СМГ "Паисий Хилендарски" - похвали и оплаквания

  • 109 317
  • 735
  •   1
Отговори
# 30
  • София
  • Мнения: 1 942
.Ели., извинявай, не бих искала да се заяждам, не ми е присъщо, пък и винаги, ама винаги посещавам този форум само с добри намерения (както и повечето майки тук), но ако прочетеш темата, която съществува само един ден, а вече има толкова голям интерес и положителни оценки, ще се увериш, че не сме тук, за да си споделяме "каквото ни скимне" и всъщност споделяхме точно това:
как се кандидатства, кои са учителите, условия и т.н.

Всъщност това е тема за деца в гимназиална възраст, а ти я местиш при бебетата, аз не виждам как ще я откриват хора, които се интересуват от проблемите на училището.

Казваш, че такива има две за СМГ в този подфорум, всъщност те са много повече, почти във всички теми в подфорума "Деца в училищна възраст" се говори за СМГ. Няма да подлагам на съмнение необходимостта от създаването на тази тема, тя е очевидна при този интерес.

Когато я създадох изобщо не подозирах, че може да предизвикам нечие неудобство и необходимост от изпращането ѝ в толкова глух подфорум.

Смятам, че това е тенденциозно, предвид опасенията, които доста майки добронамерено отправиха, а също и предвид това, че има други училища, които си имат свои теми точно в "Деца в училищна възраст".

Жалко. Разбирам, че такива са правилата и искам или не, ще се съобразя с тях. Все пак това е любимият ми форум, на който дължа много получена ценна информация, съвети и приятелства
  bouquet

Последна редакция: ср, 16 ное 2011, 17:39 от Sash

# 31
  • Мнения: 8 567
Аз също съм разочарована. Нищо не ми пречи да влизам и "при бебето" да търся темата, но съм сигурна, че няма да има какво да прочета, тъй като никой няма да пише тук, нито да прочете въпросите, които бих задала. "Трета глуха", тъй да се каже.
Начинът, по който вървеше темата изобщо не беше отчетен, аз например се интересувах точно от конкретни неща, които няма къде другаде да попитам, бяха по повод организацията на учебния процес, приема и подобни, за много неща не посмях да попитам, дори и за учителите, за да не се приеме за отчет. Надявам се, че с моите въпроси не съм провокирала преместването й в "трета глуха".
Все пак темата едва е тръгнала и не сме сигурни дали би се превърнала в отчетна, за да е против правилата.
Жалко.

# 32
  • София
  • Мнения: 676
Ние също сме за първа година в СМГ.
Засега не оставам с впечатлението за изключително темпо по математика. Дъщеря ми е в паралелка, съставена само от нови ученици. Не мога да кажа дали има различно, пренебрежително отношение на учителката по математика към "нашия" клас, но е възможно и това да е причината за не особено високото ниво... С това не искам да кажа, че е ниско, но може би очаквах повече.
Учителят по БЕЛ пък е зам. директор и постоянно има ангажименти, заради които краде от времето на часовете...
Искам да попитам тези от вас, които ползват електронния дневник, как влизат в него. Не знам какво да ползвам за код и парола...

# 33
  • гр.София
  • Мнения: 465
Ние сме  шеста година семегейци и няма да спра да повтарям,че това е най-доброто училище за математика в България и ако трябва да избираме,отново СМГ ще изберем.
Дори не заради математиката-заради дисциплината,особено в малките класове.Много пъти сме водили тема в другите форуми за натоварването още от пети клас-това училище е школа!!!Тук децата се учат не просто да се учат,те се учат на труд и постоянство и как да стигат целите си....Да,и аз имам много забележки по отношение на втория език или дори по изобразително/все пак в диплома за средно образование детето ще има 5 по този предмет-жалко,че е един от най-добрите математици в света и дано не попречи за кандидатстването в елитен западен униврситет/,но добрите страни на гимназията са в пъти повече от забележките....
А за някои учители.....просто поклон доземи:)

# 34
  • Мнения: 939
...жалко,че е един от най-добрите математици в света и дано не попречи за кандидатстването в елитен западен униврситет/,но добрите страни на гимназията са в пъти повече от забележките....
А за някои учители.....просто поклон доземи:)

Ирина Б., още веднъж поздравления за златното ти момче! Знаех, че състезанието е на 14-ти и се надявах на успех, но децата просто са отнесли конкуренцията. Страхотни са. Браво и на тях, и на преподавателите им, и на родителите им! А за петицата по рисуване - това е просто смешка. Пенчо ли му я е писал? Да не ти пука - за Пеши университетите ще се бият, а петицата му по рисуване ще е част от фолкора в СМГ.

