Курс по английски език в International House in Sofia

  • 22 782
  • 82
  •   1
Отговори
# 30
  • София
  • Мнения: 1 318
Фата, благодаря!
Моето дете е съвсем начинаещо. Тук също цените са малко по-високи на фона на останалите школи /Алианс, Британика и т.н/, но пък и отзивите са по-добри.

# 31
  • Мнения: 186
Да, но тук и двата срока са с "нейтив спийкърс". Те правят курса различен от останалите споменати. Британика изобщо не ми се коментира.
В Бритиш каунсил беше супер, докато не взеха да пласират бг-учителки, които моето дете веднага разконспирира, въпреки че не им бяха казали (явно разликата се долавя дори от едно 7-годишно дете). Това беше преди време, не знам сега как е.
В Аво-Бел, например, единия срок е с нейтив и там няма проблеми, но ако втория срок случите на слаб нашенски учител, става неприятно. Така се случи при нас. Детето не искаше да ходи. Оплаквахме се цялата група, но  промяната беше едва доловима.
От всичко казано не искам да обидя нашите учители по езици. Сигурна съм, че има прекрасни професионалисти, но ние засега имаме 100% попадения с англоговорящите и около 50% с български учители по англ.ез. Затова залагам на по-сигурното. Предполагам, че нещо куца в подбора и контрола на преподаватели в школите.
Мисля, че може да отидете да се срещнете лично в школата или на пробен час на есен. Така най-добре ще почувствате за какво иде реч. Надявам се заради нас самите да запазят нивото. Успех!

# 32
  • Мнения: 27
Всички учители в IH Sofia са нейтив, да. Няма изключения. Simple Smile http://www.ihsofia.com/prepodavateli.html

# 33
  • Sofia
  • Мнения: 2 474
Знаете ли дали учителите са филолози ? Аз се притеснявам от мисълта, че на детето им е възможно да перподава  американец или англичанин, който по някакво стечение на обстоятелствата живее в България.

Другото което ме безпокои, че при сформирането на групите се събират деца с доста различно ниво...

# 34
  • Мнения: 186
Повечето проподаватели си имат профили на сайта. Не са просто англоговорящи, а с нужното образование и опит. Прегледай ги. На щерка ми последно Роб и' е преподавал и тя много го харесваше.
Tова за децата с различно ниво не го разбрах. И тук, както и в другите школи, си има разни нива. На моето дете по мои обяснения  по телефона му определиха нивото и беше съвсем добре.

# 35
  • Мнения: 363
моята дъщеря също посещаваше курса миналата година. Започна при Дейвид и беше много доволна, после се прехвърли при Карл и каза, че не наблягат много на граматиката а само говорят.
Реших да проверя как наистина са нещата и се записах самата аз на курс и попаднах на най-добрия учител който съм срещала през живота си Нора Съливан. За съжаление тя се върна в Англия, но тази година отново ще запиша дъщеря си на курс при тях.

# 36
  • Sofia
  • Мнения: 2 474
Благодаря Ви момичета!!! Много сте мили и много ми помагате така в моите тежки колебания    bouquet

Аз нямам нищо против ако дъщеря ми попадне в школа, където се набляга повече на разговорния английски отколкото на граматика, защото опита ни до сега в други школи беше негативен именно с това, че се преподава твърде много граматика на малки деца, които нямат концепция за възрастта си да разберат няколко сложни времена и ефекта съответно от целогодишно посещение е формиране на негативно отношение към езика.

Притесненията и съмненията ми са единствено в това детето ми на което предстои да бъде 3ти клас да не бъде обучавано с деца, които са с по-ниско ниво, тъй като не бих искала времето, което до сега сме инвестирали да бъде загубено.

Притеснявам се че понякога когато школите се затрудняват да съберат група са склонни да записват деца с твърде различни познания в една група.

В конкретния случай на моя близка са предложили да запишат в една и съща група двете й деца, при положение, че едно дете е на 7 години и почти до сега не е учило английски и по-голямото й дете, което е на 10 години и от близо 5 години се занимава с езика и бих казала, че детето добре се справя.


Знаете ли кои са нивата на които преподава Робърт ? На нас при теста, който ни проведоха, ни съобщиха, че ще бъдем в негова група. В същото време детето ми е със завършен курс A3.

чудя се на нейната възраст  - 9 години - дали Pre Intermediate или Intermediate ще е подходящо ниво за нея и в какво всъщност се изразява разликата между тези две нива в обучението в IH ?

