Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 8

  • 45 751
  • 589
  •   1
Отговори
# 30
  • густо майна Филибето
  • Мнения: 8 541
Гери_ http://www.integracia.org/?q=forum/104 - трябва да е това. Преди от страницата на асоциацията се влизаше във форумите на БАЛИЗ (линка), сега са им променили малко изгледа.

Последна редакция: чт, 21 май 2009, 18:29 от Ljuboznatelna

# 31
  • Мнения: 534
Благодаря    Ljuboznatelna Hug

# 32
  • Мнения: 3 479
Попаднах на една много интересна книга - Невероятният мозък от Норман Дойджи. В нея се описва теорията за пластичността на мозъка и за един метод Fast For Word. Авторът твърди, че методът е много успешен за деца с проблеми в  слуховата преработка, а също действа добре и на деца от аутистичния спектър. Искам да ви питам дали сте чували за тази програма, особено Веселчето. Прилича на невротренинга за който говори Кезая, но все още не мога да разбера дали е същото или има някакви нюанси.

# 33
  • Мнения: 3 591
Дай  ми линк към книгата да я намеря да я прочета ище ти кажа ако знам нещо.Моето дете е със APD /auditory processing disorder/ и може и да сме правили нещо. Аз вее се забърках от имена на терапии ABA, SNAP, REACH, TEACH  Сензорно модулиращи и какви лине минахме и минаваме... Накрая се получава така при нас, че смесваме10 терапии -което работи за детето оставяме другото махаме... на последната терапия докато го чакам помагах да подреждат папките на децата - да видиш какви досиета имат - по  10 килограма сигурно - и на всяко пише как и коя програма са модифицирали ooooh! ама и аз това много не гледах де - на мен ми е интересно колко се е променил сензорния профайл на децата след терапиите  - т.е. дали терапевтите успяват да направят успешна програма а не каква.
Я ми кажете някой пробвал ли си е специалното дете на музикален инструмент? Нашето се емсйтво сме пълни музикални инвалиди всички  Embarassed та чак ме е срам да го заведа да го "пробват". Знае ли човек, аз немога да разбера примерно дали има чувство за ритъм, музика, слух и т.н. аз като нямам Embarassed

# 34
  • Мнения: 3 479
Деси, аз чета на български от самата книга и нямам електронен вариант.
Ето кратко представяне от една онлайн-книжарница
http://www.helikon.bg/books/293/144640.html
Ето и един сайт, в който има продуктите.
http://www.scilearn.com/
Обаче не съм го разгледала подробно, просто го намерих докато четях книгата.
Още един сайт, където директно е отбелязано и за аутизма.
http://www.fastforword.com.au/
Най-отдолу на заглавната страница в колонката са описани случаите, в които помага - дислексия, аутизъм и др.

Последна редакция: чт, 21 май 2009, 22:39 от (х)*Галя*

# 35
  • Анкх-Морпорк
  • Мнения: 3 476
Я ми кажете някой пробвал ли си е специалното дете на музикален инструмент?
И аз съм музикален инвалид, но детето определено има чувство за ритъм. Много обича музика, на любимите си неща танцува - на бавните се поклаща в ритъм, на по-бързите се подрусва. Слуша какво ли не - от Бетовен до Найтуиш. Според кака му е "фен на Бетовен" - определено много му харесва, но и тежък рок също го кефи. По ТВ веднъж обясняваха, че при тежкия рок има стимулация на вътрешното ухо и се отделя адреналин като при скок с бънджи - та човека явно си избира музикотерапия.
Като види, че сестра му слуша, дърпа слушалките, за да ги заграби той. Предпочита да слуша музика със слушалки. Сам си откри опцията за визуализиране на звуците на мр3 плеера и си пуска "цветомузика" на компа. Дотук потроши 2 барабана и 2 ксилофона, на третия ксилофон сме се задържали вече цяла година. Не мога да кажа, че свири, но поне не опитва да го върти (въртенето е неговия стереотип) точната дума е - произвежда звуци с ксилофона и изглежда доволен.
Ако музиката е тъжна, се натъжава и може и да се разплаче даже. Също плаче на Шрек, когато магарето пее фалшиво (в началото на филма, когато вървят в гората).
При сцените с тръшкане цветомузиката на компа или диска с Бейби Бетовен са едни от нещата, които почти винаги го успокояват. Така че си мисля, че детето е музикално, ама за музикален инструмент се иска мотивация и постоянство, затова и не съм го пробвала. А и учителка с мнооого здрави нерви Simple Smile

# 36
  • в моя свят
  • Мнения: 849
Последния линк е много интересен,но много малко разбирам.Има и клипчета.Това не е Биофитбек.Наистина се играят игрички,но според мен е много различно.Няма електроди на главата,които да следят импулсите на мозъка.Това което разбрах без да мога да прочета нищо,което да има смисъл мисля,че тези игри спомагат за функционирането на различните дялове на мозъка(които отговарят за различните възприятия-слухово,зрително...) едновременно.Надявам се да се включи някой с малко превод или някой,който е чувал за терапията.

# 37
  • Мнения: 428
Kaто малка мама ме записа на акордеон. На нея определено и се отдаваше и реши, че може би и аз имам някакви музикални заложби. Учителката по милост ми пишеше петици.  Mr. Green Мимката определено проявява интерес към музикалните инструменти. Дори и купихме нещо като йоника-пиано. Харесва много и китара. Прави опити да свири и много се забавлява. За заложби незнам дали има, но след като и доставя удоволствие, за мен това е достатъчно. За сега предпочитам аматьорските упражнения у дома.  Mr. Green Поради една причина - трудно ще намеря учител, който да прояви търпение...

