание, въпреки много по-ниското им заплащане.
Е, и аз се смятам за учител по призвание, ама и тоя номер тук не минава, трябва да съм като тукашните. Просто системата те прави такъв.

# 27
  • Мнения: 1 761
kartinka, аз тук не съм попадала на лекар по призвание, всички те лекуват като щракат на компютъра. Е, професорите ги изключвам, ама обкръжението им е същото. Май са се поразглезили с тези високи заплати. За разлика от тук, в България съм попадала на лекари по призвание, въпреки много по-ниското им заплащане.
Е, и аз се смятам за учител по призвание, ама и тоя номер тук не минава, трябва да съм като тукашните. Просто системата те прави такъв.


Съжалявам,че са те лекували като щракат на компютара.Аз "тук" /да се разбира Лондон,болница Св.Томас/попаднах на прекрасни лекари,които ми спасиха живота, при това без да ми правят намеци за пари или да очакват каквито и е да е благодарности.

Нямам представа какви са учителите в Англия,английските учители,които идват да преподават в Холандия са много добри.

Не съм убедена,че системата те прави "такъв".Но съм сигурна,че нагласата тЕ.


П.С.Съжалявам за спама.
П.П.С.Не ми се спори къде ,как и защо и кои са по-по-най.Моля, да ми бъде спестено "ограмотяването" за корпоративната среда.

# 28
  • ENGLAND
  • Мнения: 4 106
Е, въртим сучем и пак се почва, в чужбина всичко е перфектно, само дето не живееш тук и си нямаш и представа какво е. Ама важно е да си напишем спама и засегнем някой.
Сори за спама, ама много обичам някой да ми казва каква ми е нагласата.

# 29
  • Мнения: 2 093
kartinka, аз тук не съм попадала на лекар по призвание, всички те лекуват като щракат на компютъра.
като писа за щракането  и ми стана смешно. Сетих се за домашната ми лекарка, кабината и е в една от болниците и там явно са задьлжили лекарите да документират всичко на компютър. Докато аз и обяснявам какьв ми е проблема, тя се блещи пред един екран и трака ли трака. Няма да се учудя ако жената е по концентрирана да намери съответната буква на клавиатурата, отколкото да разбере какво ми е. Жалко е че товарят лекарите с такава работа и им взимат от времето за практика. Предполагам, че те не са задължени да го правят в момента на прегледа, но ако имат доста пациенти, вероятно е по-практчно да запишат информацията на момента.  

Общи условия

Активация на акаунт