# 37
  • Мнения: 27
Alegra, по каква класификация е ниво А3? Може би А2? Ако сте правили тест, той би трябвало да определи нивото на детето. Децата са разпределени в групи не само по знания, определени на база теста, но и по възраст. Би трябвало тук да попадате вие: http://ihsofia.com/ezikovi-kursove-za-deca/angliiski-uchenici-9-12-godini/ Simple Smile
Разликата в нивата е, разбира се, в граматиката и лексиката - В1 надгражда А2, това би трябвало да е ясно. Ето още полезна информация, която не е на International House, а си е общоприета европейска рамка (мисля, че е известна на всички, които са се занимавали с език Wink ): http://ihsofia.com/dati-ceni/evropeiska-ezikova-ramka-niva/
Успех! Simple Smile И бързо достигане до С2 Wink И да почвате с немски! Wink
 

# 38
  • София
  • Мнения: 5 052
В езиковите гимназии в 8-ми клас имат по около 18 часа седмично АЕ. При около 36 учебни седмици /не знам точно колко са/ това прави около 650 учебни часа за годината.
Един езиков курс се състои от около 120 учебни часа в годината, т.е.  5 години курс се равняват на хорариума на 8-ми клас в езикова гимназия. При това в единия случай говорим за малки деца, а в другия случай - за гимназисти.
С това искам да кажа, че човек трябва да е реалист по отношение на очакванията и изискванията. Доброто владеене на езика изисква много практика, много преговор, много труд - упражнения, преводи в двете посоки, преразкази, съчинения, учене на текстове наизуст.
Аз не очаквам, че например едногодишен курс по В1 непременно означава овладяване на това ниво.
Може би бих записала детето на В2, но с идеята допълнително да се занимава по учебник от В1. Или обратно - бих го записала отново на В1, но по друга учебна система/ с възможност за самостоятелна работа по някои текстове от В2 например.
Личният ми опит с IH е, че да, децата не са непременно на едно ниво в дадена група, но това не се отразява на темпа на работа. По-скоро децата, които са по-назад, имат два пътя: или да се мобилизират и с повече усилия да наваксат, или да се откажат /и евентуално да преминат в по-ниско ниво/. Но със сигурност напредналите ученици не биват ощетявани. Друг е въпросът, че хорариумът от 120 часа е малък, както вече писах, и за едно по-задълбочено усвояване е нужна или доста самостоятелна работа у дома, или заделяне на две години за по-качествено покриване на горните нива /от В1 нагоре/, в случай че се разчита основно на курса, а не и на задълбочена работа у дома.

Последна редакция: вт, 12 авг 2014, 13:51 от Prizma

# 39
  • Мнения: 27
Едно време в езиковата гимназия имахме всеки ден по 4 часа език + 2 часа друго (математика, БЕЛ, физическо, рисуване, музика Simple Smile ), както и задължителна занималня нови 4 часа, на която пишехме домашните си, взетите 100-150 думи от училище по 10 пъти. Освен тези 8 часа, на занималнята ни даваха и домашно... Та имахме по 10 часа език средно на ден. Как да сравня образованието днес (като цяло) с онова преди... Simple Smile

# 40
  • София
  • Мнения: 5 052
Вероятно и сега така /или по подобен начин/ се учи език е езиковите гимназии.
При нас занималня нямаше, но у дома падаше здраво учене. Особено в тогавашния 8-ми клас /след подготвителния/, когато изведнъж се изсипаха биология, история, химия и география /уроците за разказване + новите термини/ на английски към "обикновения" английски /а ни се падна един учител, който искаше наизуст да учим по 3-4 страници текстове - от Оливър Туист и до днес имам някакви проблясъци/, натоварването не беше никак малко.
Затова писах, че очакванията към езиковите курсове по принцип като заместител на езикова гимназия трябва да са реалистични. Количеството труд и времето за работа са от съществено значение за усвояването и придобиването на езикови умения.
А иначе всеки, който е избрал този път за учене на езика, вместо езикова гимназия ,трябва добре да си проучи предлаганите възможности.
Синът ми посещава курсовете в IH House и съм доволна от резултатите и от начина за постигането им - без къртовски труд се справя добре за възрастта си.

Последна редакция: чт, 21 авг 2014, 13:01 от Prizma

# 41
  • Мнения: 27
Синът ми посещава курсовете в IH House и съм доволна от резултатите и от начина за постигането им - без къртовски труд се справя добре за възрастта си.

Ако ми позволите лично мнение - има две причини основни за успеха: native speakers и детето - ако то не поема, и трима native speakers да му преподават, все тая!  Hug

# 42
  • София
  • Мнения: 5 052
Ако ми позволите лично мнение - има две причини основни за успеха: native speakers и детето - ако то не поема, и трима native speakers да му преподават, все тая!  Hug

Така е, но не всички родители си дават сметка за това.
По-горе писах: " в единия случай говорим за малки деца, а в другия случай - за гимназисти" и тъкмо това имах предвид - децата са с различна възприемчивост към езиците, но в по-горните класове по-трудното усвояване може да се компенсира със самодисциплина, самоконтрол и висока работоспособност - умения, които при малки деца трудно се срещат.
Пак по тази причина мисля, че ранното езиково обучение не е подходящо за всички деца, т.е. не е достатъчно ефективно откъм инвестирани време и финанси спрямо постигнатите резултати.

# 43
  • Мнения: 27
И тук набързо да споделя, минавайки из бг-мамма Simple Smile http://ihsofia.com/14541/

# 44
  • Мнения: 3 379
По повод покриване на нивата в школите по езици - не вярвайте на школа, която твърди, че за 120 уч.ч годишно ще покрие цяло ниво, примерно В1. Обикновено за това са нужни 2 години - т.е. поне 240 уч.ч. В нашата школа детето започва 6-та година (ходи от 5-годишен) и тази година започват да учат за ниво В1, като за покриването му ще са нужни 2 години и то само ако резултатите на детето и през двете години са над 90%.

Общи условия

Активация на акаунт