Искам да попитам тези от вас, които ползват електронния дневник, как влизат в него. Не знам какво да ползвам за код и парола...
На мен ми пратиха по мейл потребителско име и парола. Така влизам.

# 35
  • Sofia
  • Мнения: 2 869
cvyrche ,както писах по-напред, нивото по математика зависи от класа. Нормално е , при положение ,че децата са нови за училището г-жата да върви по-бавно  Hug.
 За електронният дневник - и на мен ми пратиха парола по мейл. В началото на годината детето донесе декларация , която попълних. Там посочих мейл и телефон, и след около месец ми пратиха паролата  Laughing.
 Ирина Б., поздравления и тук   bouquet. Права си за училището , и ако с големият закъснях / слава богу ,не фатално/, с малкия смятам да не се случи  Laughing. Зарежи го рисуването , все пак СМГ-ейците не са художници  Hug. А Пепи със сигурност ще има чудесен избор за университет и въпросната оценка няма да има никакво значение  Wink.

# 36
  • Мнения: 939
Съобщение на сайта на СМГ (по-лош сайт дали има ...)

ПОКАНА ЗА РОДИТЕЛСКА СРЕЩА

Уважаеми родители,

Във връзка с успешната подготовка на вашите деца за участие в Националната олимпиада по информационни технологии, ви каним на среща с нас, екипа, работещ с възрастови групи 5-8 и 9-12 клас.

Целта на срещата е да ви запознаем с условията за участие в олимпиадата, както и със средствата и подходите, които се прилагат при работа с децата ви.

Предвид, че часовете за подготовка са изключително малко, а летвата – много висока, се надяваме на ползотворно взаимно сътрудничество, чиято цел е реализация на потенциала на вашите деца.

Срещата ще се състои в петък, 18 ноември 2011 г., от 18:00 часа в кино-залата на училището.

Очакваме ви!     Н. Николова  Н. Георгиева

# 37
  • Мнения: 338
Само малка отметка - защо непрекъснато повтаряте "трета глуха", "при бебетата" и т.н. Няма проблем да намирате темата - просто си я вкарайте във Favorites под някакво име - напр. "БГ-Мама СМГ" и всеки пък като цъкнете ще идвате в темата.
После разпространявате линка по другите мами и татита, за които знаете, че децата са им в СМГ и така. Единственото вярно е, че някой нов човек няма да я открива лесно, ама ... и това не е толкова фатално.  Hug

# 38
  • София
  • Мнения: 1 654
Оплакването май е по-скоро заради известно тенденциозно отношение на модераторите към темите за математика и особено за СМГ. Иначе тема с доста гръмко и подвеждащо име за едно конкретно училище във Варна си стои на първа страница в другата част на форума вече втора седмица без модераторски контрол.
На мен не ми пречи, че темата е при бебетата - по-важно е кой пише в нея, а досега мненията за какво се случва в гимназията след седми клас ми бяха много, много полезни, благодаря  Hug
Зададох доста въпроси за езиците не защото ако детето избере СМГ след 7 клас (при всички други "ако", свързани с кандидатстването, то се знае) ще е заради езика, а точно обратното - заради математиката, а първата година му се предлага малко математика и много език. Вече разбирам и защо се предпочита немската паралелка - не заради нивото на обучение по немски, а за да не "проспи" съвсем този 8 клас с по два блока английски всеки ден.
Иначе и аз съм на мнение, че ако не е ЕГ, език в училище не се научава. Чудя се има ли наистина търсене на осмокласна езикова година в МГ, и то по английски, след като в СМГ кандидатстват основно амбициозни деца, което означава, че голяма част от тях (или се лъжа?) вече ползват  езикови школи, че имат и сертификати за сравнително високи нива.
Също не могат ли да се увеличат немските паралелки за сметка на английските, за да не "спят" или да карат "свободни" часове тези будни и и умни деца?

Знам, че не са въпроси за форума, но понякога промените тръгват и оттук ...

# 39
  • Мнения: 939
И според мен единият вариант е да се увеличат паралелките с немски език.

Другото, за което съм си мислела, е класовете с английски да имат езикови блокове по едно и също време, като децата от випуска да бъдат разделени по групи при различни преподаватели в зависимост от нивото на владеене на езика, а не в зависимост от класа.

