Трябва ли да се тревожа?!

  • 13 785
  • 30
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 351
Ами да, не се притеснявайте, това сравнение с другите деца, мен лично ме дразни! #Cussing out
Ще се опитам да дам едно леко сравнение- дъщеря ми има вече 6 зъбчета, но  това на приятелката ми- само три, а е родена на същата дата и година като щерка ми... ДРУГО БЕБЕ, ПО-МАЛКО САМО С 8 ДНИ, НЯМА ОЩЕ НИТО ЕДНО ЗЪБЧЕ. newsm78
ТРЯБВА ЛИ ДА СЕ ПРИТЕСНЯВАМ?!А тези майки? НЕ,НЕ И НЕ! Hug
Моя позната слага бебето си в проходилка, то се радва, даже отваря вратите на шкафовете, но аз още не смея да я сложа на такава, смятам, че детето ми не е още готово. А разликата им е само 4 дни.
Не се притеснявай!Децата са различни, но в добрия смисъл! Peace
Поздрав! Hug

# 16
  • Мнения: 9 973
нищо му няма на детето
баткото беше на същия хал,малкия няма 8м.,а от  3-4 дни сам си държи шишето

# 17
  • Мнения: 13
Здравей,

Моето дете е родено 47 дена преди термина. Трябва непрекъснато да се занимава някой с детето и да му повтаря по хиляда пъти на ден нещо, за да може да го запомни. Освен това според мен, а и според лекарите, е недопустимо дете на тази възраст да гледа телевизия, особено след като е недоносено /има много по-голям риск от увреждане на очите/.

# 18
  • София
  • Мнения: 6 365
Накратко..синът ми ще стане на 1 годинка съвсем скоро но така е не прави "нормалните" неща за тази възраст. Не казва "чао" с ръчичка, не маха, не дава здрасти, не пляска с ръце ,не хваща лъжичка не си държи шишето с млякото сам:( . Опитвам се да го

нищо от изброените неща не е крайъгълен камък/маркер на развитието. това са български бабешки циркови номера, на които се дресират децата. и аз съм се поддавала на това, признавам, и много ми беше важно и моето дете да показва "кооолко голямо ще порастне", докато не си дадох сметка, колко е глупаво това.

има си т.н. milestones в развитието -  тях следи.

от останалите ти обяснения стигам до същия извод, както останалите, писали в темата - нищо му няма на детето. само че - спри телевизията! рано му е още за телевизия.

# 19
  • Мнения: 1 540
Тази тема я пуснах преди време и сега реших да я продължа, един вид тема с продължение да се получи.
В началото бях изброила няколко неща които ме тревожеха, после нещата станаха повече и се решихме на консултация с психиатър, детски психолог . Прегледа при психиатъра беше за 19,30 вечерта, безкрайно късно според мен за преглед на малко дете но каквото такова. Мина прегледа ,заключението беше дете в норма с леко избирателна комуникация. След 4 дни дойде детски психолог да го наблюдава в къщи, жената стоя 1,30 минути вкъщи и заключи че за нея проблем няма. Уговорихме се да се видим след 30 дни отново за да видим как вървят нещата. М/у временно аз се свързах с местнят ресурсен център и обясних какви тревоги имаме,дадоха ни час за консулт със психолог и логопед. Минаха 30 дни, този път ние отидохме при психоложката стояхме 120 минути..игри, топки, цветни кубчета и т.н. Детето е в норма, нищо му няма това че не сочи с пръст не е критерии. На следващият ден минахме и през ресурсният център, и там прекарахме около 60 минути. Казаха че не трябва да имаме  тревоги, нямало дори закъснение в речта. Има т.н. "Лапетна реч /аз не знам какво значи това,но предполагам са сричките и звуците които издава/.  По спокойна съм ,но едното гадно чувство си остава.
Наистина за 30 дни детето има голям напредък. Пуска 5 бр. кубчета в определено място без проблеми. Разпознава определени предмети, събира цветни капачки в бурканче, вече нанизва цветни рингове-4бр. Опитва се да реди кубчета едно в/у друго ама не му се отдава още. Обаче пък потаря действия, които му покажа доста успешно.
Учим се и чакам с нетърпение да се поява на соченето  пръст и изпълнението на команди /че още ги няма/ Също така ме посъветваха,да не забравям до връщам тези 45 дни назад. Никога не съм обяснявала и не съм се водила по  факта ,че детето ми е недоносено и може да има забавяне.

