Ози-проблем/нова кухня Ян Бибиян

  • 39 775
  • 280
  •   1
Отговори
# 270
  • София
  • Мнения: 444
Мерси, maliby! Това с удостоверението за качество направо ме изненада Simple Smile А интересувала ли си се откъде взимат продуктите? Вълнуват ме специално месните такива? В сайта им не намерих такава информация? Говорим за "Българче".

# 271
  • Мнения: 158
sliver не, не съм се интересувала от това от къде взимат продуктите.

# 272
  • Мнения: 14
Как да избера в коя кухня да запиша детето си?

 

Разбира се това е основния въпрос,  които вълнува всеки родител щом се касае за най-милото и скъпо нещо в живота му. Детето.

Форуми, интернет, фейсбук или какво още не минава пред полизрението на всеки родител. Имайте предвид, че там по-често се пишат само негативните

новини за повечето кухни. Рядко има похвали. По-често е хронология на грешките за всяка една кухня и коменратите са за това.  Но  има  и

изключения. Основните принципи, които трябва да спазвате или да имате предвид при избора на кухня за вашето съкровище са:

 

1. Прегледайте всички кухни предлагани във вашия град. Влезнете в сайтовете им и прочетете внимателно менютата за текущите и изминали

     седмици.

     Преценете (доколкото разбирате) дали  предлаганото от тях меню е достатъчно разнообразно на асортимент (меса, зеленчуци и десерти)

     Гледайте дали брашно, картофи, ориз, нишесте, грис са често или многократно повтаряеми в менюто им. Ако това ви се вижда често използвани

     продукти в видяните менюта - кухнята не е подходяща за вашето съкровище.  Имайте предвид ,че свинското е абсолютно забранено за деца до 3 год.

     според новите разпоредби на Агенцията по храните от септември 2011г.

2.  Изписва ли се съдържанието на менюто в сайтовете на кухните, както и върху опаковките на храната им. Има ли изписан химичен състав за всяко

    ястие което достига до вас. Дата, срок на годност и партида. Адрес на фирмата, кухнята или тел номер.

     Това са все неща, които на пръв поглед ви изглеждат несъществени, но те ви гарантират правата и сигурността на приготвената храна.

3.  Има ли инструктор по хранене въпросната кухня? Това е човека които изготвя менюто на вашето съкровище. Следи за качеството на продуктите

     влагани във всяко едно ястие от доставката му в кухнята,  неговото съхранение, изчистване  и влагане във крайния продукт - вашето меню.

     Ако има такъв трябва да има изписано неговото име и телефон за връзка с него (телефоните на кухнята). Знайте, ако има проблем с  менюто този

     човек заедно с материално отговорното лице на фирмата носят съдебна и наказателна отговорност.

    Ако такъв човек липсва вероятността за грешки е огромна. А и няма кои да подведете под наказателна отговорност - пази Боже.

   Справка наредба 26 на Министерството на Здравеопазването.

4. Опаковка на доставената храна.  Храната би било добре да е добре затворена, по възможност след отваряне да има опция пак да затвориш

    кутийката или бурканяето (при евентуален отказ за прием от страна на детето).

    Добре етикитирана с ясно четящи се дата, фирма, съдържание, хим състав и срок на годност.  Опаковката да позволява замръзяване или претопляне

   на храната при нужда.  Фирмата да има всички документи за безвредност на тази опаковка и при поискване от ваша страна да може да ви ги 

   представи  или изпрати.

5. Начин на доставка на храната. Храната по законите на Р България или по нормативната уредба на Агенцията по храните трябва да се транспортира

   със специализиран транспорт притежаващ санитарно разрешително за дейността. Всяка фирма занимаваща се с  кетеринг било бебешки или друг

   вид разполага с някакви транспортни средства спрямо НАССР система, която прилага.  Има три вида транспортиране на храните разрешени в Европа

   и света.

5а.  Транспортиране на храни под -18 градуса С -  най-често това са меса и риби.

5б.  Транспортиране на храни до +4 градуса С  -   това са млечни продукти, шоколадови изделия, охладени меса, бързо разваляеми продукти и храни.

       В тази група би трябвало да влизат и детските храни,  защото при тяхното производство не се влаган никакви консерванти и стабилизатори, което ги

       прави бързо разваляеми и опасни. А и всяка температура над 4 градуса до 63 градуса спомага за развитието на патогените микрорганизми -

       именно те спомагат за бързото разваляне и ферментиране на храната.

5в. Топло съхранение на храната над 63 градуса.   В тази група попадат всички ресторанти,  които поддържат топла храта до нейното сервиране в така

       наречените Бен Мари-та. Срока на годност на така предлаганата храна според Нормативната уредба на Агенцията по храните е до 4 часа от

       нейното производство.

       Затова големите хотели с ресторанти над 2 000 места предлагат така храната за обяд, закуска дори и за вечеря.

       Ще задам един въпрос на които няма аз да отговоря.

       Редно ли е детската кухня да се транспортира топла и дали сигурността и е гарантирана?