# 40
  • Мнения: 7 161
Също не могат ли да се увеличат немските паралелки за сметка на английските, за да не "спят" или да карат "свободни" часове тези будни и и умни деца?
И това е вариант.
Друг за който се сещам е тест по английски език за всички осмокласници и разпределяне по ниво в паралелки. Но говоря само за 8-ми клас. След това не е лошо най-добрите математици да попаднат в състезателната "а" паралелка. Мисля, че не е толкова трудно да се реализира.

Между другото една от причините поради които дъщеря ми не пожела да кандидатства в немската паралелка/балът й стигаше за там/ е, че г-жа Шаркова няма да води математиката на този клас. И да ви кажа, тя взе правилното решение.
Така, че трябва да се доверяваме повече на децата си.

Вчера писах на администраторa на форума /Tatti / с молба темата да бъде преместена обратно в "Деца в училищна възраст", но ми беше отказано.
И както Вълчан каза, който иска ще намери темата по един или друг начин.

# 41
  • Мнения: 338
Я ми кажете нещо. Понеже чета коментарите, чета коментарите за 8-ми клас, през това време споря с колежката... Има ли нещо като подготвителен клас в СМГ, както е съответния в езиковите гимназии, или просто им са намалени часовете по математика за сметка на езика?
В НЕГ имахме "подготве", в което учехме по няколко часа математика, български и физическо, и всичко друго беше немски. Между 4 и 6 часа дневно. После на следващата година станахме 8-ми клас и си учехме вече по програмата за 8-ми клас. Но "изгубихме", така да се каже, една година. Т.е. наборите ми от 7СОУ свършиха училище една година преди мен.
Та такъв ли е и в СМГ случая?

# 42
  • Мнения: 8 567
И според мен единият вариант е да се увеличат паралелките с немски език.

Другото, за което съм си мислела, е класовете с английски да имат езикови блокове по едно и също време, като децата от випуска да бъдат разделени по групи при различни преподаватели в зависимост от нивото на владеене на езика, а не в зависимост от класа.

Абсолютно съвпада с моето виждане.
Както и това да има повече блокове с немски.
Отделно, аз всъщност от този форум разбрах, че и в математическата подгответо е по език, а не по математика, което искрено ме учуди.

По повод това къде е темата, определено ми е странно да е при бебето и детето, независимо дали е отчетна или каквато и да е.
Редно е да има тогава раздел в "Деца в училищна възраст" с отчетни теми. Но да е там, а не на съвсем друго" място. Ако по някаква причина не съм влизала този месец, нямаше и да разбера, че има нова такава тема, а никога не ми е хрумвало в тази част от форума да търся каквото и да е за училища. А видях и теми за други училища тук.
Както и да е, продължава да ми е странно.

# 43
  • Мнения: 939
В НЕГ имахме "подготве", в което учехме по няколко часа математика, български и физическо, и всичко друго беше немски. Между 4 и 6 часа дневно. После на следващата година станахме 8-ми клас и си учехме вече по програмата за 8-ми клас. Но "изгубихме", така да се каже, една година. Т.е. наборите ми от 7СОУ свършиха училище една година преди мен.
Та такъв ли е и в СМГ случая?

Точно така е, както едновремешното подготве - учат много език, малко математика, още по-малко български, рисуване, физическо и музика... Само че вече не се води "подготве", а 8-ми клас (дори и в езиковите гимназии). Май повечето училища станаха така - имат някакво профилиране по език и правят 8-ми клас езиков. Мода някаква, свързана със заблудата на родителите, че език може да се научи в училище, дори и то да не е ЕГ (мое мнение).

# 44
  • Вече на светло в София
  • Мнения: 1 299
Аз пак ще повторя въпроса си .
Една майка на момче, което сега учи в СМГ ме убеждава, че там 6 по математика имат само тези дето са в отбора по математика, много рядко друго дете да получи 6,  че има обособен силен клас по математика, с който се работи повече.  Знае ли някой от първа ръка дали е така? Интересувам се, защото тези оценки ще им влязат в дипломата за кандидатстване.
Ако е така какъв смисъл има да се гони СМГ . Математика може да се научи и в друго хубаво училище, където оценката ще е реална и няма да бъде ощетено детето с единица или две при кандидатстване.

И на мен ми е странно да търся тук темата. Дори не подозирах за съществуването на този раздел.

Общи условия

Активация на акаунт