Всичко беше наред, докато не ми се наложи да ремонтирам нещо по него. При последното ми пътуване, на едно от 4те летища, през които минах, очевидно дръжката на куфара (eдинствената дръжка!!!) e претърпяла някой по-силен удар, при който се е пукнала металната й част. Установих това няколко дни след като се прибрах вкъщи и реших да се обърна към фирмата, която ми е продала куфара. Той не беше вече в гаранция, но пишеше, че фирмата предлага извънгаранционни ремонти, които аз бях съгласна да си платя.
При мен повредата беше само и единствено на дръжката, която се закача са тялото на куфара с 4 винта. Демонтирах дръжката с отверка и реших да отида да попитам в магазина (след като правят поправки, очевидно трябва да имат и резервни дръжки). Останах много неприятно изненадана, че магазинът не желае да ми направи поръчка за дръжка, въпреки че им показах документ, според който имам куфар, купен от тях (отидох в 2 различни!). Политиката им била, да се занесе куфара, който да се занесе някъде на ремонт, да престои там 20 дни, и след това да си го получа. За цени също не можеше и да става дума - ценоразпис за ремонтите нямаше. Аз изобщо не можах да разбера защо им е куфарът - корпусът е здрав, без проблеми, а дръжка може да монтира всеки, ама наистина всеки, точно на този модел - с 4 винта и отвертка.
Обясних им, че ми е абсолютно невъзможно да занеса 70 литров куфар, само за да му сменят дръжката. Продавачките бяха обаче твърдо убедени, че това е ужасно сложна операция и трябва да се извърши в специализиран сервиз за около 20 дни (можело и за по-малко, ама зависи). Аргументи за това бяха - че едва ли ще паснат дупките на дръжката и трябва да се дупчат нови (e какво пък, ние си имаме бормашина вкъщи, след като стени дупчим, един куфар ли няма да можем?) След като казах, че въпреки всичко предпочитам да ми бъде продадена дръжка - в единия магазин ми беше дадена визитка на фирмата с телефон на офис, а в другия - ме попитаха само как ще си го ползвам без дръжка. Тук вече реших да не се разпрявям, защото очевидно нямаше смисъл. Мило ме посъветваха да си занеса 70 литровото куфарче в магазина, от който съм го купила (3-ти подред, за който не става дума тук).
Ужасно съм възмутена от Естил! Чудесно обслужване при покупка на нов куфар и много неприятни изненади след това.
Днес, съвсем от друго място си купих дръжка за куфара, без преди това да съм им била изобщо клиент. Фирмата се занимава с абсолютно различен предмет на дейност, а дръжките са само част от нещата, които ползват при изработка на специални калъфи по поръчка. Хората бяха много любезни, разбрахме се по мейла за цени, пратиха ми снимки на асортимента.