"Най - големите лъжи в историята"

  • 8 139
  • 157
  •   1
Отговори
# 90
  • София
  • Мнения: 12 442
Andariel Не мисли, че се шегувам. Опитах се да дам идея, но щом са любопитни аз бих им разказала за различните версии на историята. Съберете се цялото семейство и изберете едно събитие, на което всички сте присъствали. Нека всеки да напише на лист какво е видял /разбира се, накратко/. Прочетете написаното на от всеки един на глас. Така най- лесно ще разберат защо присъстващите на едно и също историческо събитие са го отразили по различен начин и има различни версии дори в учебника. Ще се научат и, че всеки има своя гледна точка по различни причини и това не го прави по- някакъв-си от другия.

# 91
  • Мнения: 7 837
Andariel , тази тема, не е поредния час на класната и не сме в училищния форум. Не я превземай, моля...

# 92
  • София
  • Мнения: 62 595
Ами, вече ми писна от всичко това с историята! Когато в главите им започнат да се блъскат няколко версии в един момент вече не са сигурни коя е официалната от учебника и коя е другата. И ще омажат всичко на тестовете. Различните учебници също могат да дадат различни версии. Например, в един сборник с тестове по ЧО за четвърти клас, одобрено от МОН в някои задачи се очаква да се напишат неща, които дори ги няма в учебника или точно в този учебник на точно това издателство са написани така, че накрая като сравниш отговорите се оказва, че "твоят" е грешен или на ръба на грешното. Преди години имаше някакви проблеми с един изпит, но не помня дали за външното оценяване на петокласниците или при кандидатстване за гимназиите и там за едно и също събитие в различните учебници бяха посочени различни години и децата на изпита бяха обърнали внимание на грешката. И какво стана според теб, пиха по една студена вода и толкова!

Не сме в училищния форум, но става въпрос за история. Или какво, има две истории - едната в учебниците и друга по всички останали книги?

# 93
  • Мнения: 1 959
Разбирам възмущението на Andariel, преди години самата аз била в потрес как да предам написаното
в учебника, което е очевадна глупост за всеки професионалист, но за съжаление, одобрената такава.
И тук идва мястото на свестния преподавател, затова и смятам, че Кара не е имала такива.

Колкото и неприятно да звучи, историята се интерпретира по различен начин, в зависимост от консуматора.
И както написах и в първия си пост-обективната такава не е за масите.
По-горе беше даден пример с Юда. Каквато и да истината, за целокупната християнска диаспора, той е предателят на Иисус.
Там, на специализираните симпозиуми, може да се дискутира, спори и прочие. Но на обикновения вярващ за какво му е да знае,
че Юда е бил по-различен от това, което се знае, че е. За невярващият пък съвсем е без значение.Той е предателят-толкова.
Всяка друга интерпретация е вредна. Но мислете глобално, не говорим за мен, за Вас, говорим за милиони хора.
Нима не знаете, че Ватинската библиотека съхранява едни от най-великите научни трудове, архиви, мемоари?
И не знае истината по много тъмни или дискутирани въпроси?
Да се мисли, че Галилео им е отворил очите, че земята се върти, е просто наивно..

Масовата история няма как да бъде непатриотична.
Лизбет, не му е мястото за лекции тук, затова без да влизам в подробности, ще ти обърна внимание само върху:
Цар Симеон Велики, Турско робство, Македония.
Повярвай ми, по-добре е, тези митове да си останат неразвенчани. Така трябва да бъде.

Изследвания от типа на изнесеното от авторката, имат своето място.
Но е хубаво техният читател да е поне малко подплатен и с по-скучната литература.
Личностите, останали в историята, като Велики, са били преди всичко хора.
В техният си, тогавашен живот. Да, те са били алчни, злобни, отмъстителни, комплексирани, развратни, всякакви.
Но освен всичко това, са били и уникални и изключителни с нещо-нещо, което е оставило диря.


