Психолог в ДГ- какви са ангажиментите към д&#

  • 1 452
  • 14
  •   1
Отговори
  • Мнения: 11 930
Темата е за психолог в ДГ, но ми се иска да остане тук,за да отговорят и майки на деца в училищна възраст, ако са запознати.Интересна ми е и работата на училищните психолози.

На родителска среща се запознахме с психолог в ДГ,  млада дама, която е там буквално от дни.Съвсем набързо обясни, че опознава децата и съобщи работното си време.

затова задавам тук въпроса си-какви са точно ангажиментите на психолога към децата, с какви въпроси сте се обръщали към психолог и дали се е създало доверие м-у него и родителите.

Моля, споделете!

# 1
  • Мнения: 420
Почти същите като на училищния. С тази разлика, че възрастовата група е различна и логично някои от методиките за работа и диагностика са по-различни. 

# 2
  • Мнения: 11 930
Само с поведенчески проблеми на децата ли се занимава, или влияе пряко върху общуването им, следи развитието им, уменията?Какви са професионалните му задължения извън контактите с родители?

# 3
  • Мнения: 3 423
Детският психолог в предната частна детска градина, изобщо не ми съдейства за нищо. Единствено искаше да ме навие да си плащам за допълнителни занимания по правилно произнасяне на буквичката Р, било спешно 4 годишното дете да казва Р....
Аз - "Детето ми е в стрес, отначало добре се адаптира , но нещо го е наплашило и имаме проблем"
Психолога -  " Аз не виждам проблем в адаптирането, но препоръчвам спешно да започнем да работим срещу допълнително заплащане за буквичката Р..."
Няколко майки ми се оплакаха, че и тях така е изнудвала за допълнително заплащане и спешен проблем с някоя буква.
В никакъв случай не ми създаде доверие, ни ми помогна.
Това бе един от най- малките проблеми на градината и я напуснахме.

# 4
  • Мнения: 420
Ако е съвестен и добре подготвен би могъл да:
Следи развитието на децата.
Подпомага работата на учители и родители, съобразно индивидуалните характеристики на детето.
Може да диагностицира основни поведенчески и емоционални отклонения, да съдейства на родителите за намиране начини за преодоляването им или насочването им към специалисти.
Може да подпомогне комуникацията между родители и дете или учители при определени ситуации.
Може да информира родителя и да дискутира поведението на детето, неговите възможности и компенсации.
Не може-
Да поставя диагноза.
Да извършва терапевтична работа, освен ако няма поставена диагноза с препоръки за такава от съответния специалист и той има необходимата квалификация за това.
Ако се сетя още нещо ще пиша.

# 5
  • На небето
  • Мнения: 5 530
В нашето училище не знам да има психолог, не ми се вярва да няма, но нито сме го видели, нито сме чули за него. А в класа на сина ми има деца с проблеми, които имат проблем с адаптацията, които са свръх чувствителни, който имат психически и психологически проблеми, такива с забавено развитие. Дечицата са чудесни, но много трудно се справят и им е много тежко понеже се отделят за първи път от родителите си.
Много от нещата които описа Шматчица се налага родителите да ги правят.

# 6
  • Мнения: 420
Родителите така или иначе извършват почти цялата работа. По препоръка на психолог и учител /и по техни наблюдения/ може да се "подкани" родителя на детето със съмнения за изоставане в интелектуалното развитие, да бъде насочено към екип специалисти, които да диагностицират има ли такова, степен, да изготвят препоръки за работа, и да назначат работа със специален педагог. Процедурата обаче е доста тежка, необходими са много документи, които някои от родителите изобщо не желаят да набавят или се оправдават с това, че всико изисква време. По-лесно е без тях /за родителите, не за персонала или децата/.

# 7
  • Мнения: 11 930
Ами въпросът ми беше във връзка с психолог в детската градина, а очаквах да се включат и майки на деца в училищна възраст, тъй като там се предполага натрупан опит- ДГ и след това училище.Затова изрично писах защо темата ми е в "Нашите деца", но щом е преценено, че е по-правилно, нека остане тук.Надявам се, че майки на деца във всякаква възраст ще споделят.

# 8
  • Мнения: 13 330
Детският психолог в предната частна детска градина, изобщо не ми съдейства за нищо. Единствено искаше да ме навие да си плащам за допълнителни занимания по правилно произнасяне на буквичката Р, било спешно 4 годишното дете да казва Р....
Аз - "Детето ми е в стрес, отначало добре се адаптира , но нещо го е наплашило и имаме проблем"
Психолога -  " Аз не виждам проблем в адаптирането, но препоръчвам спешно да започнем да работим срещу допълнително заплащане за буквичката Р..."
Няколко майки ми се оплакаха, че и тях така е изнудвала за допълнително заплащане и спешен проблем с някоя буква.
В никакъв случай не ми създаде доверие, ни ми помогна.
Това бе един от най- малките проблеми на градината и я напуснахме.

