Отказ от личната да издаде бележка за извършени имунизации

  • 4 902
  • 34
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 7 325
Дали са неинформирани или не им изнася да са информирани. Аз съм на мнение че ако не си знаеш правата и не си ги търсиш никой няма да ти отвори очите. Едно врме за да взема детски надбавки ( една единствена година макар че детето ми е на 12 ) беше едно тичане, питане, отговори ала „ дръж го на тъмно та да му е ясно ” все едно служителките си ги вадят от джоба тия 18 лв, и накрая една жена от малцинствата ми разясни нещата подробно в замяна на това да ѝ попълних декларацията. И все още не ми е ясно, след като нещо ти се полага по закон толкова ли е трудно да ти го обяснят и дадат, тези които получават заплати за да го правят.

# 16
От момента, в който сте избрали нов лекар, новият личен лекар трябва да Ви издава всички документи. Старият личен лекар няма право да издава документи, защото Вие не сте му вече пациент. Единственото , което трбява да направите, когато си сменяте личния лекар е да си вземете цялата документация от предишния личен лекар. Предният Ви лекар няма вина и ангажимент към вас, а и новият също, ако не сте му представили документация за всички извършени имунизации. Иначе откъде ще знае дали децата Ви имат всички необходими ваксини?  Wink

# 17
  • Мнения: 2 011
От момента, в който сте избрали нов лекар, новият личен лекар трябва да Ви издава всички документи. Старият личен лекар няма право да издава документи, защото Вие не сте му вече пациент. Единственото , което трбява да направите, когато си сменяте личния лекар е да си вземете цялата документация от предишния личен лекар. Предният Ви лекар няма вина и ангажимент към вас, а и новият също, ако не сте му представили документация за всички извършени имунизации. Иначе откъде ще знае дали децата Ви имат всички необходими ваксини?  Wink
Когато  смених личната  док.  не съм си  вземала документацията - просто  си попълних бланката  за нов личен лекар  и  дадох на новия здравната  си  книжка  да се впише вътре ! Както казах - документацията ( досието ) на пациента се изисква по служебен път !  Не  нужно да има хър пър  между  вас и  предишния лекар , защото  винаги  ще има нещо от рода на " Колко  некоректно постъпи; Какъв неблагодарник си и пр. Никому не си  длъжна да обясняваш. Новия  лекар  и  стария  са длъжни да  си изискат  нужните документи!
  Всичко  върви по  служебен път ! 
 Никой в тази  държавица не си прави  труда да  те информира  за нещо или  ако го прави  е с голямо отегчение все  едно  прави  за теб огромна услуга !  #Cussing out

# 18
  • Мнения: 86
Благодаря на всички.
Въоръжена с отговора от НЗОК и с малко по-остър тон снощи се сдобих с заветните бележки.
Истината е,че на никой не му пука-ти си длъжен да бъдеш добре информиран Sick,така че мили момичета-да използваме интернет,за да си търсим правата.

# 19
Не знам какъв е този  служебен път , за който говориш.. Confused
Когато се отпишеш от предния личен лекар, той получава информация само че си отписан, а не при кой лекар отиваш. Тази информация я получава почти месец след като си се отписал, а понякога и повече от месец след това. Той те изтрива от пациентската си листа и няма информация къде и какво се случва с теб. Аз лично не мога да си представя и това да трябва да правят- да изпращат досиета. На лекарите работата е да преглеждат хора, а не да изпращат писма и документи.  Flutter Системата за обратна информация не съществува, дори не те знаят кога си в болница, ако не си минал през личния лекар преди това за направление за приемане. Това е проблема на системата, че информацията се губи някъде по пътя и лекарите излизат лошите, а всъщност проблема е в липсата на каквато и да е обратна информация.

Както и да е.. важното е, че вили 66 си е получила с въпросния документ, който и беше необходим.  Wink

# 20
  • Мнения: 2 821
Аз лично не мога да си представя и това да трябва да правят- да изпращат досиета. На лекарите работата е да преглеждат хора, а не да изпращат писма и документи.  

Новият личен чекар изисква от стария досието на пациента и това става между тях и пациента не се занимава и това е така, защото този пациент може да е хронично болен напр. и да има необходимост ежемесечно от лекарства и ако новият не знае историята на заболяването му и медикаментите, които е пил, ще стане една каша...какво ние си представяме и какви реално са задълженията са две различни неща...