Последна редакция: пн, 21 юни 2010, 09:21 от Веве

# 20
  • Варна
  • Мнения: 334
Bebe, е ти съвсем успя да ме отчаяш от развитието на моите деца. Това, което изброяваш като умения на твоето детенце на фона на нашите умения е като за гений. Моите нищичко, ама съвсем нищичко не могат от изброените. Смея да твърдя, че имам поглед и от развитието на деца малко над годинката, имам предвид година и месец, два, три. Само едно от тях (измежду Sunglasses отговаря с пръсце на боц, муси муцунка, казва как прави кучето, маха с ръчичка за чао, как прави магаренцето. За кубчета цветове и дума да не става. Другите 7 дечица правят различно от посочените неща но на половина. А моите само се бият и драскат нищо, че вкъщи ги обсипваме с целувки, милувки и т.н.     

# 21
  • София
  • Мнения: 6 365
абе какви кубчета и цветове на 1 година??! луда работа....

вземете си купете някоя книга за развитието на детето от 1 до 3 години и прочетете какви са етапите в развитието.
горещо препоръчвам тази: http://www.book.store.bg/p2467/kakvo-te-chaka-prez-vtorata-i-tre … na-na-deteto.html

за всеки месец пише какво трябва да умее детето.

# 22
  • Мнения: 1 540
Никъде не съм написала, че познава цветовете Rolling Eyes даже и хабер си няма.
ЕТО ТОВА ГО КОПИРАМ ОТ ПРОИЗВОЛЕН ИЗТОЧНИК
Психичното развитие от 1 до 3 г.
Показатели:
15 месеца:Детето си служи с 10 и повече думи. Изпълнява добре поръчки. Държи молив и оставя следи. Държи лъжичка при хранене. Поставя 5 кубчета едно над друго. Ходи само, но често пада.

От тези неща детето ми може само да държи лъжица, да ходи  и едвам успява да постави 1 кубче над друго Grinning обаче съм оптимист че добре се справя.

# 23
  • София
  • Мнения: 6 365
веднага ти казвам, че това за 5-те кубчета не е вярно. не копирайте произволни източници, щото Интернет е пълен със заблуди. купете си книга.

# 24
  • варна
  • Мнения: 1 395
  Бебе, на детето ти нищо му няма, а нещата които правят децата зависят освен от индивидуалното развитие ,и от нещата с които ги занимавате всеки ден. Ако се заемете да го учите да слага рингове, ще се научи примерно след месец .Ако изобщо не му покажете ,много ясно че няма да се научи.
 5 кубчета са наистина много за дете на 1г и 3м,може би 2-3 са реалното ,което се гледа.

# 25
  • Варна
  • Мнения: 334
Момичета, а няма ли някой друга книга по-евтина. И ако има някой за по-пишман родители като мен ще е още по-добре. Аз все се вайкам, че нищо не могат ама и много бързо се отказвам. Когато започна да им показвам нещо ми се ще след 5-6то показване да реагират някак иначе се отказвам. И другия проблем е че нямам фантазия на какво да седна да ги уча. Но ето днес ще се поуча от orhid набелязвам си нещо и ще го повтарям.

# 26
  • Мнения: 377
http://www.book.store.bg/p17316/moeto-bebe-ot-1-den-do-3-godini- … va-an-bakius.html    Това е моята книга , има интересни факти и обясниния за всеки месец от развитието на бебето до 3 годинки .....А относно игрите и песничките с които се учим , главно черпим от спомените на баба и от нета ........... Joy

# 27
  • Мнения: 1 540
Психоложката при която ходихме ми препоръча тази http://www.book.store.bg/p28182/razvivaj-pravilno-uma-na-deteto-kak-.html
Прочетох хубави неща за книжката,много майки я хвалят. Аз нямам някаква фикс идея детето ми да е някакъв гений Laughing просто като се разтревожих,че закъсняват дадени умения започнах начин да му помагам чрез игри да усвоява нещата. Смятам ,че малко помощ ще ми дойде добре.Минах на принципа на 3-те възприятия, да види,да пипне и да вкуси /където е възможно де/ и така.

# 28
  • София
  • Мнения: 12 233
Веве Спри с психолозите и най- вече спри телевизора. Децата не бива да гледат телевизия поне до 2 годишна възраст, а още по- малко, когато имаш притеснения за нервно- психичното им развитие. Притесненията ти са от компетенциите на добър педиатър, а ако той не се чувства уверен в преценките си психиатър- невролог, и то детски. Психолози и малки деца в никакъв случай- при малките деца нещата са комплексни, физиологичните и психологически причини и следствия трудно могат да се отличат и от лекар, а психолозите въобще нямат място в тази проблематика. Успех! Hug

# 29
  • Мнения: 1 540
Не мога да се съглася с теб, относно детските психолози Naughty това са хората ,който наравно с логопедите,спец.педагози работят с деца с хиперактивност,аутизъм,забавено развитие и др.  За мен това са хората,които могат да разпознаят един сериозен проблем още в началото. В никакъв случай няма да се доверя на педиатър за който кожен обрив се дължи на никненето на зъби /това го чух от наши не много близки/

X Реклама

Общи условия

Активация на акаунт