За децата в предучилищна възраст

  • 12 258
  • 31
  •   1
Отговори
# 15
  • София
  • Мнения: 482
За момента виждам, че в нашата предучилищна не се научават много, учителките ни бяха в болнични една след друга, после излизаха в отпуски, и това в началото на учебната година! Едната от тях трябваше да се пенсионира и беше помолена от директорката да остане и да си изкара децата докрай, та не си дават много зор, като цяло учебната година започна късно. Не разчитам особено на това, което ще научи там. Занимавам сина ми допълнително, решаваме много тестове, харесах много ето този сайт http://krokotak.com/. Имат уникални неща, разновидности на всякакви начини за мислене, творчество, фина моторика и т.н. Разпечатала съм доста неща от там и използваме вкъщи.

# 16
  • Мнения: 23
И аз имам по-малко - на 3, а голямото е предучилищна. Според мен детето само си показва с какво му е време да се занимава. Голямата от около година много дърпа да се занимава с четене, сама си измисля задачи за смятане. Преди 1 буква учехме за повече от месец, а от един момент нататък всичко взе да става много лесно, и почти самичка си учи. Вечери аз постоянно се занимавам с нещо и само я насочвам - наредили сме букви на хладилника и като не може да се сети за някоя буква като се опитва да напише "покана" за някое куклено парти, например, разглеждаме хладилника и бързо се сеща. Задачи си прави от ежедневието, примерно, колко прибори днес трябва да сложим на масата като чакаме и двама гости - открива подобни сама на всяка крачка. Като се затрудни и казвам да си напише чертички на дъската (детска, с тебешири) и е горда че сама се справя.
Просто мисля, че и дойде времето да се интересува от тези неща. Напредва страшно бързо, без кой знае какви занимания от моя страна.

# 17
  • Мнения: 544
Бих предпочела да я запиша на частни уроци,но пък финансово не мога да си го позволя.

Ако още сега започнете с частни уроци, как ще я карате в бъдеще?
Мисля, че ученето на тази възраст не трябва да се насилва, за да не остане у детето неприязън към тази дейност за цял живот.

# 18
  • Мнения: 1 561
Нашата е на 5 год и от известно време се занимаваме, когато и е скучно с подобни игри, тестове, купувам и доста книжки за тази цел и тя много добре се справя вече. Свекърва ми, която е учител в началните класове ни съветва да не  го правим, защото нямало да и е интересно после, че точно това покрива първи клас.
Но тя е от децата, които не си играят много с играчки и обича подобни обучителни занимания под всякаква форма.
Точно преди 5-я си рожден ден за 2 часа решихме да пробваме да срича, хареса й и до една седмица започна да срича и дългите думи.Сега вече чете, на 5г  и 4 м е, и много се улеснява, където каквото види с букви се запознава сама. Преди това сме се пробвали по нейно желания, но не можеше да схване  начина на сливане на звуците, просто за нея си бяха отделни букви и това е. Когато пак поиска, стана лесно.
Смятам, че за децата ни това е помощ и няма да им попречи в трупането на допълнителна информация, пък и от друга страна улеснение за нас. Вече като й купим комиксите с Уинск, тя сама си ги прочита за 2-3 дни, текстчетата са кратки и с много картинки, тя се радва, че успява.
Затова съм  "ЗА"  домашната подготовка и заниманията с децата под всякаква, подходяща за детето  форма на придобиване на нови знания.

# 19
  • Вече в моята си приказка...
  • Мнения: 4 371
Ох, и на мен често този въпрос ми се върти из главата. Дали да насилвам Ивайло /защото при нас си е почти насилие да седне да пише ченгелчета/ или да го оставя със заниманията, които прави в градината. Ивайло не обича да пише, незнам дали е така, заради това, че ползва лявата си ръчичка повече или пък просто му е раничко /както се казва, не е узрял за подобни заминания/. Притеснявам се как ще бъде в училище, като ръката му почти не е подготвена за дългите писмени упражнения, които ще прави там...

Много харесва книжката "Решавай бързо, мисли бързо, бъди пръв" на Издателство "Фют". Горещо я препоръчвам!

Ще ми се в темата да се включи и педагог... Praynig

# 20
  • Sofia
  • Мнения: 2 869
И моето дете се занимава в къщи допълнително , но само когато пожелае. Научи се да чете , и да смята , и всичко по собствено желание. Знае повечето неща , които учат с г-жите , но у дома учим други.
 Предполагам, че в 1 клас ще му е скучно ,но пък не ми се иска да убивам желането му за учене.
 Всичко си е до дете, но според мен са малки за да бъдат карани на сила да пишат или да четата! Все пак предсои първи клас  Peace!