# 21
Аз лично не мога да си представя и това да трябва да правят- да изпращат досиета. На лекарите работата е да преглеждат хора, а не да изпращат писма и документи. 

Новият личен чекар изисква от стария досието на пациента и това става между тях и пациента не се занимава...какво ние си представяме и какви реално са задълженията са две различни неща...
Оки, не ми се спори. Не мисля, че в работно време един лекар трябва да се занимава с пращане на писма, вместо с преглеждане на пациенти.
Все пак искрено се радвам, че не ми вървеше химията в училище  Wink
Не мога да си представя да работя при такива условия, при каквито работят днешните лекари. И милиони да ми плащат, пак не бих се навила. Peace

# 22
  • Мнения: 2 821
Аз лично не мога да си представя и това да трябва да правят- да изпращат досиета. На лекарите работата е да преглеждат хора, а не да изпращат писма и документи. 

Новият личен чекар изисква от стария досието на пациента и това става между тях и пациента не се занимава...какво ние си представяме и какви реално са задълженията са две различни неща...
Оки, не ми се спори.
Не съм те цитирала, за да се заражда спор...Все пак не е зле да поглеждаме малко по-далеч от собствения си нос Peace

# 23
Аз лично не мога да си представя и това да трябва да правят- да изпращат досиета. На лекарите работата е да преглеждат хора, а не да изпращат писма и документи.  

Новият личен чекар изисква от стария досието на пациента и това става между тях и пациента не се занимава...какво ние си представяме и какви реално са задълженията са две различни неща...
Оки, не ми се спори.
Не съм те цитирала, за да се заражда спор...Все пак не е зле да поглеждаме малко по-далеч от собствения си нос Peace
Това за собствения нос нещо не можах да го схвана? Изглеждам ти като човек, който не вижда по далеч от носа си ли? Поста ти определено ми прилича по-скоро на заяждане, което предизвиква спор
Изискването за това някой да праща нещо на някого, като този някой има професия лекар е малоумно. Ако твоето дете чака за преглед, а лекарят почне да лепи марки или да праща мейли, ти как ще се почувстваш?Flutter
Хубаво е да сте толкова критични към собствените си постъпки, колкото и към чуждите. Peace

# 24
  • Мнения: 2 821
Да поглеждаме по-далеч от собствения си нос = да приемем, че дадено нещо съществува, въпреки нашите разбирания и логика Wink

Системата може да е никаква, но лекарите получават пари за пациентите си на глава и имат интерес да придвижват всички необходими документи..Ако нямат никакво желание, то вероятно спират да бъдат ДжиПи Peace

# 25
Да поглеждаме по-далеч от собствения си нос = да приемем, че дадено нещо съществува, въпреки нашите разбирания и логика Wink

Системата може да е никаква, но лекарите получават пари за пациентите си на глава и имат интерес да придвижват всички необходими документи..Ако нямат никакво желание, то вероятно спират да бъдат ДжиПи Peace
Не мога да приема, че е нормално да съществува подобно малоумно изискване, лишено от всякаква логика. Не приемам, че е нормално да има подобно изискване. Както има изградена система, по която им събират глобите, така и трябва да им предоставят адекватна система за обмен на информация.
Все едно на продавачката в магазина, откъдето си купуваш хляб и мляко, да и вкарат задължението, да изпраща касовите бележки, ако някой си ги е забравил, до домашния адрес. Звучи малоумно, не мислиш ли?
Лекарите не получаван пари за изпращане на документация и досиета.  Peace  А и това е разход- и на време, и на пари. Разход, от който губят и пациентите, които чакат за преглед.
Интересно ми е , ако утре въведат някакво подобно абсурдно изискване в твоята  професия, дали пак ще мислиш така.. Едва ли.. Wink На чужд гръб и сто тояги са малко. Ако се поставиш на тяхно място, не знам. Особено, ако вкараш и лафа на някой пациент,за това, дали вижда по-далеч от носа си  Sunglasses

# 26
  • Мнения: 7 325
Вили е публикувала отговора на запитването си относно обсъждания проблем и там ясно е казано кой какви права и задължения има. При положение че в тази система има достатъчно много администрация няма никакъв смисъл пациентите да се вкарват в приключения обяснявайки на някой защо искат да се откажат от услугите му. Работата на лекарите е да преглеждат, поставят адекватни диагнози и т.н., но всеки лекар си има и сестра/секретарка която се занимава с документацията. Това че някой е решил да си спестява част от работата, не значи че хората трябва да се правят на маймуни за да оправят проблемите си.

