ДА СПРЕМ БЕЗУМИЕТО НА ПЪТЯ !

  • 2 633
  • 53
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 599
А тия колко са опасни и какви предпоставки за ПТП-та създават, не е истина  ooooh! : http://news.varna24.bg/282705.html

# 46
  • Мнения: 409

Не е ли безумие на извънградски път на всяка отсечка, бензиностанция, просека между нивите да има ограничение на скоростта?

Не е ли безумие за липсата на колан / която може да причини вреда единствено на теб самия/ акта да е 100 лв и 8 точки, а за превишена с 30 км в час скорост / с която можеш да изтребиш сума ти народ/ получаваш само акт?

Мога да изброявам безумията до безкрайност. Обаче няма смисъл. Тези безумия в БГ никога няма да спрат.


За коланите - зорлем ни карат да не се трепем. И ми кажи като сама не желаеш да се пазиш, как ще те накарат да мислиш за другите на пътя  ooooh!
И не мисли, че само превишената скорост е проблем на пътя, и само тя трябва да бъде санкционирана.

Може би не съм се изразила правилно. Не става въпрос, че глобата за колан е голяма, а че тази за скорост е малка / да не говорим, че зорлем си я плащаш след няколко месеца/ И споделям мнението по-горе, че освен глоба, трябва да се въведе и общественополезен труд като мярка за наказиние.

[
Много от нещата, които смяташ за безумие не са такива, защото когато няма достатъчна видимост от такива изходи, за които говориш и си караш с 90, тоя дето излиза от бензиностанцията докато включи 2-ра, 3-та и т.н., ти ще си го отнесла вече с тая скорост. Затова такива ограничения са необходимост. А и рядко се кара с 90, та смятай какво мазало ще е на такива участъци.


Тези хорица, които излизат на път с предимство си имат знак STOP и задължение да спират на него. А знаците за намаление на скоростта не са нищо друго, освен хранилки за ченгетата. Ако ги спазваш всичките /+ намалянето на скоростта в населените места по пътя, което си е задължително/ ще направиш Варна_София , не по-малко от 7 часа , 450 км.
Карала съм във Франция, возила съм се в Италия,  на извънградско ограничението е 90км/ч, и никъде, ама никъде не се намаля заради това че се пресича път, без предимство. Дори има участъци, където скоростта се вдига на 110км/ч.



# 47
  • Мнения: 24 467
Последното /с безбройните ограничения/ е болка на една камара водачи.
На практика се залагат там проверяващите и глобяват за несъобразена скорост с 15-20 км/ч горница за ограничение, когато главен път се пресича от път без предимство /на второстепенния следва да се изчака, действително, а не да се емва водачът като на руска рулетка/.
На второстепенния път си има или стоп или триъгълен знак, управляващия по него следва да си изчака, а не този, каращ по главния път, да го пази. Вярно има пропуски в логиката тук. Съгласна съм с Ганила по този въпрос.
Както и по въпроса за смешната бройка задължителни часове кормуване по курсове. За мен следва да има задължително и нощно, и в дъжд, че и в сняг. Навремето баща ми ми разказва за няколко месечни курсове, през които имало такива часове на пътя. Не да се очаква, че след 25 часа един новозаседнал зад волан ще излезе шофьор и може да кара. А колко не са ги взели и тези часове...

# 48
  • Мнения: 599
На второстепенния път си има или стоп или триъгълен знак, управляващия по него следва да си изчака, а не този, каращ по главния път, да го пази. Вярно има пропуски в логиката тук. Съгласна съм с Ганила по този въпрос.

Джуди така е, ама ако излизаш от второстепенния път и имаш само 100м. видимост, оглеждаш се, включваш 1-ва и тръгваш, а тоя по главния лети с 90, не може да намали докато ти набереш.
Сметни за колко секунди се минават тия 100м. с 90км./ч. Затова са ограниченията - хем да може да се отреагира, хем ако някой не се е огледал внимателно да няма изтрепали се. За мен е по-добре да намаля ...

# 49
  • Мнения: 24 467
Не знам. Преди две седмици движих от Русе на юг. Ужасно, при спазване на всяко едно ограничение пътувах като камилски керван. Засичахме си. Нелепо е такова стълпотворение на ограничения. Пробвайте се, ще се убедите.
Какво пречи да има ограничения за скоростта при мъгла, да речем? Като при снеговалеж.
Ганила, как е в държавите, за които споменаваш?

# 50
  • Мнения: 409

Ганила, как е в държавите, за които споменаваш?