Оправянето на говорните проблеми е работа на логопеда. Като малка голямата ми дъщеря също имаше проблем със "р" и "л" и ходи
в детската градина  към 3 месеца на логопед и ги оправи. Плащаше се допълнително, ама нямам спомен какво. Работата на логопеда е коренно различна от работата на психолога.
В училище имаме психолог, но не ни се е налагало нито съм чуло за някое дете от класа на дъщеря ми да му е трябвало. Все пак психолог предполага, че има някакъв проблем,който трябва да се разреши или може би помага на учителите да се справят в определени ситуации.
Каква им е точно работата в ДГ или училище може би най-точно може да каже някоя мама от сферата.

# 9
  • София
  • Мнения: 16 070
В техникума на дъщеря ми имаше психоложка. Ползата от нея не видяхме, само проблеми създаваше. Млада жена, без опит, а иска да се покаже, че работи.  Първо се захвана с момиче от класа на дъщерята - то беше осиновено/циганче/, напълни му главата с глупости за първична рана, за биологична майка, караше го да иска разсиновяване. Успешно се справи със задачата да  му провали живота - започна да бяга от дома, вече е дилърка, спи където намери, не завърши.
После се опита да изкара, че дъщеря ми е проблемна - защото била с баща неизвестен. Проучила документите, къде работя, къде живеем. Започна и на нея да и пълни главата с глупости. Уж била ощетена, нямала пълноценно семейство, липсвал и баща. Детето и казва, че няма такова нещо. Че няма как да и  липсва нещо непознато, че имаме друго семейство.
Дамата не миряса докато не нахлух с шут в кабинета и не я хванах за гушата/буквално/.
Обясних и много отчетливо кой и какви липси има и и забраних да се доближава до детето ми.
Други родители също имаха ядове с нея и неадекватното и поведение.
На следващата година съкратиха бройката.

# 10
  • Evil thoughts can hide, I'll help release the mind I'll peel away the skin, release the dark within.
  • Мнения: 1 327
Трябва ли във всяко у-ще да има психолог? В нашето няма.

# 11
  • На небето
  • Мнения: 5 530
Aisha тази жена е за съд, не за саморазправа, понеже ще продължи да практикува някъде другаде и там ще вреди на други деца.
 
Seanon Би трябвало във всяко училище да има.  newsm78 Въпреки, че в нашето не съм чувала да има, а и не съм го виждала, но днес ако не забравя, ще попитам.

Светкавица в класа на сина ми децата са между 4-5г., но има паралелка с 3-4г. деца. Мисля, че всички са в тази възраст на ДГ, но поради някаква причина, било липсата на бройка в градините или нещо друго, има паралелка в училище, която е нещо като половин дневна занималня. Ако имаш конкретен въпрос задай го. Така е малко трудно да преценим какво да кажем, понеже не знаем какво точно търсиш, като информация. Шматчица мисля, че добре е обяснила, каква би трябвало да е работата на психолога.

# 12
  • Мнения: 11 930
Чудя се каква е ролята  всъщност./На психолога/
Детето ми е расло до 2г.8мес.в ДМСГ.Госпожите знаят, нямаше начин, тъй като трябваше да обясня защо съм изпуснала конкурсите за ДГ.И сега се чудя, ако психологът знае/ научи за тази подробност от биографията на сина ми, дали няма да се фиксира в нея, търсейки благоприятна сфера на професионалното си развитие.И дали образно казано, няма да му се лепне някой етикет на детето.
От друга страна се чудя дали да се възползвам от индивидуални консултации за някои специфчни особености в развитието на детето.Предполагам, всички сте чували, че има социални дефицити, когато детето е расло извън семейна среда.
Но аз имам два не особено сполучливи опита в консултиране с психолог.Единият дори не беше за моето дете, просто бях посредник в намирането на специалист, защото беше много отдавна и такива специалисти нямаше под път и над път.И в двата случая- не ми се обясняват подробности-но резултат ,дори като практически съвет- никакъв.

Това са ми притесненията и чуденките.

# 13
  • Мнения: 420
Разпитай за отзиви от работата му с децата от ДГ. Нищо не ти пречи да се срещнеш и с него/нея. Никой психолог не може да задължи родители или деца да работят заедно. Основата на самото психологично консултиране вече ще е подкопана. Естествено има и изключения. Но отново решението за задължителност не идва само и единствено от психолога.

# 14
  • На небето
  • Мнения: 5 530
Съгласна съм с Шматчица . Ако имаш притеснения, нищо не ти пречи да се срещнеш с въпросния психолог и той да направи оценка дали детето ти има нужда от допълнителни консултации, терапии или нещо подобно. А и мисля, че някъде в нета бях срещала безплатни консултации с психолог. А и като имаш Интернет е лесно, търсиш нещо, отиваш при дядо гугал, и той ти дава нужната информация (губиш само време за четене, нищо повече), за това в твоя град къде има психолози, на какви цени работят, колко са добри и т.н.

Общи условия

Активация на акаунт