Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 14

  • 91 139
  • 744
  •   1
Отговори
# 720
  • Мнения: 75
Катина здравей,постарах се да оправя настройки на страничката на кооператива.
Как виждам аз кооператива,като формат не по-различен от действащите с които се запознах
 http://priateli.info/?page_id=1735 & http://ri-ri-ra.blogspot.com/
Майките в кооператива участват според времето с което разполагат,избират заедно заниманията на децата си,арт,музикални и най-важното педагога и методите на обучение.За сега финансово не мога да кажа как ще стоят нещата,но със сигурно знам че ще бъде по достъпно от частна градина която за мен единствена възможност за интеграция и социализация на Вики.
Тъй като посещенията в кооператива с мама са възможни за разлика от повечето градини,и само и единствено майката решава кога и за колко време да остави детето,адаптирането на деца като моето е напълно възможно.
Майките,могат разбира се да посещават и почасово,обявените занимания които са отворени извън основната група.
Това което знам,е че аз последните месеци с желанието си да подобря способностите на дъщеря ми за комуникация,детското в мен се пробужда и игрите ни стават все по- лесни и разбираеми за Вики.
Мисълта ми е следната вярвам,че поради стеклите се обстоятелства,знанията които сме натрупали могат много да помогнат за интересни и градивни занимания за деца,независимо дали са с дефицити или не.
За сметка на нашите знания децата ни ще посещават място на което,няма да има значение дали,и какво нашите деца НЕМОГАТ, а какво могат,
 малък пример от градината :

Аз -Слагайте Вики,на гърне вкъщи от три месеца е без памперс
Възпитателката- Но тя не говори,как да я слагаме.?

Ще пиша скоро пак,скачам  cook cook...........



# 721
  • София
  • Мнения: 4 412
v.i.k.i , много се радвам, че си се замислила за кооперативите. Ето директен линк към статията за кооперативите.
Сигурна съм, че майкте с деца 2-3 години все по-често ще обръщат внимание на тази възможност. Ние сме посещавали първият такъв център и съм видяла предимствата. Ето и подобна организация, създадена от Франсоа Долто. Аз доста четох за последователи й в Белгия и прилича на кооперативите.
Аз си мисля, че общината трябва да приеме тази идея и да подпомага кооперативите, в които има едно дете с ЛКК или насочено към логопедична градина. Винаги ще бъда готова да подпомагам тази идея, защото тя е шанс за деца в ранна възраст. За 4-5 години се видя какво е отношението в ясли и градини към децата със СОП в София.

# 722
  • Пловдив
  • Мнения: 1 428
Момичета, ще ви извадя от тематиката, която разисквате сега. Но не мога да не се изхваля с моето гардже. Днес Ванко съвсем съзнателно употреби последния въпрос, който липсваше в речника му - въпросът"ЗАЩО".  newsm44
Имам чувството, че това, че детето не задава въпроси, ми беше като някакъв препъни камък, и постоянно се питак кога ще стане най-накрая, кога Иван ще започне да задава въпроси. Е почна, но това"ЗАЩО" до ден днешен не беше го употребявал. А днес като пътувахме видя един чифт гуменки вързани и запратени върху електрическите жици и детето се заинтересува Защо са там.

# 723
  • Мнения: leet
Фондация "Стъпка за невидимите деца на България"- организация от родители на деца от аутистичния спектър от цялата страна, организира презентация, съвместно с "Либера Институт" и Биофитбек кабинети "Ненхоф"за родители, специалисти и заинтересивани на биофитбек метода и барабанотерапията на 19.12.2010 г., неделя в Зала 10, ет. 8 на НДКот 10.30 часа до 14.30.
Входът е свободен, разбира се!

Биофитбек метода и барабанотерапията са подходящи и за стресирани възрастни и деца с проблем с концентрацията.

Биофитбека подпомага увеличаване концентрацията и приучаване "как да се концентрираме" и използваме максимално възможностите на мозъка си. Методът биофитбек (невротренинг) е разработка на НАСА, служела за обучение на космонафтите да "избягват стреса", а в последните 10- ина години се използва успешно за терапии на деца с аутизъм, хиперкативност, хора с неврологични заболявания и възрастни и деца, целящи да повишат концентрацията си и повишат качеството си на работа и живот.