Кара,
ти самата няма с какво лично да ме засегнеш. В България освен от футбол и политика, всички разбират и от история.
Много отдавна не си слагам на сърце подобни книжлета, още повече пък техните поклонници.
Всеки да си чете и да се радва на каквото си иска.
Съжалявам, че ме шокира не въпросната книга и изнесената там информация, а хорското, в частност твоето невежество.
И те моля за две неща-
Прочети малко повече за хора като Софроний Врачански, незаслужено пренебрегнат като историческа личност,
а познат повече с литературните си прояви. Търси позитивните примери, кирливи ризи имаме всички. Особено пък царете.

Когато гледаш Калигула, не вярвай на всичко, което видиш.

 Peace

# 94
  • Мнения: 0
zlatnata tolumba  Тук не става въпрос в какво вярвам само аз .Напомням че темата е " Най - големите лъжи в историята " написана от Ха. А. Мелер .Намекът ти ,че съм поклонник на такива книжлета е далеч от истината . Колкото до моето невежество - човек се учи всеки ден на нещо ново и фактът  ,че не знае всичко не не повод за обиди и лични нападки . Благодаря ти за съвета . Чела съм я веднъж и мога да я прочета отново .  Simple Smile

# 95
  • София
  • Мнения: 2 840
Аз ръзбрала, не познава хер Мелер, но той мъдар човек. Аз научила нещо ново, трябва и други  разберът, изтория интересна мътерия, различни гледни точки.

# 96
  • Мнения: 1 959
... Благодаря ти за съвета . Чела съм я веднъж и мога да я прочета отново .  Simple Smile

Кое си прочела?!
Нищо не си разбрала..
Отказвам се.
Дерзай..

# 97
  • София
  • Мнения: 2 840
А аз не се отказва. Иска ощи.

# 98
  • Мнения: 15
"Истината за историята"-Рийдърс Дайджест или Как новите факти променят представите ни за минали събития.
Четеш и се чудиш  на кого да вярваш.                                                                   И си мисля ,а нашата история,ние сме съвременици и ако се опитаме да преразкажем събитията,всеки ден чуваме  не е истината това  ,а онова и си задавам въпроса ,тази  история ,която съм учила истинска ли е,а децата какво учат,това ли е  истината...
"Големият заговор срещу българите"-Христо Маджаров,това е четиво за тези ,които изучават историята.
Надявам се ,че фалшификациите няма да са вечни..и  внуците ни ще изучават ИСТОРИЯ БЪЛГАРСКА
Радваме се,казваме,че сме хора на света.Примера,които ни показват другите народи,трябва да го видим.Какво изучават те ,ИСТОРИЯТА СИ.

# 99
  • Мнения: 1 394
Цитат
А аз не се отказва. Иска ощи.
Е,тва е!Ти утепА коня!  hahaha Кефиш ме жестоко!

# 100
  • Мнения: 20
"Новите факти" или старите факти и техните нови интерпретации? Защото е факт например, че Симеон I е водил войни със сърби и византийци и е разширил територията на България. Интерпретация на фактите е да го наречеш Велики или да го обявиш за безумен, защото разширението на териториите ни е било само временно, а последвалата разруха доста трайна (целта не е да обиждам Симеон, а да илюстрирам идеята си).

# 101
  • Мнения: 0
... Благодаря ти за съвета . Чела съм я веднъж и мога да я прочета отново .  Simple Smile

Кое си прочела?!
Нищо не си разбрала..
Отказвам се.
Дерзай..
Биографията на Софроний Врачански .Както и "История славенобългарская" Ти какво си помисли ?

# 102
  • Мнения: 1 517
А възможно ли е в учебниците по история да бъдат изнесени само фактите? Или пък да има "История за 5 клас": част 1,2, и 3: част 1 са голите факти, част 2 и 3 (и евентуално 4) да са различните интерпретации на всеки исторически факт.

Предлагам петиция до МОН  Mr. Green

# 103
  • Мнения: 5 539
Ако ще са митове, предпочитам "12-те мита" на Божидар Димитров.

# 104
  • Мнения: 78
Има една-единствена огромна лъжа в тоя свят, причината света да е на това дередже в момента, и това е религията.

Общи условия

Активация на акаунт