Предучилищна - набор 2005

  • 35 621
  • 740
  •   1
Отговори
# 75
  • Мнения: 1 418
аз исках да запиша детето в 43-то училище.Обадих се по тел и ми казаха че записването става след 01.02.Нямам представа дали за всички училища е така.

# 76
  • Мнения: 2 407
Дайте някой хубав сайт, в който има подробна информация за всички училища.
http://www.rio-sofia-grad.com/

# 77
  • Мнения: 1 849
  Моето дете е родено 2005 и досега не е посещавало детско заведение. Интересът ми е към училище, защото там децата имат по-кратко време контакт, а и отсъствията не се следят толкова строго и ние ще можем да си отсъстваме на воля. Предучилищната бе въведена задължителна заради децата, които не владеят добре български. За моето дете бълг. език е майчин. Защо тогава да учи предучилищна? Заради документа, който ще му издадат в края на учебната година. При мен въпросът е друг - иска ми се да го запиша там, където после ще учи първи клас. Живеем в Павлово и около нас са 2-ро, 52-ро и 5-о училище. Дали имате мнения за тях?

За въпросните училища нямам мнение, далече са ми.
Предучилищната от 5 години се въведе заради децата, които не владеят български, а предучилищна за 6 годишните винаги е имало още от мое време.
Като майка "минала" веднъж по този път бих могла да кажа, че не знанията са основополагащите при предучилищната, а адаптацията към новата среда и към новите изисквания. В класа на сина ми децата от градините до средата на втори срок в първи клас не можеха да свикнат с дисциплината, със задълженията и с отговорностите и за тях прехода беше много тежък. Не е вярно, че не се следят отсъствията, е не е строго, но нашата учителка каза, че няма да даде документ за завършване на деца с повече от един месец отсъствия (неизвинени).

Щерката ще я запиша в училището в което учи сина ми. За съжаление няма да е учителката която преподаваше на сина, но се надявам да е добра и да води занятията както нашата. Когато синът беше предучилищна бяха подредили масите П образно и по средата имаше килимче. Често сядаха на килимчето да си играят или учителката да им чете. Чак втория срок подредиха чиновете на редици, но килимчето остана най-отзад и там играеха в междучасията.

# 78
  • у дома
  • Мнения: 7 167
  Моето дете е родено 2005 и досега не е посещавало детско заведение. Интересът ми е към училище, защото там децата имат по-кратко време контакт, а и отсъствията не се следят толкова строго и ние ще можем да си отсъстваме на воля. Предучилищната бе въведена задължителна заради децата, които не владеят добре български. За моето дете бълг. език е майчин. Защо тогава да учи предучилищна? Заради документа, който ще му издадат в края на учебната година. При мен въпросът е друг - иска ми се да го запиша там, където после ще учи първи клас. Живеем в Павлово и около нас са 2-ро, 52-ро и 5-о училище. Дали имате мнения за тях?

За въпросните училища нямам мнение, далече са ми.
Предучилищната от 5 години се въведе заради децата, които не владеят български, а предучилищна за 6 годишните винаги е имало още от мое време.
Като майка "минала" веднъж по този път бих могла да кажа, че не знанията са основополагащите при предучилищната, а адаптацията към новата среда и към новите изисквания. В класа на сина ми децата от градините до средата на втори срок в първи клас не можеха да свикнат с дисциплината, със задълженията и с отговорностите и за тях прехода беше много тежък. Не е вярно, че не се следят отсъствията, е не е строго, но нашата учителка каза, че няма да даде документ за завършване на деца с повече от един месец отсъствия (неизвинени).

Щерката ще я запиша в училището в което учи сина ми. За съжаление няма да е учителката която преподаваше на сина, но се надявам да е добра и да води занятията както нашата. Когато синът беше предучилищна бяха подредили масите П образно и по средата имаше килимче. Често сядаха на килимчето да си играят или учителката да им чете. Чак втория срок подредиха чиновете на редици, но килимчето остана най-отзад и там играеха в междучасията.

При нас пък беше точно обратното -децата ,които не бяха посещавали ДГ се адаптираха много по-бавно и по-трудно от другите...Обяснявам си го с факта,че учителките ни в ДГ бяха невероятни,научиха децата на много неща ,не само полезни им за училище,а най-вече и на разбирателство и взаимопомощ,а и ядрото на класа-повече от половината деца бяха от една и съща група на ДГ Имахме късмет,че и в училище попаднахме на страхотна госпожа,която намери начин да сплоти всички деца...Така че изводът не е нито, че ДГ е по-добра за предучилищна,нито училището,всичко си зависи от учителките и това е.