# 21
  • Мнения: 2 466
Давам му допълнителни задачи само,когато пожелае.Имаше период,в който всяка вечер ме караше да му пиша задачи със събиране,изваждане,по-голямо,по-малко и с неизвестно.Давах му и задачки от типа свъзване на поредни нечетни числа написани безразборно от 1 до 20.Пишеше числата от 1 до 100 и в обратен ред.Общо взето има афинитет към смятането,с писането въпроса е по деликатен.Много е самокритичен и се нуждае от постоянно поощрение.Вчера например имаше за домашно една страница със знаците по-голямо,по-малко и равно.Почна да пише с желание,но веднага почна да мърмори,че не справя добре.Почнах да го хваля и успокоявам,подейства и наистина се справи много добре.В интерес на истината,като му разгледах тетрадката личи къде се е старал и къде е претупал нещата.Има доста "браво".В градината през последните две седмици,заради грипната ваканция занемариха подготовката и това доведе до отпускане,но все пак има доста години учене пред тях.Точно за да му спестя още една година безгрижно детство не го пуснах тази година ученик.

# 22
  • Мнения: 5 539
Дъщеря ми е в предучилищна група и учителките им са много сериозни, но все пак се занимаваме и вкъщи. Доскоро четенето й беше много трудно, но от един-два месеца има напредък и успява да прочете 3-4 буквени думи. С по-дългите още не се справя.
Това, което ме притеснява, е че е много разсеяна и трудно се концентрира върху това, което върши. Прочела втората сричка и вече е забравила каква е първата. Надявам се да го превъзмогнем с времето, все пак още няма 6.
Благодаря за линковете, ще са ни от голяма полза!

# 23
  • Варна
  • Мнения: 616
Аз купувам различни занимателни книжки, на различни издателства. И двете ми деца обичат да се занимават, никого не карам насила. Ако сам има желание идва при мен с книжката, за да четем задачите заедно. Или просто носи обикновена тетрадка, за да пишем буквички или да решава задачи. Притесняваме само това, че пишат буквите печатно - не пишат ченгелчета и не знам дали после няма да му е трудно да мине към ръкописните. Ще изискам учебната им тетрадка  преди коледните празници, за да се ориентирам до къде сме с материала и евентуално да попълня пропуските в къщи.

# 24
  • София
  • Мнения: 482
Аз веднъж влязох в групата по време на занятие, учителката я виждам, че хич не става от мястото си, ако някой дойде да я пита нещо, тогава му обръща внимание иначе им е дала нещо в тетрадките да пишат, ние сме по програмата "Ръка за ръка" и затова вкъщи много се занимаваме, освен това днес бяхме на очен лекар и изрично ни забраниха да седим пред компютъра вече, така че ще измисляме с какво друго да се занимаваме.

# 25
  • София
  • Мнения: 171
Аз иман дъщеря в 4 кл и син на 6г. Когато му се занимава каката му измисля задачи и се прави на учителка. Не съм ги натоварвала допълнително и двамата в предучилищна. Първи клас е времето за четене писане и смятане според мен.  Сега наблягаме на връзване на обувки логопед и самостоятелност.

И двамата ходят на арт занимания, айкидо, кънки...

# 26
  • София
  • Мнения: 482
О, и аз искам на таекуондо да запиша сина ми, а да попитам на 6 и 1/2 г. не е ли вече нормалнода познава часовника, аз му го обяснявам, но хич не му е интересно и бяга от това, а гледах някои тестове за първи клас, там имат такива упражнения

# 27
  • София
  • Мнения: 171
Раничко е според мен, но ако прояви интерес...

# 28
  • Пловдив
  • Мнения: 2 202
Ние имаме кака, когато е на кеф му пише на една бяла дъска задачи и после ги проверява Mr. Green
Иначе вече чете и пише с печатни букви, никой не го е учил, за сега разчитам на градината  Peace

# 29
  • Мнения: 76
Според мен пък в тая възраст са излишни допълнителни занимания (стига детето само да не ги търси) - естествено с изключение на забавните игри и книжки.
На 5-6 годишна възраст задачата му е да играе, играе и пак играе...
А не да си наваксва пропуснатото на 15-16...

Общи условия

Активация на акаунт