Барабанотерапията ( ритмологията), изхождайки от факта, че ритъмът е в основата на живота, в основата на доброто психично здраве, подпомога повишаване мозъчната активност и ефективността на мозъка ни. Изследванията показват, че ритмичната музика е един от най- ефективните начини за предизвикване на синхронизация на мозъчните вълни.

http://www.youtube.com/watch?v=sJaaFVurSSA

http://www.youtube.com/watch?v=HsLjuGLUvVc

http://www.facebook.com/pages/Autism-Bulgarian-mothers-and-celeb … /151231941575326#!/video/video.php?v=1701263261044&oid=151231941575326&comments

http://www.youtube.com/watch?v=NXbGjkV0UYU

Последна редакция: пн, 06 дек 2010, 00:57 от Kezaja

# 724
  • Мнения: 998
Kezaja , благодаря за информацията. Доста дълга презентация?! Иначе аз като специалист и като човек съм фен и на двата метода. Барабаните на мен лично много ми допадата, а и те въздействат върху алфа вълните, също както и при Биофитбек-а се получава, но там възможностите са по-широки. Ако някой още не познава методите, препоръчвам да отидете. Сигурна съм, че ще е интересно и за майки в другите теми (за дислексия или за хиперактивност), но дали е коректно да пуснем инфо там, при положение че е за деца от аутистичния спектър.
Kezaja, а знаеш ли дали ще има баранен кръг - демонстрация от Либера? Може би за целта ще е добре и децата да присъстват?

# 725
  • Мнения: 121
Понеже имам много е-мейли със запитване за теста за тежkи метали и съответно за рецептата за хелиране-ще ги публикувам тук..
Това е теста за тежки метали:
http://www.novadetox.co.uk/acatalog/heavy-metal-testing-kits.html

Това е рецептата за изчистване:
http://www.naturodoc.com/library/treatments/removing_heavy_metals.htm
...В един от предишните форуми някои я беше превел даже...Няма химии няма нищо..предимно билки,семки  и водорасли и се препоръчва  доста за хора които не могат да си позволят венозното хелиране/2500 паунда/ !!!
Това е от мен!

Последна редакция: пн, 06 дек 2010, 11:07 от ikea

# 726
  • Мнения: 121
Забравих да спомена-преди хелирането с това \\\"песто\\\" е желателно няколко месеца да е спазвана диета за да е пречистен отганизма като цяло от глyтен и ка3еин..В един американски сайт специалистите даже препоръчваха 2 седмими предварително хелиране с много добър хелатор:ALPHA-LIPOID  ACID ..В БГ Го наричат THIOCTIC ACID...Не е скъпо-10тина 12 паунда е в UK!/
//пие се 14 дена после 14 почивка..и пак така..//


http://www.chelationtherapyonline.com/articles/p45.htm

Последна редакция: сб, 11 дек 2010, 16:50 от ikea

# 727
  • Мнения: leet
Вълничка,

Да, ще има drum circle- родители и деца. Идеята е родителите и терапевтите да го изпитат и почувстват върху себе си.

В презентацията се включват и Асоциацията по музикотерапия в България спредставяне на музикотерапият и звукостимулацията като терапевични методи за синхронизация работата на двете мозъчни полукълба.

Музикотерапията- слушането на силно филтрирана музика - при ниски и прехода към високи честоти подпомага процеса на изграждането на нервни връзки в периферната нервна система на мозъчната кора, което подобрява синхронизацията и преработката на информацията и повишава адекватността

Програмата изглежда така:
Представянето на биофитбек - 10.30- с възможност родители и специалисти да го изпробват върху себе си;

11.40- барабанотерапия, drum circle - с включване на родителите;

13.00- представяне на музикотерапия метода;

Залата е на наше разположение до 14.30 часа

# 728
  • Мнения: 998
Звучи чудесно, благодаря  Hug Хубаво е, че са се обединили терапевтите и могат да се видят и изпробват няколко метода наведнъж.