# 79
  • Мнения: 998
Да се запиша и аз. Най-вероятно ще продължи в детската градина юнакът, но все пак мисля и за първи клас. Баткото беше в 133 СОУ (руското зад Коня), но няма шанс малкият да е при същата класна, а заради училището не си заслужава да записвам малкия там.

# 80
  • Мнения: 1 418
преди два дни се записахме в 43-то училище.След колебанието кое да бъде училището решихме да е това.Дано да сме направили правилният избор

# 81
  • Мнения: 784
Вълничка, това означава ли, че не препоръчваш 133-то! Имах друго мнение за там.

# 82
  • Мнения: 382
Мами, избирайте учителката, а не училището. Дори и в "най-добрите" училища, с най-добрата база, има учители, на които не им се работи или са там, без да имат призвание да учат децата.

# 83
  • Мнения: 998
В отговор на последните две мнения - да, не го препоръчвам. Ако имате избран класен ръководител за първи-четвърти клас и нямате желание за извънкласни занимания, не разчитате детето Ви да научи руския език в училище и сте готови да правите ремонти със собствени средства във всяка една класна стая, в която се местите - може и да го запишете там.
Но всъщност, ако мислим в посока, че основното което искаме от училището е да научи децата ни да пишат и да четат - добрият учител е основното, което трябва да изберем, независимо от училището.

# 84
  • Мнения: 382
Вълничка (морска), повечето училища предлагат горе-долу еднакви извънкласни занимания (поне на мен така ми се струва, а може и да греша). За мен много важен е учителят, защото в началното училище се полагат основите, върху които ще се гради по-нататък. И какво от това, че детето ми ще е пяло в хор (примерно), ако не ходи с желание на училище (за това много голяма роля играе учителят), има сериозни пропуски по основните предмети и няма да е конкурентоспособно в по-горните класове. А извънкласни занимания могат да се организират и извън училище. Не твърдя, че ако са на едно място, няма да е по-добре, напротив. Но ми се струва, че е трудно, да не кажа невъзможно, да се намери училище, отговарящо на всичките ни изисквания. А иначе това, което си писала за училището, наистина не звучи добре.

# 85
  • Мнения: 998
Сигурно наистина няма училище, което да отговаря на всичките ни изисквания, затова всеки трябва да прецени, какво е важно за него.
Абсолютно съм съгласна за учителя Peace
Моят опит с големия ми син беше, че благодарение на класната материалът се усвои много добре (но класният не преподава по всички предмети и някои куцаха !!!) и дисциплината в класа беше на ниво. Винаги ще оценявам, какво направи тази учителка за детето ми  bouquet
Но индивидуално моето дете не се чувстваше най-добрия ученик, макар да полагаше усилия и имаше нужда да бъде добър в нещо друго. Затова за мен извънкласните занимания също бяха от голямо значение за неговото самочувствие и развитие. Не виждам например, защо един шах не предлагаха дори в училище...
В момента момчето ми е петокласник. В 133 английският започва от 5 клас и започна с входен тест?!?! #Crazy Представяте ли си децата, които не са посещавали английски до момента извън училище?! И досега не мога да разбера системата по английски там.
За руския език - добре се овладяваше докато синът ми освен в училище, развиваше уменията си и в занималнята с учителката рускиня. Но в момента имам чувството, че елементарни неща не може да каже в правилни изречения на руски език, а вече го учи за 5та година!!!
Спирам вече.  Hug 

# 86
  • Разпиляна във въображението
  • Мнения: 24 952
За мен също определящо ще е учителят. Дано в това училище, към което съм се насочила, да се падна на учителките, които ми похвалиха Wink

# 87
  • Мнения: 784
Да, май трябва да сменим посоката на дискусия - препоръки за конкретни училели/ДГ или у-ще/, а не-училища/ДГ. Вярно е, че някои родители се засласват по "рисунките по стените в у-ще или кабинета с компютри", а после се падне учителка-смотличка.  Peace

# 88
  • София
  • Мнения: 44 285
да, но не е ли малко трудно от сега да се каже кой ще води първите класове...след реално повече от година и половина...те тези учителки я напуснат, я се преместят на друг клас, я излязат майчинство....

# 89
  • Мнения: 1 849
В нашето училище винаги са започвали записванията в първите дни на февруари, но тази година още не са решили колко и какви предучилищни групи ще има.  Confused

Общи условия

Активация на акаунт