Отговори
  • Карлово
  • Мнения: 4 669
Имам ученичка в 3-ти клас. Донесе ми за подпис тест по ЧП. При отворен въпрос, отговорът на моето дете, за мене е единствено верен. Подчертан е и отгоре написано нещо "измислено".
Въздухът е без ....................., ................... и ........................... Детето писало "обем", учителката го подчертала и писала "вкус".
Водата няма............,................ и ...................... То писало форма,  тя - мирис. Ами морската вода, ами водата от някои минерални извори, ами - в блатата?
Исках да пиша бележка на учителката и да я уведомя за моето мнение, но мъжът ми е дъщеря ми отказаха, понеже госпожата щяла да се обиди и да започне да се държи лошо с детето.

Вие как постъпвате?

# 1
  • Мнения: 24 467
Бих ги поправила по виден начин. Не бих писала специални бележки. Жалко за човека, който би счел, че това е обидно и би се засегнал.
Майка ми навремето също правеше така и аз се гордеех с нея тогава, сега също го намирам за правилно.
Снощи имах пореден разговор със сина, при който му обясних, че е в правото си да оспори нечие учителско решение, ако има аргументи.
Понякога учителите изготвят и некачествени тестове, на които може да се отговори по различен начин, ако въпросът не е формулиран достатъчно добре. Тогава учителят би следвало да си преразгледа питането. Нито децата, нито родителите са врачки, за да знаят какво някой е искал точно да ги пита.

# 2
  • Мнения: X
   Странно. Вчера бях изправена за пореден път пред подобна ситуация.  Mr. Green
   При нас проблемът не е в отговорите, а в това че понякога(макар и рядко) във въпросите има допуснати правописни или пунктуационни грешки. В началото обяснявах, че и учителите са хора, случва се да са изморени, разсеяни и да допускат грешки. После осъзнах, че дори да имат своите проблеми е редно да проверяват по-добре тестове, които дават преснимани на 25 деца. Сега вече обсъждаме грешките и не търся оправдания на преподавателя, който ги е допуснал.
Вчера, например, имаше неправилна употреба на пълен член в един от въпросите. Синът ми е третокласник и още не са стигнали до този материал, но тъй като се занимаваме допълнително вкъщи има познания по въпроса. Естествено, в своя отговор, той е написал думата по същия начин, както е във въпроса и аз ( без да видя, че и въпросът е сгрешен) му направих забележка. След което той каза: " Знам,  права си. И аз си помислих, че трябва да е " въздухА", а не въздухЪТ", но виж как го е написала госпожата!" Идеше ми да потъна в земята от срам. Извиних му се, разбира се, и му обясних, че е добре да има повечко вяра в собствените си знания. Но, от друга страна, учителите имат определен авторитет пред децата и те понякога безпределно вярват, че госпожата е права, а не мама.  Laughing
Слава богу, че класната му, която им води БЕЛ, математика и английски не е допускала  грешки през изминалите години.

Последна редакция: вт, 01 дек 2009, 10:19 от Анонимен

# 3
  • Мнения: 303
Моят син е 4 клас тази година. Госпожата, която е в момента ги води от 2 - рия срок на първи клас. Много е некадърна. Винаги прави грешки, независимо по кои предмет. Например по математика , не прави разлика между "пъти по-голямо" и "пъти по-малко". Един баща отиде и направи забележка, но резултата беше , че детето му от този момент има само 4-ки. За членуването , да не говорим! И аз отначало винаги говорих, че може да има проблеми, че се случва, но вече ми писна! Сядам и уча с него и чакам да мине уч.година и да се махне тази госпожа.
  Просто има родители, които не следят какво учат децата им!

# 4
  • Мнения: 24 467
За съжаление като се "махне тази госпожа", Мап, на нейно място ще дойдат в V клас много, с разни изисквания и с различна подготовка, някои ще са откровено неграмотни.
Не мисля, че е редно да уча с детето си или да остава по един възрастен покрай него по половин ден. Лично аз предпочитам да коригирам грешките, без да се карам с хората непременно. Пък ако някой се сърди- негов си проблем, за мен отношението към детето ми въз основа на това би било или нещо, на което няма да обърна внимание, или нещо, срещу което ще предприема сериозни мерки, ако с него се прекалява.
Спомням си след такава корекция в една тема по литература в средното училище отношението на дамата не стана негативно към мен, напротив. Майка ми беше написала и едно- две изречения от нея си.

# 5
  • Карлово
  • Мнения: 4 669
Оправданието на детето ми е: "Тя е гледала от отговорите на детето, чиято работа е проверила първо и от неговата работа пише в другите тестове." Ей това е абсурдно и аз не го вярвам. Не е тест за шофьорски изпит да се прави шаблон.
Нито децата, нито родителите са врачки, за да знаят какво някой е искал точно да ги пита.
Помня имаше предаване на Къци Вапцаров, май "Колелото на късмета" се казваше. Питаха участниците "Какво според НАС е дядо Коледа?"
Та и тези въпроси, ако  са зададени с уточняващото "според мене" няма да протестирам, ама така.
 