# 729
  • Мнения: 375
Фондация "Стъпка за невидимите деца на България" организира презентация, съвместно с "Либера Институт", Биофитбек кабинети "Ненхоф" , Асоциацията по музикотерапия в България и Кабинети "Логос- АБВ" за родители, специалисти и заинтересивани на биофитбек метода, барабанотерапията, музиката като терапия и звукостимулацията на 19.12.2010 г., неделя в Зала 10, ет. 8 на НДКот 10.30 часа до 14.30, залата е за 200 човека.

Вход- свободен, разбира се!

Биофитбек метода, барабанотерапията и музикотерапията са ...подходящи и за стресирани възрастни и деца.

Биофитбека подпомага увеличаване концентрацията и приучаване "как да се концентрираме" и използваме максимално възможностите на мозъка си. Методът биофитбек (невротренинг) е разработка на НАСА, служела за обучение на космонафтите да "избягват стреса", а в последните 10- ина години се използва успешно за терапии на деца с аутизъм, хиперкативност, хора с неврологични заболявания и възрастни и деца, целящи да повишат концентрацията си и повишат качеството си на работа и живот.

Барабанотерапията ( ритмологията), изхождайки от факта, че ритъмът е в основата на живота, в основата на доброто психично здраве, подпомога повишаване мозъчната активност и ефективността на мозъка ни. Изследванията показват, че ритмичната музика е един от най- ефективните начини за предизвикване на синхронизация на мозъчните вълни.

Музикотерапията и звукостимулсацията- слушането на силно филтрирана музика - при ниски и прехода към високи честоти подпомага процеса на изграждането на нервни връзки в периферната нервна система на мозъчната кора, което подобрява синхронизацията и преработката на информацията и повишава адекватността.

Програмата за слушане THE LISTENING PROGRAM, като средство за постигане на сензорна интеграция и аутистичния спектър, e базирана на теории, клиничен опит, и музикалните познания на Alfred Tomatis MD, G. Alexander Doman, Paul Madaule, Robert J. Doman, Jr., Ron B.Minson MD, Richard Lawrence и др.

Слухова преработка накратко означава какво правим с това, което чуваме и разкрива възможността на мозъка т.е. централната нервна система да преработи сигналите, идващи по слухов път. Дефицитите в тази сфера могат да доведат до редица проблеми в обучението и развитието, както до емоционални, поведенчески затруднения и изграждането на социални умения.
Знае се, че децата с аутистичен спектър имат затруднения с обработката на сензорна информация. Изследванията показват, че вътрешното времево чувство и пространствения усет са засегнати. Представянето на метода ще разкрие същността на слуховата преработка и параметрите и, как се постига сензорна интеграция и предизвикателствата, произтичащи от лошата обработка на сензорна информация. Ще разгледаме силата на музиката като терапевтично средство, подпомагащо развитието на способността за сензорна преработка.




ПРОГРАМА



10.30 - Представяне на биофитбек метода - Станни Ненхов и Галя Иванова (с възможност родители да го изпробват върху себе си);

11.30- Кафе пауза

11.40- Представяне на барабанотерапията с организиран Drum circle- Мартин Иванов

12.40- Кафе пауза

12.50- Представяне на музикотерапията- Мария Горинова и Ангел Томов

13.30- Представяне на звукостимулацията по метода Listening Programme- Оля Георгиева


Залата е на наше разположение до 14.30 часа.

# 730
  • София
  • Мнения: 4 412
Много добра програма Kezaja  и Шефче. Май ще трябва да се организирам да присъствам. Hug

# 731
  • Мнения: 375
 На 19.12.2010г.,последно включваме и пясъчната терапия.

Пясъчната терапия работи в игрови ситуации за развиване на сензитивността и асоциативността, създава се близост и възможност за диалог, за себепознаване и себеизразяване.
                              ПРОГРАМА
10.30 - Представяне на биофитбек метода - Станни Ненхов и Галя Иванова (с възможност родители да го изпробват върху себе си);

11.30- Кафе пауза

11.40- Представяне на барабанотерапията с организиран Drum circle- Мартин Иванов

12.40- Кафе пауза

12.50- Представяне на музикотерапията- Мария Горинова и Ангел Томов

13.30- 13.40- Кафе пауза

13.40 - Представяне на звукостимулацията по метода Listening Programme- Оля Георгиева

14.30 – 15.00 - Пясъчна терапия- Sand play-  Ангел Томов







                               











