Според мен една от ролите на националната държава е да попреувеличи с цел именно да се оформи 'народ' , нещо що годе хомогенно, което да се движи в група с цел по-едра икономика ( така си го представям, дано социолозите не ми се смеят:)
Освен общия език, образование , отбрана, закони и т.н националната държава има и един стълб ценности, обикновено от общата религия. Или просто някакви хуманни принципи, около които са обединени. Някаква критична маса хора вярва че еди какво си е ОК, а друго не.
У нас това се е позагубило, защото само в рамките на 2 поколения имаше огромни разклащания на основите. В момента ако аз мисля, че не е ОК да паркираш неправилно, има още един срещу мен, който мисли, че може.
Та, това са някои причини, минзухар мисли за начини.
Ами начин е например да се работи повече с най-малките 3-5-6 г.
Непрекъснато да им се повтаря отвсякъде кое е добро и кое не. Кое е редно, приемливо и кое не.
Свободата да се разказва чрез задълженията, не само чрез правата ( правото да си правиш каквото си искаш например е нещо в което мн хора вярват, а това е пагубно).
та, като им се повтаря, че не се пресича на червено, че се става в трамвая, че се говори на 'вие', и тн ( безкрайни неща) децата изграждат едни морални основи, които са адски важни и ако не ги усвоиш навреме, после няма кой да те гони. така тези хора няма да се питат "абе аз мога ли да паркирам тука, че съм само за малко", а ще се оглеждат къде е автомата. И тн:)) Та, това е още един начин. Наливане на основите
Нещо като "чавдарчето е весело дете, игре пее, учи се, чете" и какво беше там, това са именно такива неща морални основи - чавдарчето учтиво поздравява...
наливат ти в главата кое е редно и кое не. И поне в моята среда адски е усвоено това нещо, аз и до ден днешен не мога да си стоя просто в трамвая и да гледам навън. Все се оглеждам за бабата с торбата, за която ще стана:)) И като ти е налято качествено, не се чупиш лесно