# 6
  • някъде ... тук ...
  • Мнения: 8 223
Специално за този тест предполагам, че е трябвало да се придържат към текста на уроците в учебника. И аз ги "учих" с Радо Crazy

Иначе, по-общо по въпроса за грешките, така постъпвам и аз:
 
...пореден разговор със сина, при който му обясних, че е в правото си да оспори нечие учителско решение, ако има аргументи...

# 7
  • Варна
  • Мнения: 1 553
Детето ми е в 1ви клас и наскоро правиха контролно по математика . Госпожата беше поправила една задача , но отговора който беше посочила дъщеря ми също беше верен. Обясних на детето , че е посочило  също верен отговор и че госпожата е допуснала грешка , най- вероятно от бързина.  Заградих с червен молив коригираното и сложих питанка отстрани.Разписах се на контролното и го върнахме на госпожата. Нямаше коментар от госпожата. Искрено се надявам , да не се е обидила госпожата .
За съжаление тази тема ме навежда на много сериозни мисли, че все повече учители са неподготвени за тази професия и ще допускат все повече грешки в обучението на децата ни. За жалост те ще учат нашите деца на грешни неща и ако ние , родителите не сме  до децата си в този момент и не следим за тези им действия  , нещата ще станат непоправими.

# 8
Имам ученичка в 3-ти клас. Донесе ми за подпис тест по ЧП. При отворен въпрос, отговорът на моето дете, за мене е единствено верен. Подчертан е и отгоре написано нещо "измислено".
Въздухът е без ....................., ................... и ........................... Детето писало "обем", учителката го подчертала и писала "вкус".
Водата няма............,................ и ...................... То писало форма,  тя - мирис. Ами морската вода, ами водата от някои минерални извори, ами - в блатата?
Исках да пиша бележка на учителката и да я уведомя за моето мнение, но мъжът ми е дъщеря ми отказаха, понеже госпожата щяла да се обиди и да започне да се държи лошо с детето.

Вие как постъпвате?

Всеки е имал подобни преживявания - ние с госпожата по английски, с госпожата по информатика, с госпожата по ЧП. Не си струва заради това да се караш с даскалите - все пак в ОБЩИЯ случай (има изключения) даскал става този, който не може да стане нищо друго. Лошо е и да насаждаш недоверие към учителите. Затова просто поправяй тактично и учи детето да не влиза в битки, които не може да спечели, а и да подлага на съмнение първо себе си.

В описания от теб случай обаче (и това е много често явление в началния курс при много предмети) учителите очакват да видят отговрите, написани в учебника, а не други, които в по-общ смисъл също са верни.  В дефиницята за вода в учебниците пише  "прозрачна течност, без цвят, вкус и мирис....." и учителката иска да види това. Естествено, става въпрос за химическото съединение "вода", а не за водни разтвори, каквито са морската, блатната и пр.  
Това с формата и обема е по-висша материя и по принцип ще го видиш в тестовете за газове и течности и пак е малко условно, защото практически въздухът винаги има някакъв обем, а водата някаква форма (определни от ограничаващото ги пространство). Но това е твърде сложно разсъждение за тестово изпитване. Та с други думи госпожата има право, а отговорът на твоето дете не е "единствено верен". Топй е само верен с известни уточнения.

# 9
  • Карлово
  • Мнения: 4 669
За оспорването, ще оспори, но насаме с госпожата. И други учители е оспорвало. В случая детето не е сигурно кое е правилно. Аз по принцип винаги защитавам авторитета на учителя. Тези грешки, обаче мисля. че объркват мисленето на детето. Защо е важен ВКУСЪТ при газовете? Липсата на собствен ОБЕМ е друго нещо.
Защо е важен мирисът на водата? На газа, обаче е съществен признак.
Сега учат да отсяват съществено и несъществено.
Аз ще споделя и какво направих. Подписах теста и с кламер направих коментар на корекциите.
Както реши детето така да постъпи.

Аз си предлагах услугите за помощ при подготовката, но високомерно ми отказаха.

# 10
  • Карлово
  • Мнения: 4 669
 Някойси,
благодаря: букет:
Не исках да се карам с учителката, защото я харесвам. Отделно не е взела точка от единия сгрешен отговор и е писала 6-ца
Сега ако ми цитираш и за "вкус" на въздуха, ще се извиня и по телевизията дори и ще призная моето невежество.