# 732
  • Мнения: 6
Здравейте на всички! Иска ми се и аз да споделя – новак съм тук, но все някога има първи път.
На 6,5 години е синът ми и вече ни поставят 4-та РАЗЛИЧНА диагноза - леко умствено изоставане, ДЦП, алалиа, атипичен аутизъм (това е хронологичния ред). Все още експресивния речник на детето ми се състои от само 20–30 думички. И това едва от 1,5 година. Разбира всичко какво му се казва и иска. В предучилищната група която посещава се чувства много добре – не му са достатъчно дълги ръцете понякога за да прегърне всички деца Simple Smile Не го вълнува учебния материал, а децата. Учи се да играе на криеница, на пускам пускам кърпа. Подражателни игри също играе /доктор, фризьор, магазинер/. Ресурсен учител работи всеки ден по един час с него. На нея обаче непрестанно и противоречи. Ако нещо в ежедневието ни се промени /да имаме гости, да пътуваме на по далече и т.п./ се случва трагедията – пипа и бърка  навсякаде, тича, пищи, тръшка се. Върши се всичко на опъки.
От 3 годишна възраст се занимава логопед с детето ни. Чак на третия опит попаднахме на специалист който съумява да го предразположи да сътрудничи в заниманията.
Проблемът ни на нас е ,че живеем в дълбоката провинция. За да посештаваш логопед трябва да пътуваш до друг съседен град. Трябва непремено да стигнеш чак до София за да го обследват специалисти лекари. В много отношения просто нямаме никакъв избор. Може би затова сме и с толкова много диагнози!

# 733
  • Мнения: 13 915
Проблемът ни на нас е ,че живеем в дълбоката провинция. За да посештаваш логопед трябва да пътуваш до друг съседен град. Трябва непремено да стигнеш чак до София за да го обследват специалисти лекари. В много отношения просто нямаме никакъв избор. Може би затова сме и с толкова много диагнози!



Здравей - Ние сме от Варна което не е хич дълбока провинция но за 10 месеца ни поставиха три от вашите диагнози - пропуснали сме само ДЦП-то. Тук в темата,  момичетта бяха много мили да ни посъветват овреме да спрем да "колекционираме диагнози " а да се съсредоточим да работим с детето. След няколко смени на специалисти , попаднахме на най-добрите за нас и за 7 месеца работа напредъка е изумителен, той продължава да не разбира всичко но се старае, търси начини с които да осъзнае по ключови думи които разбира какво точно се иска от него.

видях че по-горе обсъждате ПЕКСа. трябва да споделя че ние полека приключваме с него. ПЕКСа направи най-ценното за детето - накара го да се мъчи да комуникира с думи, после да престане ехолалично да повтаря, показа му че изречението колкото и грубо да звучи е  шаблон който той трява да се научи да спазва. В момента детето съобщава с прости изречение за състоянието и желанията си, едновременно набира пасивен речник. За съжаление обаче забелязвам , че Пекса не може да ни помогне в следващият етап - двупосочна комуникация - въпроси отговори неща които не се свеждат само до изречеия  като : Аз съм гладен , или Искам да играя с зелена количка. Той се опитва да ми разкаже какво са правили в градината - разказа е елементарен (Първо закуска, после играчки, после кръгче Иха ( народни танци), псоле супичка, после спинка , после става, после закуска ,после мама) НО означава много - първо помни какво е било, после иска да го сподели...

# 734
  • Мнения: 13 915
Попаднах на една стара книга- АУТИЗМЪТ, от С.Джоана Робледо и Даун ХамКучарски - изчетох я на един дъх. Няма много нови неща , освен факта че на 18 месеца вече може по редица симтоми и най-важно по речта да се каже дали с детето не се случва нещо нередно и да се вземат съответните мерки ... а не както тук примерно във Варна - специалистите да чакат до 5-6 години за някаква промяна сменяйки диагноза след диагноза  а после да ни карат да бързаме  да хванем влака който може би вече сме изпуснали. Според тях примерно сме можели още като бебе да забележим че нещо не върви както трябва защото синът ни винаги плачеше неизтово като го къпехме - се едно го подлагаме на мъчения ...

X Реклама

Общи условия

Активация на акаунт