# 27
Вили е публикувала отговора на запитването си относно обсъждания проблем и там ясно е казано кой какви права и задължения има. При положение че в тази система има достатъчно много администрация няма никакъв смисъл пациентите да се вкарват в приключения обяснявайки на някой защо искат да се откажат от услугите му. Работата на лекарите е да преглеждат, поставят адекватни диагнози и т.н., но всеки лекар си има и сестра/секретарка която се занимава с документацията. Това че някой е решил да си спестява част от работата, не значи че хората трябва да се правят на маймуни за да оправят проблемите си.
Едва ли някой ще те пита защо искаш да се откажеш от услугите му, когато просто отидеш да си вземеш документацията, а дори и да те попита - ти не си длъжен да даваш обяснения на никого. Аз лично съм взимала документите на дядо ми и никой нищо не ме е питал. Зависи си от лекаря и от пациента.
А и не всички лекари работят със сестра. Като цяло работата на сестрата е да извършва някои манипулации, а не да праща писма. Нито един лекар не е учил 6 години, че и отгоре, за да му въведат изискването да праща писма примерно. Медицината е нещо друго и в момента е в това трагично състояние цялата здравна система, точно поради липсата на нормални условия на работа. Лекарите са затрупани от подобни абсурдни изисквания, които им пречат да си вършат основната работа- да преглеждат и лекуват пациенти.

# 28
  • Мнения: 7 325
 Именно - зависи от лекаря и от пациента. По нагоре съм описала ситуацията със старата лекарка. Въпреки че беше преди доста време още я помня. Доста от познатите ми са се сблъсквали със същото ( да не кажа всичките ) когато са правили такива промени. Ако бях проблемен пациент, може би нямаше да има подобни изпълнения, но при положение че бяхме двама ( аз и дете ) и я посещавахме не повече от 2 пъти в годината без претенции за направления и каквото и да е .... явно не и стана хубаво че си отиваме, и не не съм длъжна да давам обяснения, но документите ми трябваха спешно и беше важно да разбера кога ще станат нещата, при други обстоятелства изобщо нямаше да се занимавам. А това че системата има много сериозни грешки е факт, но от цялата работа страдат единствено и само пациентите.

# 29
Именно - зависи от лекаря и от пациента. По нагоре съм описала ситуацията със старата лекарка. Въпреки че беше преди доста време още я помня. Доста от познатите ми са се сблъсквали със същото ( да не кажа всичките ) когато са правили такива промени. Ако бях проблемен пациент, може би нямаше да има подобни изпълнения, но при положение че бяхме двама ( аз и дете ) и я посещавахме не повече от 2 пъти в годината без претенции за направления и каквото и да е .... явно не и стана хубаво че си отиваме, и не не съм длъжна да давам обяснения, но документите ми трябваха спешно и беше важно да разбера кога ще станат нещата, при други обстоятелства изобщо нямаше да се занимавам. А това че системата има много сериозни грешки е факт, но от цялата работа страдат единствено и само пациентите.
Страдат и лекарите, и пациентите. Peace Лекарите ги глобяват по абсурдни казуси и им въвеждат малоумни изисквания.
Аз, както казах, не съм се сблъсквала с подобно отношение от страна на лекаря, откогото вземах документите. Но никой не дължи обяснения на лекаря си , защо се презаписва при друг. Peace Не знам как лекарят ми ще има време да ми задава въпроси и да ми вдига скандали, при положение, че пред кабинета му чакат 20 човека и е затрупан от работа. Но си зависи от лекаря, както казах. А и от начина , по който пациента си поиска документите, защото аз съм виждала супер груби,  неуважителни пациенти . Ако влезеш със скандал, нормално е и да получиш такова отношение в отговор. Присъствала съм на случай , в който пациент влезе и изхвърли от кабинета на лекаря, друг пациент, който се държеше отвратително с лекаря си, говорише като див простак и се чуваше чак отвън в чакалнята.  Peace
Така че случаи много..

Общи условия

Активация на акаунт