 

 

 

 

Л.Карадимов - управител на Ян Бибиян

автор

# 273
  • София
  • Мнения: 6
Г-н Л.Карадимов не мисля, че с цитиране на законите можете да отговорите на въпросите, които задаваме всичките майки тук (включвам се в числото, тъй като и мен ме вълнуват същите въпроси). Бъдете така коректен и имайте доблестта да отговорите точно и конкретно на тези въпроси, а не да заобикаляте и както се казва - да шикалкавите. Локуми всички може да разтягаме, но все пак става въпрос за нашите деца!!!

Извинявам се на всички майки за тона си, но ме вбесяват такива отговори и безотговорното поведение на собствениците на детски кухни. Предпочитам да получа като отговор от детската кухня - "Извиняваме се за причиненото Ви неудобство. Имахме такъв и такъв проблем.", отколкото да ми се цитират закони (които всяка майка знае) или да ми се задават въпроси на мойте въпроси.

# 274
  • Мнения: 14
Никога не сме отричали че е имало някакъв проблем Щом се пише и коментира значи е имало недоволни клиенти. За което сме опитвали да ги компенсираме и обезщетим по някакъв начин за да запизим добрия тон на работа и етика
А после сме направили необходимите мерки за избягване и не повтаряне на проблема
Така смятам че  е редно и трябва да се прави за да израсте всяка една фирма или кухня
Винаги е възможно да се сбърка щом работиш
важно е да не повтаряш грешките си.
А написаното цели възможността да преценят сами към коя кухня да запишат децата си.
Карадимов

# 275
  • София
  • Мнения: 6
А написаното цели възможността да преценят сами към коя кухня да запишат децата си.
Карадимов

Искате да кажете, че Вашата кухня изпълнява абсолютно всички изисквания, написани в закона или какво? Извинявам се, но не разбирам смисъла на последното Ви написано изречение. Ако може да ми го разясните - ще съм Ви много благодарна.

# 276
  • Мнения: 1 572
Сигурно всяка кухня допуска грешки, за мен е важен качествения контрол на детето. Вземам храна от Ян Бибиян вече 3-ти месец и малкия я харесва, хапва с удоволствие. Аз категорично не мога да му осигуря такова разнообразие. Ако други родители могат - чудесно! Няма по-добро от домашната храна. За мен все пак кухнята е отличен вариант. Покрай малкото и голямото започна да хапва от кухнята, така че поръчвам и за каката по 1 супа. Откакто яде тези супи си оправи запека, нещо което беше кошмар за нея и нас. Като тегля чертата мога да похваля Ян Бибиян.

За мен също плюс са:
-ранната доставка
-ваучерите за 2,99лв с доставка
-диетичното меню за деца с алергии
-работа в събота

Господин Карадимов, време е да помислите и за работа в неделя. Много клиенти ще посрещнат подобна промяна с радост Peace И огромна критика за правописа на сайта ви :о: Кошмарно е!!!! направете една редакция, че избожда очите особено на активните бутони!!!

# 277
  • Мнения: 14
А написаното цели възможността да преценят сами към коя кухня да запишат децата си.
Карадимов

Искате да кажете, че Вашата кухня изпълнява абсолютно всички изисквания, написани в закона или какво? Извинявам се, но не разбирам смисъла на последното Ви написано изречение. Ако може да ми го разясните - ще съм Ви много благодарна.

РАЗБИРА СЕ ЧЕ СЕ СТАРАЕМ И ОТГОВАРЯМЕ

# 278
  • Мнения: 8
Защо в сайта ви няма пунктовете в Пловдив?Предстои ми гостуване и се интересувам.

# 279
  • Мнения: 14
здрвейте,

поради мн слабия интерес
от 1.1.2012 спираме доставката на храна за Пловдив и региона
затова сме изстрили пунктовете и тн

# 280
  • Мнения: 1 572
Повдигам стара тема,защото един от последните постове е мой.
За 3 месеца бях доволна, но след още малко започнаха разочарованията.
Освен лошата хигиена на някой порциони, от Ян Бибиян си позволиха 3 поредни дни да доставят малкия порцион от 150 или 170гр, не помня, при платен 210гр. При това си затраяха, кой забелязал - забелязал. Много неетично. На дежурния телефон нервна дама обясняваше, че е закъсняла доставката на кутии и са били пред опция да затворят или да ползват каквото имат. Ок, защо не уведомохте клиентите си гн Карадимов?
Само защото изрично поисках, ми предложиха обезщетение 1 безплатна супа  през следващата седмица или разликата в цената от някакви си стотинки. Това, че в ден Х детето ми остана недохранено с 3 малограмажни порции не означава, че на следващия ден мога да го натъпча с 1 супа в повече. Това НЕ е обезщетение, помислете. Същото важи и за цяла седмица изхвърляни от мен десерти! Представляваха сбита топка, в която дори веднъж счупих пластмасова (но твърда) лъжица. Друг ден се опитах да раздробя лоената топка и мислейки, че съм се справила дадох няколко лъжици. Детето ми е ящно, пое ги, но последва мощно повръщане.
Да спомена ли в заключение как дадохте личния ми телефонен номер, на човек, който го е поискал от вас ( ок, от ваши служители вероятно) ???????? С какво право??? За лични данни чували ли сте? Последното ме афектира много. Децата си гладни не оставих заради фирмените ви "дребни проблеми", но не желая да съм елементарно откриваема за хора, за които съм преценила да не бъда.

Общи условия

Активация на акаунт