Последна редакция: вт, 01 дек 2009, 15:00 от chanoir

# 11
  • Мнения: 24 467
Снощи точно затова разговаряхме с детето ми. Аз пък изразих и подкрепя идеята, че целта на училището е да се научи на нещо ученика, а не авторитета на госпожата, самочувствието на детето, местопребиваване на детето за през деня, работното място на учителя или зазубрянето на готови отговори, които децата не разбират.
Ако една задача може да се реши по различни начини или на един въпрос могат да се дадат обективно разни отговори и никой от тях да не е грешен, то това не следва да води никога до игнориране на дадения верен такъв само защото не е дословно цитиране на поредния учебник.
Въобще не смятам, че когато е налице грешка и тя бъде посочена и дискутирана с нормален тон, това следва да е причина за уронване на нечий авторитет, още по- малкото някой пък да се обижда /от какво/. Просто нека грешката се посочи дискретно. От мен- това е максимумът, който мога да направя, но да приемам обратното- не.

# 12
  • Мнения: X
Това с формата и обема е по-висша материя и по принцип ще го видиш в тестовете за газове и течности и пак е малко условно...
Не знам кога за последно си отварял учебник по Човекът и природата за трети клас.Ето един цитат от учебника на Булвест : " Както всички течности водата има постоянен обем, но няма постоянна форма." - урокът е " Свойства на водата" . Два урока преди него има урок " Твърди тела, течности и газове", в който се изучава кои от тях имат постоянен обем,постоянна форма, само едно от двете или нито едното.

Въздухът е без ....................., ................... и ........................... Детето писало "обем", учителката го подчертала и писала "вкус".
За този въпрос съм по-скоро съгласна с учителката, защото въздухът има обем. Виж, ако детето беше написало " постоянен обем", тогава нещата стоят по друг начин.

# 13
Това с формата и обема е по-висша материя и по принцип ще го видиш в тестовете за газове и течности и пак е малко условно...
Не знам кога за последно си отварял учебник по Човекът и природата за трети клас.Ето един цитат от учебника на Булвест : " Както всички течности водата има постоянен обем, но няма постоянна форма." - урокът е " Свойства на водата" . Два урока преди него има урок " Твърди тела, течности и газове", в който се изучава кои от тях имат постоянен обем,постоянна форма, само едно от двете или нито едното.

Въздухът е без ....................., ................... и ........................... Детето писало "обем", учителката го подчертала и писала "вкус".
За този въпрос съм по-скоро съгласна с учителката, защото въздухът има обем. Виж, ако детето беше написало " постоянен обем", тогава нещата стоят по друг начин.


Не схващам добре смисъла на въпроса ти. Абсолютно вярно е, че водата винаги има точно определен обем (несвиваем флуид) и повечето течности са така също. Но обикновено уроците са общо за флуиди и се показват разликите между течности и газове - и двете нямат постоянна форма, но газът няма и постоянен обем. Никъде не съм писал нещо противно на цитираното от теб.

# 14
  • Мнения: 24 467
За мен по принцип не е направено добро разграничение между темите свойства на телата и свойства на веществата в учебния материал, а когато се премине към следващата тема, за "Въздух и вода" децата наистина могат да се оплетат не защото не знаят и не са чели, а именно защото въпросът не е конкретно зададен.
"Тема 1. Тела и вещества
Ученикът трябва да:
• описва общи характеристики на телата
(заемат място, съставени са от вещества и
имат маса);
• сравнява свойства (вкус, цвят, прозрач-
ност, твърдост, здравина) на някои материа-
ли от всекидневието и ги свързва с употре-
бата им;
• различава твърди тела, течности и газове
по техни свойства (могат ли да текат, имат
ли собствена форма и обем);
• илюстрира с примери различни промени
на телата и веществата (промяна на форма-
та, счупване и стриване на прах, при смес-
ване, изгаряне)."
"Тема 2. Въздух и вода
Ученикът трябва да:
• описва някои свойства на въздуха (проз-
рачен газ без цвят и мирис, поддържа ди-
шането и горенето) и неговото разпростра-
нение;
• описва някои свойства на водата (проз-
рачна течност, не поддържа горенето, разт-
варя други вещества);
• разпознава трите състояния на водата и
основните видове валежи;

http://www.mon.bg/opencms/export/sites/mon/left_menu/documents/e … s/priroda_3kl.pdf


Понятието за "обем" в ІІІ клас беше, че това е мястото, което тялото заема в пространството. Моля тези, които имат учебник в момента, да погледнат и да пишат какво има там- твърди тела- имат форма, маса и обем, течни- маса и обем, а газовете?

http://bglog.net/ClientFiles/7b3b4102-ebb8-4fb6-9f9c-91d8423dc8f … E%D0%B2%D0%B5.ppt

Газът не заема ли целия обем на съда, в който е поставен, т.е. няма собствен обем и се стреми да заеме цялото пространство.

Общи условия

Активация на акаунт