# 38
  • густо майна Филибето
  • Мнения: 8 541
Непременно щях да го направя това с инструмента (пиано), но имаше период, когато Наталия пееше, не е музикална Sad. С удоволствие слуша музика (тя и основно това пррави по цял ден),предпочита българска(заради разбирането може би) и ме тормози да й свиря на детското пиано. Аз го умея това горе-долу, налучквам бързо. За слушане и желание - почти всички деца имат желание да свирят на инструмент, но не си дават сметка за възможностите. И синът ми занемява в музикален магазин, но си е пълен музикален инвалид ooooh!

# 39
  • София
  • Мнения: 2 351
Моят син е глъвен тъпанджия на детската градина.На един от концертите изнасяни от ДГ в столичен мол, Мишо е бил някъде отстрани и без визуална помощ е биел тъпана в ритъм.Тази длъжност на главния тъпанджия била много отговорна и не на всеки се давала ( и като знам какви безкрайни тежки програми изнася градината им вярвам, че е тежка задача  Mr. Green ).Вероятно барабаните са много добър вариант за аутистите, защото............абе не мога да го кажа научно, ама си спомням в едно предаване Калин Вельов беше гост, и две специалистки по аутизъм -  обясниха си хората.Нещо от сорта тупкането на барабани е като сричковането на думите, като ударите на сърцето, слуховата преработка - нещо такова беше  Embarassed

# 40
  • Мнения: 3 591
ПОгледнах сайта - НЕ, това не сме го правили и няма и да го правим.
Първо, че ако нашите терапевти чуят компютарна програма и настръхват, второ, че програмата стимулирая нещо което го имаме в изобилие - внимание, памет /визуална + слухова/, поредност ...
Преполагам зависи от специфичните особенности на детето и от неговите дефиците.
Ама не виждам как да го стимулирам да научи поредица от 4 числа, след като той може да издикламира поредица от 10, че и после обратно. Освен  това моето дете има един голям проблем - индивидуално с терапевта, още от 4 годишен можеше да се концентрира и работи усилено повече от 2 часа на масичката....в класната стая този период е 2 минути. Така, че компютара не ни е препоръчителен откъм стимулации.

# 41
  • София
  • Мнения: 4 412
Деси, това с индивидуалната работа и терапевта не може ли да се измести по някакъв начин в клас или в занималня? Последните пъти като бяхме в Пумпелина, логопедичното занимание беше вътре при другите деца, които са нещо като занималня. Има различни кътове и във всеки кът група деца правят нещо, или детето с логопеда работи в един от кътовете. В първите занятия моето дете беше много по-разсеяно, отколкото на индивидуално. Обаче после свикна и мисля, че това е много добър подход да пренесе този опит в клас.

# 42
  • Добрич
  • Мнения: 757
Здравейте, отдавна не съм писала  Embarassed но ви чета, когато съм свободна
На 2 юни ще се явяваме на комисия за отлагане на предстоящите имунизации, дано да успеем, иначе незнам какво ще измисля по нататък. Приложила съм към документите и резултатите ни за наличие на тежки метали в урината-виновниците за състоянието ни
Много  Hug и  Heart Eyes на всички

# 43
  • Мнения: 3 591
Деси, това с индивидуалната работа и терапевта не може ли да се измести по някакъв начин в клас или в занималня?
В масово училище - АБСУРД. Никой няма да позволи. Това което е разрешено е детето да си има тютор - т.е. възрастен с него който да му "превежда" и да му помага каквото дава учителката като задача.
Затова са и спец. училища - децата с примерно 6 с 1 учителка и 2-ма терапевти в клас... като посвикнат децата нимават в малко по-голям клас само с един терапевт и т.н. докато стигнат 16 деца с 1 учител. Когато се справят добре в тази среда са готови за масово училище/26-30 деца в клас/.
Проблема на моето дете не е във това, че ще се разсее от другите деца - на терапия се е случвало да имам публика - други деца, възрастни /моето дете е нещо като опитно зайче за показ там и често или го снимат да го показват на други терапевти или те идват да го гледат Embarassed/ и той пак си работи добре - обаче общува и работи с 1 човек - с неговия терапевт - пряко. Той примерно в градината не приема "команди" подадени към целия клас - Оцветете кръгчето, учителката трябва да повтори задачата само за него  Rolling Eyes Иначе веднага решава, че никой не общува с него и не внимава въобще ... другия проблем е че децата го "докосват" ...
Много ми е трудно - защото аз виждам у дома едно, а в училище се случва друго. Ако мен питат - детето е повече от готово за масово училище - концентрира се, учи бързо, справя се добре, иска допълнителни инструкции ако не е разбрал, изпълнява стриктно, организира си работата добре и т.н. и т.н. Да, ама не.

# 44
  • Мнения: 534
Той примерно в градината не приема "команди" подадени към целия клас -........................ другия проблем е че децата го "докосват" ............

И при Рони го имаше този проблем в училище.Никога нямаше за домашно ако не се обръщаха персонално към него.Ако е към целия клас ,това за него не се отнася.Наложи се постоянно да му напомням ,на края на всеки час да пита дали имат домашно,като преди това бях говорила с учителката да не се възмущава.Постепенно направи връзката и разбра ,че когато говорят на всички,се отнася и за него.     ............Смяташе,че децата са лоши защото му говорят.

Общи условия

Активация на акаунт