Специално във Франция ограниченията са както в БГ. На магистрала - 130км/ч, на национален път 90км/ ч. , в населено място - 50км/ч.
Но......на националните извънградски наистина няма знаци за намаляне на скоростта, освен ако не става въпрос за остри завои. И там си излизат хората от нивите на главния път, и от бензиностанции се включват, знаците са си за тях. Отделно си има знаци за ограничаване на скоростта при сняг/ както тук/. Има и участъци, където максималната скорост е 110 км/ч- едни такива хубави пътища с 3 ленти както магистралите тук.
И честно да ви кажа по пътищата няма патрулки под мостовете. Има си радари, за които има предупредителен знак на около 150м , правят си снимки, пращат ги в рамките на месеца / не, както на един познат-след 11 месеца/ и така.....

# 51
  • София
  • Мнения: 1 609
Безумието с клипчета няма да спре, съгласна съм. Трябва да има много строги мерки спрямо нарушителите. Напълно съм съгласна, че трябва да се лежи ефективно в затвор (срока - според нарушението) или да се полага общественополезен труд. Чудя се кое от двете би имало по-голям ефект.  Thinking Книжка също трябва да се отнема. Но за каране на пияна глава, както и за предизвикване на ПТП, при което има и пострадали/жертви, според мен свидетелството трябва да се отнема доживот (+ ефективна присъда при пострадали/жертви). А ако шофьорът си позволи отново да кара - обратно в затвора. Много съм ЗА и отнемането на автомобила, без значение чия собственост е - така наистина ще си понесат последствията и тези, които уж нямат собственост и доходи и колата е регистрирана на името на някой друг. Същевременно и всички останали ще се замислят на кого си дават колите - има хиляди случаи на хора, предоставили колата си на пиян човек - при все че го виждат, че е пиян/пил.

# 52
  • Мнения: 2 480
Сеир е само да се гледат катастрофи и последици от тях.
Това до нищо не води и е напълно безполезно.
Решаване на който и да било въпрос става с конкретни мерки.
Всеки има мнение и може да го напише.

Това може и да не бъде сеир. Добре е да се правят анализи при гледането на такива клипове. Кой е виновен и защо и който пък не е виновен дали е можел по някакъв начин да предотврати катастрофата. Преди 25-30г. по телевизията имаше филмчета за правилника за движение всяка седмица. А СБА правеше викторини по този въпрос. А сега-нищо.
Сега нарушениета се правят и от пешеходци и от колоездачи. Някой преследва ли ги? Веднъж се разправях с катаджия, който не спря велосипедист минал на червено.

# 53
  • Мнения: 2 480
Аз смятам, че наглото и безотговорно поведение на пътя е следствие от липсата на елементарно възпитание! Няма никакво зачитане на ближния, да не говорим за уважение и обич, за толерантност. Липсват първите 7г., а също и вторите и третите!
Медиите също не вършат кой знае какво, за да се подобри пътната обстановка. Купища игрички с въпроси от глупави, по-глупави! Важното е да падат пари! Някога преди 20 и повече години вс. седмица по телевизията имаше филмчета за правилата за движение. А СБА организираха викторини на тази тема. Над главните пътища летяха въртолети на КАТ. Имаше опреснителни курсове вс. година. И неделни училища за нарушителите. Знаеше се, че за алкохол и най-дебелите връзки не помагат. А сега? И всички се държат безотговорно на пътя. И водачи на МПС и колоездачи и пешеходци.
А като гледам какви са приюритетите на КАТ, направо ми се завива свят! Постоянно паяците отнасят неправилно паркираните автомобили, но тези които въобще не пречат на движението. А някои спират на втора редичка, други пък на релсите на трамвая или на пътя на тролея, но тях никой не ги закача! Дори понякога полицията е спряла автомобил така, че да пречи на движението! Рядко се виждат полицаи, които да следят кой е минал на червено и кой е влязъл срещу знак "Влизането забранено". Дори и полицията често върши такива нарушения без да има право на това(без специален режим-лампи, сирени). Веднъж видях как командуващият на военноморския флот пресича като пешеходец на червено. Мигачите често не се използуват, триъгълниците при повреда-също. И никой не казва, че известните личности трябва да дават положителен пример и така да възпитават населението! Напротив стремяха се да оправдаят престъплението на Максим Стависки! На всекиго можело да се случи! Е, не не всички управляваме след употреба на алкохол!
Положението е толкова изпуснато, а и не се вижда никакво желание за оправянето му от страна на управляващите. При сегашната ситуация е необходим сигурен затвор за алкохол над определена граница, както и конфискация на автомобила! За превишена скорост напр.над 50км/ч-също! Едва тогава някои ще се стреснат! На обикновен път често се движат с 200км/ч, че и отгоре! За купените книжки също не се прави нищо! А и това чакане на ЖП прелезите 15-20минути също е безумие, останало от минали времена, което изнервя! 2-3-5 минути са съвсем достатъчни. Чудя се колко акта са съставени за неправилно изпреварване и кой изобщо го контролира. А е ясно, че най-много катастрофи стават заради това, както и заради употреба на алкохол и наркотици и заради превишена скорост. А те тръгнали да отнемат точки за неправилно паркиране!!!?????

Общи условия

Активация на акаунт